
Огляд Peugeot 107: Нетиповий «пиж»
Історія
1991-2003 У виробництві було друге покоління Renault Megane.
03.05 Дебютує третя генерація хетчбеків Megane.
01.09 Початок продажу в Україні.
04.11 Початок виробництва 5-дверних універсалів Grandtour.
01.12 Представлена заряджена версія Megane Sport з двигуном 2,0 л Turbo (265 к.с.).
03.14 Стартує випуск купе/кабріолетів CC із металевим верхом, що складається.
Нетиповість 107-го здебільшого пояснюється його походженням, адже в основі цього автомобіля лежить розробка виробника, можливо, найнадійніших японських машин. Річ у тому, що ця малолітражка – плід спільної роботи концерну PSA (Peugeot і Citroеn), а також компанії Toyota, і основна технічна начинка дісталася їй від «японця». Так, на початку 2000 року двоє автогігантів вирішили об’єднати свої зусилля для створення нової компактної моделі. Проект дістав назву B-Zero, і спеціально під нього альянс побудував новий завод Toyota. Peugeot. Citroеn. Automobile (TCPA) в чеському Коліні, розташованому неподалік Праги. В результаті спільних зусиль на початку 2005 року на світ з’явилася симпатична трійня: Peugeot 107, Citroen C1 і Toyota Aygo. Крім наявності спільної техніки, дуже схожий і дизайн цих моделей (особливо у двох «французів»), і глянувши в профіль, визначити марку малюка зможуть тільки знавці. Моделі всіх виробників представлені двома модифікаціями – 3- і 5-дверними хетчбеками.
Сумнівна репутація
Завдяки компактним розмірам і добродушній зовнішності найбільшу популярність 107-й завоював у прекрасної половини людства. Причому часто він ставав першим автомобілем, на якому шліфувався водійський досвід дам, і як результат – доволі багато таких машинок побували в незначних дорожніх халепах. Сліди іржі на панелях – чітка ознака неякісного ремонту кузова і привід провести ретельніший огляд у фахівців, тоді як безаварійна їзда нарікань до корозійної стійкості «пижа» не викликає.
До речі, ці малолітражки мають сумнівну репутацію: штатні гумові ущільнювачі на дверцятах часто не забезпечують необхідної герметичності, через що під час атмосферних опадів вода нерідко просочується в салон. Цей конструкторський недолік виробник офіційно визнав, і для його ліквідації випустив спеціальний заводський комплект додаткових ущільнювачів, які проклеюються по периметру дверних прорізів. А вже після другого рестайлінгу в 2012 році проблему вирішили радикально, використавши нові ущільнювачі іншої форми, що забезпечили необхідний захист салону від попадання вологи.
Стилістика іграшкової зовнішності відображена і в салоні – цьому сприяють численні кругляші: дефлекторів обдування, регуляторів пічки, подіумів кнопок передніх склопідйомників, великого спідометра, підстаканників і тахометра на окремій ніжці. З незвичайних особливостей п’ятидверних машин також варто відзначити відсутність традиційного скла, що опускається на задніх дверцятах – воно стало схожим на кватирки, які можуть відчинятися.
Незважаючи на компактні розміри, місця для посадки чотирьох членів екіпажу цілком вистачає. Сидіння доволі плоскі, а передні – з мінімальним натяком на бічну підтримку. Але через такий крій салону постраждав багажник – у похідному стані він суто умовний – лише 140 л. А якщо необхідно перевезти більше поклажі, вантажний відсік можна збільшити до 710 л, склавши спинки задніх сидінь
.
І один у полі воїн
Для Peugeot 107 було призначено два двигуни: один «рідний», французький – дизельний 4-циліндровий агрегат 1.4 HDi, а другий – запозичений у Toyota бензиновий 3-циліндровий моторчик 1,0 л. Причому офіційно в Україну надходили лише бензинові модифікації, які і становлять левову частку 107-х на вітчизняному авторинку. Дизельні версії потрапляли в Україну лише тоді, коли їх завозили приватні особи, і зустрічаються у нас вкрай рідко.
За словами працівників фірмової СТО, загалом японський агрегат добре себе зарекомендував. Хіба що він чутливий до рівня масла – навіть за незначного його падіння (не загоряється лампочка тиску) починає постукувати ланцюг ГРМ, що спричинено ослабленням гідронатягувача через недостатній тиск мастила. Якщо ж не звертати уваги на підвищену гучність роботи, то вже на 150 тис. км ланцюг розтягується і потребує заміни. А це задоволення не з дешевих – його міняють разом із гідронатягувачем і зірочками.
