X

ТОП уживаних авто в Україні: найкращі варіанти у співвідношенні ціна-якість

Приобретение автомобиля в Украине довольно сложный процесс. К этим советам стоит прислушаться

Уже багато років автомобіль в Україні вважається предметом розкоші. Щоб дозволити собі придбання чотириколісного друга, звичайному жителю країни доводиться старанно працювати не один рік. Безумовно, на сьогодні  в нашій країні існує безліч способів пригнати або замовити автомобіль з-за кордону, але такі методи підходять далеко не кожному. Як же бути, коли дуже хочеться купити хорошу машину, а грошей на купівлю нової недостатньо? Відповідь довго шукати не доводиться – слід іти на ринок.

Придивившись до ринку, ми одразу помічаємо, що кількість автомобілів воістину величезна, а діапазон цін такий широкий, що кожен зможе обрати собі “друга” на свій смак. Однак саме на цьому етапі і починаються перші складнощі, які без певних навичок і знань, можуть завдати такої кількості проблем, що володіти автомобілем людині більше і зовсім не захочеться.

Як же зробити правильно і не помилитися у виборі? Для докладної відповіді нам необхідно взяти якийсь бюджет і на його прикладі обговорити всі можливі нюанси. Враховуючи те, що з бюджетом у понад $ 20 000 майбутньому власнику автомобіля особливо переживати не доведеться, ми опускаємо нашу ставку вдвічі, рівно до $ 10 000. Саме ця сума в нашій країні умовно вважається прийнятною для купівлі машини.

Отже, з бюджетом визначилися. Далі йде вибір класу авто та його модифікації залежно від потреб, які необхідно задовольнити. Для універсальнішої відповіді на поставлені питання ми використовуватимемо приклади, що є свого роду “гнучкими пропозиціями”, які можна рухати в тому чи іншому напрямку залежно від цілей покупця.

Як же обрати авто і не прогадати?

Перше і, мабуть, найголовніше правило, яке має раз і назавжди запам’ятати будь-який автомобіліст – ніколи не купувати уживаний автомобіль преміум сегменту, наприклад Hyundai, Mazda або BMW. Ці автомобілі можуть потребувати таких вкладань для елементарної підтримки стану “на ходу”, що дешевше буде придбати ще кілька Daewoo Lanos. Трохи зупинимося на причинах такого викачування грошей і одразу підемо далі. Річ у тому, що запчастини на автомобілі так званих D-, E-, і F-сегменту обходяться в значні суми. Це зумовлено тим, що ці автомобілі коштували величезних грошей під час продажу з автосалонів у новому стані. Відповідно і запчастини оцінювалися під їхню стартову вартість. Машина старіє, ціна на неї падає, але собівартість виготовлення деталей залишилася колишньою. І можете навіть не думати про замінники з “Піднебесної”. Будь-який автомобіль прожує і виплюне все це в перший же місяць експлуатації. Єдиним рішенням є більш-менш якісні деталі від інших брендів, які, на жаль, теж обходяться в копієчку. А тепер уявіть на секунду, що ви стали щасливим власником, наприклад, BMW 740i в кузові E38 і у вас сталася поломка коробки автомат. Аж мурашки по шкірі побігли… Йдемо далі.

Після того, як ми відкинули весь мотлох, від якого “щасливі” власники намагаються позбутися будь-яким доступним способом, ми переходимо на першу стадію визначення кола моделей, на які далі дивитимемося. Тут ми знайомимося з правилом номер два: 10-20% від запланованого бюджету на купівлю ми відкладаємо в скриньку і забуваємо про них рівно до того моменту, доки пройдемо всю процедуру купівлі. Далі в статті буде описано, куди у нас підуть ці кошти…

Отож у нас є приблизно 8000 – 9000 доларів, і ми хочемо купити хороший автомобіль, який вірою і правдою служитиме багато років. На що ж дивитися? Зустрічайте, вельмишановний C-клас або, як його ще називають, середньорозмірний автомобіль.

Ці автомобілі підкуповують своєю практичністю, малою витратою палива, дешевизною обслуговування та великими ресурсами деталей, що зумовлено простою конструкцією. І ось тепер ми готові встановлювати критерії пошуку і наближатися до урочистого моменту придбання машини.

Мета проста – знайти живий і чесний автомобіль, вік якого не перевищує 10 років, а показник одометра не завалився за 150 000 кілометрів. У нашому бюджеті таких машин одиниці, але в тому-то й заковика, що завданням є придбання максимально хорошого автомобіля за свої гроші!

Вибір Автоцентру

Після того, як ми врахували всі вищевикладені нюанси, залишилося визначитися лише з однією ознакою – типом кузова. Тут вже кожен вільний обирати те, що йому до душі, тому ми запропонуємо максимально універсальні варіанти. І не забувайте: більший пробіг для меншої ціни – компроміс, приречений на провал спочатку. Також під час підбору автомобіля дуже важлива хороша діагностика, яка допоможе переконатися в тому, що машина не була в ДТП, а також, що всі її вузли і агрегати перебувають у робочому стані. Ось тут ми вже йдемо в нашу скриньку за заздалегідь заготовленою сумою з 10-20% від бюджету. Частину з цих грошей ми беремо на діагностику або послуги майстра автодобору, а решту списуємо на первинне обслуговування і заміну витратних матеріалів.

