X

Перевірка надійності вживаного Renault Duster 2010-2018 р. $7000-13000

Кросовер Renault Duster регулярно фігурує в перших рядках списку популярності нових авто  на ринку України. А як щодо машин з пробігом? Чи зберігають вони привабливість з точки зору співвідношення практичності та надійності? Щоб дізнатись це мивирушили на фірмове СТО Renault, для того щоб розпитати у фахівців, які щодня стикаються з цим автомобілем, про всі основні його плюси та болячки. Цікаво дізнатися, що нам вдалося з’ясувати про цей кросовер Renault Duster?

Кузов

Як показав вітчизняний досвід експлуатації, загалом проблем із корозійною стійкістю кузова Рено Дастер не мають. Єдине місце, де на старих машинах може з’явитися легка іржа – дверні прорізи, на яких гумки з роками протирають фарбу до металу. Крім того, сервісмени розповіли, що на машинах перших років випуску застосовувалися неякісні матеріали знешумки стелі, температурне розширення яких не відповідало металу – як наслідок були випадки, коли взимку при сильних морозах “шумка” натягала метал даху і на ньому з’являлися вм’ятини.

Слід покритикувати Renault Duster і за погану безпеку – за результатами краш-тестів EuroNCAP у 2011 році він завоював лише три зірки з максимальних п’яти, тому у серйозні аварії на цьому автомобілі краще не потрапляти.

Салон

В цілому салонне обладнання Рено Дастер працює без проблем, а неприємностей здатна принести тільки система кондиціювання салону: були відзначені виходи з ладу компресора, а також у турбодизельних версій через підвищені вібрації система втрачала герметичність через поломку алюмінієвої трубки під капотом. (див. фото “Слабкі місця Renault Daster”).

Усередині Duster відразу ж відчувається його бюджетна спрямованість: пластик обшивки твердий і дешевий на вигляд, багато авто мають просту тканинну оббивку сидінь. Ледве веселіше виглядають авто, після першого рестайлінгу 2012 року – кругляшки центральних повітродувів і центральна консоль отримали більш виразну сріблясту окантовку, змінилося і торпедо – зверху нього з’явилися відкриті кишені для дріб’язку, на зразок рукавичок, шапки, мобілки і т.п. У ході модернізації 2015 року панель приладів в черговий раз змінилася.

Втім, явних переваг салону Renault Duster не відібрати – він дуже просторий: попереду і ззаду зможуть зручно розміститися навіть люди високого зросту. За рахунок високої посадки та тонких передніх стійок оглядовість дуже хороша. Видимість погіршується хіба що в погану погоду – площа очищення двірниками лобового скла невелика, через що зверху залишаються великі брудні сегменти. Багато власників, щоб позбавитися цієї особливості нерідко експериментують з підбором щіток потрібної довжини.

На задньому сидінні місця для ніг і над головою достатньо навіть високим пасажирам. По ширині запросто сядуть троє дорослих людей. Центральний тунель підлоги невисокий, і на нього можна поставити ноги, хіба що трохи заважає виступаючий пластиковий бокс з підсклянником. Без нього було б набагато зручніше!

Цей бюджетний кросовер, зазвичай, купують прагматичні покупці, які під час експлуатації не лише самі їздять машиною, а й часто перевозять у ньому різні вантажі. Тому хочемо акцентувати увагу, що вантажний відсік найпоширеніших передньопривідних кросоверів – один із найбільших серед конкурентів.

Об’єм багажника Рено Дастер становить 475/1636 л проти, наприклад, 325/1375 л – у Hyundai Tucson, 410/1515 л – у Nissan Qashqai та 774/1691 л – у Mitsubishi Outlander XL. А ось у версій 4х4 багажник менший – 408/1570 л і за цими показниками він виходить середнім у класі.

Підвіска

Ходова Рено Дастер чудово пристосована до наших далеко неєвропейських доріг – вона наділена високою енергоємністю та впевнено справляється з дрібними та середніми нерівностями. “Пробити” її під силу тільки великим ямам. Неабиякою мірою цьому сприяють і високопрофільні шини розмірністю 215/65 R16. Зворотний бік медалі – через довгохідні амортизатори машину здорово розгойдує на нерівній поверхні: на асфальті з колією, пагорбах і так далі. При такому налаштуванні підвіски швидко їхати (понад 100 км/год), скажімо прямо, не хочеться. Та й при активній їзді виникають неприємні крени кузова.

