
Президентський трансформер: як обрати б/в Skoda Superb
История
2001–2008 Випускалася Skoda Superb першої генерації (індекс кузова B5).
03.08 На Женевському автосалоні представлено друге покоління Superb (В6) у кузові ліфтбек.
09.09 Розпочато виробництво 5-дверного універсала Combi.
05.10 Модернізація мотора 1.8 TSI. Турбодизельний агрегат 1,9 л було замінено на більш сучасний двигун 1,6 л такої ж потужності (105 к.с.).
06.13 Рестайлінг моделі.
03.15 Представлено чергове, третє покоління Skoda Superb (В7).
Усі власники Superb другого покоління можуть тішити себе думкою про те, що їздять на президентському автомобілі – цю модель у топовій комплектації Laurin & Klement з мотором 3,6 л (260 к.с.), повним приводом та бронованим кузовом використовував для ділових поїздок президент Чехії Мілош Земан. Та й зараз він їздить на Superb – правда, уже останнього, третього покоління.
Люблять цю машину і наші співвітчизники: у 2009 році герой нашого матеріалу завоював почесне звання «Найкращий автомобіль року в Україні», а у 2016 році цю ж нагороду отримав Superb III.

Skoda Superb (B6) 2008–2015 р.в. від $11 800 до $25 200
Режим седана – не вмикати!
Усі офіційно продані Superb мають українську прописку – вони збиралися великовузловим способом на заводі «Єврокар» у селі Соломоново Закарпатської обл. Загалом особливих претензій до корозійної стійкості моделі немає, хіба що на старих авто ущільнювачі дверей можуть протирати фарбу і там з’являється легка іржа. Висока і безпека Superb – за результатами краш-тестів EuroNCAP у 2009 році він завоював максимальні 5 зірок.
А ось хитра кришка багажника виявилася не дуже надійною. Вона складається з двох половинок: можна, як у седані, відкрити тільки металеву частину, а для завантаження великогабаритних вантажів можна, як у ліфтбеку, розкрити її разом із заднім склом. Якщо часто користуватися «режимом sedан», то з часом переламується електропроводка з лівого боку, в районі складання двох половинок. Як наслідок – кришка не буде закриватися, у багажнику може не горіти підсвічування тощо. Щоб уникнути проблем, механіки радять користуватися «режимом ліфтбек». А ще в замку багажника з часом відмовляє вбудований у нього кінцевик і іржавіють контакти плафонів підсвічування номера. Швидше за все, через неважливу надійність подібної конструкції сучасний Superb оснастили звичайною кришкою багажника.
Головні переваги Superb перед багатьма конкурентами, та й взагалі моделями класом вище – величезний багажник (565/1670 л у ліфтбека і 605/1835 л у універсала), відповідна йому вантажопідйомність (під 650 кг) і простора галерка, на якій можна їхати вільно, як у представницькому лімузині. Оформлення інтер’єру підкреслює високий статус авто, а дорогі версії порадують цілим рядом вишуканих опцій. Хоча салон є за що покритикувати. Так, оглядовість при бічних маневрах дещо обмежують завалені передні стійки кузова, широкі задні стійки та висока корма (у ліфтбеків). Є претензії й до якості: за словами сервісменів, з часом стирається чорна фарба на кнопках електросклопідйомників, а від потрапляння вологи вони можуть вийти з ладу, від спітнілого ліктя може здутися оббивка дверної карти (як правило, водійської), а ще затирається ручка важеля КП. Крім того, при неграмотному встановленні ксенону були випадки виходу з ладу блоку бортової мережі. Щоб система кондиціонування служила без проблем, необхідно раз на два роки міняти масло і заправляти якісний фреон.
Прочистити радіатори!
Під капотом Superb частіше зустрічаються бензинові мотори 1.8 TSI і турбодизельні 2.0 TDI. Найнадійнішим з них виявився дизельний двигун. Його паливна апаратура непогано переварює наше дизпаливо. Довго служать і самі турбокомпресори. Власники таких версій часто хвалять їх за хорошу тяговитість (максимальний крутний момент у 320 Нм досягається вже з 1750 об/хв), паливну економічність (витрата в міському циклі ліфтбека з МКП – близько 7 л на сотню) і непогану динаміку – в районі 10 секунд.
