Огляд Mitsubishi і Suzuki Swift. Рекомендують – отже щось знають?
Colt в Україні набагато популярніший за Swift, на вторинному ринку вибір Mitsubishi майже вдвічі більший. При цьому знавці часто хвалять Suzuki, радячи обрати саме його. Ми вирішили розібратися, чи обґрунтовані такі рекомендації.
В Україні герої нашого матеріалу представлені однаковими модифікаціями – 3- і 5-дверними хетчбеками, з яких, враховуючи їхню практичність, наймасовішими стали версії з великою кількістю дверцят. Особливість дизайну Mitsubishi – за будовою кузова він схожий на зменшений компактвен. Більше того, його трьох – і пятидверки мають різні розміри та цілковито індивідуальний дизайн корми.
Претензій до корозійної стійкості кузова Colt’а немає, а от у Swift’а виявлено одне слабке місце – обшивка багажника версій до 2007 року натягувала вологу, сприяючи виникненню корозії. З кузовних деталей у Mitsubishi потрібно перевірити стан пластикових молдингів на даху, а у Suzuki – пластиковий фартух, підвішений під переднім бампером.
Важлива перевага Colt’а, що напевно сподобається практичним людям – він наділений широкими можливостями трансформації внутрішнього простору, яким можуть позаздрити багато конкурентів, зокрема і Swift. Так, роздільні (60:40) задні сидіння Mitsubishi зсуваються вперед/назад на 150 мм, можна скласти не тільки їхні спинки або підняти їх разом із подушкою впритул до передніх крісел, а також скласти спинку переднього пасажирського крісла, завдяки чому всередині розмістяться довгоміри до трьох метрів! Крім того, задні сидіння можна взагалі прибрати з салону. Похідний розмір багажників у цих моделей практично однаковий, а максимальний об’єм більший у Mitsubishi.
Враховуючи розміри таких малюків найзручніше тут їхати вчотирьох. Завдяки «компактвенній» архітектурі кузова Colt’а і майже горизонтальній лінії даху Swift’а в їхніх салонах місця над головою вистачає навіть високим людям. Зауваження до оглядовості є у обох авто, але гірше з цієї дисципліни Mitsubishi – за його передніми А-подібними стійками можна не помітити не лише людину, а й машину! А якщо близько під’їхати до високих світлофорів, у Suzuki на них доведеться визирати з-під даху.
Чий робот міцніший?
Під капотом обох моделей, як правило, розташовані бензинові двигуни. Наймасовіші з них – об’ємом 1,3 л, найчастіше в парі з роботизованою КП. Згідно з даними виробника, з таких версій кращою динамікою вирізняється Mitsubishi – він розганяється до 100 км/год за 11,8 секунди, тоді як Suzuki – за 12,5 с. А тим, хто полюбляє гарячіше, рекомендуємо Swift Sport, який розмінює сотню за 8,9 с, але такі версії зустрічаються рідко. Ще до непопулярних модифікацій належать повнопривідні Suzuki 4х4 – в їх трансмісії слабких місць не виявлено.
Двигуни Swift’а майже безпроблемні, хоча збої в роботі моторів Colt’а теж не дуже серйозні. З роботів теж надійніший агрегат Suzuki – така КП Mitsubishi здатна завдати куди серйозніших неприємностей. Особливість роботизованих КП – поштовхи і затримки під час перемикання передач (що, втім, характерно і для таких агрегатів інших моделей). Механіка Colt досить надійна, а от КП Swift’а за умови надмірно активної їзди може завдати неприємних сюрпризів (див. «Підсумки»).
У ходу – різні
Справна ходова Colt’а жорсткіша, ніж у конкурента. У чималому ступені цьому сприяють низькопрофільні шини розмірністю 195/50 R15, якими оснащувалося більшість Mitsubishi. На наших дорогах власники нерідко гнуть колісні диски і набивають гулі на шинах. А от підвіска Swift’а в міру жорстка, дрібні та середні нерівності вона відпрацьовує збито і пружно.
