Герої нашого матеріалу – Opel Zafira (2005-2012 р.) і VW Touran (2003-2015 р.). В Україні Zafira коштує від $4500 до 9000, а Touran від $4500 до 15000. Останній є більш дорожчим так як випускався довше на три роки.
Місткість
Найголовніша відмінність цих моделей – їхня пасажиромісткість. Так, усі Zafira 7-місні – в підлозі їх багажного відділення є два штатних складних крісла третього ряду. А от більшість Touran’ів – 5-місні. Щоправда, в арсеналі цієї моделі є ще і 7-місні версії з двома додатковими сидіннями в багажнику (пропонувалися за доплату), але вони зустрічаються у нас набагато рідше. Тому автомобілістам із великою сім’єю більше підійде Opel.
За трансформацією салону кращий Touran з його окремими задніми сидіннями. Їхні спинки відкидаються вперед і регулюються за нахилом у широкому діапазоні. Подушки задніх крісел рухаються на полозках вперед/назад, і їх разом зі спинками можна підняти впритул до передніх крісел. Можна зробити і 4-місну версію, прибравши середнє сидіння, при цьому бічні змістити трохи до центру, отримавши більший запас місця в плечах. Для перевезення всередині довгомірів спинка переднього правого крісла відкидається (починаючи з версії Comfortline). Якщо ж необхідно отримати максимальний вантажний відсік у 1990 л, то кожне з сидінь легко можна забрати з салону.
У Zafira варіанти скромніші. Подушка крісел її другого ряду цілісна і рухається на полозках уперед/назад, даючи доступ до сидінь гальорки. А ще подушку можна підняти і присунути її разом зі спинками впритул до першого ряду крісел – так виходить найбільший об’єм багажника (1820 л). Спинки сидінь другого ряду регулюються за кутом нахилу і відкидаються вперед. При цьому всі крісла в салоні незнімні.
Претензій до корозійної стійкості більше у Zafira, і ще у неї гірша оглядовість і шумоізоляція. А от салонне обладнання на критику заслуговує у Touran’а.
Вибір і надійність
Для обох автомобілів була призначена широка лінійка силових агрегатів, що охоплює і бензинові, і дизельні мотори. Але більшість Zafira в Україні оснащені бензиновими моторами, наймасовіший із них – 1,8-літровий. А от під капотом у Touran’а у нашій країні можна зустріти будь-який із запропонованих для нього двигунів.
Надійніші мотори Opel. Під час використання якісного мастила і палива проблем з ними немає. В деяких двигунах VW виявлено вразливі місця. Найоптимальнішими агрегатами VW вважаються 1,6 л MPI і 1,9 л TDI.
Touran оснащувався традиційною механікою, автоматом Tiptronic і роботом DSG, тоді як у Opel є тільки МКП і робот Easytronic. Найкраще себе зарекомендували АКП Touran і МКП Zafira. В арсеналі VW є і повнопривідні версії 4Motion, але вони рідкість, а от всі Opel передньопривідні.
Ходова і її ресурс
Активним драйверам більше сподобається Touran – завдяки задній незалежній підвісці він стійкіший під час швидких маневрів. А от задок Zafira конструктивно простіший – він має напівзалежну підвіску.
На наших дорогах довговічніша ходова VW. Задні сайлент-блоки його передніх важелів служать близько 80 тис. км, стійки стабілізатора – близько 100 тис. км, передні сайлент-блоки – до 140 тис. км, а кульові опори – під 200 тис. км. В задньому багатоважелі після 100 тис. км можуть потребувати заміни втулки і стійки стабілізатора, а також відбійники задніх амортизаторів. Після 120-150 тис. км зношуються резинки задніх развальних важелів, а от сайлент-блоки інші задніх важелів здатні витримати пробіг під 200 тис. км.
Слабкі місця ходової Opel – стійки стабілізатора (20-30 тис. км), опорні підшипники (30-40 тис. км) і задні амортизатори (ресурс 40-50 тис. км). Інші деталі служать довго: сайлент-блоки передніх важелів – близько 100 тис. км, а кульові ще більше. Вічні і гумки задньої балки.