В іншому проблем із двигуном немає. Як правило, безвідмовні індивідуальні котушки запалювання. Свічки використовуються досить дорогі – іридієві, які в середньому витримують близько 40 тис. км, хоча під час заміни цілком можливо встановити і звичайні. Немає претензій і до роботи фірмової тойотівської системи зміни фаз газорозподілу VVT-i, що наділяє моторчик еластичністю.
3-циліндровий агрегат не вражає своєю динамікою: згідно з паспортними даними, розгін до 100 км/год становить близько 14 секунд. Хоча такий автомобільчик ніколи і не претендував на лаври швидкохода. Головна його перевага в іншому – у високій паливній економічності. Так, у міському циклі він витрачає близько 5,5 л на сотню пробігу, а на трасі на швидкості 90-100 км/год – близько 4,0 л! З такими характеристиками Peugeot 107 здатний взяти верх над багатьма конкурентами – Daewoo Matiz, smart тощо.
На будь-який смак
Для Megane III запропоновано широку лінійку коробок передач. Так, із бензиновим двигуном 1,6 л агрегатується 5-ступінчаста «механіка» і варіатор CVT, із 2,0 л – вже 6-ступінчаста МКП і варіатор, а з турбодизелями 1,5 л – 6-ступінчаста «механіка» і «робот» EDC із такою самою кількістю передач. «Робот» почали встановлювати на авто, складені після першого рестайлінгу 2012 року, тому багатого досвіду експлуатації цих КП у вітчизняних сервісменів немає. Характерною особливістю роботи EDC є нерозторопність під час руху в тягучках, коли коробка обирає між першою та другою передачами.
Порівняно з попередником МКП стала надійнішою – характерних несправностей виявлено не було. Нагадаємо, що у Megane II там були проблеми зі зчепленням і з ущільненням між картером зчеплення і КП.
Згідно з рекомендаціями виробника, мастило в усіх агрегатах Fluence розраховане на весь термін експлуатації коробки передач, хоча після купівлі вживаного автомобіля для довговічної роботи КП механіки все ж таки радять замінити мастило, і робити це з періодичністю 60 тис. км в АКП і 90 тис. км у МКП.
Дотримуйтеся правил!
Усі Peugeot 107 передньопривідні автомобілі, які агрегатувалися 5-ступінчастими коробками передач – традиційною «механікою» і роботизованою КП із механізмами автоматичного перемикання передач і управління зчепленням.
В Україні найбільшого поширення набули машини з «роботом». Цей агрегат має як автоматичний, так і ручний режим. Особливість його роботи – затримки і ривки під час перемикань, що, втім, характерно для більшості аналогів інших виробників. Найголовніше зауваження до роботизованої КП – недовговічне зчеплення, яке залежно від уміння водіїв витримує пробіг від 20 до 60 тис. км. Для продовження життя зчеплення механіки радять дотримуватися низки нескладних правил: під час зупинок понад 30 секунд переводити важіль у нейтральне положення, не буксувати, а перемикаючи передачі трохи скидати газ. Крім того, бажано періодично проводити так звану ініціалізацію КП – перепрограмування ЕБК, що перенастроює роботу зчеплення в міру його зношування. Сигналом до цього є посилення смикання під час перемикання передач. Важлива перевага «робота» 107-го – у нього на відміну від багатьох інших таких КП не спостерігається відмов актуаторів – механізмів перемикання передач і управління зчепленням.
А от у рідкісних механічних КП якихось характерних проблем виявлено не було. Обслуговування обох типів коробок передач полягає в регулярній заміні масла – кожні 60 тис. км
.
Жорстко, але надійно
Ходова малюка жорсткувата, і нерівності дорожнього полотна добре відчуваються під час їзди. При цьому вона цілком надійна. У передній підвісці McPherson найчастіше доводиться міняти стійки стабілізатора, і то зазвичай це відбувається після пробігу 70 тис. км. При цьому сайлент-блоки важелів здатні витримати щонайменше 120 тис. км, а кульові опори – 150 тис. км. Фірмові витратні матеріали поставляють разом із важелями, хоча в неоригіналі їх можна підшукати окремо.
У задній напівзалежній підвісці після пробігу 100 тис. км треба міняти колісні підшипники. Такий ремонт коштує недешево, оскільки підшипники (і фірмові, і неоригінальні) міняють разом з маточиною. А от сайлент-блоки балки вважаються вічними. Немає зауважень і до довговічності амортизаторів.
Кермове управління всіх 107-х оснащене електропідсилювачем. Як правило, цей вузол працює без проблем. Завидною стійкістю відрізняються і витратні матеріали – кермові тяги та наконечники, які здатні їздити понад 150 тис. км.
Гальмівна система оснащена передніми дисковими вентильованими механізмами і задніми барабанними. За словами механіків, будь-яких претензій до роботи гальм немає.