Німецький автопром

Отож починається наша добірка, мабуть, із найзнаменитішого автопрому світу. Виробництво автомобілів у Німеччині справді досягло неабияких вершин, але з усього різноманіття нам підходять далеко не всі. Конкретно хотілося б розглянути автомобілі концерну VAG, які в середньому ціновому сегменті заслужили величезну популярність.

Volkswagen Golf V – VI

Говорячи про продукцію Volkswagen, перше, що спадає на думку – це Golf. У нашому ціновому діапазоні автомобіль представлений як у п’ятому, так і в шостому поколінні. Спектр двигунів і комплектацій просто неосяжний. Лінійка моторів починається від 1.6-літрових атмосферників, продовжується 1.4 – 2.0-літровими турбовими TSi і завершується 1.9 – 2.0-літровими дизелями TDi. І це без урахування рядних п’ятірок і VR-подібних шісток, але вони нам і не потрібні. Обираючи уживаний Golf, покупцеві варто приділити увагу 1.6-2.0-літровому бензину або ж віддати перевагу 2.0-літровому турбодизелю. Саме в таких модифікаціях німецький хетчбек прослужить вам вірою і правдою багато років. До речі, у Golf в асортименті є і модифікація в кузові універсал. Ні той, ні інший вид виконання кузова не має жодних проблем із ходовою частиною. Простота і витривалість цієї підвіски змусять вас любити цю машину навіть через багато років експлуатації на наших дивовижних дорогах.

Volkswagen Jetta Mk6

Якщо покупця не влаштовує варіант придбання Golf через те, що він хоче автомобіль в седані, – зустрічайте, Jetta 6-го покоління буде гідно альтернативою попередньому варіанту.

Skoda Octavia A5

Трохи відійшовши від Німеччини, на очі нам попадається ще один гідний гравець із VAG групи з Чехії – Skoda Octavia A5. Цей автомобіль прекрасно підійде тим, для кого місце в салоні і об’єм багажника є основним критерієм під час вибору. Octavia має найбільший багажник у класі. Її ходова частина також проста, як і в попередніх автомобілях, і стосовно моторів теж є, де розгулятися. Асортимент починається з 1.6-літрової атмосферної четвірки, слідом йде 1.4-літровий TSi, який, до речі, краще обійти стороною через проблеми з ланцюгом ГРМ. Далі йде, мабуть, найцікавіший варіант у вигляді 1.8-літрового TSi, який, на жаль, насилу вписується в бюджет, а замикає цю компанію 2.0-літровий дизель. Обираючи серед цих моторів, варто сказати, що тут уже все залежить від ваших побажань. Когось влаштує і 1.6 MPI, який не відрізнятиметься якимись нереальними динамічними показниками, а комусь захочеться гарцювати на 1.8 TSi та ще й з грамотним чіптюнінгом.

А тепер про підводні камені. Ніколи! Чуєте? Ніколи не купуйте Octavia A5 з коробкою DSG. Або механіка, або автомат. З появою рестайлінгової моделі Skoda оснастила її “легендарною” роботизованою механікою з двома зчепленнями, яку в 2012 році перестали встановлювати на цю машину, замінивши звичайним 6-ступінчастим гідротрансформатором. Ось на неї і можна дивитися, але бюджет такого автомобіля наближається до 11 000 доларів, а відповідно наш варіант – механіка.

Opel Astra H

Ще один представник німецького автопрому – покоління Opel Astra H. На конвеєрі цей автомобіль простояв із 2004 по 2014 рік, а десятирічне виробництво, як ніщо інше, свідчить про успішність моделі. Лінійка моторів складається з трьох бензинових атмосферних двигунів об’ємом 1.4, 1.6 і 1.8 літра, трьох турбованих бензинів об’ємом 1.6, 1.8 і 2.0 літра, а також трьох дизелів об’ємом 1.3, 1.7 і 1.9 літра. А ми зупиняємо вибір або на атмосферниках 1.6 або 1.8 Ecotec, або на 1.7-літровому дизелі CDTi. Особливість Astra також у тому, що цей автомобіль випускали в кузовах: седан, універсал, хетчбек, ліфтбек, купе і навіть кабріолет.

Японський автопром

Шанувальникам автомобілів із країни сонячного сходу теж є з чого вибрати. Японські автомобілі середнього класу славляться високою надійністю і живучістю. Не висока, порівняно з німцями, напханість технологіями, зводить вартість обслуговування машини до нуля. Мастило міняй, та й на цьому все.