Рульове Zafira з електрогідропідсилювачем, а у Touran’а – з електропідсилювачем. Ці вузли здатні завдати неприємностей. Але розхідники рульового довговічніші у VW – ходять 100-150 тис. км, а у Opel – 70-80 тис. км. Гальмівна система обох моделей служить без проблем.
Відгуки
Василь
Opel Zafira, 2009 р. в.
Експлуатує 6 років
Пробіг – 100 тис. км
Мотор – 1,6 л 16V
Потужність – 115 к.с.
КП – 6-ст. механ.
Подобається
Zafira – дуже містка машина, не раз виручає мене під час вирішення різних господарських завдань – вона запросто може розміститити 2–метрові довгоміри. Коли сидіння другого і третього ряду складені, можна перевезти і холодильник, і пральну машину. Ходова в міру жорстка і дає змогу їздити як на звичайному легковику. Подобається і висока посадка – видно далеко і краще, ніж на легкових авто.
Не подобається
Можна покритикувати цю модель за двигун – він слабенький, хотілося б потужніший, хоча витрата палива мене цілком влаштовує – приблизно 9,5 л у місті і близько 7 л на трасі. Ще одне зауваження: передні стійки заважають бічній оглядовості, і за ними можна не помітити пішохода. Але я вже пристосувався визирати під час маневрів. За 5 років експлуатації замінив тяги стабілізатора, опорні підшипники стійок, задній лівий амортизатор і акумулятор.
Олександр
VW Touran, 2005 г. в.
Експлуатує 4 роки
Пробіг – 270 тис. км
Мотор – 1,6 л FSI
Потужність – 115 к.с.
КП – 6-ст. автомат.
Подобається
У Touran’е мені подобаються широкі можливості трансформації салону – практично на всі випадки життя. Він дуже зручний для далеких поїздок, за кермом особливо не втомлюєшся. Незважаючи на високий центр ваги, автомобіль добре тримає дорогу і впевнено проходить повороти, перший час мене це навіть дивувало (був досвід їзди на Chrysler Voyager). Моторчик 1,6 л доволі економічний: у місті 8-9,5 л на сотню, а на трасі – близько 7,5 л. Touran мені дуже подобається і продаю його тільки тому, що потрібна машина з автоматом.
Не подобається
жджу я багато – на одометрі вже близько 270 тис. км. Наразі вже перебрав всю ходову: всі чотири стійки стабілізатора, гальмівні диски, резинки важелів, підшипники маточин. У двигуні замінив котушки запалювання – більше проблем із ним немає. Мастило заливаю тільки привезене з-за кордону. Нещодавно змінив підшипники 6–ї передачі КП (почали гудіти).
Резюме «Автоцентру»
Opel Zafira
Opel Zafira можна порадити для родини, в якій більше п’яти осіб. Ця модель одна з небагатьох серед конкурентів, що штатно надає сім посадкових місць, що є головним її козирем. Також до переваг Zafira можна віднести доступнішу, ніж у Touran’а, ринкову вартість, хороші ходові якості та надійні двигуни.
