
Огляд Hyundai Tucson (NX4) Чи варто брати свіжий, але з пробігом
Зараз на ринку росте попит на машини з пробігом, але свіжі. Вони мають переваги нових авто, але за них не треба платити податок при першій реєстрації, та й вартість самого авто нижча.
Сьогодні поговоримо про Hyundai Tucson поточного четвертого покоління, яке випускається з 2021 року. А цього року машина пройшла рестайл. Тож поговоримо про те, як обрати гарний варіант Tucson NX4 в дорейстайловій версії.
Для того щоб дізнатися про всі нюанси про модель ми звернулись до наших друзів. Консультував нас пан Роман Чорний, заступник директора «Бош Авто Сервіс «Авто-Винт».
Кузов має вразливі місця
Хоча машина свіжа і навіть найстаршим екземплярам лише три роки, проте є нюанси, про які варто знати при огляді кузову. Для початку в Tucson розповсюджена проблема з втратою цілісності покриття решітки радіатора. Спочатку це дрібні цяточки від ударів камінцями, але швидко вони перетворюються на цілі плями облізлого темного хрому.
Так само варто звертати увагу на цілісність та стан фар. Адже розташовані вони вертикально та достатньо низько. Так що теж знаходяться в зоні впливу піску з під коліс сусідніх авто та камінців. Через це багато власників фари відразу бронюють плівкою.
При купівлі треба обовʼязково перевіряти чи працюють ліхтарі денних ходових вогнів, вбудовані в решітку радіатора. Адже це суцільна деталь, а не окремі блоки в решітці і заміна всього блоку дороге задоволення – близько 30 000 грн за кожен ліхтар ДХВ. І на розбірках їх поки нема.
По периметру кузов захищений пластиковим обвісом – це допомагає вберегти лако-фарбове покриття.
Особливістю Tucson є те, що дизайнерська решітка радіатора має великі отвори. Тож через них камінці можуть пролітати та пошкоджувати радіатор. Багато власників відразу встановлюють дрібну сітку за основною решіткою, тим самим уникаючи проблеми. Якщо такої сітки в авто яке ви дивитесь нема – перевірте уважно стан радіатора на предмет пошкоджень.
Звертайте також увагу на стан краю капота та лінію даху над лобовим склом. Тут найчастише устворюються сколи на лакофарбовому покритті. Радять ці елементи також закривати смугами бронеплівки.
Двигуни надійні, але люблять сервіс
Для моделі в Україні пропонуються бензинові мотори, турбодизель та гібридна силова установка. Хоча модель дуже молода, та вже не рідкість машини з пробігами понад 100 000 км. Тому вже встигли проявити певні особливості і навіть проблеми.
В бензинових двигунів 2.0 MPI (156 к.с.) проявились нюанси з механізмом регулювання фаз газорозподілення, які були притаманні машинам перших місяців випуску. Та ці несправності вирішували по гарантії. Механізм замінювали в зборі, що доволі коштовно. На щастя, зараз машин з такою проблемою вже не зустрінеш.
Існує стереотип, що двигун 2.0 MPI добре підходить для встановлення ГБО. Та насправді це не зовсім правда. Це не такий самий двигун, як на «газових» Sonata. Так, двигун має гідрокомпенсатори зазорів клапанів і не потребує особливого додаткового ТО при встановленні «газу». Проте, від ГБО часто страждають система випуску та каталізатор. Тому спеціалісти не рекомендують ставити на цей двигун газове обладнання. А при купівлі такої машини варто перевірити чи нема проблем з каталізатором.
Ще один бензиновий двигун це бензиновий 1.6 T-GDi (150 к.с.). Він зарекомендував себе як гарний та надійний. Двигун оснащений безпосереднім впорскуванням палива, через те, до вибору заправок треба відноситись уважніше, ніж у випадку з 2.0 MPI. На двигунах зустрічається підтікання оливи з-під кришки головки блоку. Проте, це не створює особливих проблем. Достатньо герметизувати і більше ця косметична проблема не проявляється. Якість нашого палива може в цього мотора теж викликати проблеми з каталізатором, хоча це і не масова проблема. Hyundai на гарантійних авто міняє каталізатор. А на машинах з пробігом варто звертати на це увагу при купівлі. Щоб зберегти гарну роботу паливної системи 1.6 T-GDi спеціалісти радять скоротити період заміни паливного фільтра вдвоє: з 60 до 30 тис. км.
