На опасное дело берут надежных и проверенных людей. Сегодня мы решили выяснить, стоит ли связываться с подержанными экземплярами бюджетной модели Logan.
Герой нашого матеріалу – реінкарнований автомобіль Dacia Logan, що вперше з’явився в 2004 році. У ході рестайлінгу 2008-го творці замінили більшість зовнішніх панелей кузова, внаслідок чого простакуватий вигляд автомобіля став більш виразним і сучасним. Крім того, у 2009-му після представлення оновленої версії для підвищення споживчого попиту Logan стали пропонувати в Україні під іменитим брендом Renault. Саме тому левова частка рестайлінгових Logan відзначена шильдиками французької марки. Втім, нічого дивного в цьому немає, адже румунську Dacia в 1999 купила компанія Renault, а основну технічну начинку Logan запозичили у моделі Clio.
История
З 2004 до 2008 рік – випускалося перше покоління Dacia Logan.
2008 рік – серйозний рестайлінг седанів Logan та універсалів Logan MCV.
2009 рік – гама модифікацій доповнена псевдовнедорожной версією хетчбека Sandero – Stepway зі збільшеним на 20 мм кліренсом (всього 175 мм).
2009 рік – в Україні моделі Logan та Sandero почали продавати під брендом Renault.
2012 рік – дебютувало друге покоління моделей Logan та Sandero.
Козирі збережені
Гама модифікацій рестайлінгових Logan збільшилася – крім седана і універсала MCV, з’явилися комерційні версії для перевезення вантажів – Logan Van і Pick-Up. Крім того, на базі Logan створені хетчбеки Sandero та його псевдовнедорожна версія Stepway зі збільшеним на 20 мм кліренсом (всього 175 мм). Але оскільки виробник позиціонує їх як окремі моделі, сьогодні ми поговоримо тільки про седани та універсали.
Як показав досвід експлуатації, «руда хвороба» цьому авто не страшна. Творці усунули слабке місце дорестайлінгових версій – негерметичний зварний шов з’єднання задніх арок, через що вода та бруд потрапляли всередину багажника, провокуючи виникнення корозії. Немає серйозних претензій до стану кузовних деталей даної моделі. Єдине проблемне місце є в універсалів MCV (див. фото «Слабкі місця»).
Незважаючи на зовнішню схожість, салон у ході модернізації змінився – отримав торпедо іншого дизайну, нові матеріали обшивки та більш ергономічні карти дверей із зручними для хвату ручками (раніше були виконані у вигляді заглиблень у самій карті). А ось форма сидінь залишилася незмінною – вони, як і раніше, відрізняються слабовираженою бічною підтримкою. Багато водіїв скаржаться, що при тривалих переїздах у таких кріслах втомлюєшся. В угоду бюджетності шумоізоляція слабка.
Багажник седана об’ємом 510 л більше, ніж навіть у моделей з вищих сегментів ринку С-, D- і навіть Е-класу: 465 л – у Ford Focus з таким же типом кузова і 500 л – у Opel Vectra (C).
При цьому Logan зберіг свої головні козирі – просторий в порівнянні з багатьма «однокласниками» салон і місткий багажник, який за обсягом більше, ніж навіть у моделей вищого класу. Єдине зауваження до седана – його задні сидіння нетрансформовані, і збільшити вантажний відсік не можна. Втім, практичним автомобілістам радимо звернути увагу на універсал. До речі, третій ряд 7-місних MCV, встановлений у багажнику, не назвеш тещиним місце – там запросто можна перевозити дорослих пасажирів.
Проблемний газ
Лінійка силових агрегатів, пропонованих для пострестайлінгових Logan, не змінилася – є два бензинові мотори об’ємом 1,4 і 1,6 л і один турбодизель 1,5 л. Усі вони французького виробництва – запозичені у Renault Clio II.
Бензинові версії обсягом 1,4 та 1,6 л набули в Україні однакового поширення. Найрідкісніші – турбодизелі 1,5dCi. КП – лише «механіка».
Крім цього, обидві бензинові версії продавалися у нас із встановленим на заводі газобалонним обладнанням. Як показав досвід експлуатації, вони виявилися не зовсім вдалими – газові форсунки забиваються продуктами окиснення трубопроводу, прокладеного під дном автомобіля. Несправність проявляється нестійкою роботою холодного двигуна на бензині (оскільки ЕБУ запам’ятовує параметри паливоподачі на газі). У той же час на газі двигун працює без проблем. Тому до покупки подібної машини на вторинному ринку слід поставитися з обережністю. Крім того, ще одна важлива процедура при використанні газобалонного обладнання (як встановленого на заводі, так і в умовах автосервісу) – регулярна (кожні 15 тис. км) перевірка та регулювання теплових зазорів клапанів. В іншому випадку вони та їх сідла можуть прогоріти.
Характерна «хвороба», властива всім бензиновим двигунам, можлива течія переднього сальника коленвала. У дорестайлінгових версіях причина цього – неякісна шестерня приводу масляного насоса (завусениці на ній ушкоджували сальник), а в Logan 2008-2012 р. в. – неякісне ущільнення. Пізніше виробник змінив конструкцію сальника і після заміни поломка не повторюється.
Цілком надійним виявився і турбодизельний агрегат – при використанні якісної солярки проблем із ним не виникає. Багато власників хвалять цей мотор за хорошу тяготість і економічність – при спокійній їзді він бере близько 5,5 л солярки в місті.
Спільне слабке місце всіх двигунів – термостат.