Кузов і салон | |
+ Велика пасажиромісткість (7 осіб). Якісне оздоблення салону. | − Можлива корозія кришки багажника під хромованою декоративною накладкою. Обидві передні стійки перекривають бічну видимість. При складанні сидінь третього ряду їх лицьову частину можна забруднити об килимки. Цілісна подушка сидіння середнього ряду погіршує ергономіку. Слабенька шумоізоляція. Іржавіє кріпильний болт запаски. |
Силовий агрегат | |
+ Загалом двигуни надійні. | − Через неякісне пальне виходять з ладу модулі запалювання. Використання невідповідного масла загрожує проблемами з гідронатягувачем ланцюга ГРМ (2,2 л) і гідрокомпенсаторами. Втрата герметичності датчика рівня масла, після 100 тис. км можлива відмова термостата. |
Трансмісія | |
+ Надійна механіка. | − Проблемна і повільна в роботі роботизована КП Easytronic. |
Підвіска | |
+ Хороші ходові якості. | − Недовговічні стійки переднього стабілізатора, опорні підшипники передніх стійок, задні амортизатори. Дорога заміна підшипника маточини. |
Рульове, гальма | |
+ Точна керованість. | − Відзначено протікання робочої рідини підсилювача керма, а за умови їзді з низьким її рівнем виходить з ладу насос електрогідропідсилювача. |
Резюме «Автоцентру»
VW Touran
Пальму першості серед героїв нашого матеріалу ми віддали VW Touran. Судіть самі: ця модель надає покупцям більше можливостей вибору двигунів і КП, трансформація її внутрішнього простору ширша, вантажний відсік – більш місткий, а підвіска – довговічніша. Ще один важливий плюс – краще збереження залишкової вартості.
Кузов і салон | |
+ Ширші можливості трансформації салону. Якісно виготовлений салон. Вантажний відсік більший, ніж у Zafira. | − Ринкова вартість вища, ніж у конкурента. Можливі проблеми з електросклопідйомниками. Вихід з ладу компресора кондиціонера. Ліва передня стійка трохи обмежує бічний огляд. |
Силовий агрегат | |
+ Ширші можливості вибору двигунів. Мотори 1,6 л MPI і 1,9 л TDI – найбільш надійні. Висока економічність турбодизельних двигунів. | − Підвищений масляний апетит (1,4 л TSI). Недовговічний ланцюг ГРМ і його гідронатягувач (FSI 1,6 л). Відмова котушок запалювання (всі мотори FSI). Обрив гофр випускної системи (2,0 л, FSI). Можлива відмова паливних форсунок (2,0 л TDI). |
Трансмісія | |
+ Безпроблемний автомат Tiptronic. | − Після пробігу 100-150 тис. км відзначено зношування здвоєного підшипника, а в турбодизелях – ще й двомасового маховика (МКП). Проблемний робот DSG. |
Підвіска | |
+ Відмінні ходові якості. Більш довговічна, ніж у суперника, підвіска. | − Дорога заміна підшипника маточини. |
Рульове, гальма | |
+ Більший ресурс витратних матеріалів рульового. | − Прискорене зношування електропідсилювача керма (авто 2003-2006 р. в.). |
Opel Zafira | VW Touran | |
Загальні дані | ||
Тип кузова | компактвен | компактвен |
Дверцят/місць | 5/5+2 | 5/5 або 5/5+2 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4465/1800/1670 | 4390/1795/1640 |
База, мм | 2705 | 2675 |
Маса спорядж./повна, кг | 1430/2075 | 1425/2090 |
Об’єм багажника, л | 140/645/1820 | 695/1990 |
Об’єм бака, л | 58 | 60 |
Двигуни | ||
Бензинові 4-циліндрові | 1,6 л 16V (115 к.с.), 1,8 л 16V (140 к.с.), 2,0 л 16V Turbo (200 к.с.), 2,2 л 16V (150 к.с.) | 1,6 л 8V (102 к.с.), 1,6 л 16V FSI (115 к.с.), 1,4 л16V TSI (140 к.с.), 2,0 л 16V FSI (150 к.с.) |
Дизельні 4-циліндрові | 1,7 л 16V Turbo (110/125 к.с.), 1,9 л 16V Turbo (120/150 к.с.), | 1,9 л 8V (90 к.с.), 1,9 л 8V (105 к.с.), 2,0 л 16V (110/140 к.с.) |
Трансмісія | ||
Тип привода | передній | передній або повний |
КП | 5- і 6-ст. мех. або 4-ст. автомат. | 6-ст. механ. і 6-ст. автомат., 6- або 7-ст. робот. DSG |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./напівзалежн. | незалежн./незалежн. |
Шини | 205/55 R16, 225/45 R16 | 195/65 R15, 205/55 R16, 215/50 R17 и 235/45 R17 |