Скільки зможе умістити кожен із цих вагонів і які сюрпризи вони здатні піднести під час експлуатації? Відповіді на ці запитання – у нашому сьогоднішньому матеріалі, присвяченому, можливо, найпопулярнішим в Україні універсалам С-класу.
Обидві ці моделі орієнтовані на тих автомобілістів, які не хочуть або не можуть собі дозволити переплачувати за імідж більш іменитих виробників. При цьому старий сee’d SW в середньому на $1-2 тис. дорожчий, ніж Lacetti Wagon. Для цільової аудиторії споживачів ця обставина відіграє важливу роль у виборі одного з цих авто. Але незважаючи на це, потрібно враховувати й інші, не менш важливі споживчі якості кожної з машин.
Почнемо з найбільш значущих для універсалів дисциплін: місткості та функціональності багажників і вантажопідйомності автомобілів. Згідно з даними виробників, більш об’ємний вантажний відсік у cee’d SW: у похідному стані він більший на 135 л, а зі складеними задніми сидіннями його перевага ще очевидніша – цілих 255 л (див. фото).
За функціональністю кожен відрізняється своїми перевагами: завдяки тому, що в Kia складається нижня та верхня частина заднього сидіння, можна отримати рівний вантажний майданчик, а от у Chevrolet опускаються тільки спинки, які, лягаючи на подушки, створюють невеликий підйом угору. У свою чергу, задні колісні ніші у Lacetti Wagon компактніші, що надає цій моделі більше можливостей для перевезення габаритних вантажів. При цьому в обох машинах спинки задніх сидінь розділені у пропорції 60:40, що дає змогу під час перевезення довгомірів зберігати одне або два задніх посадкових місця. Схожі у них і завантажувальні отвори. Те саме можна сказати і про вантажопідйомність – вона практично однакова: 515 кг у Chevrolet і 520 л в Kia. Однак, як засвідчив досвід експлуатації, до перевезення важкого багажу та повного завантаження краще пристосований Lacetti Wagon – його ходова витриваліша, ніж у конкурента (докладніше про це розповімо трохи пізніше).
Як заощадити?
Більший вибір двигунів надає Kia (див. табл.). Порівнявши дані виробників, ми з’ясували, що динаміка цих авто практично однакова: з МКП 11,1–11,4 с до сотні у 1,6-літрових версій і 10,4 секунди у Lacetti Wagon із мотором 1,8 л проти 10,7 секунди у сee’d SW 2,0 л. Водночас двигуни Chevrolet більш ненажерливі, ніж у суперника: 1,6-літровий витрачає в міському циклі на 2 л більше (загалом 10,1 л), а 1,8-літровий – на 2,5 л (загалом 12,2 л), ніж навіть більший за обсягом мотор Kia 2,0 л. Зважаючи на такі особливості агрегатів Lacetti Wagon для економії коштів чимало їхніх власників встановлюють газобалонне обладнання. Практика свідчить, що двигуни Chevrolet непогано працюють на цьому пальному. В принципі, те саме можна сказати і про агрегати Kia, хіба що вони більш вимогливі до якості встановлення ГБО. Загалом більше зауважень викликають мотори Kia, хоча вони і не дуже серйозні. Цікаво, що характерні проблеми коробок передач у цих авто схожі, але автомат сee’d SW все-таки менш надійний (див. «Підсумки»).
Задок слабенький
На початку матеріалу ми вже відзначали, що Lacetti Wagon краще пристосований до перевезень важкого багажу та повного завантаження. Річ у тому, що задні пружини сee’d SW не дуже витривалі і навіть за звичайного завантаження (наприклад, ззаду сіли троє пасажирів середньої статури) сильно просідають, провокуючи прискорене спрацювання амортизаторів, тому це авто краще не перевантажувати. У задній підвісці Kia виявлено й інші слабкі місця: розвальні тяги служать 50-60 тис. км, плаваючі сайлент-блоки поперечних важелів – близько 80 тис. км. Інші витратні матеріали задка здатні проїздити понад 150 тис. км, передка – 100-150 тис. км.
Ходова Lacetti Wagon довговічніша – більшість її деталей можуть витримати пробіг у 200 тис. км (такий ресурс у сайлент-блоків передніх і задніх важелів, маточинних підшипників). Трохи менше служать кульові опори (150-180 тис. км) й опорні підшипники передніх стійок (60-80 тис. км).
А от термін служби резинок стабілізаторів у обох автомобілів практично однаковий: передніх – 40-50, а задніх 60-80 тис. км.
