Ситуація в країні, як і раніше, залишається напруженою. Якщо держструктури практично в повному обсязі відновили свою роботу, то бізнес продовжує згортатися. Це негативно позначається на українській економіці і, як наслідок, на доходах громадян.
Падіння платоспроможності українців, а також зростання цін на пальне і запчастини, призведе до того, що вони просто не зможуть обслуговувати і заправляти свої автомобілі. Єдиним рішенням стане — якомога швидше продати машину. Однак, як зазначив старший економіст Центру економічної стратегії (CES) Юрій Гайдай, виручити бажану суму вже навряд чи вийде, тому люди будуть віддавати транспорт практично за безцінь, а дехто і зовсім безоплатно.
За прогнозами чиновника, до кінця року в Україні буде близько 1-1, 5 мільйона зайвих автомобілів. Це ті, від яких їхні власники будуть намагатися позбутися. Гайдай зазначив, що не варто забувати про ті машини, які кинули на стоянках і в гаражах ті, хто залишив країну. Ще сюди можна додати і транспорт із таксопарків, який здебільшого теж не задіяний.
Усі ці автомобілі незабаром з’являться на сайтах продажу. Ось тільки чи зможуть вони знайти нових власників — невідомо. Саме тому експерт вважає вірним рішення Кабміну про припинення стимулювання ввезення машин в Україну. Адже невідомо, що з ними робити потім.
“Економіка через рік, за інших рівних, впаде на третину. Реальні доходи громадян впадуть менше, але навіть якщо оптимістично — 10% автовласників втратять можливість обслуговувати і заправляти авто. Це вже 1 з 10 млн автомобілів в Україні. Додайте сюди ще як мінімум сотні тисяч авто, чиї власники за кордоном і тисячі авто з парків таксі, які зараз стоять на десятках майданчиків. У країні вже до зими буде зайвих 1-1,5 млн авто, які власники будуть готові продати / дати в користування хоч за якісь гроші”, — написав Гайдай на своїй сторінці в Facebook.