
Mitsubishi Grandis і Opel Zafira: сильні і слабкі сторони б/у мінівенів
Mitsubishi Grandis і Opel Zafira (В) – не єдині у своєму класі 7-місні компактвени – є конкуренти-однолітки з такою самою пасажиромісткістю, але у них, як правило, це окремі модифікації з подовженою (порівняно зі стандартною версією) колісною базою. Причому через більшу їх вартість вони зустрічаються помітно рідше за своїх 5-місних родичів.
Унікальність героїв нашого матеріалу в тому, що вони представлені в єдиному типорозмірі зі стандартною колісною базою і здатні взяти на борт 7 людей. Справедливості заради відзначимо, що Mitsubishi були ще й 6-місними – у другому ряду у них замість суцільного дивана встановлено два роздільні крісла з підлокітниками. Але в Україні найбільшого поширення набули саме 7-місні Grandis Comfort.
Більший і просторіший
Якщо поставити ці компактвени поруч, неозброєним оком видно: японець помітно більший за свого опонента – він довший на цілих 300 мм, а колісна база більша на 125 мм. Завдяки цьому салон Grandis вийшов помітно просторішим, це відчувається за більшим запасом місця для ніг пасажирів другого і третього ряду. Наприклад, на другому ряду запросто можна сидіти по-панськи, закинувши ногу на ногу. А гальорка за рахунок регульованих за кутом нахилу спинок, мабуть, найбільш зручна для посадки дорослих пасажирів, серед 7-місних компакт-венів. До того ж конструкція середнього ряду Grandis більш досконала – роздільна, а в Zafira – цілісна. Тому для посадки на гальорку всіх людей, що сидять у другому ряду, доведеться висаджувати.

Дизайн торпедо з високим виступним пеньком центральної консолі має оригінальний вигляд. Приємно радує око і щиток приладів Optitron. Пластик здоблення твердий, але не скрипучий. Оглядовість гарна. З обладнання може потурбувати тільки система кондиціонування.

Найбільш масові версії Grandis 7-місні (другий ряд – 3-місний диван), рідше зустрічаються дорожчі 6-місні Sport (другий ряд – два роздільних крісла). У багажнику – ще два складних сидіння.

Гальорка Grandis за рахунок регульованих за кутом нахилу спинок, мабуть, найзручніша для посадки дорослих пасажирів, серед 7-місних компакт-венів.

Об’єм багажника Mitsubishi Grandis 370/1545 л, а вантажопідйомність – 605 кг.
В іншому трансформації салонів цих моделей схожі: крісла третього ряду складаються – ховаються в підлозі багажника, диван середнього ряду їздить на полозках назад/вперед, а його роздільні спинки (60:40 або 40:20:40) регулюються за кутом нахилу. Усі сидіння – незнімного типу. Тому, щоб одержати максимальний розмір вантажного відсіку, подушку середнього дивана потрібно підняти до спинок і посунути їх впритул до передніх крісел. Утім, що цікаво в такій конфігурації, багажник німця виявляється місткішим на цілих 274 л (1820 проти 1545 л відповідно). Але в похідному варіанті (з розкладеним третім рядом крісел) багажне відділення японця, навпаки, виходить більшим на 230 л і за загальним показником у 370 л є наймісткішим серед семимісників.
Як засвідчила практика, загалом оснащення обох моделей служить без проблем, хіба що у Grandis може потурбувати система кондиціонування салону. Кузови цих компакт-венів непогано протистоять корозії, хоча деякі слабкі місця у них все ж є. Щодо стану кузовних деталей більше зауважень до японця (див. «Ресурс і ремонт»).

Якість оздоблення зауважень не викликає, а обшивка відрізняється хорошою зносостійкістю. Передні стійки перекривають бічну видимість. Особливість композиції – педальний вузол розташований на кшталт автобусного (його площина майже горизонтальна).

Усі Zafira – 7-місні: другий ряд сидінь розрахований на трьох пасажирів, а в багажнику сховані ще два складні сидіння. Для посадки на гальорку доведеться висаджувати людей з середнього ряду – на ньому подушка цільна, а в конкурента – роздільна.

Гальорка Zafira не така простора і зручна, як у Grandis. Тут найкраще зможуть влаштуватися діти та підлітки.

Об’єм багажника Zafira 140/1820 л, а вантажопідйомність – 645 кг, що на 40 кг більше, ніж у конкурента.
Один проти всіх!
Zafira надає покупцям більш широкі можливості вибору: в її арсеналі – бензинові та дизельні двигуни. Хоча все ж в Україні найбільшого поширення набули бензинки, наймасовішим з яких став агрегат 1,8 л. У покупців Grandis варіантів немає. Всі компактвени, що їздять нашими дорогами, оснащені єдиним бензиновим мотором 2,4 л, який забезпечує цьому великому автомобілю цілком непогану динаміку – з механікою 10 с до сотні. Конкурент з агрегатом 1,8 л і МКП менш прудкий – лише 11,5 с до 100 км/год, а з агрегатом 2,2 л – 10,6 с.