Рекомендовані оливи WOLF для Hyundai Tucson (NX4)
Hyundai Tucson (NX4) | |
2.0 MPI (156 к.с.), бензин | WOLF ECOTECH0W40 С3 SP |
1.6 T-GDi (150 к.с.), бензин | WOLF OFFICIALTECH0W20 LS-FE |
1.6 CRDi (136 к.с.), дизель турбо | WOLF OFFICIALTECH 0W20 LS-FE |
1.6 T-GDi HEV (215 к.с.), бензин турбо гібрид | WOLF OFFICIALTECH0W20 LS-FE |
2.5 GDi (190 к.с.), бензин | WOLF OFFICIALTECH0W20 LS-FE |
Дизельних машин, які оснащуються мотором 1.6 CRDi (136 к.с.) теж не варто цуратись. Він цілком надійний. З нюансів варто звертати увагу на сажовий фільтр. Не рідко власники машин їх вирізають та «відшивають». Тому при купівлі авто варто перевірити цей нюанс та стан фільтру, якщо він є. Цікавий момент, що при діагностиці сажового фільтру легко перевірити реальний пробіг авто. Адже система пише на якому пробігу відбувалась регенерація (самоочищення) сажового фільтру.
Була відзивна кампанія по інтеркулерах. В міжсезоння в радіаторі інтеркулера збиралась вода і потім потрапляла в двигун, що могло викликати гідроудар. Наразі відзивна кампанія по цій проблемі в силі, навіть якщо ваше авто вже не на гарантії. Тож достатньо звернутись до дилера. На більш свіжих авто такої проблеми вже нема.
Автомат чи робот
На бензинові “Тусан” встановлюється класичний 6-ступеневий гідро-механічний автомат. Проблем по них нема, при своєчасному обслуговуванні. На ранніх авто був нюанс з блоком керування коробкою передач. Та проблема вирішувалась перепрограмуванням.
Важливо слідкувати за вчасним обслуговуванням та заміною оливи в коробці передач. Щоб уникнути проблем радять частково замінювати оливу в коробці вдвоє частіше від рекомендованого заводом (не кожні 90, а 45 тисяч км). Ремонт керування коробкою не дешевий. Блок керування коштує близько 40 000 грн. Ремонт – 15-20 тисяч грн.
На турбодизелях встановлювали роботизовану коробку передач. Конструктивно вона не має проблем. Нюанси можливі якщо попередній власник був прихильник активної їзди, або машина багато часу проводила в пробках. В таких випадках варто звернути увагу на стан зчеплення. В заторах, щоб подовжити ресурс, радять навіть переводити коробку в режим нейтраль, щоб зняти навантаження зі зчеплення. Якщо в трафіку весь час коробка в положенні «D», то автоматика постійно вмикає-вимикає зчеплення і воно може перегріватись.
Якщо ви розглядаєте модель з повним привідом, то варто знати, що в порівнянні з попереднім покоління “Тусана” повний привід став надійнішим. Якщо в третьому поколінні були часті ремонти роздатки та повного приводу, то тут цієї проблеми вже нема. Іноді виходить з ладу муфта міжосьового диференціалу, але це рідкість.
На пробігу близько 60 тис км для профілактики радять обслужити роздатку: зняти, розібрати та змастити. В редукторах оливу рекомендують скоротити з регламентних до 45-60 тис км.
Підвіска без сюрпризів
Tucson має доволі надійну та енергоємну підвіску. По ремонту в першу чергу уваги потребують стійки стабілізатора. Ресурс, в залежності від стилю та умов їзди, складає від 30 до 70 тисяч км. Їх вихід з ладу легко почути. Підвіска починає видавати гучний стукіт на нерівностях. Приблизно такий самий ресурс мають наконечники кермових тяг.
Задня підвіска багатоважільна. Слабкі місця – це так само стійки стабілізатора. Сайлентблоки починають надриватись після 60 тис км, але до повного виходу з ладу поспішати їх міняти не варто.
Радять раз на 45 тисяч задню підвіску обслуговувати. Викручувати та змащувати болти, щоб вони не закисали. Адже потім значно легше регулювати розвал або замінювати сайлентблоки. Інакше болти закисають і зняти їх вже неможливо і доводиться зрізати “болгаркою”.
На ресурс підвіски істотно впливає те, якого розміру колеса встановлені. Адже в базових авто пропонуються 17-дюймові диски з доволі високим профілем шин. Такі колеса чимало навантаження від ударів та проїзду нерівностей приймають на себе. В той же час, топові комплектації мали колеса 19 дюймів з шинами 235/55.
Висновок
Якщо підсумувати все, що ми дізнались про Tucson NX4, то машина виглядає як цікавий для придбання варіант. Навіть з пробігами близько 100 тисяч кілометрів в авто нема відверто слабких місць. Двигуни надійні, як і привід та коробка передач. Але який би з варіантів мотору і коробки ви б не обрали – обов’язково їдьте на хорошу діагностику перед покупкою. Адже Hyundai Tucsom NX4 – машина чутлива до неякісного обслуговування.