Огляд Volkswagen Passat B8. За що його так люблять, і до чого готуватись в ремонті (відео)
Героєм нашого чергового огляду вживаних авто став Volkswagen Passat B8 (2015 – 2019 рр.) з кузовом універсал та дволітровим турбодизелем. За статистикою продажів, це найпопулярніший автомобіль у своєму класі. Розглянемо плюси та мінуси моделі, а також скільки коштуватиме потенційний ремонт машин цієї серії.
На українському ринку Volkswagen Passat B8 з’явився на початку 2015 року. Зазначимо, що незадовго до цього він став переможцем престижного міжнародного конкурсу International Car of the Year 2015. Вітчизняному покупцеві було запропоновано як бензинові двигуни – 1,4 TSI (125/150 к. с.), 1,8 TSI (180 к. с. .), так і дизельні 2,0 TDI (150/190 к. с.). Нові машини свого часу коштували від 30 до 40 тисяч євро. А сьогодні вживані Passat B8 (з пробігом 300 тис. км і більше) продаються в Європі за 8 – 10 тис. євро, а молодші екземпляри (75 – 150 тис. км) можна придбати за 16-18 тис. євро. Щодо України, то ціни на модель варіюються в межах 15 – 17 тис. доларів.
У нашому огляді представлений Passat B8 з двигуном 2,0 TDI 190 к. с. Машину 2015 року випуску пригнали з Європи з пробігом 200 тис. км. Вона не була в ДТП і коштувала власнику 16 тис. доларів. Цікаво, що це досить рідкісний на ринку екземпляр – з механічною коробкою передач. Зазвичай такі дизельні версії комплектувалися роботами DSG.
При виборі машини власник, професія якого пов’язана з ремонтом автомобілів, керувався офіційно підтвердженим пробігом. На його думку, 30 – 35 тис. км на рік – це нормальна цифра для середнього європейського автомобіля. При експлуатації дуже важливе правильне статичне навантаження: наприклад, їзда автобаном зі швидкістю 130 – 150 км/год. У такому разі, пробіг у 200 тис. км Європою буде рівноцінний 100 тис. км по наших дорогах.
Машини, пригнані з-за кордону часто відрізняються індивідуальною комплектацією. У представленому Passat, незважаючи на дороге оснащення (шкіряний салон, тризонний клімат-контроль, скляний дах з великим зсувним люком, адаптивний круїз-контроль), встановлена механічна коробка передач і аналоговий щиток приладів.
Салон досить просторий – людина зі зростом 1 м 82 см спокійно поміщається на задньому сидінні при налаштуванні переднього крісла під свою комплекцію. При колісній базі 2,79 м це досить прогнозований результат, тим більше з кузовом універсал. До речі, об’єм багажника тут складає 650/1750 л. Заднє сидіння можна скласти окремо, причому не по двох, а навіть по трьох частинах. Ергономіка на висоті, як і якість матеріалів. Одним словом, Volkswagen.
Дизельний двигун особливих нарікань не має. Це показала діагностика паливних форсунок, клапанної системи та ін. У результаті знадобилися лише деякі сервісні роботи із заміни фільтрів та оливи. Тут, як і в будь-якому сучасному дизельному двигуні з огляду на якість нашої солярки, необхідно вчасно змінювати паливний фільтр. В іншому випадку двигун не зможе забезпечити рівномірну подачу палива в циліндри.
За невідомої сервісної історії авто, відразу після його покупки краще замінити ремінь ГРМ та ролики. Адже у разі його обриву ремонт буде дуже дорогим. Для цього Passat таку операцію рекомендується виконувати кожні 80 – 100 тис. км.
