VW Polo sedan создан для завоевания восточноевропейских рынков. Благодаря соответствующей адаптации этот внедренный агент вполне уверенно чувствует себя в наших нелегких условиях эксплуатации. Сегодня мы выясним, чего же можно ожидать от подержанных его экземпляров.
Герой нашого матеріалу став першим автомобілем в історії німецького концерну, спеціально розробленим для східноєвропейських ринків. Polo sedan складають у Росії на заводі VW під Калугою. Під час його проектування враховувалися кліматичні умови експлуатації, стан доріг та якість палива, а прототипи моделі пройшли тривалий цикл дорожніх випробувань. В результаті машина дістала міцний кузов, оцинкований у місцях, найбільш схильних до корозії, невибагливий двигун, посилену підвіску і збільшений кліренс.
Незважаючи на зовнішню схожість з хетчбеками, за словами російського виробника, у седана немає з ним жодної спільної кузовної панелі, колісна база більша на 82 мм і навіть фари у них індивідуальні. Менша вартість Polo sedan забезпечується простішим оснащенням, бюджетними матеріалами оздоблення і використанням не найсучасніших і, відповідно, не таких дорогих агрегатів.
Припала до душі ця машина і жителям нашої країни, що підтверджується почесним званням «Найкращий легковий автомобіль малого класу» в національному конкурсі «Автомобіль року в Україні 2012» і чимале поширення цих седанів на наших дорогах.
Історія
06.10 У Москві відбулася офіційна презентація нової моделі, створеної спеціально для країн СНД – Polo sedan, який складають на заводі VW під Калугою.
02.11 Продаж Polo sedan розпочався в Україні.
08.12 Модель завоювала престижну нагороду в національному конкурсі «Автомобіль року в Україні 2012» в номінації «Легковий автомобіль малого класу».
05.15 Рестайлінг моделі.
07.16 Оновлений Polo sedan продається в Україні і сьогодні.
Сумнівна економія
Як засвідчив український досвід експлуатації, кузови Polo sedan відрізняються хорошою корозійною стійкістю і у них немає характерних слабких місць. Потребує періодичного змащування хіба що личинка замка кришки багажника (в іншому разі вона може закиснути і перестати працювати). Специфічна особливість моделі – для заміни лампочок передніх фар доводиться знімати оптику, добре що робити це дуже легко.
Дизайн інтер’єру Polo sedan схожий з хетчбеками і відрізняється від салону «німців» лише дешевшим твердим пластиком, не таким дорогим оздобленням, гіршою шумоізоляцією. Але при цьому пластикові деталі не рипучі, а обшивка має непогану зносостійкість. Водночас бюджетність «росіян» видає сумнівна економія на кнопках керування склопідйомниками. Так, незважаючи на те, що навіть у базових версіях вікна передніх і задніх дверцят оснащені електроприводом, на водійські дверцята встановили тільки кнопки приводу передніх стекол (керувати задніми можуть лише пасажири гальорки). До стандартного оснащення всіх авто входять також дві передні подушки безпеки, бортовий комп’ютер, регулювання керма в двох площинах, центральний замок і система ABS.
До речі, кнопки передніх склопідйомників – одне з вразливих місць моделі. Можуть також виникнути неприємності з каркасами передніх крісел (див. фото «Слабкі місця»). Втім, виробник організував відкличну кампанію із заміни неякісних сидінь і на багатьох машинах ця проблема вже вирішена. До решти обладнання автомобіля зауважень немає. Оглядовість викликає зауваження лише під час руху заднім ходом – через завищену корму не видно крайній габарит.
Багажне відділення Polo sedan доволі містке, і воно явно сподобається практичним і сімейним автомобілістам – тій категорії покупців, на яку, власне кажучи, і розрахована ця модель. Але справедливості заради відзначимо, що вантажний відсік об’ємом 460 л все-таки ближчий до невеликих, за мірками класу (див. фото). Але за необхідності його розмір можна збільшити, склавши задні сидіння.
Стукає? Не біда!
Для Polo sedan призначений єдиний двигун – бензиновий 16-клапанний об’ємом 1,6 л. Зазначимо, що такий силовий агрегат спеціально розробили для цієї моделі, щоб він зміг надійно працювати в нелегких умовах експлуатації країн СНД. У принципі, він доволі простий – оснащений невибагливою системою уприскування палива MPI, у ньому відсутня система зміни фаз газорозподілу, електронне керування термостатом, ремінь ГРМ, який потребує регулярної заміни, дорогі свічки з іридієвими або платиновими наконечниками електродів тощо.
