Огляд вживаного Audi A4 (B8): всі секрети та недоліки
Коли німці створювали цю модель, то ставили собі за мету відвоювати шматок ринку в BMW 3-Series. Саме тому рецепт Audi B8 має такі баварські нотки. Що в нього з надійністю, яку модифікацію краще обирати? І де купувати: в Європі чи везти зі “штатів”?
Для початку варто згадати, коли цю модель випускали. Audi A4 покоління B8 стояла на конвеєрі з 2008 по 2015 роки. Вона офіційно продавалась в Україні, та все ж основна частина авто цієї моделі в Україну привезена з Європи та Сполучених Штатів.
З Європи в основному приганяють машини з кузовом універсал, та турбодизельними двигунами. В той час як зі США припливають бензинові седани.
Компоновка моделі орієнтована на спортивність. В машини поздовжнє розташування двигуна та коробки передач, та не рідкість версії з повним приводом quattro. Попрацювали інженери і над оптимізацією розподілення ваги по осях. Адже в більш ранніх Ауді була така проблема, що топові модифікації з об’ємистими двигунами грішили сильним зміщенням ваги на передні колеса, що погіршувало керованість машини з важкою мордою.
В A4 (B8) двигун посунули назад, як в конкурента BMW третьої серії. За рахунок того, що маса мотора та коробки змістились в колісну базу розподілення ваги стало близьким до ідеального.
Колісна база в А4 (В8) на 16 см більша, ніж у попередниці, що зробило задні сидіння значно більш зручними для пасажирів. Адже для колін стало значно більше простору.
Дизайн Audi A4 покоління B8 лаконічний і за рахунок цього виглядає цілком сучасно. Це стосується як початкових версій, так і рестайлінгових машин, які випускались з 2011 по 2015 роки. Справа в тому, що доопрацювання зовнішності під час рестайлінгу виявились ледь помітними.
Кузов
Якщо говорити про доступні версії кузовів, то ми вже згадували що є седани та універсали (їх в Audi традиційно звуть Avant). Та з 2009 року також випускалась версія з амбіціями кросовера – allroad. Вона відрізнялась збільшеним кліренсом, та захисним обвісом кузова. Такі машини на ринку цінуються більше за звичайні універсали та коштують відчутно дорожче.
Традиційно Audi «четвірки» відрізняються високою корозійною стійкістю – навіть у місцях відколів фарби метал майже не іржавіє. На високому рівні і пасивна безпека – максимальні 5 зірок за результатами краш-тестів EuroNCAP 2009 року.
Машина виглядає ефектно у вечірній та нічний час, за рахунок того, що у світлових приборах А4 В8 широко використовували світлодіодні джерела світла: у денних ходових вогнях, задній оптиці, додатковому стоп-сигналі. Проте виявилось, що нововведення не таке вже й довговічне. На практиці світлодіоди здатні завдати неприємностей, а відновлення їх працездатності обходиться не дешево, адже потребує розбирання ліхтарів.
Салон
В інтерʼєрі «четвірки» відчувається преміальність марки: якісні матеріали, зносостійка обшивка, точність підгонки деталей, відмінна шумоізоляція та багате (навіть у базовій версії) оснащення. Особливо добре виглядають машини зі шкіряними салонами. При пробігах в 100-150 тисяч кілометрів такий салон після детейлінгу виглядає практично як новий. Це дуже приємно.
Що стосується компоновки салону, то тут виражений акцент на робоче місце водія. Досить глибока посадка, наявність хорошої поперекової та бокової підтримки (особливо в машинах з оснащенням S-Line) та приборна панель що перетікає в центральну консоль, та наче опоясує водія. Та й центральна консоль трохи розвернута в бік драйвера. Круто виглядає і комбінація приладів, де нульове положення стрілок спідометра та тахометра розташоване “на 6 годин” і стрілки стоять вертикально вниз.
Якщо говорити про кількість вільного простору для пасажирів другого ряду, то тут “четвірка” впевнено випереджає і баварського конкурента і Mercedes S-class за рахунок того, що в Ауді найбільша серед трьох колісна база. Проте третьому пасажиру тут робити нема чого, адже посередині виступає чималий трансмісійний тунель.