Усі Grandis, які експлуатують в Україні, оснащені єдиним рушієм – бензиновим об’ємом 2,4 л 16V (165 к.с.).
Основне зауваження до власників Grandis – його движок дуже ненажерливий, особливо в парі з “автоматом” – в місті здатний з’їсти 14-15 л на 100 км. Тому в цілях економії коштів чимало власників встановлюють ГБО. А ще цей мотор дуже чутливий до пального – застосування неякісного бензину може привести до виходу мотора з ладу.
Менш об’ємні двигуни Zafira – більш економічні. При цьому вони також вимогливі до якості палива, а ще масла. Після великих пробігів в агрегатах обох моделей відзначені і дрібні характерні проблеми, більшість яких виявлено у Grandis (див. «Ресурс і ремонт»).

Лінійка силових агрегатів Zafira охоплює бензинові та дизельні двигуни.
Особливість нашого ринку така, що японський компактвен найчастіше зустрічається з автоматичною коробкою передач, а німецький – навпаки, з механічною. Як засвідчив досвід експлуатації, з агрегатів Grandis найбільш безпроблемною показала себе адаптивна АКПП INVECS-II, а ось у Zafira – механіка.
У кого довговічніше?
Порівняно з конкурентом ходова Grandis відрізняється кращою енергоємністю. Але загалом у обох моделей вони зібрані і дають змогу їздити на цих високих автомобілях доволі активно.
На наших дорогах задні підвіски компакт-венів зарекомендували себе як довговічні: резинки задньої балки Opel механіки називають вічними, а важелі заднього багатоважеля Mitsubishi здатні витримати пробіг щонайменше 200 тис. км. Єдине слабке місце задка Grandis – пружини, які від частих завантажень просідають, а в Zafira – амортизатори, які можуть стати непридатними після пробігу в 40-50 тис. км.

Передній бампер Grandis низький і на старих машинах часто виявляється подряпаним знизу, а його кріплення можуть бути зірваними.
А стосовно передка, то виявилася більш витривалою підвіска японця: втулки переднього стабілізатора (так само як і заднього) витримують – 40-60 тис. км, стійки – 60-70 тис. км. Задні сайлент-блоки передніх важелів ходять близько 100 тис. км, а передні – куди довше, кульові опори – 150-180 тис. км.
Слабкі місця передньої підвіски німця – стійки стабілізатора (в середньому служать 20-30 тис. км) і опорні підшипники стійок (30-40 тис. км). Сайлент-блоки передніх важелів витримують близько 100 тис. км, а кульові – довше. Дорожчою в обох моделях буде заміна сайлент-блоків і кульових разом з важелями, а підшипників разом з маточинами. Хоча в деяких випадках є можливість заощадити, добравши окремо неоригінальні деталі.

