Огляд Toyota Auris (E150) 2007-2012 р. Головне, щоб не робот?
Модель Toyota Auris стала розвитком гами Corolla. У 2006 році на європейському ринку хетчбек вирішили виділити в окрему модель із власною назвою – Auris.
Сьогодні поговоримо про перше покоління моделі Auris, яке мало індекс Е150.
Випускалась Auris в Британії та Туреччині. Таке ж авто випускали в Японії, але називалось воно Blade, хоча мало той самий індекс кузова (E150). Цікаво що для японського ринку в моделі були інші мотори, варіатор замість автомата і був доступний навіть повний привод.
Auris випускався з 2006 року. У 2009 році модель оновили, що стосувалось здебільшого усунення технічних проблем. Саме рестайлові авто радять до покупки, бо в оновлених авто японці змогли побороти більшість дитячих болячок моделі. Випуск першого покоління завершився у 2012 році, коли з’явилось друге, воно ж останнє покоління моделі Auris. Пізніше хетчбеку повернули імʼя Corolla.
Кузов Auris
Auris першого покоління випускався як в кузові тридверного хетчбека, так і з п’ятьма дверима. Проте, тридверних машин на нашому ринку – одиниці. Практично всі Auris що є в продажу мають п’ятидверний кузов.
Найбільш оригінальним елементом дизайну Auris став не якийсь елемент зовнішності. Родзинка моделі в «висячому» центральному тунелі. На ньому розташувався важіль перемикання коробки передач. А під ним – поличка для різної поклажі. Сьогодні подібне рішення вже не рідкість, а на той час було справжнім авангардом.
Глобальних проблем з корозією в Auris не було. Але майте на увазі, що лакофарбове покриття в Auris доволі ніжне. Воно страждає від подряпин та сколів. Але особливо це помітно по стану днища авто, яке частіше за все в Auris вкрите іржею.
Обираючи Auris треба уважно зіставляти пробіг та фактичний стан авто. Адже в цій моделі кілометраж легко «скрутити».
Вибирайте двигун уважно
В Україні на вторинному ринку присутні переважно авто з бензиновим мотором 1,6 л (1ZR-FE) 124-132 к.с. На другому місці за популярністю турбодизель 1,4 (4ZZ) 97 к.с. та бензин 1,33 (1NR) 101 к.с. Є також турбодизелі 2.0 та 2.2 л.
Був також бензиновий двигун 1,4, який встановлювали лише в перші два роки випуску моделі. Цей мотор не вважався вдалим: мав проблеми з раннім заляганням поршневих кілець, розтягуванням ланцюга приводу ГРМ та вібрацій двигуна, через вихід з ладу подушки опори двигуна.
Йому на зміну прийшов мотор 1,33 л (1NR). Та й в нього не обійшлось без прикростей – мав підвищену витрату оливи. Вона лікувалась не просто і не дешево – заміною кришки головки блока циліндрів, форсунок масляної системи, поршнів та шатунів. Були проблеми і з котушками системи запалювання. Ланцюг ГРМ у двигуна 1NR теж не дуже довговічний і потребує заміни при пробігу в районі 150 тисяч км.
Спеціалісти радять обирати бензинові Auris двигунами 1,6 л серії 1ZR FE та 1ZR FAE. Останній встановлювався після рестайлу. Він відрізнявся наявністю системи зміни висоти відкривання клапанів Valvematic, на додачу до системи зміни фаз ГРМ VVT-i. 1,6-літрові двигуни виявились справжніми роботягами та «не робили нерви» власникам.
Механізм ГРМ мав ланцюговий привод. Періодичність заміни ланцюга – 200 тис. км. А от помпа системи охолодження міняється вдвоє частіше. Вона не виходжує і ста тисяч.
Якщо в машини з двигуном 1.6 плавають холості оберти, то потрібно просто почистити дросельну заслінку.
Щодо дизелів, то їх для Auris пропонували три варіанти:
• 1.4 л (1ND-TV) 90 к.с.
• 2.0 (1AD-FTV) 126 к.с.
• 2.2 (2AD-FHV) 177 к.с.
Зупинимось на найменшому з дизелів, бо саме він є найбільш популярним на нашому ринку. Цей двигун вважається вдалим та надійним. В нього легкосплавний блок і немає балансирних валів. Перевірити чи поршнева група не зношена можна відкрутивши кришку заливної горловини оливи. Якщо її виштовхує, то це означає що є надлишковий тиск картерних газів. Від такої проблеми виходить з ладу турбіна, та видавлюються сальники. Цікаво, що на цих двигунах до 2008 року встановлені турбіни власного виробництва Toyota. А пізніше мотори отримали турбіну зі змінною геометрією від Garett.
Двигун 1.4 л (1ND-TV) має систему живлення Common Rail від Bosch. В паливній рампі може вийти з ладу клапан регулятора тиску. На його вихід з ладу вказує те, що машина довго заводиться, двигун не хоче крутитись вище 3000 об. хв та може заглухнути під навантаженням. Клапан можна замінити, або ж спробувати почистити. Річ у тому, що сіточка в ньому забруднюється не тільки брудом з палива, але й волокнами з неякісних паливних фільтрів.В турбодизелі 1.4 нема гідрокомпенсаторів клапанів, через це раз на 100 000 км потрібно перевіряти регулювання зазорів клапанів. Хоча на практиці навіть при таких пробігах часто регулювання не потрібне.
