X

Огляд б/в Mazda3 (BL) другого покоління: на що звертати увагу при купівлі

Второе поколение Mazda3 довольно популярно на вторичном рынке. Стоимость таких машин сегодня колеблется в пределах от $6 500 до $11 500. Разберем какие проблемные места могут быть этих авто и на что обращать внимание при покупке.

Mazda3 другого покоління, як і раніше, представлена двома модифікаціями – 4-дверним седаном та 5-дверним хетчбеком. Рестайлінг 2011 особливо не змінив її зовнішності – такі авто відрізняє більш агресивний передній бампер з круглими протитуманками (раніше були прямокутними і за формою нагадували фари головного світла).

Як показав досвід експлуатації, з корозійною стійкістю у цієї моделі, на відміну від попередниці, все гаразд. З кузовних деталей може потурбувати лише заднє антикрило у хетчбеків (див. фото «Слабкі місця»). Немає проблем і із зовнішніми кнопками відкриття замка кришки багажника, властивих старшій сестрі Mazda6. На належному рівні та безпека – в активі «трійки» максимальні п’ять зірок за результатами краш-тестів EuroNCAP 2009 (в базі шість подушок безпеки).

Версії з ксеноновою оптикою оснащені омивачем фар, який дуже ненажерливий – у погану погоду, особливо взимку, бачок системи, загальний також для лобового скла та заднього (у хетчбеків) може спустошуватись за 2–3 тижні. Для економії рідини деякі власники відключають відповідний запобіжник.

Оформлення салону має оригінальний вигляд і сьогодні. Найяскравіші його риси – два круглі «стволи» покажчиків приладів, козирок з двома інформаційними табло, який охоплює частину водія торпедо, зміщений у бік пілота важіль КП і вигнута під зручний хват рукою «кочерга» ручника. Щоправда, поруч розташовані табло з різним дизайном і типом шрифтів сприймаються дещо алогічно.

Що стосується простору салону, то ззаду трьом тісно, є також претензії до ергономіки посадки (див. фото). Огляд заслуговує на критику лише у седанів – під час руху назад висока корма обмежує видимість. За твердженням фахівців, обладнання машини працює без проблем.

Багажник найбільш поширених в Україні седанів середній за обсягом, якщо порівнювати із конкурентами. Тим же, хто збирається часто використовувати вантажне відділення, рекомендуємо звернути увагу на більш практичний хетчбек, зручність якого підвищує широкий і невисокий навантажувальний отвір багажника.

В Україні 4-дверні седани (на фото) набули більшого поширення, ніж 5-дверні хетчбеки.

У похідному стані об’єм багажника хетчбека невеликий – 340 л (проти 485 л у Honda Civic і 350 л у VW Golf). Зате зі складеними задніми сидіннями у «трійки» він один із найбільших – 1360 л (проти 1326 л і 1305 л відповідно).

Порівняно з конкурентами багажник найпоширеніших в Україні седанів середній за обсягом – 430 л, проти 525 л у VW Jetta та 389 л у Honda Civic.

Старий кінь…

Офіційно в Україні продавалися лише бензинові версії Mazda3, а от дизельні, які успішно розходилися на західноєвропейському ринку.

Обидві бензинки, 1,6 та 2,0 л, були запозичені у попередниці. Як і раніше, більший за обсягом мотор чутливий до якості палива: погане пальне позначається на його роботі – плаває холостий хід і виникають ривки при навантаженнях. А ось агрегат 1,6 л менш вимогливий до їжі. Обидва двигуни оснащені незмінним фільтром тонкого очищення палива (виконаний в одному блоці з насосом), і цей вузол, як правило, служить довго.

Система зміни геометрії впускного тракту була модернізована і вже не завдає клопоту, як це було в моторах попередниці, у якої були відзначені проблеми із заслінками (вимагали заміни колектора у зборі).

Ще важливо знати, що якщо при неакуратній їзді в 1,6-літрових версіях навіть несильно зачепити масляний картер, то це часто призводить до втрати герметичності його прокладки і «потіння» мастилом (2,0 л конструкція картера потужніша).

За твердженням мотористів спеціалізованої СТО, решта претензій до двигунів «трійки» немає. Фірмова система зміни фаз газорозподілу та індивідуальні котушки безвідмовні. У системі запалення 1,6-літрового агрегату застосовуються традиційні свічки, а у 2-літрового – з іридієвими наконечниками електродів, які здатні витримати пробіг у два-три рази більше – під 80–90 тис. км. ГРМ задіюється довговічним металевим ланцюгом. Ремінь приводу навісного обладнання може виходити щонайменше 120 тис. км. Згідно з заводськими рекомендаціями, масло потрібно міняти кожні 20 тис. км, хоча враховуючи якість нашого палива, механіки, які нас консультували, радять скоротити цей інтервал вдвічі. Клапанний механізм не оснащений гідрокомпенсаторами, але на практиці при їзді бензином регулювати теплові зазори не потрібно. А при роботі на газі контролювати зазори клапанів бажано кожні 15–20 тис. км. За словами сервісменів, найкраще блакитне паливо перетравлюють мотори об’ємом 2,0 л.

З двох силових агрегатів, представлених на українському ринку, більшого поширення набув більш доступний за ціною двигун об’ємом 1,6 л. З КП найчастіше зустрічається «автомат».

«Автомати» люблять більше

Всі Mazda3 передньопривідні авто. В Україні більшого поширення набули машини з «автоматами». Всі агрегати цілком надійні, і характерних неполадок у них не виявлено. Немає більше проблем і з гідравлічним приводом зчеплення, виявлених у попередниці з 5-ступінчастою механікою – там втрачав герметичність робочий циліндр, виконаний із пластику.