Стосовно рульового, то менш надійним цей вузол виявився у Kia (див. «Підсумки»). Наконечники рульових тяг Chevrolet служать менше – 50 тис. км проти 100 тис. у конкурента.
Зауваження до гальмівних систем є у обох авто: у Lacetti відзначено вихід із ладу датчиків ABS, а у сee’d після пробігів близько 100 тис. км проблем може завдати гальмо стоянки.
Chevrolet Lacetti Wagon
Салон Chevrolet виконаний більш якісно, ніж у конкурента, і його обладнання надійніше. Але тут є претензії до оглядовості, яку водієві трохи перекривають передні стійки.
Об’єм багажника у Lacetti Wagon менший, ніж у сee’d SW: 400/1410 л проти 535/1665 л.
«За об’ємом багажника Lacetti Wagon поступається конкуренту. А от функціональність і вантажопідйомність цих авто схожі»
Резюме
Кузов і салон | |
Ринкова вартість Lacetti Wagon більш доступна, ніж у опонента. Модель Chevrolet краще пристосована до перевезення важкого багажу та повних завантажень. Функціональність багажника покращують компактніші задні колісні ніші. Салон Lacetti Wagon виконано більш якісно, а його обладнання на практиці працює надійніше. | Трубка системи омивача заднього склоочисника переламується в місці переходу з даху в кришку багажника і внаслідок цього може залитися роз’єм підключення блоку управління освітленням салону, розташований на задній лівій стійці. Проявляється ця проблема аномаліями в роботі електрообладнання (саме по собі на половину напруження вмикається підсвічування ламп щитка приладів, паливний насос, що підкачує бензин тощо). З 2009 року конструкцію трубки вдосконалили – в місці перегину її виконали у вигляді гофру. Матуєтся ковпак передньої оптики. Можлива втрата герметичності трубопроводу кондиціонера (на вході в компресор). Передні стійки трохи обмежують оглядовість. |
Силовий агрегат | |
Силові агрегати відрізняються високим моторесурсом. | Двигуни Lacetti Wagon більш ненажерливі, ніж у суперника. «Глючні» датчики рівня палива. |
Трансмісія | |
Двигуни Lacetti Wagon більш ненажерливі, ніж у суперника. «Глючні» датчики рівня палива. | Вихід з ладу вижимного підшипника. Відмова блоку важеля селектора АКП. |
Підвіска | |
Багато деталей передньої та задньої підвіски Lacetti Wagon довговічніші, ніж у конкурента. Вартість ремонту ходової зменшує окрема заміна витратних матеріалів. | Багато деталей передньої та задньої підвіски Lacetti Wagon довговічніші, ніж у конкурента. Вартість ремонту ходової зменшує окрема заміна витратних матеріалів. |
Рульове, гальма | |
Рульове керування більшості автомобилів надійніше, ніж у сee’d SW. | Теча сальників рульової рейки (авто 2006-2007 р. в.). Можливий вихід з ладу датчиків ABS. |
Юрій Lacetti Wagon 2009 р.в., Експлуатує 6 років, Пробіг 140 тис. км. Мотор 1,8 л. 16V. Потужність122 к.с., КП 5-ст. механ.
Подобається
Я вважаю Lacetti Wagon одним із найкращих бюджетних універсалів у своєму класі. Він привабив мене своєю невисокою вартістю, містким багажником і просторим салоном. Поїздивши вже доволі довго, хочу також відзначити його підвіску, яка чудово справляється з нашими дорогами. Хороша і динаміка – навіть із повним завантаженням двигун упевнено тягне машину. Ще дві важливі переваги – прийнятна надійність і невисока вартість запчастин. Причому завдяки простоті конструкції багато операцій з ремонту та обслуговування я виконую самостійно.
Не подобається
Основне зауваження до цієї машини – ненажерливий двигун: у міському циклі вона може їсти близько 12 л на сотню. Тому через два роки після її купівлі для економії коштів встановив газобалонне обладнання. В іншому претензій до Lacetti Wagon немає.
Моя оцінка 4.5
Резюме «АЦ»
Кращим серед цих двох універсалів виявився Chevrolet Lacetti Wagon. Його купівлю ми порекомендуємо прагматичним людям, яких передусім цікавить вартість автомобіля і його утримання, надійність і суто професійні якості універсалу. В останній дисципліні Lacetti Wagon програє своєму опонентові тільки за обсягом багажника.
Kia сee’d SW
У Kia відзначено проблеми зі щитком приладів, фірмовою магнітолою, кондиціонером, опалювачем, передніми сидіннями. Є також зауваження до якості пластикового оздоблення.
