За рахунок чого Renault Megane III став найпопулярнішим б/в авто в Україні
Гамма модифікацій Megane III залишилася колишньою: у його арсеналі 3- та 5-дверні хетчбеки, 5-дверний універсал Grandtour, купе-кабріолет СС та 4-дверний седан. Щоправда, седан отримав власне ім’я – Fluence та видозмінену передню частину. Маркетологи Renault позиціонують його як окрему модель, споживчі якості якої ми вже вивчали. За час виробництва Megane III двічі пережив рестайлінг.https://www.youtube.com/watch?v=Dbfab0HAhwY&t=1295s
Вони всі різні
Загалом корозійна стійкість моделі зауважень не викликає, хоча на версіях до рестайлінгу 2012 все-таки є вразливе місце – верхні частини дверних отворів. Через жорсткий гумовий ущільнювач з часом лакофарбове покриття може там протертися до металу (див. фото «Слабкі місця»). Щоб уникнути неприємностей, ці частини кузова бажано обклеїти прозорою захисною плівкою. Пізніше склад ущільнювача змінили, усунувши проблему.
Зважаючи на різну форму кузова багажники 3- і 5-дверних хетчбеків за обсягом відрізняються (див. фото). При цьому їх похідний об’єм найбільший серед однокласників, а ось максимальний – скромний (375/1025 л і 405/1160 л відповідно проти, наприклад, 340/1250 л у хетчбеків Hyundai i30 і 350/1200 л у Peugeot 308). Зате вантажний відсік універсалів Grandtour один із найбільших серед конкурентів: 485/1600 л проти 415/1395 л у i30 і 470/1600 л у 308-го.
Оформлення інтер’єру Megane III аналогічно седану Fluence. Якість пластику та шумоізоляція салону зауважень не викликають (остання хороша навіть у турбодизельних версіях). Що ж до обшивки, то більш зносостійкою виявилося тканинне оздоблення (див. фото «Слабкі місця»).
Є зауваження до оглядовості хетчбеків та ергономіки всіх версій. По-перше, незручно розташовані кнопки підігріву передніх сидінь, а по-друге, через специфічну архітектуру кузова верхні частини задніх дверних прорізів занижені і з незвички об них можна вдаритися головою, а ногам середнього пасажира заважає виступаючий бокс з дефлекторами обдуву (сильніше відчувається у більш коротких хетчбеках). З обладнання може потурбувати лише система кондиціонування – відмічено відмову вентилятора (він або його блок управління можуть вийти з ладу).
Всі радять турбодизель
Найбільшого поширення в Україні набули турбодизельні версії Megane III. Мотори “француза” добре себе зарекомендували. Вони дуже тяжкі (максимальний крутний момент в 240 Нм досягається вже при 2000 об/хв) і економічні (за заводськими показниками, витрата палива в місті становить 5,2 л на 100 км, а при спокійній їзді реально укладатися навіть у 4,5 л ). А ще, за твердженням мотористів, турбодизелі Megane III позбавлені проблем із передчасним зносом ременя ГРМ, властивих агрегатам Fluence.
При цьому сервісмени радять з обережністю поставитися до купівлі турбодизельних версій, пригнаних з-за кордону – їхня паливна система налаштована під норми Євро4 і у вихлопній системі встановлений фільтр сажі. При використанні вітчизняного палива він швидко забивається, порушуючи нормальну роботу двигуна.
Немає особливих претензій і до бензинових моторів, які стали набагато надійнішими, ніж у попередника. Зокрема, вже не виникає проблем із механізмом зміни фаз газорозподілу (Renault замінив їх виробника). Схожа ситуація і з індивідуальними котушками запалювання, датчиками колінвала і задньою подушкою двигуна: як запевняють працівники фірмової СТО, всі ці деталі зараз зауважень не викликають. Особливість бензинок – паливний фільтр виконаний разом із насосом та його колбою. Такий комплект недешевий, тому на практиці багато власників фільтр не змінюють і їздять доти, доки працює паливний насос.
