Этот автомобиль уже второй год занимает в Украине лидирующие позиции по продажам в модельном ряду французской компании. В чем секрет его популярности и стоит ли связываться с подержанными Renault Logan?
В Україні бюджетні моделі мають підвищений попит. У нашій країні довгі роки лідируючі позиції в цьому сегменті ринку займав Daewoo Lanos, але потім лідерство перехопив «француз» Renault Logan. У
Фарш бюджетної моделі приємно здивує!
Як показав досвід експлуатації, кузови цієї моделі відрізняються високою стійкістю проти «рудої» хвороби та позбавлені проблем із корозією задніх колісних арок та багажника, властивою попереднику. Немає особливих претензій до стану інших кузовних деталей. Засмутити власників дорожчих версій з передніми протитуманками може лише неадекватно висока вартість ламп до них. Причому, за твердженням працівників фірмового сервісу, що консультували нас, через специфічний цоколь підібрати неоригінальну лампу – складно.
Важливо знати – Logan MCV другого покоління вже зовсім не той, що був раніше. Нагадаємо, що попередник відрізнявся збільшеною на 270 мм колісною базою і залежно від версії був навіть 7-місним (у багажнику було встановлено два додаткові крісла). Нинішній MCV – звичайний 5-місний універсал, а функції перевезення більшої кількості пасажирів творцями Renault були віддані компактвену Lodgy.
\
Змінився Logan II і всередині – його інтер’єр став більш виразним і сучасним (див. фото). Обзорность хороша, хіба висока «корми» обмежує видимість під час руху задом. Шумоізоляція – середня. При цьому модель здатна здивувати такими опціями, які раніше були на диво, причому не тільки покупцям бюджетних моделей. Так, дорогі версії оснащуються: клімат- і круїз-контролем, електроприводом всіх стекол, шкіряною обшивкою керма і сидінь (у комбінації з тканиною), мультимедійною системою MediaNAV з 7-дюймовим екраном тачскрин і навігаційною системою, USB-роз’ємом для зовнішніх Bluetooth, який коннектується з мобільним телефоном, задній парк-тронк і ABS.
Більшість обладнання працює без проблем, але характерні слабкі місця в ході експлуатації все ж таки вдалося виявити. Так, відзначені проблеми із замком запалювання, лівим підрульовим перемикачем (див. фото «Слабкі місця»). Здатна завдати неприємностей і система MediaNAV – перестає працювати сенсорний екран, CD-проривник або радіо, Bluetooth. Найчастіше допомагає виправити ситуацію перепрошивка «мозків» системи.
У Logan II творці виправили головний недолік, на який скаржилися багато власників моделі першого покоління – задні сидіння, що не трансформуються. Тепер при потребі і так величезний багажник можна ще більше збільшити, склавши спинки сидінь (див. фото). Правда, при цьому рівний майданчик не виходить – складені спинки утворюють невелику сходинку. Також можна покритикувати дугоподібні петлі кришки багажника, які при повному завантаженні можуть упиратися в вантаж, не даючи її закритися.
Версії із заводським ГБО обходьте стороною!
Найнадійнішим двигуном Logan зарекомендував себе мотор 1,6 л, який застосовувався ще не першому поколінні моделі. Усі болячки в ньому вже були усунені і в ході експлуатації проблем він не завдає.
Також механіки та власники хвалять турбодизельний агрегат 1,5 л. Він відрізняється гарною тягою (максимальний крутний момент в 240 Нм досягається вже при 2 тис об./хв) і економічності (у міському циклі при спокійній їзді можна вкладатися у витрату 4,5 л на «сотню»). При цьому він дуже чутливий до якості палива, а ліва солярка легко вбиває паливну систему. Характерне слабке місце – джгут проводів підключення датчика тиску турбіни – вони нерідко переламуються, через що нагнітач перестає працювати. У ході рестайлінгу проблемне місце виробник ліквідував. А ще часто потіє маслом прокладка клапанної кришки.
Особливість агрегату 1,2 л – він пропонувався у двох модифікаціях – чисто бензиновий та із заводським ГБО. Як показала практика, остання виявилася ненадійною – у ній періодично виникають проблеми з газовими форсунками, через що двигун на холодну не заводиться. В даному випадку потрібно замінити форсунки, хоча це не вирішує ситуацію назавжди. Вітчизняні механіки радять утриматися від купівлі вживаних таких версій.
З метою економії багато власників Logan додатково встановлюють на бензинові мотори ГБО. Як показав досвід експлуатації, двигуни нормально працюють і на зрідженому паливі. Для безпроблемної роботи потрібно лише не забувати кожні 15 тис. км повіряти і за необхідності регулювати теплові зазори клапанів. В іншому випадку вони можуть прогоріти.
У всіх двигунах 1,2 л з часом може потіти олією прокладка клапанної кришки, а також вийти з ладу котушка запалювання. До того ж цей двигун виявився заслабкий, що особливо відчувається під час їзди під навантаженням із увімкненим кондиціонером.
На відміну від решти двигун 0,9 л – 3-циліндровий, але завдяки турбіні тягне непогано. Він став встановлюватися тільки на пострестайлінгові версії та особливого досвіду його експлуатації поки що немає.
ГРМ всіх двигунів Logan оснащений ременем, який необхідно міняти разом із роликами кожні 60 тис. км. У цей час контролюється стан помпи (за наявності підтікань охолоджуючої рідини – змінюється), і навіть – оновлюється ремінь приводу навісного устаткування.