Незважаючи на схожу вантажопідйомність, Kia менш пристосований до перевезення вантажів, ніж його колега Chevrolet.
Резюме
Кузов і салон | |
Багажне відділення більше, ніж у суперника. Конструкція задніх сидінь дає змогу після складання отримати рівний вантажний майданчик. | Багажне відділення більше, ніж у суперника. Конструкція задніх сидінь дає змогу після складання отримати рівний вантажний майданчик. |
Силовий агрегат | |
На відміну від конкурента в арсеналі Kia є економічний турбодизель. | Проблеми з прокладкою вихлопної системи (2,0 л). Теча переднього сальника колінвала (1,6 л CRDI). Вихід із ладу електровентилятора системи охолодження (всі двигуни). Бензинові агрегати вимогливі до якості встановлення газобалонного обладнання. |
Трансмісія | |
Загалом механічна коробка передач надійна | Невеликий ресурс вижимного підшипника (може стати непридатним після 40-60 тис. км). Можливі проблеми з АКП (відмова соленоїда селектора і гідроблоків, згниває роз’єм ЕБУ). |
Підвіска | |
Витратні стабілізаторів поперечної стійкості служать довше, ніж у опонента. Окрема заміна більшості матеріалів. | Задні пружини бояться завантажень, провокуючи прискорене зношування амортизаторів. Невеликий ресурс розвальних тяг і плаваючих сайлент-блоків поперечних важелів задньої підвіски. |
Рульове, гальма | |
Більший ресурс рульових наконечників (понад 100 тис. км проти 50 тис. км у конкурента). . | Недовговічна рульова рейка (після 60 тис. км може зноситися муфта електромотора і вала, а також втулки рейки). Після 100 тис. км «закисає» механізм привода стоянкового гальма і трос ручника в оплітці. |
Євген Kia сee’d SW 2010 р.в., Експлуатує 3 роки, Пробіг 117 тис. км. Мотор 1,6 л. 16. Потужність 126 к.с., КП 5-ст. механ.
Подобається
Kia сee’d SW сподобався мені своїм оригінальним дизайном і містким багажником. В експлуатації вантажний відсік постійно виручає під час вирішення різних господарських завдань – перевезення вантажів, будматеріалів, собаки тощо. Важливу роль зіграло і те, що цей автомобіль дешевший, ніж більш престижні французькі та німецькі конкуренти. Хочу похвалити машинку і за непогану економічність: за спокійної їзди в місті можна вкластися в 7,5 л на сотню.
Не подобається
А от надійність цього авто мене засмутила. Через деякий час просіли задні пружини, що згодом призвело до виходу з ладу амортизаторів. У задній підвісці вже замінив деякі важелі. Крім того, на нерівностях стукає рульове. Тріснув додатковий стоп-сигнал у кришці багажника, а напередодні зими відмовив моторчик регулятора печі.
Моя оцінка 5
Резюме «АЦ»
У Kia сee’d SW виявлено більше слабких місць, які під час його експлуатації потребують періодичних додаткових витрат на ремонт. Є також зауваження до суто універсальних якостей: сee’d SW гірше пристосований для перевезення вантажів. Ще один істотний мінус цієї моделі – вища ринкова вартість, ніж у опонента.
Загальні дані | Chevrolet Lacetti Wagon | Kia сee’d SW | ||
Тип кузова | універсал | універсал | ||
Дверцят/місць | 5/5 | 5/5 | ||
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4580/1725/1460 | 4470/1790/1525 | ||
База, мм | 2600 | 2650 | ||
Маса споряджена/повна, кг | 1280/1795 | 1320/1840 | ||
Об’єм багажника, л | 400/1410 | 535/1665 | ||
Об’єм бака, л | 60 | 53 | ||
Двигуни | ||||
Бензинові 4-циліндрові: | 1,6 л 16V (109 к.с.), 1,8 л 16V (122 к.с.) | 1,6 л 16V (126 к.с.), 2,0 л 16V (143 к.с.) | ||
Дизельні 4-циліндрові: | немає | 1,6 л 16V Turbo (115 к.с.) | ||
Трансмісія | ||||
Тип приводу | передній | передній | ||
КП | 5-ст. механ. і 4-ст. автомат. | 5-ст. механ. і 4-ст. автомат. | ||
Ходова частина | ||||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | диск. вент./диск. | ||
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | незалежн./незалежн. | ||
Шини | 195/55 R15 | 205/55 R16, 225/45 R17 |