З характерних особливостей, притаманних всім двигунам Megane III, мотористи відзначили невеликий ресурс демпферного шківа коленвала. Він нерідко зношується до пробігу понад 60 тис. км, що призводить до обриву ременя навісного обладнання, частинки якого можуть потрапити по ременю ГРМ і спровокувати фатальну зустріч клапанів з поршнями. Тому при плановій заміні ременя ГРМ (через 60 тис. км) механіки радять перевірити стан шківа колінвала та за необхідності його замінити.
При цьому найменш масовий бензиновий мотор 2,0 л позбавлений подібних проблем – він запозичений у Nissan, і його ГРМ наводиться металевим ланцюгом, а демпферний шків більш довговічний.
На будь-який смак
Для Megane III запропоновано широку лінійку коробок передач. Так, з бензиновим мотором 1,6 л агрегатується 5-ступінчаста «механіка» та варіатор CVT, з 2,0 л – вже 6-ступінчаста МКП та варіатор, а з турбодизелями 1,5 л – 6-ступінчаста «механіка» та « робот» EDC з такою ж кількістю передач. «Робот» став встановлюватися на авто, випущені після першого рестайлінгу 2012 року, і накопиченого досвіду експлуатації цих КП у вітчизняних сервісменів немає. Характерна особливість роботи EDC – неквапливість при русі в тягучках, коли коробка вибирає між першою і другою передачею.
Порівняно з попередником МКП стала надійнішою – характерних неполадок виявлено не було. Нагадаємо, що у Megane II там були проблеми зі зчепленням та з ущільненням між картером зчеплення та КП.
Згідно з рекомендаціями виробника, мастило у всіх агрегатах Fluence розраховане на весь термін експлуатації коробки передач, хоча при купівлі старого автомобіля для довговічної роботи КП механіки все ж таки радять замінити мастило, і робити це з періодичністю 60 тис. км в АКП і 90 тис. км в МКП.
Пробачить багато!
Важлива перевага моделі – всепрощаюча підвіска, що забезпечує високу плавність ходу. Вона добре відпрацьовує більшість нерівностей наших доріг та залишає непомітними навіть великі дефекти полотна. Офіційні версії також відрізняються збільшеним до 160 мм кліренсом.
Слабке місце передньої підвіски McPherson – пильовики-відбійники передніх стійок, які можуть стати непридатними до 20–40 тис. км. Ці деталі виконані одним цілим, причому пильовики – з дуже жорсткої гуми. Згодом через спрацювання відбійників пильник відривається, як наслідок – шток амортизатора залишається відкритим для пилу, вологи та бруду, що може призвести до швидкого виходу стійки з ладу. Тому під час експлуатації рекомендується стежити станом цих деталей. Зараз виробник замінив постачальника пильовиків-відбійників і нові деталі відрізняються найкращою якістю, а після заміни служать без проблем.
Не надто великий ресурс і в кульових опор – у середньому вони ходять 60–80 тис. км. Натомість решта розхідників не викликає нарікань: стійки стабілізатора тримаються 40–60 тис. км, втулки – 60–80 тис. км, сайлент-блоки важелів – 120 тис. км. Фірмові кульові та сайлент-блоки пропонуються у зборі з передніми важелями, але в неоригіналі ці деталі можна знайти окремо. Немає претензій і до задньої напівзалежної підвіски – сайлент-блоки балки є дуже довго.
Порівняно з попередником більш надійним стало і кермо, оснащене електропідсилювачем – вже немає проблем із прискореним зносом втулки рейки та кермових тяг. Тепер тяги здатні протриматися 80–100 тис. км, а наконечники ще довші. Немає зауважень до надійності гальмівної системи.
Слабкі місця автомобіля
Згодом через знос починають клацати фіксатори дверей (найчастіше на водійській). Мастило не допомагає, і деталь потребує заміни.
Історія
2002-2009 Випускалося друге покоління Renault Megane.
2008 Дебютує третя генерація хетчбеків Megane.
2009 Початок продажу в Україні.
2009 Початок виробництва 5-дверних універсалів Grandtour.
2009 Представлено заряджену версію Megane Sport з мотором 2,0 л Turbo (265 сил).
2010 Стартує випуск купе/кабріолетів CC зі металевим верхом, що складається.