Слабкі місця автомобіля
Резюме
Кузов і салон | |
Хороша корозійна стійкість. Симпатична зовнішність. Компактні розміри, зручні при експлуатації авто в мегаполісах. Вистачає місця для нормальної посадки чотирьох членів екіпажу. Гарна оглядовість, якість пластика, зносостійкість обшивки.
| Кузови багатьох автомобілів можуть бути підфарбованими в результаті легких косметичних ремонтів. Можлива негерметичність дверних ущільнювачів (екземпляри до 2012 р. в.). Плоска форма сидінь зі слабкою бічною підтримкою. Тахометр є додатковою опцією. Слабенька шумоізоляція. Може постукувати кришка багажника на фіксаторі замку. |
Двигуни | |
Бензиновий мотор надійний і вирізняється високою паливною економністю.
| Фактично немає можливості вибору двигуна. Дизельні версії – рідкість. ГРМ чутливий до рівня масла (провокує стукіт ланцюга та його прискорене зношування).
|
Трансмісія | |
Безпроблемні механізми перемикання передач і управління зчепленням в «роботі». Надійна «механіка».
| Недовговічне зчеплення і ривки під час перемикань передач у роботизованій КП.
|
Ходова, рульове | |
Довговічність ходової та рульового. Надійні гальма.
| Жорстка підвіска.
|
Peugeot 107 | |
від $4900 до $12 000 за даними каталогу «Автобазар» | |
Загальні дані | |
Тип кузова | хетчбек |
Дверцят/місць | 3/4 и 5/4 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 3430/1630/1465 |
База, мм | 2340 |
Маса споряджена/повна, кг | 1005/1430 |
Об’єм багажника, л. | 140/710 |
Об’єм бака, л | 35 |
Двигуни | |
Бензиновий 3 циліндр. | 1,0 л 12V (68 к.с.) |
Дизельний 4 циліндр. | 1,4 л 8V (54 к.с.) |
Трансмісія | |
Тип приводу | передн. |
КП | 5-ст. мех. або робот. механ. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./бараб. |
незалежн./незалежн. | незалежн./напівзалежн. |
Шини | 155/65 R14 |
Надія Peugeot 107 2009 р.в. Експлуатує 3 роки. Пробіг 86 тис. км. Мотор 1,0 л. 12V. Потужність 68 к.с., КП 5-ст. робот. |
Подобається
Цю машину ми з чоловіком купували для мене. Нині через зростання цін на пальне Mitsubihi Grandis чоловіка частіше стоїть у гаражі, а для поїздок містом він бере у мене 107-й. Економічність – ось одна з найголовніших переваг цієї моделі. Якщо їздити у місті спокійно, можна укластися в 5 л на сотню. Не останню роль у виборі саме цієї машини відіграла її добродушна зовнішність і безліч незвичайних дизайнерських рішень у салоні.
Не подобається
Із зауважень відзначу жорстку підвіску – всі нерівності наших доріг дуже сильно відчуваються під час їзди. Багажник невеликий. Під час поїздок із сім’єю та компанією на пікніки чи на річку ми забиваємо його під зав’язку, і нерідко деякі речі доводиться брати з собою в салон на коліна. З технічних неполадок – нещодавно довелося замінити зчеплення і якісь недорогі резинки в підвісці.
Моя оцінка 4.5
Альтернатива
Як засвідчив вітчизняний досвід експлуатації, Daewoo Matiz цілком надійний автомобіль. При цьому він помітно дешевший за Peugeot 107 і Hyundai i10. Невисока також вартість його утримання і запчастин, а сервісна мережа обслуговування доволі розвинена в Україні.
Hyundai i10 – прагматичний вибір компактного міського автомобіля, цікавіший ніж його корейсько-узбецькі та китайські конкуренти і доступніший за ціною ніж французькі, німецькі чи японські однокласники. Під час експлуатації більш проблемними виявилися версії до 2011 року з двигуном 1,1 л і АКП. Резюме «АЦ»107-й вважається одним із найнадійніших Peugeot. Це вдалий варіант економічного міської авто. Багато «пижів» мають невеликий пробіг, що зумовлює хороший запас ресурсу багатьох вузлів і агрегатів. Основне зауваження стосується недовговічності зчеплення в «роботі».
Daewoo Matiz з 1998 р.в. | від $3000 до $6000 |
Тип кузова | 5-дв. хетчбек |
Об’єм багажника, л | 165/625 |
Двигуни 3 і 4-циліндр. | два бенз.: 0,8 л 8V (52 к.с.) і 1,0 л 8V (64 к.с.) |
Hyundai i10 2008-2013 р.в. | від $6900 до $10 000 |
Тип кузова | 5-дв. хетчбек |
Об’єм багажника, л | 225/910 |
Двигуни 4-циліндр. | два бенз.: 1,1 л 12V (65 к.с.) і 1,2 л 16V (77 к.с.) |