Mitsubishi – признанный авторитет в производстве автомобилей для вседорожной езды. Сегодня мы выясним потребительские качества самого компактного кроссовера марки – ASX, который выпускается солидное количество времени – 7 лет. Чем же так хороша эта модель, которую японцы не спешат заменять новой?...
Кросовер Mitsubishi ASX вперше побачив світ ще у 2010 році. За час свого виробництва він пережив кілька модернізацій. Перші дві були виконані в колишньому фірмовому стилі японської компанії, і в рисах зовнішності кросовера легко вгадуються родинні «обличчя» Lancer X і Outlander XL А от останній рестайлінг відбувся наприкінці 2016 року.
“Макіяж” 2016 року виконаний відповідно до дизайну Mitsubishi, який першими приміряли позашляховик Pajero Sport і пікап L200. А у 2018 році моделі зробили радикальний рестайл. У такому вигляді ASX продається досі.
Краса або практичність
Утім, краса пострестайлінгових версій має і зворотну сторону медалі: широкі хромовані накладки на передньому бампері часто наражаються на піскоструйку і удари камінців.
Загалом корозійна стійкість кросовера Mitsubishi ASX зауважень не викликає. Хоча одне слабке місце, де може виникати іржа в ході вітчизняної експлуатації, виявити вдалося. Це шов на кришці багажника з боків плафонів підсвічування номера (див. Фото «Слабкі місця»). Вітчизняні дилери усувають цей дефект за гарантією безкоштовно. Покращують також імунітет від рудої хвороби і передні крила, виконані з пластика. Хочеться похвалити цю модель і за високу безпеку. За результатами краш-тестів EuroNCAP у 2011 році вона завоювала максимальні 5 зірок.
Усередині зможуть розміститися п’ятеро членів екіпажу, хоча на задньому сидінні трьом дорослим пасажирам середньої комплекції сидіти буде затісно (див. фото). Пластик оздоблення, як і у більшості інших моделей Mitsubishi, – твердий, добре, що не скрипучий. У всіх версіях можна відрегулювати не тільки кут нахилу керма, а й його виліт. А от діапазон регулювання крісла водія за висотою невеликий, через що голови високих пасажирів знаходяться близько до стелі. При цьому оглядовість ASX зауважень не викликає.
Як засвідчив досвід експлуатації, загалом салонне обладнання кросовера працює без нарікань. Хіба що на старих авто можна покритикувати механізми склопідйомників.
Дизелі – західноєвропейська екзотика
Під капотами ASX, які експлуатують в Україні, зустрічаються тільки бензинові агрегати – загалом таких три: 1,6, 1,8 і 2,0 л. Як привод ГРМ задіяно довговічний металевий ланцюг, що здатний виходити до капремонту. Без проблем служать і індивідуальні котушки запалювання. Паливний фільтр рекомендується замінювати кожні 60 тис. км.
Загалом серйозних претензій до їх надійності у мотористів фірмового сервісу немає, але деякі болячки в ході експлуатації виявити таки вдалося. Так, у моторах 1,8 і 2,0 л після пробігу в 60-70 тис. км зношуються пластикові ролики ременя навісного обладнання. І якщо їх не замінити, ремінь може зіскочити зі старих роликів. А от у 1,6-літровий мотор встановили металеві ролики, що здатні виходити більше за 150 тис. км. Крім того, 2,0-літрові агрегати після пробігу у 100 тис. км грішать нерівномірною роботою на холостому ходу через засмічення дросельної заслінки.
Є також характерні неполадки, які зустрічаються у всіх двигунах. Так, після пробігу в 100 тис. км може протікати передній сальник коленвала. Якщо його вчасно не замінити – мастило, що витекло, виведе з ладу гумовий демпфер шківа коленвала. Слабке місце випускної системи – графітне кільце приймальної труби. Згодом воно просажується, що супроводжується підвищеним гулом під час роботи мотора під навантаженням.
Крім того, 2,0-літровий мотор можна покритикувати за погану економічність: у міському циклі навіть із механікою в середньому витрачає 11-12 л бензину на сотню.
Варіатор не гріти!
ASX оснащується двома типами коробок передач: 5-ступінчастою механікою і варіатором INVECS-III, що імітує 6 фіксованих передач, перемикати які можна важелем і підрульовими пелюстками. Як засвідчив вітчизняний досвід експлуатації, механічний агрегат служить, як правило, без проблем, а от варіатор може потурбувати.
У сильну спеку під час тривалої їзди на високих швидкостях у ньому перегрівається олива, про що поінформує відповідна сигнальна лампочка на щитку приладів. При цьому, щоб уникнути проблем необхідно негайно зупинитися, а продовжувати рух можна тільки після того, як охолоне мастило. До речі, така проблема характерна для варіатора інших моделей Mitsubishi: Lancer X і Outlander XL. Відповідно до заводських рекомендацій, мастило у варіаторі необхідно міняти кожні 80 тис. км разом із двома фільтрами, хоча вітчизняні «коробочники» для довговічної роботи агрегата рекомендують скоротити цей інтервал вполовину.
Кросовери бувають моно- і передньоприводними (оснащувалися виключно 2,0–літровими двигунами в парі з варіатором). Трансмісія 4×4 у ASX аналогічна «старшому братові» Outlander XL – має три режими роботи: 2WD (тільки передній привод), 4WD (повний підключається автоматично за допомогою міжосьової електромагнітної муфти, здатної залежно від зчеплення коліс з дорогою міняти розподіл крутильного моменту за осями від 85:15 до 40:60) і Lock (муфта жорстко заблокована).