2012 Рестайлінг моделі.
2014 Чергова модернізація.
2015 Випуск Renault Megane IV.
Резюме
Переваги
Кузов та салон
+
Висока безпека. Багажники універсалів та хетчбеків (похідний обсяг) одні з найбільших у класі. Хороша шумоізоляція салону та зносостійкість тканинної обшивки.
–
Дверними ущільнювачами протирається до металу фарба у верхній частині прорізів дверей (до 2012 р.). Максимальний обсяг багажників хетчбеків є досить скромним. Облазити покриття шкіряного руля, тріскається шкіряна обшивка передніх крісел. Можливий скрип фіксаторів передніх дверей, відмова вентилятора системи кондиціювання. Вузьке та невелике заднє скло обмежує огляд назад. Претензії до ергономіки гальорки та розташування кнопок підігріву передніх сидінь.
Двигуни
+
Хороші експлуатаційні показники турбодизельних версій. Мотори надійніші, ніж у попередника.
–
Можливі проблеми із сірими турбодизельними версіями. Невеликий ресурс демпферного шківа колінвалу.
Трансмісія
+
Всі коробки безпроблемні.
–
Нерозторопність роботизованої КП під час руху в заторах.
Ходова, рульова
+
Висока плавність ходу та гарний кліренс офіційних версій. Довговічна задня підвіска. Кермо більш надійне, ніж у попередника.
–
Недовговічні пильовики-відбійники передніх стійок. Чи не найбільший ресурс кульових опор.
Renault Megane | |
від $5 100 до $16 000 | |
Загальні дані | |
Тип кузову | хетчбек, універсал, купе/кабріолет |
Дверей/місць | 3/5 и 5/5, 5/5, 2/4 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4300/1810/1420 та 4295/1810/1470, 4560/1805/1505 |
База, мм | 2640, 2705 (універсал) |
Масса споряджена/повна, кг | 1205/1730 та 1215/1735, 1275/1780, 1430/1840 |
Об`єм багажника, л. | 375/1025 та 405/1160, 485/1600, 210/415 |
Об`єм бака, л | 60 |
Двигуни | |
Бензинові 4 циліндр. | 1,6 л 16V (100/110 к.с.), 2,0 л 16V (140 к.с.) |
Дизельні 4 циліндр. | 1,5 л 16V Turbo (90 к.с.), 1,5 л 16V Turbo (105 к.с.), 1,5 л 16V Turbo (110 к.с.) |
Трансмісія | |
Тип приводу | передн. |
КП | 5- та 6-ст. механ., 4- та 6-ст. автомат, безступ. варіатор CVT |
Ходовая частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіски | незал./напівзал. |
Шини | 205/55 R16, 225/45 R17, 225/40 R18 |
Відгук
Константин: Renault Megane 2012 р.в. експлуатує 3 роки. Пробіг 56 тис. км., мотор 1,6 л. 16V. Потужність 110 к.с., КП 5-ст. механ.
Подобається
Megane III залучив мене своїм гарним оснащенням, наявністю економічного дизельного двигуна та доступною ціною. У цій машині мені подобається скромний паливний апетит (близько 5 л у міському циклі, а на трасі при крейсерській швидкості – менше 4 л), затишний салон з гарною шумоізоляцією (солярковий мотор не напружує своєю роботою), комфортна підвіска, що скрадує дефекти дорожнього полотна і пристойний дорожній просвіт, що дозволяє впевнено заїжджати на бордюри та їздити по путівцю.
Не подобається
Хочу покритикувати неважливу якість шкіряної обробки: на сидінні водія тріснула обшивка і вже трохи протерся кермо. Поганий також огляд через заднє скло – воно вузьке і розташоване покато, через що крайній габарит не видно. Кнопки підігріву передніх сидінь встановлені в невдалому місці, і користуєшся ними на дотик.
Резюме «АЦ»
Megane III став набагато надійнішим, ніж попередник. Виявлені слабкі місця не надто суттєві і ремонт не вимагатиме серйозних вкладень. Наявність модифікацій з індивідуальною формою кузова дозволить кожному підібрати машину на власний смак.