В салоні досить тихо. Але є характерна біда. В седанах часто починає скрипіти поличка біля заднього скла. Її потрібно зняти та знешумити.
Також часом виникає проблема зі склопідіймачами. Вони можуть працювати дуже повільно, або взагалі заїдати. Потрібно почистити та змастити направляючі.
Об’єм багажника А4 середній у порівнянні з конкурентами – 480 л проти 460 л у BMW 3 Series, 475 л у Mercedes S-class і 565 л у VW Passat (B6). Задні сидіння, що складаються, до 2011 р. – додаткова опція, після – в «базі».
Мотори
Гама двигунів в цієї моделі була чимала і складалась як з бензинових атмосферних, так і турбованих двигунів. Цікаво що без турбін були не базові, а навпаки – топові бензинові мотори 3.2 FSI та 4.2 FSI (останній встановлювали на RS4).
Як бензинові, так і дизельні мотори представлені на нашому ринку практично в рівній пропорції.
Як показав досвід експлуатації, у кожному з бензинових моторів виявлено низку проблем. Загальна – не виключена відмова індивідуальних котушок запалювання, правда, ця несправність відбувається значно рідше, ніж на попереднику.
Найбільш поширений бензиновий мотор – 1.8 TFSI, а найрідкісніший – топовий 3,2 л. Найбільш масовий солярковий двигун – 2.0 TDI.
Слабке місце всіх бензинових двигунів сімейства TFSI – механізм ГРМ. Відмічено передчасне розтягування ланцюга та поломка його гідронатягувача. Це може статися при пробігах від 70 до 100 тис. км і загрожує проскакуванням ланцюга та роковою зустріччю клапанів з поршнями. Тому при зазначених пробігах, щоб уникнути неприємностей, необхідно контролювати стан зазначених деталей.
У моторі 1,8 л також трапляються протікання насосів високого тиску (потрібна заміна). 2,0-літрові «бензинки» відрізняються підвищеним олійним «апетитом». Якщо витрата понад 0,5 л на 1 тис км, на СТО спочатку пропонують провести заміну системи вентиляції картерних газів. Якщо це не допомагає, потрібен ремонт двигуна із заміною поршневої групи.
Найбільш надійний із соляркових движків – наймасовіший 2,0 л. У 3,0-літрових відмічено вихід з ладу заслінок впускних колекторів (частіше помічається по сигнальній лампі Check engine) і блоку дросельних заслінок (мотор втрачає тягу, виникають перебої в роботі, підвищується димність).
1.8 л, 120 к.с., Бензин | WOLF 5W30 C3 SP EXTRA |
1.8 л, 170 к.с., Бензин | WOLF 5W30 C3 SP EXTRA |
2.0 л, 225 к.с., Бензин | WOLF VITALTECH 5W40 PI C3 |
2.0 л, 150 к.с., Дизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 LL III |
2.0 л, 177 к.с., Дизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 LL III |
3.0 л, 272 к.с., Бензин | WOLF VITALTECH 5W40 PI C3 |
3.0 л, 245 к.с., Дизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 LL III |
Трансмісія
«Четвірки» бувають передньо- та повнопривідними. На потуру водійським амбіціям в А4 (В8) пріоритет тяги відданий заднім колесам: у штатних режимах момент розподіляється в пропорції 40:60, на користь задніх коліс. Повнопривідні версії відрізняються кращою стійкістю та прохідністю, ніж їх монопривідні «побратими». Характерних слабких місць у трансмісії quattro виявлено не було.
Дуже різноманітна і лінійка коробок передач, призначених для А4: є 6-ступінчаста «механіка» (зустрічається найрідше), варіатор Multitronic (для малопотужних передньопривідних версій), роботизована МКП – S-tronic (аналог фольксвагенівської DSG) та класичний «автомат» Tiptronic.
Найменш надійним виявився «робот» з двома зчепленнями – слабке місце блок управління «мехатронік» (виявляється смикання в русі). Іноді проблему вдається вирішити перепрограмуванням «мізків», але нерідко доводиться змінювати проблемний вузол.
