Успех этого во всем положительного автомобиля затмил яркий внешне последователь с «юбилейным» индексом Х и схожей технической начинкой. Однако заглянем внутрь девятого Lancer – на что он способен после нескольких лет эксплуатации?
Успіх цього у всьому позитивного автомобіля затьмарив яскравий зовні послідовник з «ювілейним» індексом Х і схожою технічною начинкою. Однак заглянемо всередину дев’ятого Lancer – на що він здатний після багатьох років експлуатації?
Свого часу седан Lancer IX був найбільш продаваним серед легковиків, що імпортуються в Україну. Його досі цінують за технічний рівень, надійність, пристосованість до вітчизняних умов та доступну ціну.
Варіанти
Офіційний імпортер постачав у нашу країну Lancer з двома двигунами – 1,6 л (близько 31 тис. екземплярів) та 2,0 л – така модель називалася Lancer Sport (понад 2,5 тис. машин). Ці автомобілі відрізнялися не тільки моторами, а й підвісками – їх деталями та налаштуваннями. Пропонувалися п’ять варіантів комплектації та два типи кузовів – седан та універсал. Попит на універсал, особливо з 2,0-літровим агрегатом, нерідко перевищував пропозицію. Усі машини виготовлялися у Японії. Кузови Lancer добре збереглися, оскільки вони якісно пофарбовані та захищені надійним покриттям, яке гарантує 12-річний захист від наскрізної корозії. Серед 2,0-літрових автомобілів через їх «гарячий» характер більше екземплярів, які побували в аваріях.
Інтер’єр відповідає стандартам сімейної машини, обробка якісна та немарка. Обладнання салону не має слабких місць, хіба що замок багажника на дорестайлінгових авто (до 2006 р. в.) може підклинювати через воду, що потрапляє в нього. Версія Sport комплектувалася кермом Momo із потовщеним ободом.
Lancer, завезені «сірим» шляхом з азіатського та американського ринків, марковані шильдиками Virage та Mirage. Зазвичай, вони щедро оснащені. Зазвичай мають світлий шкіряний салон, вставки під дерево, мультимедійну систему з РК-екраном, багатий електропакет, люк. Зовнішні відмінності: подовжені бампери, велика кількість хрому, видозмінені кузовні деталі. Комплектувалися вони 1,8-літровим двигуном із «автоматом».
Матеріали оздоблення подекуди виглядають дешево, але непогано протистоять зносу.
Кермо Momo – стандартна комплектація для потужнішої версії Sport.
Різні – і схожі
Для різних ринків випускалися Lancer з різними бензиновими двигунами, з яких в Україні зустрічається три. Наймасовіший 1,6-літровий двигун відрізняється від багатьох конкурентів еластичністю, що разом із відповідним підбором передач КП дозволяє рідше перемикатися. Він може працювати на бензині А-92, хоча від неякісного палива будь-якої марки у нього виходять з ладу свічки та їх наконечники, що проявляється нерівномірною роботою на холостому ході. При частих заправках неякісним паливом до 150 тис. км може вийти з ладу один із двох каталізаторів. Ресурс двигуна в цілому легко досягає 300 тис. км.
Завидну динаміку машині забезпечує 2,0-літровий агрегат, турбована версія якого перевірена в ралійних баталіях на Evolution кількох генерацій. Він же показав себе надійнішим. Такий двигун ставили на модель-одноплатформенник Outlander і великий седан Galant. “Двушка” в парі з коробкою-“автоматом” поставлялася з налаштуваннями під екологічні вимоги Євро 2 (у Європі – Євро 4), тому менш чутлива до якості бензину. Одна з небагатьох несправностей 2,0-літрових двигунів – нерівномірність холостого ходу. Проблема вирішується ретельним промиванням блоку дросельних заслінок. Сьогодні у країні чимало двигунів, що пробігли без капремонту до 500 тис. км.
Надійність цинкового захисного покриття кузова Lancer підтверджується 12-річною гарантією від наскрізної корозії.
Ремені приводу валів ГРМ у обох моторів (у 2,0-літрових їх два) змінюють на 100 тис. км. Завдяки гідрокомпенсаторам теплові зазори клапанів не потребують регулювання. Свічки 1,6-літрового двигуна служать до регламентних 40 тис. км. У 2,0-літрового вони з платиновими наконечниками електродів, тож при використанні гарного бензину можуть дожити до 80 тис. км.
