X

Огляд уживаного Renault Scenic III/Grand Scenic

Первый Scenic считается родоначальником класса компактвэнов, который задал высокие стандарты для подобных моделей. Сегодня у него появилось много конкурентов, и оставаться лидером становится все тяжелее. Надежность «французов» всегда вызывала замечания. Чего же стоит ждать от подержанных экземпляров?

Коли Renault Scenic тільки вийшов на ринок, він дивував різноманітними можливостями трансформації салону, і на нього рівнялися інші автовиробники. І нині «француз», безперечно, переграє багатьох конкурентів вражаючою кількістю різновеликих кишень, ніш і бардачків у салоні, загальний об’єм яких досягає 92 літри! А от трансформація внутрішнього простору – вже традиційна для більшості компактвенів. Але ця обставина жодним чином не применшує заслуг Scenic’а.

Історія

2003-2009 У виробництві перебував попередник – Renault Scenic другого покоління.
03.09 Дебютує третя генерація Renault Scenic.
07.09 Представлена 7-місна версія Grand Scenic.

Renault Scenic
2009-2012 р.в.

03.12 Рестайлінг моделі: нова передня і задня оптика, радіаторна решітка, передній бампер.

03.13 Ще одна легка модернізація. З’явилися нові турбовані мотори, які до нас не надходили: бензинові 1,2 л (115 к. с.) і 1,4 л (130 к. с.), дизельні 1,6 л (130 к. с.) і 2,0 л (160 к.с.). Побачила світ позашляхова версія Scenic XMOD із захисним пластиковим обвісом по периметру кузова і збільшеним до 170 мм дорожнім просвітом.
03.16 Представлено чергове, четверте покоління Renault Scenic.

Чим здивує

На відміну від багатьох своїх суперників герой нашого матеріалу (так само, як і його попередник) представлений двома модифікаціями: 5-місним Scenic (зі стандартною колісною базою 2705 мм) і 7-місним Grand Scenic (з подовженою на 65 мм базою – лише 2770 мм). «Коротка» версія 5-місна, а от «довга» буває 5- та 7-місною (третій ряд крісел можна скласти в підлогу багажника). Що цікаво – на вторинному ринку трохи більшого поширення набули більш місткі Grand Scenic – вони можуть перевезти на двох пасажирів більше і відрізняються великим вантажним відсіком – 645/2085 л проти 470/1870 у Scenic. До речі, завдяки зсувній конструкції другого ряду багажника «довгій» версії в 5-місному компонуванні салону можна додати 138 л, а «короткій» – 107 к. А от у 7-місній конфігурації багажник Grand Scenic виходить невеликим – лише 210 л.

Компактвен представлений двома версіями: Scenic (зі стандартною базою 2705 мм) і Grand Scenic (з подовженою – 2770 мм). Довгу відрізняє більше заднє бокове вікно і ліхтарі, завитки яких заходять на крило (у Scenic’а вони загорнуті на кришку багажника)

Як засвідчив досвід експлуатації, проблем із корозійною стійкістю у компактвена немає, і підвищує її використання деталей з поліпропіленового пластику (передні крила і підлога багажника). З кузовних деталей заслуговує на критику пластиковий ковпак передньої оптики (він згодом піскоструменіє, каламутніє, погіршуючи якість освітлення) і електропривод лючка бензобака.

Уже традиційно для багатьох Renault у цього автомобіля відсутній звичний ключ – замість нього використовується ключ-карта, а двигун запускається і глушиться кнопкою. Зустрічаються і дорогі версії з картою-транспондером, за якою автомобіль автоматично розпізнає власника та під час його наближення/віддалення відмикає або блокує дверні замки. Та й взагалі, багато які з Scenic/Grand Scenic добре упаковані, і тут можна зустріти такі приємні опції, як роздільний клімат-контроль, датчики світла та дощу, парктроніки, омивач фар, мультикермо і навігаційну систему. Але от заводська навігація часто працює некоректно – через відсутність свіжих оновлень карт. До іншого салонного обладнання претензій немає.