У механічній КП, агрегатованій з дизельними двигунами, можливий вихід з ладу двомасового маховика (клацання та стукотіння на початку руху та роботи на холостому ходу). І це дорога запчастина, вартість якої легко перевищує 1000 євро.
А ось найбезпроблемнішими виявилися Multitronic (він нового покоління, і слабке місце, властиве попереднику, у ньому усунуто) і Tiptronic. Після рестайлу в А4 встановлювалась надійна та швидка гідромеханічна коробка від ZF. Саме її можна рекомендувати для придбання в першу чергу.
Підвіска
Ходова частина створювалась під складне завдання поєднувати комфорт та точність керування. Через це підвіска доволі непроста. Як на передніх, так і на задніх колесах встановлені багатоважільні підвіски. Для зниження ваги безпружинних мас важелі передньої підвіски (по чотири на кожну сторону) і нижні поперечні важелі задньої підвіски виконані з алюмінієвого сплаву. Ходова відрізняється помірною жорсткістю та енергоємністю.
Як опція А4 оснащувалися фірмовою системою Audi drive select, що дозволяє змінювати характер автомобіля (варіюються налаштування регульованих по жорсткості амортизаторів, чуйності підсилювача керма і педалі акселератора) – у версій до рестайлінгу три режими роботи: Comfort, Auto і Dynamic, а після 2011 додався четвертий – Efficient. Режими змінюються кнопками біля важеля коробки передач. Цікаво, що регульовані амортизатори виявилися не менш надійними, ніж звичайні.
Досить довговічна і підвіска. Більшість оригінальних «витратників» передньої та задньої підвісок здатні виходити до 100 тис. км. Трохи менше (близько 80 тис. км) служать гідравлічні сайлент-блоки задніх нижніх важелів передньої підвіски і близько 60 тис. км – стійки стабілізатора. Разом з тим, ремонт ходової коштує не дешево – передні важелі поставляються разом з кульовими опорами, а в задній підвісці разом з «гумками» пропонуються нижні важелі.
Виникають складності і із заміною – згодом намертво закисають сталеві болти в алюмінієвих поворотних кулаках кріплення верхніх важелів та розвальних тяг задньої підвіски. Їх доводиться нагрівати, висвердлювати, а часом навіть зрізати «болгаркою».
Рейкове кермо, оснащене електропідсилювачем, зарекомендувало себе як надійне. Рульові наконечники здатні витримати не менше 100 тис. км, а тяги – близько 150 тис. км.
У А4 паркувальне гальмо має електропривід, який задіюється кнопкою біля важеля коробки передач, а гальмівні механізми блокують колодки за допомогою електродвигунів, встановлених на кожному задньому супорті. На відміну від Ауді А6 в кузові 4F і VW Passat (B6) у «четвірки» проблем з «електроручником» немає. Єдине зауваження до гальм – з часом розбиваються скоби задніх супортів і стукають на нерівностях.
Характеристики Audi A4
від $8 000 до $27 000
Загальні дані
Тип кузова седан та універсал
Дверей/місць 4/5 та 5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм 4700/1825/1430 та 4700/1825/1435
База, мм 2810
Маса споряджена/повна, кг 1430/1980 та 1490/2060
Обʼєм багажника, л 80/960 та 490/1430
Обʼєм бака, л 65
Двигуни
Бензинові 4-циліндр.: 1,8 16V TFSI (120/160 к. с.), 2,0 16V TFSI (211 к. с.)
Бензинові 6-циліндр.: 3,2 л 24V (265 к. с.)
Дизельні 4-циліндр.: 2,0 л 16V Turbo (120/143/170 к. с.)
Дизельні 6-циліндр.: 2,7 л 24V Turbo (190 к. с.), 3,0 л 24V Turbo (239 к. с.)
Трансмісія
Тип приводу передн. чи повн.
КП 6-ст. мех., 7-ст. робот. S-tronic, 6-ст. авт. чи безст. варіатор.
Ходова частина
Гальма передні/задні диск. вент./диск.
Підвіска передня/задня незал./ незал.
Шини 205/60 R16, 225/55 R16, 245/40 R18