Вибору немає
Всі Logan передньопривідні і оснащувалися лише одним типом КП – 5-ступінчастою механічною. Убогість вибору обумовлена бюджетною спрямованістю цієї моделі – версії з АКП в Україну офіційно не завозилися.
«Механіка» зарекомендувала себе як безпроблемна та невибаглива – олія в ній розрахована на весь термін служби КП, і за необхідності мастило лише додається. Особливість МКП – підвищена шумність роботи. Хоча, як стверджують механіки фірмового сервісу, це не несправність, а конструктивна особливість роботи даного агрегату.
Немає претензій і до надійності зчеплення, яке на седанах та універсалах MCV конструктивно відрізняється – у перших воно з механічним приводом, а у других – з гідравлічним.
Дві сторони медалі
Справна підвіска Logan відрізняється гарною енергоємністю та непогано справляється з багатьма нерівностями наших доріг. Хоча через довгохідні амортизатори при активній їзді виникають неприємні крени кузова, що особливо відчувається в базових версіях, не оснащених стабілізатором поперечної стійкості. Знижують стійкість у віражах та вузькі високопрофільні покришки, що встановлюються на заводі. У зв’язку з цим деякі власники змінюють їх на ширші та низькопрофільні.
Передня підвіска – незалежна типу McPherson, а задня – напівзалежна з балкою скручування. Задок зарекомендував себе як «вічний» – механіки не пригадали випадків заміни сайлент-блоків балки, а ось передня підвіска вимагає до себе більш пильної уваги. Слабке місце – сайлент-блоки передніх важелів, загалом вони служать близько 60 тис. км. А кульові опори можуть протриматися близько 100 тис. км. В оригіналі розхідники поставляються разом із важелями, хоча у неоригіналі все можна купити окремо.
Залежно від версії рульове управління буває двох типів: на базових воно механічне, а в дорожчих – з ГУР. Слабке місце обох типів – накінечники кермових тяг, які на наших дорогах загалом ходять 40–50 тис. км. Проте самі тяги здатні пробігти близько 100 тис. км. В загалі кермо цілком надійне.
Немає особливих зауважень і до працездатності гальмівної системи, як правило, під час експлуатації проблем із нею не виникає.
Слабкі місця
Резюме
Кузов та салон:
- Плюси – прийнятна ринкова ціна. Гарна корозійна стійкість. Просторий салон. Багажні відділення седана та універсала місткіші, ніж навіть у моделей класом вище.
- Мінуси – іржавіє кріпильний болт запаски і ламається трубка подачі рідини, що омиває, до заднього скла (універсал MCV). Погана шумоізоляція. Незручні для далеких поїздок крісла.
Двигуни
- Плюси – в цілому двигуни (бензинові та дизельні) надійні. Гарна тяга та економічність дизельного мотора.
- Мінуси – деякі проблеми у версій із заводським ГБО. Можлива відмова термостата, течія переднього сальника коленвала.
Трансмісія
- Плюси – надійна та безпроблемна «механіка».
- Мінуси – немає можливості вибору коробки.
Ходова, рульова
- Плюси – енергоємка ходова добре підходить для наших доріг. Довговічна задня підвіска. Безпроблемні гальма.
- Мінуси – вузькі високопрофільні заводські шини знижують стійкість у віражах. Крен кузова при активній їзді. Недовговічні наконечники кермових тяг та сайлент-блоки передніх важелів.
Dacia/Renault Logan | |
від 130 000 грн. до 243 000 грн. | За даними каталогу «Автобазарь» |
Загальні дані | |
Тип кузова | седан и універсал |
Дверей/місць | 4/5 і 5/5(7) |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4290/1740/1535 и 4470/1740/1640 |
База, мм | 2630 і 2900 |
Кліренс, мм | 155 |
Маса споряджена/повна, кг | 1100/1540 і 1270/1740 |
Об’єм багажника, л | 510 і 700/2350 |
Об’ємбака, л | 50 |
Двигуни | |
Бензиновий 4-циліндр.: | 1,4 л (75 к. с.), 1,6 л (90 к.с.) |
Дизельний 4-циліндр.: | 1,5 л Turbo (70 к. с.) |
Трансмісія | |
Тип приводу | передн. |
КП | 5-ст. мех. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./бараб. чи диск.вент./диск. |
Подвіска передня/задня | незалеж./напівзалеж. |
Шини | 185/65 R15 |
Альтернатива
Chevrolet Aveo (T250) 2006-2012 р.в.
Більш доступна альтернатива Logan. На відміну від конкурента, лінійка агрегатів складається тільки з бензинових моторів. Салон не такий просторий, а багажник менш місткий, ніж у Logan.
Chevrolet Aveo (T250) 2006-2012 р.в. | від 145 тис. грн. до 242 тис. грн. |
Тип кузова | 5-дв. хетчбек та 4-дв. седан |
Об’єм багажника, л | 220/980 і 320/725 |
Двигуни 4-цил. | 2 бенз.: 1,5 л 8V (86 к. с.), 1,6 л 16V (106 к. с.) |
Kia Rio 2005-2011 р.в.
Kia Rio – більш престижний конкурент, через що автомобілі однакових з Logan років випуску коштують дорожче. Оснащення більшості машин багатше, але по простору салону та місткості багажника Rio, як і Aveo, поступається супернику.
Kia Rio 2005-2011 р.в. | від 174 тис. грн. до 330 тис. грн. |
Тип кузова | 5-дв. хетчбек та 4-дв. седан |
Об’єм багажника, л | 270/1145 і 390/н.д. |
Двигуни 4-цил. | 2 бенз.: 1,4 л 16V (97 к. с.) і диз.: 1,5 л 16V (110 к. с.) |