Оформлення салону Scenic III продовжує основну ідею, закладену в попереднику – центральне розташування щитка приладів і короткий пеньок центральної консолі, на якій встановлено важіль КП. При цьому матеріали оздоблення стали більш якісними (пластик – м’якшим), а припасовування деталей ретельнішим.

Завдяки високій посадці на сидіннях і великій площі скління оглядовість в Scenic’е чудова. Немає зауважень до якості оздоблення салону. Звикати доведеться тільки до центрального розташування щитка приладів, хоча ця риса була притаманна і попереднику. До речі, сам щиток у компактвена оптитронний, понад те, він наділений можливістю вибору шести варіантів дизайну!

За рахунок високого кузова всередині авто буде зручно навіть високим людям. Зручній посадці сприяє рівна підлога гальорки і регульовані за кутом нахилу спинки роздільних задніх крісел

Систему трансформації салону забезпечують три роздільні задні крісла, які їздять на полозках вперед/назад. Їхні спинки регулюються за кутом нахилу і лягають на подушки. Подушки разом зі спинкою піднімаються впритул до передніх крісел. Кожне з сидінь можна прибрати з салону, отримавши величезний вантажний майданчик об’ємом 1870 л (у Grand ще більше – 2085 л). Під час перевезення вантажу відкидається вперед ще і спинка переднього пасажирського крісла. Для вільної посадки центральне сидіння можна прибрати, а два інших встановити ближче до середини.

Дизелі потрібно крутити!

Для Scenic/Grand Scenic була призначена широка лінійка силових агрегатів, хоча найбільшого поширення в Україні набули дизельні мотори, а наймасовіший з них – 1,5 л.

Найпоширеніший двигун Ѕсупіс/Grand Scenic – турбодизель 1,5 л, який ішов у парі з механікою або роботом. Фахівці радять купувати версії з традиційною КП

Дизельні двигуни «француза» показали себе з хорошої сторони. Загалом вони надійні, дуже тягові (максимальний крутильний момент в 200-240 Нм досягається вже при 1750 об/хв) і економічні (згідно з заводськими показниками, витрата палива в місті становить близько 5,8 л на 100 км, а під час спокійної їзди реально укладатися навіть у 4,5 л на сотню).

Паливна система турбодизельних Scenic/Grand Scenic, пригнаних з-за кордону, налаштована під норми Євро-4 і у вихлопній системі встановлений сажовий фільтр. Такі силові агрегати чутливі до якості солярки і щоб уникнути проблем з фільтром потребують періодичного його очищення.

Вразливе місце всіх двигунів – демпферний шків колінвала з невеликим ресурсом. Він може зноситися після пробігу 60 тис. км, що призводить до обриву ременя навісного обладнання, частинки якого можуть потрапити під ремінь ГРМ і спровокувати фатальну зустріч клапанів з поршнями. Тому під час заміни ременя ГРМ (через 60 тис. км) механіки радять перевірити стан шківа колінвала і за необхідності теж його замінити. А от бензиновий агрегат 2,0 л позбавлений подібних проблем – він запозичений у Nissan, і його ГРМ приводиться металевим ланцюгом, а демпферний шків більш довговічний.

Ще одна особливість усіх моторів – задній сальник колінвала після пробігу в 150-200 тис. км може потіти маслом. Хоча до великої втрати мастила це не призводить.

Немає серйозних зауважень і до бензинових двигунів, які стали набагато надійнішими, ніж у попередника. Хіба що на моторах 1,6 л після пробігу 150 тис. км починає підтікати мастило з-під клапанної кришки. Ремонт ущільнення бажано приурочити до заміни ременя ГРМ, оскільки при цьому доводиться демонтувати пластиковий впускний колектор.

Обирайте механіку!

Для компактвена запропонована широка лінійка КП (див. табл). Однак наймасовіші турбодизелі оснащувалися 6-ступінчастою механікою або роботом DC4 з такою самою кількістю передач.