1,8-літровий мотор (140 к. с.), що встановлюється на «арабські» машини, – надійний, перевірений часом силовий агрегат Mitsubishi – аналогічний двом вищезгаданим. Однак у сильні морози у 1,8-літрових двигунів може згоріти стартер.
На задньому сидінні та трьом пасажирам не тісно.
Хороша тяга в широкому діапазоні обертів – головний плюс обох офіційних моторів Lancer IX. 2,0-літровий більш надійний та довговічний.
«Автомат» та «ручка»
Всі Lancer, що продавалися в Україні (не йдеться про Evolution), – передньопривідні. Більшість укомплектовано 5-ступінчастою «механікою», приблизно кожен п’ятий – 4-ступінчастою адаптивною АКП. На версії з мотором 2,0 л “механіка” аналогічна встановлюваної на Outlander і конструктивно схожа на коробку Evolution. Через високий крутний момент і занадто темпераментний власник у «дволітрових» МКП підгоряють синхронізатори та диски зчеплення. Випадки ремонту “автомата” поодинокі. В обох коробках кожні 40 тис. км рекомендується міняти оливу, при цьому фільтр АКП міняти не потрібно. АКП деяких «неофіційних» Lancer Virage/Mirage із мотором 1,8 л може виявитися варіатором, з ремонтом якого в Україні виникнуть труднощі. ШРУСи 1,6-літрового авто іноді не вдається розібрати для заміни пильовика, особливо в кустарних умовах.
Спинки заднього сидіння біля седана відкидаються. Однак у салон з багажника веде лише невелике вікно, об’ємний вантаж в якому не розмістиш.
Характерна для Mitsubishi «витік» іскри за «пробитим» ковпачком провокує збої на холостому ходу.
До 2005 р. плаваючі сайлент-блоки задньої багатоважілки Lancer Sport скрипіли і руйнувалися (ліворуч). У 1,6-літрових машин (праворуч) сайлент-блоки звичайні, а важелі тонші.
Найцікавіше
Ходова – одна з головних переваг цього Lancer. Енергоємна підвіска забезпечує плавну, комфортну їзду без пробоїв за нерівностями вітчизняних доріг. У той же час налаштування ходової гарантують машині хорошу керованість та стійкість. Тільки на високій швидкості під час маневрування з’являється невелике розгойдування кузова.
У машини з 2,0-літровим мотором налаштування жорсткіше, кліренс менше, а всі важелі задньої підвіски посилені від кросовера Outlander. Спочатку зовнішні сайлент-блоки задка були плаваючими, через корозію втулок вони рипіли і розхитувалися, викликаючи люфт коліс. У 2005 році ці сайлент-блоки замінили звичайними, тих самих посадкових розмірів. Інші сайлент-блоки (крім переднього на важелі передка – знімні) зазвичай служать до кінця гарантійного терміну автомобіля – 6 років. Кульові опори живуть щонайменше 80 тис. км, а змінюються вони лише з важелем. Трохи рідше – через 70 тис. км – потрібно ремонтувати стійки переднього стабілізатора, в яких перетирається несуча сталева шпилька. Стійки заднього довговічніші, а втулки обох змінюють, коли вони починають скрипіти.
Енергоємна підвіска забезпечує комфортну їзду по нерівних дорогах та непогану керованість.
Ступові підшипники бігають щонайменше 100 тис. км, а задні пружини 1,6-літрових машин можуть просісти після кількох років експлуатації. Передні амортизатори вважаються безпроблемними, а задні з часом видають стукіт із-за зносу верхньої опорної подушки. Її треба міняти.
Міцніше за бублик
Всі Mitsubishi Lancer оснащені гідропідсилювачем керма. Рейка 2,0-літрових машин, аналогічна до моделі Outlander, недоліків не має. Міцні та шарніри кермової трапеції. Більш «довга» (3,2 обороти проти 2,8) рейка 1,6-літрової версії не така вдала – на автомобілях до 2006 р. в. вона може стукати під час проїзду нерівностей при вивернутому кермі. Рульові тяги цих машин на поганих дорогах розбивалися до 30–60 тис. км, але з 2006-го вони стали міцнішими, а наконечників вистачає на 60–80 тис. км. Ремені приводу ГУРу та іншого навісного обладнання змінюють разом із ременями ГРМ, робочу рідину підсилювача – через 80 тис. км.