У Zafira і її конкурента запаска винесена назовні під підлогу багажника. З часом її кріпильний болт іржавіє, тому щоб уникнути проблем його необхідно регулярно змащувати.
Рульове керування обох моделей після великих пробігів здатне завдати неприємностей, при цьому витратні матеріали більш довговічними виявилися у Grandis (див. «Ресурс і ремонт»). А от гальмівні системи цих компакт-венів зауважень не викликають.
![]() | Посилені стійки і втулки стабілізатора | Перейти в магазин |
Ресурс і ремонт | |
Mitsubishi Grandis | Opel Zafira |
Кузов і салон 2,5 балі | Кузов і салон 3,5 бала |
+ Великий похідний об’єм багажника. Салон просторіший, ніж у конкурента. Третій ряд сидінь – один із найбільш зручних серед семимісників.
– Занизький передній бампер. Специфічні особливості повідків передніх двірників (до 2008 р.) і рейлінгів на даху (після 2008 р.) додають клопоту під час експлуатації. Лущиться фарба на повідках передніх двірників. Матується пластиковий ковпак передньої оптики (версії до 2008 р.). Іржавіє кріплення запасного колеса, корозія на кришці багажника (версії до 2008 р.). Дорогий кузовний ремонт (уживані деталі на ринку – рідкість). Вихід з ладу муфти компресора кондиціонера. Невеликий максимальний об’єм багажника. | + Ринкова вартість доступніша. Максимальний об’єм багажника більший, ніж у конкурента.
– Можлива корозія кришки багажника під хромованою декоративною накладкою. Передні стійки перекривають бічну видимість. При складанні сидінь третього ряду їх лицьову частину можна забруднити об брудні килимки. Цілісна подушка сидіння середнього ряду погіршує ергономіку. Слабенька шумоізоляція. Іржавіє кріпильний болт запаски.
|
Силовий агрегат 2,5 бала
| Силовий агрегат 3 бали
|
+ Агрегат забезпечує кращу динаміку, ніж деякі мотори конкурента. Мотор 2,4 л непогано працює на газу.
– На ринку немає турбодизельних версій. Велика витрата бензину (найбільш масові версії з АКП). Чутливість до якості пального (призводить до відмови каталізатора і попадання сот у циліндри, а детонація – до руйнування поршнів). Після 100 тис. км виходить із ладу глушник, тече піддон картера і задній сальник колінвала. | + Загалом двигуни надійні.
– Через застосування неякісного пального виходять з ладу модулі запалювання. Застосування невідповідної оливи може призвести до проблем з гідронатягувачем ланцюга ГРМ (мотор 2,2 л) і гідрокомпенсаторами. Втрата герметичності датчика рівня мастила, після 100 тис. км можлива відмова термостата.
|
Трансмісія 3,5 бала | Трансмісія 3,5 бала |
+ Надійний автомат
– При активній їзді можливі проблеми з МКП (вихід з ладу підшипників валів і диференціала).
| + Надійна механіка.
– Проблемна і задумлива в роботі роботизована КП Easytronic.
|
Підвіска 4 бали
| Підвіска 3,5 бала
|
+ Більш енергоємна ходова. Передня підвіска більш довговічна.
– При частих максимальних завантаженнях просідають задні пружини. Вартість ремонту здорожчує заміна деяких матеріалів із важелями.
| + Хороша стійкість. Невибаглива задня напівзалежна підвіска.
– Недовговічні стійки переднього стабілізатора, опорні підшипники передніх стійок, задні амортизатори. Дорога заміна підшипника маточини, оригінальних передніх важелів. |
Рульове, гальма 4 бали
| Рульове, гальма 3,5 бала
|
+ Рульові тяги служать довше (100-120 тис. км). Надійні гальма.
– Недовговічний насос ГПР (відмова після 100-120 тис. км).
| + Безпроблемні гальма.
– Не виключено протікання робочої рідини підсилювача керма і відмова насоса. Менший ресурс рульових тяг (70-80 тис. км). |
Mitsubishi Grandis | Opel Zafira | |||
Загальні дані | ||||
Тип кузова | Компактвен | компактвен | ||
Дверцят/місць | 5/6 или 5/7 | 5/7 | ||
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4765/1795/1655 | 4465/1800/1670 | ||
База, мм | 2830 | 2705 | ||
Маса повн./спорядж., кг | 1645/2250 | 1430/2075 | ||
Об’єм багажника, л | 370/1545 | 140//1820
| ||
Об’єм бака, л | 65 | 58 | ||
Двигуни | ||||
Бензинові 4-циліндрові: | 2,4 л 16V (165 к.с.) | 1,6 л 16V (115 к.с.), 1,8 л 16V (140 к.с.), 2,0 л 16V Turbo (200 к.с.), 2,2 л 16V (150 к.с.) | ||
Дизельні 4-циліндрові: | Нема | 1,7 л 16V Turbo (110/125 к.с.), 1,9 л 16V Turbo (120/150 к.с.) | ||
Трансмісія | ||||
Тип приводу | передн. | передн. | ||
КП | 5-ст. мех., 4-ст. авт. | 5- і 6-ст. мех. або 4-ст. автомат. | ||
Ходова частина | ||||
Гельма передні/задниі | диск. вент./ диск. | диск. вент./ диск. | ||
Підвіска передня/задня | незалежн./ незалежн. | незалежн./ напівзалеж. | ||
Шини | 215/60 R16, 215/55 R17 | 205/55 R16, 225/45 R16 | ||
Резюме «АЦ» |
Grandis – дуже цікавий компактвен! Ми його порекомендуємо тим, хто часто має намір їздити всімох. Для таких цілей він однозначно кращий за Opel Zafira: салон японця просторіший і зручніший, а багажник у такій конфігурації – один із наймісткіших. Енергоємна підвіска більш комфортна під час їзди нашими дорогами і служить довго, а двигун – забезпечує хорошу динаміку. |
Резюме «АЦ» |
Із невеликою перевагою перемогу здобула Opel Zafira. Вона переграла конкурента тим, що надає широкі можливості вибору силових агрегатів, а її двигуни більш економічні; задня підвіска більш проста і її обслуговування обходиться дешевше; менше нарікань і до стану кузовних деталей старих Zafira. Не менш суттєва перевага – це компактвен коштує дешевше, ніж Grandis. |