X

Огляд Skoda Octavia A7: які проблеми у бестселера

Skoda Octavia – одна з найбільш улюблених моделей на вторинному ринку в Україні. Та знайти автомобіль в гарному стані не так просто. То ж варто знати на що звертати увагу при виборі.

Ми це перевіримо на прикладі машини з кузовом універсал та турбодизельним двигуном 1.6 TDI. Машину ми взяли в наших друзів з мережі салонів Autopark.

А експертність забезпечать наші партнери зі станції технічного обслуговування “Авто-Винт” мережі “Бош Авто Сервіс”.

Третє покоління моделі Octavia отримало індекс А7. Воно зʼявилось в 2013 році і випускалось до 2020 року. Щодо дизайну, то Octavia А7 стала виглядати куди сучаснише за попередницю. В цілому помітно, що Skoda пішла шляхом «побратимів» концерном – Audi і VW тих років. В 2017 році Octavia A7 пройшла рестайлінг. Оновлена машина отримала роздільні передні фарі та інший бампер.

Модель Octavia A7 створена на модульній платформі Volkswagen MQB. А7 с колісною базою в 2686 мм переросла не тільки попереднє покоління Octavia (+ 108 мм), але й Golf VII (+ 49 мм). Модель випускалась в версії 5-дверний ліфтбек, та універсал. Більшість універсалів приїхали з Європи. Лакофарбове покриття якісне. Проте в місцях сколів може утворюватись іржа. Дволі слабке місце притаманне автомобілям в багатій комплектації – низька міцність лобового скла з підігрівом. Скло виявилось доволі чутливим до камінців та піску з під коліс. Легко пошкоджувалось та потребувало заміни.


Модель оснащувалась в базовій версії кондиціонером, а в більш просунутих комплектаціях – клімат-контролем. В системі вентиляції встановлені фільтри, які радять міняти раз на 15 000 км. Якщо довго не міняти фільтр, то в салоні погіршується циркуляція повітря, а в вологу погоду швидко пітніє скло. Для заміни фільтра потрібно лише кілька хвилин. Необхідно зняти кришку бардачка (не відкрити, а саме зняти). А далі фільтр прямо перед вами. Треба відкрити три фіксатори, зняти кришку і замінити фільтр.

При встановленні треба бути уважним, щоб правильно поставити фільтр, дотриматись напряму проходження повітряного потоку (на фільтрі є відповідна позначка).


Колісна база Octavia виросла, а слідом збільшився і простір в салоні. Пасажири покоління Octavia A5 не скаржилися на дефіцит місця, але в A7 простору ще більше. Довжина та ширина салону помітно більші; достатньо місця над головою та для ніг задніх пасажирів.

А ось багажник за обʼємом фактично як колишній – йому додали символічних 5 літрів, але при об’ємі 590 л він величезний і дуже практичний. Куди помітніше виріс максимальний об’єм при складених задніх сидіннях – до 1580 літрів. Це на 125 літрів більше, ніж у попередній моделі. Головна перевага – величезна кришка багажника ліфтбеку, яка відкриває гігантський проєм для завантаження.


Відзначимо ідеї Skoda: деякі з них прості, але водночас оригінальні. Наприклад, двосторонній килимок багажника – з одного боку він ворсистий, в тон оббивці багажника, з іншого – прогумований, з поверхнею, що легко чиститься. Практичні водії це оцінять. Сподобається їм і штатний «смітник», що знімається, розміром 20х30 см, який можна встановлювати в будь-яку з дверних карт. Взимку явно в пригоді буде скребок для льоду, який знаходиться під лючком бензобака.

Мотори

Відразу після дебюту Octavia отримала тільки турбовані двигуни. Бензинові, дизельні – всі були з безпосереднім впорскуванням та турбонагнітачем. Гама бензинових двигунів складалась з:
1.0 TSI (115 к.с.)
1.2 TSI (86-105 к.с.)
1,4 TSI (140 к.с.)
1,8 TSI (180 к.с.)
2.0 TSI (220 к.с.)


І лише пізніше до гами долучився атмосферний двигун 1.6 MPI (110 к.с.). Саме цей двигун можна назвати найменш вимогливим. І на нього без проблем ставиться ГБО.
Серед авто, що привезені з Європи переважають турбодизельні авто. Гама дизелів складалась з:
1.6 TDI (90-105 к.с.)
2.0 TDI (150-184 к.с.)