Хоча така особливість підвісок Colt’а, як не дивно, не позначилася на їх довговічності: кульові опори і сайлент-блоки важелів передньої підвіски здатні витримати близько 200 тис. км, а резинки задньої напівзалежної балки взагалі вважаються вічними. Втім, таким же високим ресурсом вирізняються і багато розхідників підвісок Swift’а (кульові опори, стійки стабілізатора, передні сайлент-блоки передніх важелів і резинки задньої балки).
Найчастіше в ходовій Mitsubishi доводиться міняти втулки стабілізатора (через 50-60 тис. км) і стійки (70-80 тис. км), а в Suzuki – втулки стабілізатора (кожні 60 тис. км), задні сайлент-блоки передніх важелів і опорні подушки передніх стійок (через 80 тис. км). Крім того, Colt боїться перевантажень – при цьому страждають задні амортизатори. А от у Swift’а подібної проблеми не виявлено. Зауваження до рульового і гальм є у обох авто (див. Підсумки»).
Mitsubishi Colt
Резюме
Кузов і салон | |
Висока безпека (4 зірки EuroNCAP). Ширші можливості трансформації салону, ніж у конкурента. Більше багажне відділення. | Деформація пластикових молдингів на даху (в сильну спеку їх нерідко «веде») і поломка кнопки ручника. А–подібні передні стійки істотно обмежують оглядовість під час бічних маневрів. Шумоізоляція слабенька. |
Силовий агрегат | |
У двигунах не виявлено серйозних проблем. | Можлива відмова електровентиляторів системи охолоджування, котушок запалювання, нижньої подушки мотора. |
Трансмісія | |
Загалом механична КП надійна. | Проблемний робот AllShift (погано вмикається задня передача, не вмикається або вибиває інші передачі), що потребує перепрошивки ЕБК або дорогої заміни актуаторів. Малий ресурс сальників півосей (обидві КП). |
Підвіска | |
Довговічна підвіска. | Більш жорстка ходова, ніж у суперника. Через те, що шини низькопрофільні, можна погнути колісні диски. Задні амортизатори бояться перевантажень. |
Рульове, гальма | |
Надійне рульове | Кермові тяги змінюються разом із рейкою. Можливий вихід із ладу датчиків ABS. |
- Володимир Mitsubishi Colt 2008 р.в. Експлуатує 7 років. Пробіг 170 тис. км. Мотор 1,3 л. 16V. Потужність 95 к.с., КП 6–ст. робот.
- Подобається
Mitsubishi Colt подобається мені своєю виразною зовнішністю, яскравим інтер’єром, непоганим оснащенням, але найголовніше – широкими можливостями трансформації салону. Завдяки функціональності цього авто я перевозив тут великий холодильник, парочку дитячих велосипедів і навіть скутер! Автомобільчик досить спритний і економічний – в місті вдається вписуватися в 7 літрів на сотню, і це при тому, що він оснащений автоматом.
Не подобається
Коробка передач – найбільш ненадійний вузол Colt’а. У гарантійний період мені вже замінили актуатор, а наразі знову потрібно звертатися на СТО через складне ввімкнення задньої передачі. Крім того, можна покритикувати погану оглядовість, яку перекривають передні стійки (хоча я вже призвичаївся визирати з-за них), і слабку шумоізоляцію кришки багажника і задніх колісних арок.
Моя оцінка 4
Colt чудово підійде тим, хто підшукує собі не просто компактну міську машинку для перевезення людей, а авто, яке, зокрема, стане в нагоді під час вирішення різних господарських завдань. За цією властивістю Colt здатний випередити багатьох конкурентів, так само як і Swift. Щоб в ході експлуатації не було проблем, найкраще купувати версії з “механікою”.