Ланцюг ГРМ виходжує по 250 000 км.Особливість конструкції цього двигуна в тому, що блок циліндрів тонкостінний, тому він не «капіталиться». Для цього просто не вистачає розмірів. При зношенні – тільки заміна. Але трапляється це при пробігах понад 400 000 км. То ж проблемою можна знехтувати.
Ледь не єдиним слабким місцем цього двигуна можна назвати легкість обламування свічок розжарювання при їх заміні.
Від купівлі з турбодизелями 2.0 та 2.2 бажано утриматись. Вони були доволі проблемними. Складнощі були з турбокомпресорами, паливним насосом високого тиску, його клапанів, що керує заслінками, циліндро-поршневою групою та системою очищення вихлопних газів.
Рекомендовані оливи WOLF для Toyota Auris (E150)
1.4 (4ZZ) 97 к.с. Бензин | WOLF ECOTECH5W30 SP/RC D1-3 4л |
1.33 (1NR) Бензин | WOLF ECOTECH0W20 SP/RC D1-3 4л |
1.6 (1ZR-FE) 124 к.с. Бензин | WOLF OFFICIALTECH5W20 MS-FE 5л |
1.6 (1ZR-FAE) 132 к.с. Бензин | WOLF OFFICIALTECH5W20 MS-FE 5л |
1.4 (1ND-TV) 90 к.с. Турбодизель | WOLF ECOTECH5W30 SP/RC D1-3 4л |
2.0 (1AD-FTV) 126 к.с. Турбодизель | WOLF ECOTECH0W20 SP/RC D1-3 4л |
2.2 (2AD-FHV) 177 к.с. Турбодизель | WOLF OFFICIALTECH5W20 MS-FE 5л |
Коробки передач не всі ОК
Для Auris з бензиновими двигунами 1.6 та турбодизелем 1.4 з 2007 по 2009 рік пропонувалась роботизована коробка передач C50A MultiMode.
Робот MultiMode був справжнім джерелом проблем для власників Auris. Його зчеплення могло вийти з ладу вже на смішних пробігах в 20 000 км. Щоб подовжити життя примхливої коробки навіть радили при зупинці переводити селектор з положення Drive в нейтральне, щоб зайвий раз не навантажувати слабеньке зчеплення.
Не вирізнявся надійністю й актуатор, який відповідає за перемикання швидкостей. А от до безпосередньо механічної частини коробки претензій не було. Цей агрегат так сильно кинув тінь на репутацію марки, що вже після першого оновлення Auris про роботизовану коробку забули, замінивши її на трохи архаїчну 4-ступеневу автоматичну від Aisin.Єдине нарікання яке міг викликати класичний автомат – він не хапав зірок з неба в плані економічності. Проте працював плавно і безвідмовно. Такі АКП виходжує до ремонту понад 300 000 км. Цікаво що заміна трансмісійної оливи на малих пробігах авто (до 100 тис. км) варто робити кожні 60 000 км. Але на машинах з більшим пробігом інтервал заміни радять зменшити до 40 або навіть 30 000 км, щоб коробка працювала без проблем. Автоматична коробка може втрачати оливу через сальник насоса. Заміняти його радять разом із втулкою.
При купівлі авто з АКП перевірте стан оливи. Якщо в піддоні є часточки розміром в 1 мм і більше, то це свідчить що попередній власник їздив агресивно і зносився планетарний механізм, який потребує заміни.
Щодо механічних коробок, то їх було відразу дві: 5- та 6-ступеневі. 5-ступенева дуже надійна і не викликає питань. А от 6-ступка мала нюанси. Наприклад, при пробігах понад 150 000 км в ній з’являлись шуми. Це сигнал що потребує заміни підшипник первинного валу. Якщо в такої КПП погіршилась чіткість вмикання передач, то варто подивитись до тяг. Вони можуть кородувати. В такому разі їх радять не чистити, а замінювати.
Ходова частина міцна
Щодо підвіски, то особливих питань до неї нема. Передні амортизатори проходять 150, а задні – всі 200 000 км. Підшипники ступиць та кульові опори потребують заміни теж не скоро – після 130 000 км. Втулки та стійки переднього стабілізатора потребують уваги десь після 80 000 км.
Щодо гальмівної системи, то рідні гамівні диски та колодки мали ваду – скрипіли при гальмуванні. То ж їх міняли на аналоги та проблема зникала. Щодо роботи гальмівних механізмів, то радять уважно слідкувати за станом пильників. Якщо вони тріскаються, то пальці супортів закисають і робота гальм погіршується.Кермове керування потребує уваги після 120 000 пробігу. В рейці можуть з’явитись постукування. Рейку ремонтують. Також можливі збої роботи електроніки електропідсилювача керма, проте їх вирішують перепайкою контактів.
Уважно вибереш – не матимеш проблем
То чи можна назвати Auris надійним та рекомендованим до купівлі? Відповідь – так, але не безумовно. Мабуть, найбільш рекомендованою конфігурацією можна назвати версії після рестайлу 2009 року з бензиновим 1.6 та автоматом Aisin, або ж турбодизелем 1.4 з механікою. Решта варіантів має чимало нюансів. А ці дві модифікації цілком гідно несуть прапор слави Toyota як надійної машини.