Toyota Corolla

Corolla перебуває на ринку ще з далекого 1966 року, але такою, якою ми звикли її бачити, вона стала лише в 1987. Відтоді машина впевнено зайняла лідерські позиції на ринку. У наше поле зору потрапляє дев’яте покоління цього автомобіля. Коли ця генерація тільки вийшла на ринок, їй вдалося стати першою машиною, яка отримала 5 зірок за безпеку від Euro NCAP серед C-класу. Мотор, який явно заслуговує на увагу, – 1.6-літровий атмосферник на 124 к.с. Його комплектували як механікою, так і автоматом, але були навіть варіанти з роботом. Отже, кожен зможе обрати собі комплектацію за смаком. А стосовно ходової, попереду на Corolla стоїть легендарний McPherson, а ззаду – звичайна балка.

Honda Civic

Civic – машина доволі популярна і наш вибір припадає саме на автомобіль 8-го покоління в кузові седан. Тут нам доступний атмосферний двигун об’ємом 1.8 літра, який розвиває 140 к.с. Його комплектують як механічною коробкою передач, так і автоматом. Підвіска спереду – все той же McPherson, а ось ззаду – багатоважіль. Її обслуговування не зовсім підходить під наші критерії, але відгуки власників свідчать про те, що проблем з нею немає.

Mazda 3 BK – BL

Якщо йдеться  про японські автомобілі, продукцію Mazda просто неможливо обійти стороною. В наш бюджет, так само, як і випадку з Golf, потрапляють одразу два покоління автомобіля, причому купивши старішу версію, ви зовсім не прогадаєте. Mazda 3 присутня на нашому ринку з різними моторами, але ми обираємо тільки з 1.6-літровим або 2.0 літровим атмосферником. Вони славляться тривалістю життя, а також мають непоганий динамічний потенціал, що як ніщо інше, дуже добре поєднується з агресивним виглядом “Матрьошки”. Щодо ходової – все як у Honda Civic: попереду McPherson, ззаду – багатоважіль із противними сайлентблоками. Коробка буває як механічна, так і автоматична. Кузова – хетчбек, седан.

Mazda 3 BK

Mazda 3 BL

Mitsubishi Lancer IX – X

Знову японець і знову два покоління. Агресивний і сучасний Lancer X, а також загальний улюбленець Lancer IX. Обидва автомобілі славляться своїми ходовими якостями, але власники відзначають, що X на порядок жорсткіший за свого попередника, але це позитивно впливає на керованість. Щодо старшої моделі  дивимося на 1.6-літровий бензин – як із механікою, так і з автоматом. А от свіжу модель краще брати з 2.0-літровим атмосферником і в поєднанні з механікою, хоча варіатор від Mitsubishi теж доволі непоганий.

Lancer IX

Lancer X

Американський автопром

Американські автомобілі, ну або принаймні марки, які багато років тому в Америці були створені, теж заслуговують на певну увагу. Йтиметься про автомобілі концерну General Motors і Ford.

Chevrolet Cruze

У 2003 році в нашу країну завезли, можна сказати, легендарний Chevrolet Lacetti, який припав до душі багатьом українським автомобілістам. Через деякий час у продажу з’явився Cruze, який, по суті, став логічним продовженням роду Lacetti. Автомобіль відмінно вписується у встановлений нами бюджет, а його технічне оснащення, начинка і зовнішній вигляд справді не поступаються багатьом новим машинам. Cruze можна розглядати з усіма можливими двигунами, але краще зупинитися або на 1.6-літровому, або на 1.8-літровому бензиновому атмосфернику. Як і чимало вищезгаданих автомобілів, Chevrolet має хороший шкіряний салон, всі зручності, а також буває як у кузові седан, так і в хетчбеку та універсалі.

Ford Focus 2 – 3

По суті Ford Focus є прямим аналогом Mazda3. У автомобілів навіть взаємозамінні деталі підвіски і двигуна. Однак американець все-таки буде дешевшим в обслуговуванні через доступніші запчастин і це ще один плюс в коробку Ford. Обираючи Focus, покупець отримує можливість придбати автомобіль у кузові седан,  хетчбек і навіть універсал. Мотори, знову ж таки, краще розглядати бензинові: 1.6-літровий або 2.0-літровий атмосферний рядкник. А у третьому  поколінні Focus обзавівся 1.6-літровим бензиновим мотором EcoBoost. Саме він припаде до душі любителям активної їзди.

Корейський автопром

Автовиробництво в Кореї останнім часом вийшло на дуже серйозний рівень. Концерн Hyundai Kia є доволі великим гравцем на міжнародному ринку, тому не врахувати автомобілі їхнього виробництва просто не можна.

Hyundai i30

Оптимальним варіантом у бюджеті до 10 000 доларів є модель i30 в кузовах хетчбек і універсал. Машина оснащена якісною ходовою без особливих проблем і складних технічних рішень. Це є невід’ємною опцією, враховуючи стан наших доріг. Лінійка двигунів базується на шести силових установках. Бензинові 1.4, 1.6 і 2.0 літра і три дизелі, відповідного об’єму. Перевагу краще віддати 1.6-літровому бензину або тяговитому 2.0-літровому дизелю.

Kia Ceed

Ceed є прямим побратимом Hyundai i30, а відповідно все перераховане вище притаманне і цьому автомобілю. Тут вже справа смаку.

 

Читайте також:
Какие б/у автомобили украинцы покупали чаще всего в ноябре