Suzuki Swift
Резюме
Кузов і салон | |
Високий рівень безпеки (4 зірки за результатами краш–тестів EuroNCAP). Просторий за мірками класу салон. | Низький передній бампер (нерідко відривають його пластиковий фартух). На старих авто може скрипіти пластик обшивки, слабшає приводний механізм ременя безпеки. Через специфічну форму кузова складно читати високі світлофори. Можлива корозія в багажнику внаслідок неякісної обшивки. |
Силовий агрегат | |
Надійні силові агрегати. Наявність на ринку зарядженої версії Sport. | За умови нечастої експлуатації можливі проблеми з генератором. |
Трансмісія | |
Безпроблемна автоматична КП. Наявність надійних повнопривідних версій. | За умови частого і тривалого руху в заторах збивається програма ЕБК роботизованої КП (потребує перепрошивки). Вихід із ладу підшипників валів за активної їзди (МКП) |
Підвіска | |
– | Збалансована підвіска і високий ресурс багатьох її деталей. |
Рульове, гальма | |
Хороша керованість | Стук рейки під час проїзду нерівностями. Писк передніх колодок. |
- Дмитро Suzuki Swift 2007 р.в., Експлуатує 9 років, Пробіг-95 тис. км, Мотор 1,3 л. 16V, Потужність-92 к. с., КП 5–ст. механ.
-
Подобається
Suzuki Swift привабив мене яскравим дизайном і хорошою комплектацією. Придбав тридверку – найчастіше я їжджу сам або зі своєю дружиною, тому ще дві додаткові двері мені не потрібні. Ще цей автомобіль мені імпонує своїм грайливим характером: тут інформативне кермо і доволі жвавий моторчик, що дає змогу з механікою їздити досить активно. Хороша і підвіска: вона збита, що сприяє динамічній їзді, і дуже непогано може впоратися з нашими дорогами, адже у багатьох компактних моделях ходова жорстка.
Не подобається
Із зауважень відзначу маленький багажник, низький передній бампер і відсутність регулювання керма «по вильоту». За час експлуатації мені вже замінили за гарантією опорні подушки передніх стійок і рульову рейку. А так підвіска повністю справна. Swift мені подобається, тому найближчим часом продавати його не маю наміру.
Моя оцінка 4.5
Рекомендації знавців автомобілів щодо Swift були обґрунтованими – досвід експлуатації засвідчив, що ця модель доволі надійна і навіть в уживаному стані не буде дошкуляти своїм власникам частими відмовами. За цими дисциплінами Swift виявився кращим Mitsubishi Colt, так що чаша наших терезів схилилася на бік Suzuki.
Загальні дані | Mitsubishi Colt | Suzuki Swift | ||
Тип кузова | хетчбеки | хетчбеки | ||
Дверцят/місць | 3/5 и 5/5 | 3/5 и 5/5 | ||
Габарити, Д/Ш/В, мм | 3810/1695/1520 и 3885/1695/1550 | 3760/1690/1500 | ||
База, мм | 2500 | 2380 | ||
Маса споряджена/повна, кг | 955/1435 | 1000/1485 | ||
Об’єм багажника, л | 220/900 і 220/1070 | 213/562 | ||
Об’єм бака, л | 47 | 65 | ||
Двигуни | ||||
Бензинові 4-циліндрові: | 1,3 л 16V (95 к.с.), 1,5 л 16V (109 к.с.) | 1,3 л 16V (92 к.с.), 1,5 л 16V (102 к.с.), 1,6 л 16V (125 к.с.) | ||
Трансмісія | ||||
Тип привода | передній | передній або повний | ||
КП | 5-ст. мех. або робот., 6-ст. мех. | 5-ст. мех. або робот. або 4-ст. автомат. | ||
Ходова частина | ||||
Гальма передні/задні | диск. вент./бараб. или диск. вент./диск. | диск. вент./бараб. или диск. вент./диск. | ||
Підвіска передня/задня | незалежн./полузалежн. | незалежн./полузалежн. | ||
Шини | 195/50 R15, 205/45 R16 | 185/60 R15, 195/50 R16 |