Як повідомили фахівці, під час купівлі вживаного автомобіля бажано віддати перевагу версії, оснащеній механікою. Робот нерозторпний під час руху в тягучках, коли КП обирає між першою і другою передачею. Але куди серйозніше те, що в середньому ресурс зчеплення становить близько 100 тис. км, а це для такої коробки передач обходиться дуже дорого (неоригінальний комплект – близько 30 тис. грн, а фірмовий – під 40 тис.). До надійності інших КП у вітчизняних сервісменів претензій немає.

Даєш електрифікацію!

Рульове керування і привод ручника у Scenic/ Grand Scenic електрифіковані. Електропідсилювач керма добре себе зарекомендував. Непоганим ресурсом відрізняються і витратні матеріали: кермові тяги тримаються 80-100 тис. км, а наконечники – ще довше. А от електропривод ручника здатний завдати неприємностей.

Справна підвіска забезпечує компактвену високу плавність ходу і хорошу стійкість, що дає змогу їздити на цьому сімейному автомобілі доволі активно.

Слабке місце передньої підвіски McPherson – пильовики-відбійники передніх стійок, які можуть стати непридатними до 40 тис. км. Щоправда, нині виробник змінив постачальника пильовиків-відбійників, і нові деталі відрізняються кращою якістю, а після заміни служать без проблем.

Не надто великий ресурс і у кульових опор – в середньому вони ходять 60-80 тис. км. А от інші матеріали служать непогано: стійки стабілізатора тримаються 40-60 тис. км, втулки – 60-80 тис. км, сайлент-блоки важелів – 120 тис. км. Фірмові кульові і сайлент-блоки пропонуються в зборі з передніми важелями, але в неоригіналі ці деталі можна знайти окремо. Немає претензій і до задньої напівзалежної підвіски – сайлент-блоки балки дуже довговічні.

Слабкі місця автомобіля

Під час експлуатації відзначено окислення контактів підключення електромоторів ручника на задніх супортах

У середньому ресурс зчеплення в роботизованій КП DC4 становить близько 100 тис. км, і коштує вона дуже дорого – приблизно 30-40 тис. грн.

На Scenic’е може вийти з ладу електропривод відкриття лючка бензобака

Вразливе місце передка – пильовики-відбійники передніх стійок, які не відрізняються довговічністю. Наразі пропонуються модернізовані деталі, які служать без проблем

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Думка

Юрій
Renault Scenic, 2011 р.в.
Експлуатує – 3 роки
Пробіг – 61 тис. км
Мотор – 1,6 л 16V
Потужність – 110 к. с.
КП – 6-ст. механ.

Подобається

Не подобається

Як на мене, Renault Scenicпрактично ідеальний сімейний автомобіль. Завдяки широким можливостям трансформації салону я з допомогою цього компактвена вирішую різні господарські завдання. Для економії коштів встановив ГБО і з урахуванням нинішніх цін на бензин зараз їжджу і радію цій модернізації. Ще в Scenic’е гарна оглядовість і дуже комфортна підвіска.
Не подобається робота 6ступінчастої механікипередачі дуже короткі. Під час руху на шостій передачі при швидкості близько 120 км/год обороти двигунаблизько 3,54 тисяч, що провокує підвищену витрату паливаблизько 9 літрів на сотню. Не зовсім зручний Scenic і в обслуговуванні: наприклад, щоб замінити лампочку в передній фарі, потрібно розібрати багато «зайвих» деталей, розташованих впритул до оптики.

 

Резюме «Автоцентра»

«Француз» – хороший вибір сімейного авто для практичних людей. Він порадує широкими можливостями трансформації, затишним салоном, хорошим оснащенням, комфортною і чіпкою підвіскою, економічними двигунами. Щоб не виникло проблем, найкращий вибір – версії з “механікою”.