Гальмівні механізми вимагають уваги лише у «гонщиків», які пілотують 2,0-літрові машини. Вони змінюють передні гальмівні колодки частіше за 60 тис. км і проточують гальмівні диски після трьох таких замін. Іноді стукіт супортів, що виникає, можуть усунути на фірмових СТО.
Версію Sport з 2,0-літровим мотором (нижнє фото) можна відрізнити по спойлеру, «затемненим» фарам і прозорим заднім ліхтарям. Для 1,6-літрових машин спойлер та ліхтарі можна було замовити за доплату.
І думати нічого
Безперечно цікавий автомобіль японського виробництва, в більшості примірників ще зберігся чималий залишковий ресурс. Залишаючись міцним з відповідним рівнем комфорту, він добре пристосований до наших доріг. До того ж цілком доступний за ціною. Головне знайти авто, за яким доглядали.
До і після
1996 року почали випускати восьму генерацію Lancer. Модернізована машина була логічним розвитком традиційного сімейства Lancer, що випускається з 1970 р. Лінійка двигунів складалася з 1,3 – і 1,6-літрових моторів (75 і 113 к. с. відповідно), зрідка зустрічався 1,8-літровий агрегат (140 л.с.). У Європі можна знайти повнопривідну версію універсала Lancer Wagon 4 WD з постійним розподілом моменту, що крутить, по обох осях. У 2007 році з’явилося 10-е покоління моделі – Lancer X. Здобувши новий агресивний кузов, «ікс» зберіг основні риси попередника: практичність, надійність, збалансовану ходову. Замість двигуна 1,6 л основним став двигун меншого об’єму (1,5 л), але більшої потужності (105 л. с). Але навіть з 2,0-літровим агрегатом (150 к. с.) Lancer став більш сімейним. Замість класичного гідромеханічного «автомата» пропонується варіатор із шістьма віртуальними ступенями. Крім звичайного седана, є хетчбек Lancer Sportback із двигуном 1,8 л (143 л. с.), він менш спортивний, ніж традиційно повнопривідний Evolution.
Історія Mitsubishi Lancer
1970 Щойно створена самостійна компанія Mitsubishi Motors Corporation започатковує нову лінійку масової сімейної моделі Lancer. Під неї створюються розширена дослідницька та виробнича бази, збільшується дистриб’юторська мережа.
01.2001 Розпочато випуск Mitsubishi Lancer Cedia дев’ятого покоління для японського ринку. 07.2003 Модель модернізована під європейські вимоги та представлена у Старому Світі як Mitsubishi Lancer.
09.2003 Продаж «європейського» Lancer IХ розпочався в Україні.
09.2005 Рестайлінг. Нові грати радіатора, бампери, накладки порогів.
03.2007 Розпочато виробництво Lancer Х. Продаж Lancer IХ в Україні триває.
Резюме
+
Надійні вузли та агрегати
Комфортна підвіска
Еластичні двигуни
Високі динамічні характеристики версії Sport
Багато свіжих екземплярів на ринку
–
Обмежений вибір двигунів
Чутливість двигуна 1,6 л до поганого палива
Скрипучі сайлент-блоки дорестайлінгової версії Sport
Mitsubishi Lancer IX 2003–2007 р. в. | |
Загальні дані | |
Тип кузову | седан, універсал |
Дверей/месць | 4/5, 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4480/1695/1445, 4485/1695/1450 |
База, мм | 2600 |
Кліренс, мм | 165 |
Маса споряджена./повн., кг | 1205/1750, 1320/1780 |
Обʼєм багажника, л | 430, 344/1079 |
Обʼєм бака, л | 50 |
Двигуни | |
Бензинові 4-циліндр., розпр. впр.: | 1,6 л 16V (98 к. с.), 1,8 л 16V (140 к. с.), 2,0 л 16V (135 к. с.) |
Трансмісія | |
Тип привода | передній |
КП | 5-ст. мех., 4-ст. авт. |
Ходовая частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвеска передня/задня | независ./независ. |
Шини | 195/60 R15, 195/50 R16 |
Вартість в Украйні, $ | від $3000 до $8000 |