
Надійність двигунів і коробок передач Toyota Camry 50
Toyota Camry 50 була оснащена лише бензиновими силовими агрегатами. Двома 4-циліндровими моторами об’ємом 2,5 л і одним топовим 6-циліндровым 3,5. Один із «4-горщикових» двигунів – традиційний двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ), а другий – його гібридна версія Hybrid.
Найбільше розповсюдження у нас в країні отримали звичайні 2,5-літрові Toyota Camry 50, а ось інші модифікації зустрічаються помітно рідше.
Для початку розповімо про особливості та надійність звичайних моторів ДВЗ. ГРМ обох з них оснащені металевим ланцюгом та фірмовою системою зміни фаз газорозподілу VVT-i, що впливає на впускні та випускні клапани, а система запалювання – індивідуальними котушками на кожній з циліндрів.

Найпоширеніший на “п’ятидесятках” мотор 2,5 л – вважається найвдалішим. Під час експлуатації в ньому жодних характерних проблем виявлено не було.
Як показав досвід експлуатації, найбезпроблемішим агрегатом є 2,5-літровий мотор, тому при купівлі «п’ятидесятки» бажано обрати саме на подібних модифікаціях.
Проблеми топового мотора 3,5 л Тойота Камрі 50
При цьому топовий агрегат 3,5 л здатний потурбувати. Одна з можливих неприємностей – вихід із ладу індивідуальних котушок запалювання. Але є в цьому двигуні ще одна куда більш серйозна «хвороба» – передчасний знос шестерень системи VVT-i, що проявляється характерним стуком при запуску двигуна. В цьому випадку доведеться замінити не лише шестерні, а ще й ланцюг ГРМ, а також гідронатягувач. За твердженням мотористів, ремонт дуже важкий (передбачає зняття двигуна) і відповідно – дорогий (робота та запчастини обійдуться близько $1200). За їхніми словами, відбувається це через несвоєчасну заміну мастила (для уникнення проблем його рекомендується замінювати кожні 10 тис. км) або застосування неякісного мастила. Найкраще застосовувати мастило з в’язкістю 5W50, яке краще зберігає в’язкість при нагріві двигуна і їзді на високих обертах (у топових версіях, як правило, використовувались у подібних режимах їзди, оскільки купувались для частих поїздок за містом). Хоча, справедливо буде відмітити, що проблеми зі зносом шестерень VVT-i в моторе 3,5 л частіше виникали на «сороковці».

У топовому моторі 3,5 л довговічністю не відрізняються шестерні системи VVT-i. Уникнути проблем з ними допоможе застосування відповідного моторного мастила та своєчасність його заміни.
Відмітимо, що топовий двигун забезпчує більш ніж 1,5-тонному седану бізнес-класу вражаючу динаміку – 7,1 с до «сотні», і завдяки таким показникам зі світлофора Toyota Camry V6 здатна легко залишити за кормою навіть деякі «заряджені» версії інших автовиробників. Він відрізняється непоганим паливним «апетитом» – споживаючи в міському циклі 13,5 л на 100 км при спокійній їзді та понад 15 л – при активній.
Для економії коштів при експлуатації багато власників Тойота Камрі 50 та не лише версій V6 встановлюють на мотори газобалонне обладнання. Як показала практика, бензинові двигуни відмінно і головне – безпроблемно працюють на блакитному паливі. Сприяє цьому й оснащення головки блоку циліндрів гідрокомпенсаторами, що виключає необхідність часто регулювати теплові проміжки клапанів.
Особливості гібридної версії Camry Hybrid та її надійність
Наприкінці скажемо кілька слів про Toyota Camry Hybrid, які цілком реально знайти на вторинному ринку. Більшість таких авто – американські версії, які потрапляють до нас здебільшого з страхових аукціонів. Тобто це машини – учасники ДТП в США, які вітчизняні підприємці викупили та привезли в Україну. Багато машин продають вже відновленими, важливо не придбати «підфарбоване» авто – екземпляр, у якого порушена геомерія кузова, спрацьовані подушки безпеки тощо. Тому, перш ніж наважитися на купівлю «американця» важливо ретельно з’ясувати його біографію та провести кваліфіковану діагностику.