А ось бензиновий агрегат 1.8 TSI виявився менш вдалим. Основна до нього претензія – він грішить підвищеним споживанням масла (при активній їзді його витрата 500–800 г на 1000 км). Їзда з недостатнім рівнем мастила призводить до проблем з гідронатяжувачем ланцюга ГРМ, внаслідок чого вона проскакує по шестерні колінвала, провокуючи фатальну зустріч клапанів з поршнями (частіше це відбувається при пуску холодного двигуна). Крім того, в цьому моторі відзначені відмови паливного насоса високого тиску (з цієї причини двигун несподівано глохне або взагалі не заводиться) і проблеми з помпою (втрата герметичності, підвищена шумність роботи). Однак у середині 2010 року виробник модернізував двигун 1,8 л, усунувши всі наявні проблеми, у тому числі й підвищений масляний апетит. Важливо також своєчасно міняти свічки (використовуються з іридієвими наконечниками електродів) – у протилежному випадку можуть вийти з ладу індивідуальні котушки запалювання.
Загальна особливість усіх моторів – з часом забивається простір між радіаторами системи охолодження і кондиціонування. Проявляється це підвищеною температурою роботи мотора – як правило, при русі в корках з увімкненим кондиціонером. Якщо не звертати уваги на такі симптоми і вчасно не почистити радіатори, то врешті-решт це призводить до відмови електровентилятора (йому доводиться майже постійно працювати, і на нього підвищується навантаження). Цей вузол коштує недешево (фірмовий – в районі 10 тис. грн.), оскільки постачається разом з блоком керування.
Версії з DSG – лотерея
Superb оснащувався двома типами коробок передач – 6-ступінчастою механікою і 7-ступінчастим роботом DSG. Більше поширення в Україні отримали версії з традиційною механічною КП, хоча досить часто трапляються і роботизовані агрегати.
Надійнішою виявилася механіка. Покритикувати можна тільки дизельні версії – в них при 150 тис. км відзначено вихід з ладу двомасового маховика (клацання і стуки при початку руху і роботі на холостому ходу).
А ось покупка версії з роботом нагадує лотерею: пощастить – поломки виникнуть нескоро, а не пощастить – готуйся до непередбачених і серйозних трат. У DSG відзначені проблеми з ЕБК – так званим мехатроніком, про що сигналізують ривки при перемиканні передач (зазвичай при переході з першої на другу передачу і включенні задньої). Неприємності можуть на вас чекати незалежно від пробігу. У деяких випадках проблему вдається вирішити шляхом самоадаптації зчеплення через перепрошивку ЕБК, а якщо це не допоможе, доведеться міняти несправний блок мехатроніка або зношений пакет зчеплень.
Більшість Superb – переднеприводні автомобілі, модифікації 4х4 зустрічаються вкрай рідко. Втім, їх покупки можна не боятися – за твердженням механіків, їх повноприводна трансмісія, як правило, слугує без проблем.
Змащенням підвіску не зіпсувати
Справна підвіска Superb у міру збита, вона забезпечує цьому великому автомобілю відмінну курсову стійкість, що добре відчувається на заміських магістралях при високих швидкостях. Цілком прийнятна і плавність ходу багатьох версій – вона краща, ніж у молодшої сестрички Octavia А5 (жорсткі тільки дорогі версії з низькопрофільними шинами 17-го і 18-го радіуса). Ходова конструктивно змінилася порівняно з попередником – тепер вона аналогічна Octavia А5: спереду використовується McPherson, а ззаду – багаторичажка. На обох осях – стабілізатор поперечної стійкості.
Як показав досвід експлуатації, підвіска Superb відрізняється довговічністю. Спереду швидше за все (через 80 тис. км) зношуються задні сайлент-блоки передніх важелів. Стійки стабілізатора можуть протриматися 80–100 тис. км, а передні сайлент-блоки – до 140 тис. км. Ресурс кульових опор – під 200 тис. км.
У задній багаторичажці до 80 тис. км можуть потребувати заміни відбійники задніх амортизаторів і стійки стабілізатора, а ось втулки здатні прослужити набагато довше – до 150 тis. км. До 120–150 тис. км зношуються гумки задніх розвальних важелів (оригінальна запчастина в зборі – близько 450 грн.). А ось сайлент-блоки інших задніх важелів здатні витримати пробіг під 200 тис. км.
Втім, при обслуговуванні ходової виникають складнощі. Так, з часом металеві болти кріплення обойми задніх сайлент-блоків передка до алюмінієвого підрамника сильно закипають, а при викручуванні – легко ламаються. Схожа ситуація спостерігається і з кріпленням задніх розвальних важелів, якщо під час регулювання не змащувати болти й обойму сайлент-блоків.
Рейкове рульове керування Superb оснащено електропідсилювачем. Цей вузол добре себе зарекомендував. Наконечники рульових тяг здатні пробігти 100–150 тис. км, а самі тяги – ще довше. Немає претензій і до гальмової системи – вона ефективна і зазвичай працює без проблем.