Обслуговування МКП полягає в заміні масла кожні 80-100 тис. км, а ось в «автоматі» воно розраховане на весь термін служби агрегату, але в наших умовах експлуатації механіки все ж таки рекомендують змінювати мастило разом з фільтром кожні 130 тис. км пробігу.

Великий респект!

Налаштування підвіски «трійки» цілком підходять для активного драйву, при цьому добре справляється з дорожніми дефектами. Сприяють такій манері водіння інформативне кермо та ефективні гальма.

Конструктивно ходова Mazda3 дуже схожа з попередницею: попереду McPherson, а позаду багатоважеля, на обох осях встановлені стабілізатори. Конструкторам слід подякувати за те, що вони усунули всі слабкі місця підвіски першої «трійки» – недовговічні опорні подушки стійок, задні поперечні важелі та стійки заднього стабілізатора. Наразі ці розхідники здатні витримати понад 100 тис. км. Інші деталі підвісок служать ще довше. Сайлент-блоки передніх важелів – 120 тис. км, кульові опори – під 200 тис. км, гумки інших важелів задньої багатоважеля – близько 150 тис. км. Втулки переднього та заднього стабілізатора – 150 та 100 тис. км відповідно, стійки переднього – 80–90 тис. км.

Фірмові розхідники підвісок змінюються у зборі з важелями, хоча в неоригіналі їх можна знайти окремо. Рейкове кермо всіх версій оснащено електрогідропідсилювачем. Цей вузол також був модернізований і вже не страждає від перегріву, як попередник, у якого підсилювач вимикався. Цілком довговічні і розхідники рульового – тяги здатні виходити близько 150 тис. км, а наконечники ще довше. Без зауважень і гальмівна система “трійок”, забезпечена дисковими механізмами на обох осях.

Слабкі місця автомобіля

Проєм задніх дверей у нижній частині завужений середньою стійкою та подушкою сидіння.

На задньому сидінні сидіти втрьох тісно, запасу місця для ніг небагато, середньому пасажиру заважає виступаючий назад бокс підлокітника, а посадку і висадку ускладнює звужений знизу дверний отвір.

Особливість омивача передньої ксенонової оптики – він дуже ненажерливий, у погану погоду бачок системи може спустошуватись за 2–3 тижні.

Згодом через перепад температур заднє антикрило при їзді по нерівностях може почати постукувати. Для усунення цієї проблеми є спеціальний заводський ремкомлект.

Історія

2003-2008 Випускалося перше покоління Mazda3 (BK).
2008 Представлено другу генерацію хетчбеків Mazda3 з індексом кузова BL.
2009 Стартує випуск 4-дверних седанів та зарядженої версії хетчбеків MPS з мотором 2,3 л Тurbo (260 л.с.).
2009 Почато продаж в Україні.
2011 Установка силового агрегату нового сімейства Skyactive – 2,0 л 16V (154 л.с.).

2011 Рестайлінг моделі.
2013 Дебют третого покоління Mazda3 (BМ).

Mazda3 другого покоління є дуже гідним і сильним конкурентом у своєму класі. У її основі – вузли та агрегати попередниці, слабкі місця яких було усунуто. Завдяки цьому “трійка” досить надійна. Головні претензії до неї – досить висока ціна і тісна гальорка.

Резюме

Кузов та салон

+

Mazda 3 відрізняється гарною корозійною стійкістю та високою безпекою.

Яскраве оформлення інтер’єру.

Максимальний обсяг багажника хетчбека один із найбільших серед конкурентів, а зручності його використання сприяє широкий і невисокий навантажувальний отвір.

Висока ринкова вартість, яка зберігається і на ринку вживаних автомобілів.

Заднє антикрило хетчбеків може стукати на нерівностях.

Омивач ксенонової оптики витрачає багато робочої рідини.

Висока корма обмежує видимість назад (седан).

Тісна гальорка.

Зручність посадки/висадки на заднє сидіння знижує звужений знизу дверний отвір.

Двигуни

+

Двигуни, запозичені у попередниці, доопрацьовані, всі проблеми вирішено.

Дизельні версії – рідкість.

Чутливість якості палива агрегату 2,0 л.

Менш міцна конструкція піддону картера двигуна 1,6 л.

Трансмісія

+

Надійні коробки передач та привід зчеплення.

Ходова, рульова

+

Хороша стійкість.

Інформативне рульове та ефективні гальма.

Довговічна підвіска – навіть на вітчизняних дорогах.

Безпроблемне рульове та гальма.

Технічні характеристики Mazda3

від $6 500 до $11 500

Загальні дані

Тип кузова хетчбек та седан

Дверей/місць 5/5 та 4/5

Габарити, Д/Ш/В, мм 4460/1755/1470 та 4580/1755/1470

База, мм 2640

Маса споряджена/повна, кг 1195/1770 та 1185/1745

Об’єм багажника, л 340/1360 та 430

Об’єм бака, л 66

Двигуни

Бензиновий 4 циліндр. 1,6 л 16V (105 к.с.), 2,0 л 16V (150 к.с.), 2,0 л 16V (154 к.с.)

Трансмісія

Тип приводу передн.

КП 5- та 6-ст. мех., 4- та 5-ст. авт.

Ходова частина

Гальма передні/задні диск. вент./диск.

Підвіска перед./задн. незал./напівзал.

Шини 195/65 R15, 205/55 R16, 205/50 R17