Силова установка гібридної версії складається з дефорсованого до 160 к.с. агрегата 2,5 л, що працює в парі з електромотором потужністю 105 кВт, який живить тягова батарея ємністю – 6,5 А/год. Вона підзаряджається як від бензинового мотору, так і за рахунок рекуперации енергії під час гальмування.
Головне, чим приваблюють Тойота Камрі Гібрид – високою паливною економічністю, споживаючи в міському циклі в середньому 5,9 л на «сотню», тоді як звичайний 2,5 «з’їдає» близько 11 л! Разом з тим багатьох автомобілістів лякає складність гібридної конструкції та можливі проблеми, які можуть виникнути під час екплуатації вживаного автомобіля. Як розповіли консультанти-сервісмени, силова установка Toyota Camry Hybrid за принципом роботи подібна до відомої багатьом Toyota Prius, яка вже давно зарекомендувала себе у всьому світі надійною та довговічною. Головна умова довговічної роботи гібридного агрегата – регулярна їзда, щоб процеси розрядки/зарядки тягової батареї відбувалися постійно. При тривалих простоях (більше 1 місяця) можливе виникнення серйозних проблем – тягова батарея повністю розряджається, і оживити її, як правило, не вдається. У цьому випадку потрібна заміна – новий вузол коштує близько $4 тис.
Коробки передач Toyota Camry 50
Всі «п’ятидесятки» мають привід на передню ось і в парі з ДВЗ оснащувалися виключно автоматичними коробками передач – 6-ступінчатим гідротрансформатором, запозиченим у «сороківки». Він оснащений адаптивною програмою управління, здатною підлаштовуватися під стиль їзди водія і в залежності від цього змінювати момент перемикання передач – їдеш активно, мотор «викручується» до червоної зони тахометра, а їдеш повільно – ступені перемикаються на низьких обертах двигуна. До речі, порівняно з попередницею програму управління АКП, що працює в парі з топовим мотором 3,5 л, конструктори змінили, завдяки чому вдалося підвищити надійність коробки передач. Нагадаємо, що «автомати» «сороківки» не витримували підвищених навантажень і в них виходили з ладу пакети передач (горали фрикціони) та напівосі (їх обривало біля внутрішніх ШРУСів).
Ще раз скажемо – 6-ступінчата АКП на усіх версіях «сороківки» слугує без проблем. Обслуговування цього агрегату полягає в періодичній заміні мастила разом з фільтром кожні 40 тис. км. пробігу.

При початку руху та неквапливій їзді на дистанцію близько 2 км Toyota Camry Hybrid приводиться в дію за допомогою електротяги (якщо тягова батарея заряджена), на високих швидкостях – колеса крутяться за рахунок роботи бензинового мотора, а якщо потрібна максимальна потужність, наприклад, при обгонах, йому в допомогу активується ще й електромотор.
Скажем несколько слов и о Toyota Camry Hybrid – в ее гибридной силовой установке применяется бесступенчатая планетарная коробка передач CVT, которая перераспределяет поступление крутящих моментов от ДВС и электромотора на колеса, а также служит генератором, заряжающем тяговую батарею. Смазку в планетарной коробке передач необходимо менять каждые 40 км, а применяется там специальное масло WS.
Резюме «АЦ»
Toyota Camry 50 уверенно подтвердила выносливость, присущую ее предшественникам. Вполне оправдана покупка этого автомобиля и в подержанном состоянии – если не нарваться на убитый экземпляр, то «пятидесятка» способна подарить своему новому владельцу еще не одну тысячу километров беспроблемной езды.
Что же касается надежности двигателей и коробок передач, то и по этим дисциплинам она твердая хорошистка – самый массовый ее движок 2,5 л и 6-ступенчатый автомат, как правило, служат без замечаний.
Кстати, о практичности Тойота Камри 50, удобстве ее салона, надежности оснащения и выносливости ходовой на наших дорогах можно почитать в нашем специальном материале “Все слабые места подержанной Toyota Camry 50”.
Итоги «АЦ»
Двигатели 3,5 звезды
+ Топовый мотор 3,5 л обеспечивает впечатляющую динамику. ДВС объемом 2,5 л – самый надежный и беспроблемный. Бензиновые моторы хорошо работают на газу. Гибридная силовая установка наделяет автомобиль высокой топливной экономичностью и зарекомендовала себя вполне надежной.
– Нет экономичных дизельных версий. Бензиновые моторы отличаются хорошим топливным «аппетитом». Возможен отказ индивидуальных катушек зажигания и преждевременный износ шестерен системы VVT-i (3,5 л).
Трансмиссия 4,5 звезды
+ Автоматическая коробка передач зарекомендовала себя надежной.
– Нет выбора коробок передач.
Технические характеристики Toyota Camry | |
Общие данные | |
Тип кузова | седан |
Дверей/мест | 4/5 |
Габариты, Д/Ш/В, мм | 4825/1825/1480 |
База, мм | 2775 |
Масса снаряженная/полная, кг | 1510/2100 и 1615/2100 |
Объем багажника, л | 506 |
Объем бака, л | 70 |
Двигатели | |
Бензиновые 4-цилиндровые: 2,5 л 16 V (180 л. с.), 2,5 л 16 V (160 л. с.) и электромотор 105 кВт | |
6-цилиндр.: 3,5 л 24 V (277 л. с.) | |
Трансмиссия | |
Тип привода | передн. |
КП | 6-ст. автомат или бесступенчатый CVT (Hybrid) |
Ходовая часть | |
Тормоза передние/задние | диск. вент./диск. |
Подвеска передняя/задняя | независ./ независ |
Шины | 215/60 R16, 215/55 R17 |
Стоимость в Украине, $ * от 17,7 тыс до 26,0 тыс * по состоянию на август 2018 г. |