Двірники на Skoda Superb | |
Передні | |
Trico Flex | 575 грн. |
Wiperblades | 340 грн. |
Bosch Aerotwin | 670 грн. |
Trico Ice | 775 грн. |
Trico Force | 900 грн. |
Задні | |
Trico Exactfit Rear | 275 грн. |
Оригінальні | 295 грн. |
На dvorniki.ua – доставка безкоштовна |
Думка
Олексій
Skoda Superb 2011 р.в.,
Експлуатує – 5 років,
Пробіг – 134 тис. км,
Мотор – 1,8 л 16V,
Потужність – 160 л.с.,
КП – 6-ст. механ.
Подобається | Не подобається |
Superb подобається мені хорошою якістю, гідним начинням і відмінними ходовими властивостями. Турбований мотор радує відмінною динамікою й помірним апетитом (у місті він витрачає близько 10 л на сотню), а збита підвіска дозволяє їздити активно і прекрасно тримає автомобіль на дорозі навіть на високих швидкостях. Але головні козирі Superb – великий, як у лімузині, запас місця на задньому сидінні й величезний багажник. | За п’ять років експлуатації довелося замінити замок кришки багажника і деякі деталі підвіски: гумки переднього і заднього стабілізатора, сайлент-блоки передніх важелів і відбійники задніх амортизаторів. Салон досі виглядає як новенький, за винятком ручки КП – на ній потерся хром і шкіра. У прорізі водійських дверей на порозі ущільнювачем протерлася фарба, і там з’явився легкий наліт іржі. |
Skoda Superb (B6)від $11 800 до $25 200 за даними каталогу Автобазар | |
Загальні дані | |
Тип кузова | ліфтбек та універсал |
Дверей/місць | 5/5 и 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4840/1815/1460 и 4840/1815/1510 |
База, мм | 2760 |
Маса спорядж./повна, кг | 1435/2075/640 и 1455/2095/640 |
Об’єм багажника, л. | 565/1670 и 605/1835 |
Об’єм бака, л | 60 |
Двигуни | |
Бензиновий 4 циліндр. | 1,4 л 16V TSI (125 л.с.), 1,8 л 16V TSI (160 л.с.) |
Бензиновий 6 циліндр. | 3,6 л VR6 (260 л.с.) |
Дизельні 4-циліндр. | 1,9 л 8V Turbo (105 л.с.), 2,0 л 16V Turbo (140/170 л.с.) |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежна/незалежна |
Шини | 205/55 R16, 215/60 R17, 225/45 R17, 225/40 R18 |
Кузов та салон | |
+
| −
|
Двигуни | |
+ Дизельні мотори відрізняються надійністю, тяговитістю та економічністю | − Обмежений вибір двигунів. Підвищене споживання масла в бензинових моторах 1,8 л TSI (до середини 2010 р.). Через забруднення радіаторів може вийти з ладу дорогий вентилятор системи охолодження. |
Трансмісія | |
+ Надійна механічна КП і повноприводна трансмісія 4х4 | − Проблеми з роботизованою КП DSG. При 150 тис. км відмічено вихід з ладу двомасового маховика (механічна КП в парі з дизельними моторами). |
Ходова, рульове | |
+ Збита підвіска й хороша курсова стійкість. Довговічна ходова, безпроблемне рульове керування і гальмова система. | − Труднощі з заміною задніх сайлент-блоків передньої підвіски й сайлент-блоків розвальних важелів задньої. |
Резюме «Автоцентра»
Superb – для тих, кому потрібен комфортабельний, просторий і місткий автомобіль. За цими показниками він один з найкращих серед конкурентів, хоча й коштує дорожче багатьох з них. Його надійність бездоганною не назвеш. Радимо вибирати версії з МКП – турбодизелі або бензинові, з 2011 р.в.
Альтернатива
Ford Mondeo з 2007–2014 р.в. | від $9500 до $19 500 |
Тип кузова | 4-дв. седан, 5-дв. ліфтбек і універсал |
Об’єм багажника, л | 550, 540/1460 и 555/1745 |
Двигуни 4-циліндр. | чотири бенз.: від 1,6 16V (125 л.с.) до 2,5 л 16V Turbo (220 л.с.) й три дизельних: 1,8 л Turbo (110 л.с.), 2,0 л 16V (140 л.с.), 2,2 л 16V (175 л.с.) |
Mazda6 с 2008–2012 р.в. | від $11 000 до $16 000 |
Тип кузова | 4-дв. седан, 5-дв. ліфтбек й універсал |
Об’єм багажника, л | 505/1095, 510/1700, 520/1750 |
Двигуи 4-циліндр. | три бенз.: 1,8 л 16V (120 л.с.), 2,0 л 16V (147 л.с.), 2,5 л 16V (170 л.с.) |