Повний привод Multi-Select 4WD працює спільно з системами динамічної курсової стійкості MASC і протибуксувальної MATC, які на бездоріжжі імітують міжколісні блокування, а також сприяють кращій стійкості автомобіля під час руху слизькими дорогами і активного проходження поворотів. Як для кросовера повноприводні версії ASX відрізняються непоганими позашляховими якостями. Хоча, звісно, для штурму серйозного бездоріжжя вони не призначені.
В ході експлуатації проблеми в роботі повноприводної трансмісії Outlander XL не встановлені.
Енергоємна і довговічна
Порівняно з більшим Outlander XL ходова ASX комфортніша і відрізняється непоганою енергоємністю, впевнено відпрацьовуючи нерівності наших доріг. При цьому конструктивно підвіски обох кросоверів схожі: попереду застосовується незалежний McPherson, а ззаду – багатоважіль. Обидві осі забезпечені стабілізаторами поперечної стійкості.
На практиці обидві підвіски зарекомендували себе цілком довговічними, а найчастіше доведеться міняти втулки стабілізаторів (40 тис.км переднього і 60 тис. км заднього). Стійки ходять куди довше – близько 150 тис.км, кульові опори передніх важелів – до 200 тис. км (фірмові поставляються разом з важелем), а сайлент-блоки, які змінюються окремо, – 80 тис. км (передні) і 100 тис. км (задні). Характерна особливість амортизаторів – передні служать менше, ніж задні.
У задньому багатоважелі найменше (близько 100 тис. км) служать нижні сайлент-блоки поперечних важелів. Гумки інших важелів тримаються близько 150 тис. км. Як розповіли сервісмени, під час експлуатації слід перевіряти і регулювати кути встановлення не тільки передніх, а й задніх коліс. В іншому разі після 60 тис. км закипають болти ексцентрикових втулок задніх розвальний важелів, внаслідок чого за необхідності регулювання їх доводиться зрізати болгаркою і ставити нові важелі.
Рейкове рульове керування ASX оснащене гідропідсилювачем. Слабке місце цього вузла – шланги, які після 100 тис. км іноді починають потіти на стику гумових частин і алюмінієвих наконечників. Недовго (60-70 тис. км) на наших дорогах служать кермові наконечники, зате тяги здатні витримати близько 150 тис. км.
Механіки, які нас консультували, звернули увагу, що гальмівна система кросовера потребує регулярного обслуговування. Під час кожного ТО необхідно змащувати спрямовувальні супортів, інакше вони почнуть підклинювати, провокуючи нерівномірне зношення колодок.
Резюме
Український досвід експлуатації засвідчив, що Mitsubishi навчилася робити не тільки класні позашляховики, а й хороші кросовери. Серйозних претензій до надійності ASX немає. І часті відмови не засмучуватимуть навіть у старих його екземплярах. Він приверне до себе покупців помірною вартістю, привабливим дизайном, ергономічною підвіскою і непоганими позашляховими якостями.
Підсумки «АЦ»
Кузов і салон 4 зірки
+ Високий рівень безпеки. Гарна оглядовість. Багажник середній за мірками класу.
– Широкі хромнакладки на передньому бампері наражаються на піскоструйку і удари камінчиків (версії 2016 р.в.). Може поржавіти шов на кришці багажника навколо плафонів підсвічування номера. На старих авто в відкритому положенні може деренчати скло дверцят. Твердий пластик оздоблення.
Двигуни 3,5 зірки
+ Загалом серйозних неполадок у двигунах не виникає.
– В Україні не представлені економічні дизельні версії. Недовговічність пластикових роликів ременя навісного обладнання (1,8 і 2,0 л). Можливо засмічення дросельної заслінки, неважлива паливна економічність (2,0 л). Теча переднього сальника коленвала (після 100 тис. км), зношення і непридатність графітного кільця приймальної труби (всі мотори).
Трансмісія 4,5 зірки
+ Непогані вседорожні якості версій 4×4. Безпроблемна механіка і повноприводна трансмісія.
– Безступінчатий варіатор схильний до перегріву.
Ходова і рульове 3,5 зірки
+ Ергономічна підвіска. Хороший ресурс ходової.
– За умови безграмотного обслуговування після 60 тис. км закипають болти ексцентрикових втулок задніх розвальний важелів і підклинюють спрямовувальні супортів. При великих пробігах втрачають герметичність шланги ГУР. Недовговічність рульових наконечників.
Слабкі місця Mitsubishi ASX
Технічні характеристики Mitsubishi ASX | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4295/1770/1615 |
База, мм | 2670 |
Дорожній просвіт, мм | 195 |
Маса спорядж./повн., кг | 1300/1870 |
Об’єм багажника, л | 415 |
Об’єм бака, л | 58 |
Двигуни | |
Бензиновый 4-циліндр.: 1,6 л 16V (117 к.с.), 1,8 л 16V (140 к.с.), 2,0 л 16V (150 к.с.) | |
Трансмісія | |
Тип привода | передн. або підкл. повн. |
КП | 5-ст мех. або 6-ст. варіатор |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./ незалежн. |
Шини | 215/65 R16, 205/60 R17 |