Але по-справжньому розкриває себе Renault Duster на путівці. По ґрунтовці він їде дуже впевнено, зовсім не звертаючи уваги на ямки, виступи та інше. Саме на такій дорозі найкраще оцінити його підвіску. Короткі звіси кузова і високий кліренс дозволяють форсувати глибокі канави, не побоюючись за цілість бамперів і не вибирати напрямок.

Попереду у всіх версіях кросовера застосовується незалежний McPherson зі стабілізатором поперечної стійкості, а ось ззаду в моноприводних версіях встановлена проста напівзалежна балка, а в 4х4 – багатоважіль.

Найчастіше на наших дорогах доведеться ремонтувати передок. Слабкі місця – кульові опори, ступичні підшипники та втулки стабілізатора, які загалом витримують пробіг близько 60 тис. км. Фірмові кульові змінюються лише у зборі з важелями та їх сайлент-блоками, хоча неоригінальні розхідники можна знайти окремо. А ось стійки стабілізатора виходжують трохи довше – близько 80 тис. км.

На тлі передньої підвіски задня напівзалежна вважається “вічною” – за запевненнями сервісменів “гумки” балки здатні виходити під 200 тис. км. При цьому «багатоважіль» (по три важелі на кожну сторону) витримує вдвічі менше – десь близько 100 тис. км, а розхідники заднього стабілізатора (тільки у 4х4) – тисяч на 20 більше, ніж переднього.

Рейкове рульове управління всіх Рено Дастер оснащене підсилювачем, щоправда, залежно від версії його тип різний: у бензинових він гідравлічний, а у дизельних – електрогідравлічний. На практиці проблем може доставити тільки останній вузол – згодом у ньому перетирається провід керування електромотором, унаслідок чого підсилювач перестає працювати. Та й загалом, в обох типах рульового його розхідники не відрізняються особливою довговічністю: на наших дорогах наконечники в середньому служать близько 40 тис. км, а тяги – під 80 тис. км.

Як розповіли механіки, в ході експлуатації гальмівна система кросовера потребує періодичного обслуговування – кожні 60 тис. км рекомендується проводити чищення задніх барабанних механізмів та змащення точок опор колодок. В іншому випадку вони під час їзди починають неприємно стукати. Renault Duster, як правило, вибирають люди, яким часто доводиться їздити за межами рівних асфальтових доріг, де важливими є вседорожні якості автомобіля.

Резюме «АЦ»

Renault Duster не дарма користується популярністю у багатьох вітчизняних автомобілістів. Насамперед у прагматичних людей, кому часто доводиться їздити не тільки шосейними дорогами (що живуть у передмісті, селищах або регулярно виїжджають на природу).

Як показав досвід експлуатації, до надійності цього автомобіля є зауваження, а ще через бюджетну спрямованість від нього не можна вимагати багато чого. Втім, все це з лишком перекривається цілим рядом важливих його козирів, таких як: всеядна підвіска, високий кліренс, практичність, функціональність і доступна, порівняно з багатьма конкурентами, ринкова вартість. Саме за ці якості Duster цінують і вибирають багато клієнтів.

Слабкі місця Renault Duster

У версій dCi відзначені проблеми з трубкою системи кондиціювання, яка йде на компресор: спочатку відламується кронштейн її кріплення, а потім тріскається сам алюмінієвий патрубок.

Лівий підрульовий перемикач Renault Duster, як і в інших його родинних моделей зарекомендував себе ненадійним – він нерідко виходить з ладу, через що перестає працювати кнопка звукового сигналу.

Передня підвіска цього кросовера на наших дорогах довго не слугує. Слабкі місця: кульові опори, ступичні підшипники та втулки стабілізатора – в середньому вони тримаються близько 60 тис. км.

Технічні характеристики Renault Duster

Загальні дані

Тип кузовауніверсал
Дверей/місць 5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм  4315/1822/1695
База, мм2674
Кліренс, мм205 (передній привод) та 210 (повний привод)
Масса споряджена/повна, кг1190/1740 (передній привод) та 1290/1840 (повний привод)
Об’єм багажника, л475/1636 л/550 кг (передній привод) та 408/1570 /550 кг (повний привод)
Об’єм бака, л50

Двигуни

Бензинові 4-циліндрові: 1,6 л 16 V (105 к. с.), 2,0 л 16 V (143 к. с.)
Дизельні 4-циліндр.: 1,5 dCi (85 к. с.), 1,5 dCi (110 к. с.)

Трансмісія

Тип приводапередн. та повн.
КП5- або 6-ст. механ.,  4-ст. автомат

Ходовая частина

Тормоза передні/задні диск. вент./бараб.
Підвіска передня/заднянезал./ незал.
Шини215/65 R16

Вартість в Україні, $            від 7 000 до 13 000