Попри те, що вони доволі складні технічно, в експлуатації турбодизелі не створюють істотних проблем.
Приємно сказати, що гама двигунів не мала відверто невдалих варіантів та серйозних недоліків. Мабуть, єдиним моментом, що поєднує всі двигуни – необхідність постійного контролю рівня оливи. У двигунах тендітні масляні кільця які схильні до залягання. Підʼїдання оливи близько 200 грам на 1000 км є нормою. Але якщо витрата оливи більша, то варто задуматись над заміною кілець.
Цікаво що в атмосферного двигуна 1.6 MPI, який зявився в гамі моторів згодом, є особливість. Якщо при холодному старті стукотять гідрокомпенсатори, то це ознака низького рівня оливи. Коли нехтувати цим симптомом, то гідрокомпенсатори швидко вийдуть з ладу.


Ще одним місцем, на яке варто звернути увагу в цьому двигуні – помпа системи охолодження. Вона має легкосплавний корпус та пластикову кришку. З під кришки та в місці прилягання до ГБЦ часто підтікає антифриз.
Такі ж особливості і в бензинового двигуна 1.4 TSI. Крім того, в нього є характерне слабке місце – вісь візгейту (клапану регулювання тиску наддуву) турбокомпресору. Щоб вісь не заклинювало її потрібно періодично змащувати термостійким мастилом. Інакше привод може просто зламатись, адже актуатор потужний.
Що стосується двигуна 1.8 TSI (серії EA888), то всупереч очікуванню він не схильний до витрати оливи. Підвищений апетит до оливи якщо і зʼявиться після 100 000 км, то вирішити його можна просто замінивши сепаратор. Проте двигун вимогливий до періодичності заміни оливи. Варто не перевищувати інтервал в 10 000 км, а краще замінювати оливу кожні 7 500 км.


Турбодизельні агрегати 1.6 TDI та 2.0 TDI конструктивно дуже схожі. Ці двигуни тяговиті та економні. Вони мають відповідати сучасним нормам екології, тому оснащені сажовими DPF-фільтрами. Потрібно слідкувати за тим, щоб автомобіль регулярно проходив цикл самоочищення фільтра. Для цього потрібно виїхати за місто і рухатись зі сталою швидкістю близько 15-20 хвилин. Докладніше про очищення сажового фільтра читайте тут.

Як і в бензинових двигунах, в турбодизелях краще міняти оливу частіше за рекомендований заводом інтервал – кожні 7500 км.

Коробки передач

Для Octavia пропонується механічна та автоматична КПП. Механіка є 5- та 6-ступеневі. 5-ступеневі мають слабенький диференціал. Їх підшипники зношуються, що тягне за собою підвищену шумність роботи, зношення підшипників вторинного валу та навіть ведучої шестерні диференціалу. Міняти оливу в дифі треба кожні 80 000 км.
Натомість 6-ступеневі механічні коробки позбавлені проблем. Вони надійні та не створюють проблем.
Звичний автомат від Aisin встановлювався тільки в парі з бензиновим 1.6 MPI. Оливу в ній міняти треба кожні 60 000 км.
Для решти двигунів пропонувались роботизовані коробки DSG. Модель DQ200 здатна пройти до ремонту 150 000 км. Після цього потрібна заміна зчеплення. Воно не дороге – вартість близько 15 000 грн. Якщо не звертати увагу на пробуксовування зношеного зчеплення, то можна «вбити» і двомасовий маховик (коштує ще стільки ж як комплект зчеплення).


Для двигунів з високим крутним моментом пропонується коробка DSG DQ250. Ця коробка має «мокре зчеплення», яке працює в масляній ванні. Внаслідок цього воно менш схильне до перегріву, та надійніше. Для довгої експлуатації в КП DSG треба міняти трансмісійну рідину кожні 60 000 км.


Окрім передньопривідної існує також повнопривідна версія Octavia. Вона має назву Scout (відрізняється також збільшеним кліренсом та захисним обвісом по низу кузова). В неї роль міжосьового диференціалу виконує багатодискова муфта Haldex 5 покоління. Оливу в ній міняти треба кожні 30 000 км. А кожні 60 000 км міняти ще й фільтр.

Ходова частина

Підвіска в Octavia A7 конструктивно така ж як в А5. На передній осі стійки МакФерсон. На задній осі в простих версіях встановлена балка, а в більш потужних – багатоважільна незалежна підвіска. Проте, незалежно від типу підвіски вона напрочуд міцна.

Стійки та сайлентблоки виходжують по 100 000 км, амортизатори – до нереальних 200 000 км. Крім того, підвіска підкупає своєю продуманістю та ремонтопридатністю. Так кульова опора передніх важелів знімна, тому замінити її можна окремо, а не купувати важіль в зборі.

Заслуговує свою славу

Після всього що ми дізнались про Octavia A7 можна сказати, що машина виявилась дійсно дуже розумним варіантом для покупки. Мотори та коробки передач ефективні та доволі надійні.

Болячки по ним не значні, а засоби боротьбі з ними добре відомі та не дорогі. Підвіска витривала. Кузов не іржавіє і не гниє. Одним словом, не дарма Octavia A7 коштують дорожче багатьох однокласників.