Хоча на практиці слабкі місця у цього агрегата все-таки вдалося знайти. Основне зауваження фахівців фірмового сервісу – стукіт двигуна під час холодного запуску. Причина – у збільшених зазорах циліндро-поршневої групи (втім, після прогріву неприємні звуки зникають). Як запевняють механіки, це не позначається на споживанні мастила – його витрата в межах норми. Виробник знає про таку конструктивну особливість двигуна, і навіть якщо у автомобіля вже закінчилася гарантія, він зобов’язує дилерів за умови звернення власників замінити проблемну циліндро-поршневу групу. Крім цього, модернізовані деталі VW почали також встановлювати і безпосередньо при складанні Polo sedan. Автомобілі з моторами, що не стукають, можна вирахувати за номером на блоці циліндрів, де після індексу CFNA йдуть цифри 442207 і вище.
Ще одне вразливе місце силового агрегата – заводська помпа, яка не відрізняється довговічністю. Вихід її з ладу проявляється характерним звуком, що виє на холостих обертах.
Відзначено також вихід із ладу подушок КП (верхньої і нижньої), що супроводжується стукотом після початку руху. У 2015 році виробник модернізував подушки, і вони вже служать без проблем.
Після великих пробігів можливий вихід з ладу індивідуальних котушок запалювання. Утім, багато в чому на їх довговічність впливає своєчасна заміна свічок запалювання – кожні 30 тис. км.
Будь-яких інших характерних проблем у моторі 1,6 л виявлено не було. Надійність ГРМ підвищує використання довговічного металевого ланцюга. Нерідко для економії коштів власники встановлюють ГБО. За словами мотористів, цей двигун непогано працює і на газі.
Чітко та надійно
Для Polo sedan призначені дві КП: 5-ступінчаста механіка і 4-ступінчастий автомат Tiptronic із можливістю ручного перемикання передач. На вторинному ринку найбільшого поширення набули версії з МКП, хоча не складно знайти і варіант з АКП. Обидва ці агрегати добре себе зарекомендували, серйозних проблем у них виявлено не було, хіба що на дорестайлінгових версіях із механікою можливий скрип педалі зчеплення (усувається змащенням механізму). Згідно з заводськими рекомендаціями мастило в них розраховане на весь термін служби. Однак після купівлі на вторинному ринку вживаного авто з пробігом понад 100 тис. км рекомендується оновити мастило.
Окремо варто похвалити механіку за механізм вибору передач, що чудово працює, – про це говорять чимало власників цих моделей.
Їде – комфортно, служить – довго
Справна підвіска Polo sedan відрізняється високою енергоємністю і добре відпрацьовує навіть доволі великі вибоїни, а на малих і середніх нерівностях лише глухо хлопає колесами. Впевненій їзді нашими дорогами сприяє і високий дорожній просвіт автомобіля – 170 мм.
Ще одна важлива перевага ходової – довговічність. Найчастіше в передній підвісці McPherson доведеться міняти втулки стабілізатора (через 40 тис. км), а про вихід їх з ладу повідомить характерний скрип, коли їдеш нерівностями. Стійки здатні протриматися 50-60 тис. км, сайлент-блоки важелів – не менше за 80-100 тис. км, амортизатори – щонайменше 100 тис. км, а кульові опори – під 150 тис. км.
А от задню напівзалежну підвіску механіки фірмового сервісу називають вічною – вони не змогли пригадати випадків заміни сайлент-блоків балки. Доволі надійні і колісні підшипники, але якщо вони все-таки вийдуть з ладу, то доведеться розщедритися, оскільки передні та задні можна замінити тільки в зборі з маточинами. Приміром, неоригінальний передній підшипник коштує близько 1600 грн.
Ручне рульове керування, оснащене електропідсилювачем, забезпечує хорошу інформативність і зворотний зв’язок. Характерна болячка цього вузла – з часом під час обертання керма з’являється рипіння, викликане електроконтактами подушки безпеки, що затираються. Лікується це змащенням тертьових деталей. В іншому зауважень до цього вузла немає. Рульові наконечники здебільшого тримаються щонайменше 80 тис. км, а тяги ще довше.