Робот нервовий, а механіка – надійна
Всі Logan – передньопривідні автомобілі, більшість з яких оснащено 5-ступінчастою “механікою”. Після рестайлінгу бензинові версії з мотором 0,9 л стали оснащувати роботизованою КП. Особливість роботи “робота” – неприємні ривки при спокійному початку руху.
А ось МКП зарекомендувала себе в ході експлуатації безпроблемною. Згідно з заводськими рекомендаціями масло в ній розраховане на весь термін служби агрегату і при необхідності мастило лише додається. Хоча наші механіки радять для довговічної роботи все ж таки змінювати мастило хоча б кожні 80-100 тис. км.
Цікава особливість зчеплення – його привід в залежності від модифікації відрізняється: на седанах він тросовий, а на універсалах MCV – гідравлічний. При цьому зауважень до надійності жоден із них не має.
Підвіска для наших доріг
Підвіска Logan відмінно пристосована до наших доріг – відрізняється гарною енергоємністю і непогано відпрацьовує більшість ям і нерівностей. Хоча через довгохідні амортизатори при активній їзді виникають неприємні крени кузова.
Конструктивно ходова аналогічна попереднику – попереду застосовується незалежний McPherson зі стабілізатором поперечної стійкості, а ззаду – напівзалежна балка. Насправді найдовше служить «задок» – по запевненням сервісменів «гумки» балки здатні виходити під 200 тис. км. А ось передок» доведеться ремонтувати із завидною частотою.
Слабке місце – кульові опори та ступичні підшипники, які в середньому витримують пробіг близько 60 тис. км. Причому, посилює ситуацію те, що кульові змінюються тільки в зборі з важелями та їх сайлент-блоками. Трохи довше – до 80 тис. км «тримаються» втулки стабілізатора, а ось стійки ходять до 100 тис. км.
У ході експлуатації гальмівна система потребує періодичного обслуговування – кожні 60 тис. км рекомендується проводити чищення задніх барабанних механізмів та змащення точок опор колодок. В іншому випадку вони під час їзди починають неприємно стукати.
Рейкове рульове управління всіх Logan оснащено електрогідропідсилювачем. Для довговічної роботи цього вузла, у тому числі і сальників рейки, вітчизняні сервісмени рекомендують змінювати рідину в системі кожні 60-80 тис. км. Слабке місце «кермового» – наконечники, які на наших дорогах у середньому служать близько 40 тис. км. А ось самі потяги здатні пробігти близько 100 тис. км.
Резюме «АЦ»
Працівники фірмового сервісу називають Renault Logan невибагливим робочим конячком, який буде вірою та правдою служити своєму господареві. Підтверджують стійкість моделі та бійці однієї зі столичних охоронних фірм, у якої седани є службовими автомобілями. Загальні зауваження стосуються лише невеликої довговічності передньої підвіски, хоча її ремонт коштує недорого. Вважаємо, що купівля уживаного Renault Logan цілком виправдана, важливо лише не нарватися на укатаний екземпляр після таксі або «патрульки» охоронців.
Підсумки «АЦ»
Кузов та салон
+
Приваблива зовнішність та виразне оформлення інтер’єру. Гарна корозійна стійкість. Просторий салон Незвичайні опції найдорожчих версій. Задні сидіння, що трансформуються, дозволяють збільшити об’єм багажника. Обсяг вантажного відсіку – один із найбільших серед конкурентів.
–
Висока «корма» обмежує видимість під час руху заднім ходом. Дорогі лампочки фірмових протитуманок та відсутність неоригінальних замінників. Проблеми із системою MediaNAV, замком запалювання, лівим підрульовим перемикачем. Петлі кришки багажника впираються у вантаж.
Двигуни
+
Безпроблемний двигун 1,6 л. Двигуни добре працюють на газі. Висока тяжкість та економічність (1,5 dCi).
–
Переламується джгут проводів підключення датчика тиску турбіни, чутливість до якості палива (1,5 dCi). Проблемні версії із заводським ГБО. Потіє маслом прокладка клапанної кришки (1,2 і 1,5 dCi). Можливий вихід з ладу котушки запалювання, мотор в цілому слабенький (1,2).
Трансмісія
+
Надійна механічна коробка передач.
–
Ривки при спокійному початку руху (робот).
Ходове та рульове
+
Енергоємна ходова добре справляється з нашими дорогами. Довговічна задня підвіска.
–
Крен кузова при активній їзді. Недовговічні наконечники кермових тяг, кульові та ступичні підшипники. Задні «барабанники» вибагливі до обслуговування.
Renault Logan | |
Загальні дані | |
Тип кузова | седан та універсал |
Дверей/місць | 4/5 та 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4346/1733/1517 та 4490/1733/1550 |
База, мм | 2630 |
Дорожний просвіт, мм | 164 |
Масса споряджена/повна, кг | 997/1525 и 1065/1570 |
Обʼєм багажника, л | 510 и 573/1518 |
Обʼєм бака, л | 50 |
Двигуни | |
Бензинові 3-циліндр.: 0,9 л 12V Turbo (90 к. с.) | |
4-цилиндр.: 1,2 л 16V (72 к. с.) с ГБО, 1,2 л 16V (75 к. с.), 1,6 л (80 к.с.) | |
Дизельний 4-циліндр.: 1,5 л 8V Turbo (75/90 к. с.), | |
Трансмісія | |
Тип привода | передн. |
КП | 5-ст мех. чи 5-ст. робот. |
Ходовая частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./ бараб. |
Підвіска передня/задня | незал./напівзвал. |
Шини | 185/65 R15 |
2012-2021 р. від $5 000 до 11 000 |
Слабкі місця Renault Logan