Кузов і салон

 +  Помірна ринкова вартість. Хороша корозійна стійкість. Наявність місткої 7-місної версії Grand. Велика кількість різновеликих місць у салоні для дрібничок. Гарне оснащення багатьох авто і пристойна оглядовість. Широкі можливості трансформації внутрішнього простору. Просторий салон. Рівна підлога гальорки сприяє більшій зручності посадки. − Матуеється пластиковий ковпак передньої оптики. Виходить з ладу електропривод лючка бензобака. Трудомістка заміна лампочок передніх фар. Некоректна робота заводської навігації. −  Матуеється пластиковий ковпак передньої оптики. Виходить з ладу електропривод лючка бензобака. Трудомістка заміна лампочок передніх фар. Некоректна робота заводської навігації.
Двигуни
 +  Дизельні двигуни відрізняються прекрасною тяговитістю і економічністю. −  Бензинові мотори зустрічаються рідко. Дизельні агрегати пригнаних версій чутливі до якості пального. Невеликий ресурс демпферного шківа колінвала, задній сальник колінвала після великих пробігів потіє маслом (всі двигуни). Витікання мастила з-під клапанної кришки (1,6 л, бензин).
Трансмісія
 +  Багато коробок передач надійні і, як правило, служать без проблем. −  Нерозторопність при їзді в тянучках, невеликий ресурс зчеплення і дорога його заміна (РКП).

Ходова, рульове

 +  Висока плавність ходу і хороша стійкість. Довговічна задня підвіска і рульове. −  Недовговічні пильовики-відбійники передніх стійок – з часом пильовик відривається і шток амортизатора залишається відкритим для вологи та бруду. Не самий великий ресурс кульових опор. Відмова ручника через окислення контактів підключення електродвигунів на задніх супортах.

 

Renault Scenic/Grand Scenic

від $9 300 до $15 000
(за данними каталогу “Автобазар”)

Загальні дані

Тип кузовакомпактвен
Дверцят/місць5/5 і 5/5­7
Габарити, Д/Ш/В, мм4365/1845/1680 і 4575/1845/1680
База, мм2705 і 2770
Маса споряджена/повна, кг1320/1870 і 1410/2070
Об’єм багажника, л470/1870 і 210/645/2085
Об’єм бака, л60

Двигуни

Бензинові 4­циліндр.1,6 л 16V (100/110 к.с.), 2,0 л 16V (140 к.с.)
Дизельні 4­циліндр.1,5 л 16V Turbo (90 к.с.), 1,5 л 16V Turbo (105 к.с.),
1,5 л 16V Turbo (110 к.с.)

Трансмісія

Тип приводупередній
КП5­ і 6­-ст. механ., 6­ст. робот DC4, безст. варіатор CVT

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезалежн./напівзалежн.
Шини205/60 R16, 205/55 R16, 205/40 R17

 

Альтернатива

Picasso/Grand Picasso – основний конкурент Renault Scenic/Grand Scenic. Ця модель також представлена «короткою» і «довгою» версією. Для купівлі рекомендуємо дорестайлінгові авто з більш надійними бензиновими двигунами.

Citroёn C4 Picasso
2007-­2013 р.в.
від $8900
до $16 500
Тип кузова5-­дв., 5­ и 7­-місн. компактвен
Об’єм багажника, л500/1735 і 210/1950
Двигуни 4­-циліндр.чотири бенз.: від 1,6 л 16V (120 сил) до 2,0 л 16V (143 к.с.) и три диз.: від 1,6 л 16V Turbo (110 к.с.) до 2,0 л 16V Turbo (163 к.с.)

 

Компактвен Seat – для поціновувачів активної їзди. Він наділений прекрасними ходовими якостями. У його арсеналі теж дві версії – з однаковою базою, але різною габаритною довжиною: стандартна і подовжена XL.

Seat Altea/XL
з 2005 р.в.
від $8000
до $16 800
Тип кузова5­-дв., 5-­місн. компактвен
Об’єм багажника, л410/1320 і 530/1605
Двигуни 3­- і 4­-цил.три бенз.: от 1,6 л 8V (102 к.с.) до 2,0 л 16V Turbo (200 к.с.) и два диз.: 1,9 л (105 к.с.), 2,0 л 16V (140 к.с.)


Фото з архіву редакції