Гальмівна система оснащена дисковими вентильованими передніми механізмами і барабанними – задніми. Барабанники з часом потребують періодичного очищення, а сигналом до цього стане писк під час гальмування.
Слабкі місця автомобіля
Думка
Ігор
VW Polo sedan, 2012 р. в.
Експлуатує – 3 роки
Пробіг – 80 тис. км
Двигун – 1,6 л 16V
Потужність – 105 к. с.
КП – 5-ст. механ.
Подобається | Не подобається |
VW Polo sedan – прекрасний сімейний автомобіль. Насамперед хочу похвалити його за просторий салон і багажник. Підвіска комфортна і чудово підходить для наших нерівних доріг. Не менш важлива перевага – довговічність, всі деталі ще повністю справні, замінив тільки резинки стабілізатора. Для економії коштів поставив ГБО і цим дуже задоволений. Витрата газу в міському циклі – близько 9 л, а на трасі – приблизно 7,5 л. | З основних зауважень відзначу підвищений шум двигуна після холодного запуску. Зникає через кілька хвилин після прогріву. При цьому витрати масла немає – я його не доливаю. Після пробігу близько 50 тис. км довелося замінити помпу. Ще один недолік авто – слабенька шумоізоляція. Можна ще покритикувати не дуже хорошу якість обшивки салону – у моїй попередній Kalina вона була кращою. |
Резюме «Автоцентру»
Вітчизняні фахівці називають Polo sedan однією з найбільш безпроблемних сучасних моделей VW. Практичний кузов цієї машини, просторий салон і енергоємна підвіска подобаються сімейним автомобілістам, а збільшений кліренс прекрасно підходить для наших доріг.
Кузов і салон | |
+ Хороша корозійна стійкість. Вивірена ергономіка салону. Великий запас місця для ніг задніх пасажирів. Висока зносостійкість обшивки. | − За умови нечастого використання може закиснути личинка замку даху багажника (на фото). |
Двигуни | |
+ Конструктивно простий і невибагливий двигун. Без проблем працює на газі. | − Немає можливості вибору двигуна. Стукіт двигуна під час холодного запуску. Недовговічна заводська помпа і подушки КП. Можливий вихід з ладу індивідуальних котушок запалювання. |
Трансмісія | |
+ Надійні коробки передач. | − Можливий скрип педалі зчеплення. |
Ходова, рульове | |
+ Енергоємна підвіска. Високий дорожній просвіт (170 мм). Багато деталей підвіски і рульове відрізняються довговічністю. | − Невеликий ресурс втулок стабілізатора. Дорога заміна підшипника маточини. Можливий скрип під час обертання керма. |
VW Polo sedan | |
від $8700 до $14 200 (за даними каталогу «Автобазар») | |
Загальні дані | |
Тип кузова | седан |
Дверцят/місць | 4/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4384/1699/1465 |
База, мм | 2552 |
Маса споряджена/повна, кг | 1159/1660 |
Об’єм багажника, л | 460 |
Об’єм бака, л | 55 |
Двигуни | |
Бензиновий 4-циліндр. | 1,6 л 16V (105 к.с.) |
Трансмісія | |
Тип приводу | передній |
КП | 5-ст. мех., 6-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./бараб. |
Підвіска передня/задня | незалеж./напівзал. |
Шини | 185/60 R15 |
Альтернатива
Chevrolet Aveo із 2012 р. в. | від $9300 до $12 000 |
Тип кузова | 4-дв. седан |
Об’єм багажника, л | 502 |
Двигуни 4-циліндр. | бенз. 1,4 л 16V (100 к.с.) |
Aveo – один із найдоступніших конкурентів VW Polo sedan. Дешевше обходиться і його обслуговування. Зовнішній вигляд цього автомобіля і дизайн салону виразніші, проте якість виконання гірша. Підвіска комфортніша, але менш зібрана, її ходові якості гірші.
Hyundai Accent (RB) із 2011 р. в. | від $8900 до $16 500 |
Тип кузова | 4-дв. седан |
Об’єм багажника, л | 454 |
Двигуни 4-циліндр. | два бенз.: 1,4 л 16V (107 к.с.), 1,6 л 16V (123 к.с.) |
Accent – один із головних конкурентів VW Polo sedan. Його також складають у Росії. Відрізняється яскравим дизайном і кращим співвідношенням ціна/рівень оснащення. Поступається колезі за надійністю і ходовими якостями.
Фото із архіву редакції