Огляд BMW 7-ї серії Е65/Е66, F01/F02: Дві епохи
Модель пера шеф-дизайнера BMW Кріса Бенгла (Е65/Е66) може здатися занадто незграбною, але головне, що флагман баварської компанії забезпечує високий рівень комфорту, розкіш і презентабельність. До того ж у 2008 році п’ята генерація (F01/F02) дала зрозуміти, що 7-я серія повертається до спортивно-динамічного стилю.
На приладовій панелі замість двох знову з’явилися чотири циферблати, електронний селектор управління АКП повернувся з рульової колонки на підлогову консоль, на торпедо знову розташувалася велика кількість кнопок, а інтерфейс iDrive став простішим у користуванні.
Кузов і салон
Салони «сімок» дуже просторі, особливо у версії зі збільшеною колісною базою. Якість матеріалів нарікань не викликає – все зроблено дуже добротно. Як і личить флагманській моделі, 7-а серія пропонує найвищий рівень оснащення, який дає змогу оточити водія і пасажирів воістину королівським комфортом. А з виходом моделей F01/F02 істотно збільшився і список електронних асистентів руху.
Характерних поломок електроніки фахівці фірмового сервісу не виділяють. А за допомогою сучасного обладнання вони зможуть точно визначити й усунути несправність.
BMW 7-ї серії Е65/Е66 (2001-2008 р.) (ліворуч) / BMW 7-ї серії F01/F02 (2008-2015 р.) (праворуч)
Силові агрегати
Загалом всі двигуни BMW 7-ї серії виявилися надійними і невибагливими. Мабуть, тільки «гарячий» 4,4-літровий V8 від BMW Х6 (почали використовувати на F01/F02) потребує більш пильної уваги до своєї персони. А характерною проблемою всіх бензинових агрегатів «сімок» можна вважати схильність до поїдання олії після 50-60 тис. км пробігу і відмову котушок запалювання. Крім того, в цих моторах встановлено дорогі платинові свічки, які служать довше, якщо використовувати бензин з октановим числом 98.
BMW 7-ї серії не люблять непрофесійного втручання в електроніку, тому для ремонту та діагностики краще використовувати оригінальні запчастини та обладнання.
А от дизельні мотори відмінно себе зарекомендували: олію не поїдають, працюють тихо, пальне споживають помірно, але динаміку прискорення забезпечують практично таку саму. Не дивно, що вони стають дедалі популярнішими.
Новіші двигуни BMW 7-ї серії не мають щупів, а за рівнем масла тут стежить комп’ютер. Він повідомляє про час проведення ТО «Моторне масло». Але за наших умов експлуатації рекомендується це робити кожні 10-12 тис. км.
Регулярне обслуговування моторів краще довірити фахівцям, інакше можна наразитися на низькоякісний ремонт, який призведе до великих витрат.
Усі мотори на BMW 7-ї серії Е65/Е66 і до рестайлінгу на F01/F02 використовували тільки автоматичні 6-ступінчасті трансмісії. Їхній гідротрансформатор не любить рваного стилю їзди з різкими розгонами і пробуксовками, а от за умови акуратної, плавної їзди працює довго й надійно. Масло в коробці розраховане на весь термін служби, але регулярний огляд щодо течі все ж таки рекомендується проводити. З 2012 року на «сімках» почали використовувати вже 8-швидкісні коробки.
Привід і підвіска
Якщо BMW 7-ї серії (Е65/Е66) оснащували виключно заднім приводом, то в наступній генерації (F01/F02) вже з’явилися версії з постійним повним приводом xDrive. Він суттєво збільшив надійність авто на високих швидкостях, на мокрих і засніжених дорогах.
У п’ятому поколінні «сімка» отримала повністю нову незалежну підвіску спереду і керовані задні колеса. Основні несправності ходової частини викликані нашими дорогами і великою вагою авто, але передусім це залежить від манери їзди. Традиційно розбиваються кульові опори, сайлент-блоки важелів і втулки стабілізаторів поперечної стійкості. Більшою мірою дістається машинам, взутим у важкі жорсткі шини з технологією RunFlat – вони сильніше передають удари від нерівностей на елементи підвіски. А від піску і бруду страждають задні пневматичні стійки, які відповідають за підтримання постійного дорожнього просвіту. З часом вони протираються і здуваються.
Флагман
Великі представницькі седани 7-ї серії гарантують високий рівень безпеки і надійну поведінку. У цих авто виявлено не так вже й багато характерних несправностей. Їх можна виявити заздалегідь, якщо вчасно і правильно діагностувати машину. В цьому питанні, як і у виборі запчастин, краще не економити і не покладатися на сумнівні пропозиції, а використовувати рекомендовані заводом елементи.
За умови виходу з ладу пневматичного елемента підвіски фахівці фірмового сервісу радять змінювати амортизатори в зборі і використовувати оригінальні деталі.
Все-таки флагманські автомобілі, такі як BMW 7-ї серії, недешеві, тому неправильно поставлений діагноз і спричинений некваліфікованим втручанням глибокий ремонт може датися в копійчину. А якщо підходити до утримання та обслуговування «сімок» грамотно, то ці машини не мають завдавати великого клопоту. Зате даруватимуть водіям задоволення від драйву, а пасажирам – високий рівень комфорту.
Із 2001 року на «сімках» використовуються подвійні індекси (Е65/Е66), де перший означає версію зі звичайною, а другий – зі збільшеною на 140 мм колісною базою. Все це справедливо і для наступника (F01/F02).