X

Огляд BMW X1 і BMW X3 (E83): Молодші ікси

Среди премиум-брендов именно BMW Х1 и Х3 первыми заняли нишу компактных и среднеразмерных кроссоверов. Но это вовсе не означает, что они были просто уменьшенными копиями BMW Х5. Наоборот, именно Х1 и Х3 были платформами для дебюта идей и решений, которые в дальнейшем стали фирменной чертой марки. И такие платформы оказались очень прочными и надежными.

Кузови цих машин забезпечують хороший захист від корозії. Навіть Х1 можна було оздобити ексклюзивними матеріалами і оснастити дорогими опціями не гірше за седан бізнес-класу. Але і Х3 можна побачити в доволі скоромній комплектації, що дає змогу знайти авто з мінімальною кількістю електроніки.

Силові агрегати

Найпопулярнішим двигуном для цих моделей став 2-літровий 4-циліндровий турбодизель N47. Він забезпечує прийнятну динаміку і високу економічність, а труднощі з обслуговуванням механізму ГРМ спричиняло хіба що його розташування в задній частині двигуна. З характерних несправностей можна відзначити зношування зубів нижньої зірочки і пошкодження ланцюга. Втім, Х3 (F25) від цього позбавлений, оскільки, коли він вийшов на ринок у 2010 році, компанія BMW  вирішила цю проблему і механізм став надійнішим.

BMW X3 оснащували ще й турбодизельними рядними «шістками» об’ємом 3,0 л. Вони забезпечували ще кращу динаміку і благородне звучання, якщо тільки після 200 тис. км пробігу в нього не втручався скрегіт зношеного ланцюга ГРМ.

Типовою несправністю дизельних агрегатів є руйнування заслінок, які відповідають за зміну геометрії впускного колектора. Вони можуть навіть злетіти з осей і пошкодити двигун. Турбодизелі потужністю понад 200 к. с. оснащено п’єзоелектричними форсунками, заміна яких може знадобитися після 200 тис. км.

BMW X1 (E84)

BMW X3 (E83) (ліворуч) / BMW X3 (F25) (праворуч)
Х3 (Е83) поставляли з атмосферними бензиновими двигунами об’ємом 2,5 і 3,0 л, тоді як Х1 (Е84) та Х3 (F25) отримали вже і нові турбовані «двушки», а Х3 другого покоління ще й трилітровик із турбонаддуванням Twin-Scroll. Усі ці агрегати використовують системи плавної зміни ходу клапанів Valvetronic і регулювання фаз газорозподілу Double Vanos, і вони добре себе зарекомендували.

Ці три машини використовують безліч спільних технічних рішень, і вони показали себе доволі надійними.

Із шумом гідрокомпенсаторів упоралися у 2008 році, але ремонт може спричинити збій у роботі електричного насоса системи охолодження, а рядні «шістки» дуже бояться перегріву. До нього також може призвести нагар на днищах поршнів, обламані пластикові напрямні заслінки термостата та забиті стільники радіатора. З дорогих вузлів бензинових моторів можна відзначити витратомір повітря й електронний блок керування дросельною заслінкою.

Якщо бензиновий двигун з’їдає масло понад норму, він несправний. Рекомендований інтервал заміни масла для нашого ринку – щонайбільше 12 000 км. А для очищення паливної системи застосовується рекомендована BMW добавка до палива.

Ці автомобілі об’єднує високий рівень безпеки і велика кількість прогресивного обладнання.

Усі двигуни надійно працюють за належного обслуговування. Серйозні проблеми з моторами Х3 (F25) можуть з’явитися тільки після великих пробігів або внаслідок некваліфікованого обслуговування. Тому, незважаючи на високу ремонтопридатність, роботу з силовими агрегатами краще довіряти фахівцям.

Коробки передач вважаються такими, яким не потрібне обслуговування, але все-таки рекомендується проводити заміну масла в МКП приблизно після 80-90 тис. км пробігу. Втім, всі проблеми з коробками передач з’являються через агресивну їзду з пробуксуванням.

У такому разі в «автоматах» швидко зношуються фрикціони і продукти виробітку засмічують клапани системи змащення. Термін служби АКП знижує і перегрів. А в коробці машин із великим пробігом і неналежним доглядом може забитися фільтр і забруднитися масло.
Великий кліренс і повний привід дають більшу свободу переміщення на цих кросоверах, ніж на легковиках.

Підвіска і привід

Надійність ходової більшою мірою залежить від темпераменту водія. За умови швидкої їзди розбитими дорогами, з повним завантаженням або в агресивній манері можуть зламатися передні пружини, розбитися кульові опори, сайлент-блоки верхніх важелів, стійки стабілізатора. А в рульовому керуванні першими страждають наконечники рульових тяг.

За винятком задньопривідних версій «ікс першого», всі машини оснащені фірмовим повним приводом xDrive, тому слід чітко дотримуватися рекомендацій заводу щодо встановлення коліс – розміри колісних дисків і покришок мають бути сертифікованими BMW.

Ці авто мають прекрасну керованість. Але за умови занадто агресивної їзди страждає довговічність підвіски і зменшується надійність АКП.

На Х3 (Е83) перших років випуску через 120-150 тис. км може розтягнутися ланцюг у роздавальній коробці xDrive, але ці несправності було усунуто за гарантією. Так що в xDrive може лише відмовити сервопривід багатодискової муфти. Це стається з вини мікросхеми управління чи через зрізані пластикові шестерні. Ще іноді розбиваються хрестовини заднього карданного вала.

Часті виїзди на таке бездоріжжя, де електроніка постійно використовує гальма для імітації міжколісних блокувань, і агресивна їзда, коли система стабілізації постійно прихоплює колеса, призводять до прискореного зношування гальмівних дисків і колодок