Якщо машина пригнана з Європи, стану радіатора потрібно приділяти особливе значення. Адже на автобанах автомобілі експлуатуються з високою швидкістю, а отже, в радіатор потрапляє більше пилу. На Passat B8 встановлено три радіатори. Тому при пробігу 150 тис. км і більше зазвичай потрібно змінювати першу секцію, а інші – добре почистити. Ремонт цей не дуже дорогий, тим більше, якщо підібрати неоригінальні запчастини. Що ж до поставок запчастин, то навіть найрідкіснішу деталь на Volkswagen можна замовити та отримати протягом двох тижнів.
Автомобіль Passat B8 побудований на модульній платформі MQB, що відрізняється надійністю. Половина всіх її деталей виготовлена із сталі, а інша – із різних сплавів, у тому числі алюмінію. Навіть у ранніх екземплярів, 2015 року випуску, кузов позбавлений іржі. Однак слід пам’ятати, що якщо машину пригнано з Європи, а особливо з Німеччини, то на зовнішніх панелях (насамперед на капоті) можуть бути сколи, що є наслідком швидкісної їзди автобанами.
Можливі проблеми із двомасовим маховиком, який починає з часом видає специфічні звуки. До дволітрового дизельного авто на «механіці» такий можна знайти лише в оригіналі, тож ціни кусаються – від 1000 доларів. У випадку з роботизованою коробкою DSG можна підібрати і неоригінальний маховик, який обійдеться вдвічі дешевше. До речі, «роботи» DSG, починаючи з 2014 року, вже позбулися “дитячих хвороб” і на машинах з платформою MQB проблем з ними практично не виникає. Головне вчасно міняти оливу. Якщо говорити про коробку DSG з мокрим зчепленням, а саме такою найчастіше оснащуються дизельні Passat, то міняти оливу в ній потрібно кожні 30 – 40 тис. км. Що ж до самого дизельного двигуна, то на СТО рекомендують міняти оливу вже кожні 6 тис. км, а паливний фільтр – через 14 тис. км.
Що ж до ходової, то тут іржа може зустрічатися на точках зварювання вихлопної системи, важелях задньої підвіски та розвальних болтах. Така проблема характерна для машин із північних країн, дороги яких у зимовий час рясно обробляються реагентами. Однак це поверхнева корозія, яка легко усувається зачищенням та фарбуванням.
На представленій машині відразу після покупки було замінено всі чотири амортизатори. Сайлент-блоки при пробігу за 200 тис. км. мають вже люфт. Змінювати їх краще в зборі, тому що випресування зі складного по конструкції важеля вимагає спеціального інструменту та навичок. Але власнику доведеться витратитись на запчастини, так як задня підвіска – багатоважільна. У передній підвісці – типу Мак-Ферсон – при пробігу за «200» зношуються сайлент-блоки великих нижніх важелів.
Гальмівну систему потрібно перевіряти відразу при покупці автомобіля з Європи, тому що їзда на високих швидкостях прискорює зношування дисків. А якщо вони стають тоншими, ніж пропонує регламент, то при попаданні вологи можуть утворюватися тріщини, автомобіль може повести і т. д. Слід пам’ятати і про каталітичний нейтралізатор вихлопних газів, який виходжує до 250 тис. км. Заміна його недешева. Правда, якщо машина обладнана системою очищення вихлопних газів AdBlue, як на нашому автомобілі, то живучість каталізатора помітно підвищується.
Підсумовуючи, можна сказати, що Volkswagen Passat B8 є малопроблемним автомобілем, адже недоліки попередників – моделей B6 та B7 – вже були усунуті. Якщо говорити про двигуни, то найбільш оптимальним для цієї машини, як за потужністю, так і витратами на обслуговування, є бензиновий двигун 1,8 TSI. У випадку з дизелем, це 2,0 TDI, причому саме у версії 190 к. с., оскільки потужності 150-сильного варіанта часом не вистачає. Тим більше, якщо це універсал, який часто експлуатують із підвищеним завантаженням. Такий двигун також добре підходить для чіп-тюнінгу, що робить його помітно швидше. Зауважимо також, що дизель досить економічний – по місту витрачає всього близько 6 л на 100 км.