Ввиду более доступной рыночной стоимости наибольшее распространение в Украине получили седаны – именно о них мы сегодня и поговорим.
Автомобілі марки Honda користуються популярністю у багатьох країнах світу. А найуспішнішою моделлю японського виробника є Civic. Сьогодні на дорогах України трапляються різні її модифікації. Однак нових машин серед них буже мало. В основному це уживані авто.
Особливим попитом серед українських автомобілістів користується дев’яте покоління моделі. Воно продовжило традицію, закладену попередником, коли седани та хетчбеки суттєво відрізняються один від одного не лише за дизайном, а й технічно. Попередній Honda Civic мав певні слабкі місця. Цікаво, чи вони передалися у спадок?
Гама модифікацій героя нашого матеріалу трохи змінилася: творці відмовилися від виробництва 3-дверного хетчбека, залишивши лише п’ятидверку, яка завдяки захованим у стійки ручкам задніх дверей візуально схожа на побратима з меншою кількістю дверей. При цьому з’явилася нова версія – стильний та динамічний 5-дверний універсал Tourer. Крім них, як і раніше, випускаються 4-дверні седани та купе.
Повторимося, що технічно хетчбеки разом із універсалами відрізняються від решти Civic’ів – у них інша колісна база, інша задня підвіска та деякі коробки передач. З огляду на доступнішу ринкову вартість найбільшого поширення в Україні набули седани – саме про них ми сьогодні й поговоримо.
Спірний вигляд
Як і раніше, географія виробництва седанів широка: версії для європейського ринку випускалися в Японії та Туреччині, а для американського – у США. В Америці також вироблялися Civic купе та седан Hybrid. Зовні європейські седани відрізняються від інших видозміненою «навіскою» – оптикою, бамперами та решіткою радіатора. На наших дорогах зазвичай експлуатуються офіційно продані «європейці».
До речі, американцям седан зовсім не сподобався – під час презентації цієї моделі публіка прохолодно зустріла новинку, відзначивши її простенький дизайн та дешевий салон. Ця громадська думка набула настільки великого резонансу, що Honda пообіцяла швидше здійснити оновлення Civic’а. Рестайлінг був проведений через два роки (у 2013 році) з моменту появи моделі, і завдяки йому зовні машина стала виглядати солідніше і гармонійніше, нагадуючи більший і найдорожчий Accord (див. фото). Інтер’єр також був підретушований – він отримав нові, якісніші матеріали обшивки та ряд декоративних деталей, що надали авто більше виразності та лиску.
Як показав досвід експлуатації, проблем з корозійною стійкістю у Civic’ів немає. Не викликає зауважень і стан інших кузовних деталей. А ось ергономіку можна покритикувати: через специфічну форму кузова (лінія даху занижена до задньої частини) при посадці доводиться пригинатися сильніше звичайного – в іншому випадку з незвички можна набити на голові шишки. Через подібну форму кузова постраждав і запас місця над головою – його явно обмаль.
Можна покритикувати і оглядовість. Передні стійки кузова стали трохи тоншими, ніж у попередника, але вони, як і раніше, при бічних маневрах трохи обмежують бічну видимість. У нас часто зустрічаються версії зі світлою обшивкою салону – більш ошатною, але непрактичною. Вона марка і вимагає дбайливого поводження, а також частішого очищення.
У порівнянні з попередником конструктори на 51 л збільшили об’єм багажника седана (всього 440 л), але навіть незважаючи на це за своїм розміром він програє багатьом конкурентам. Та й функціональність відсіку заслуговує на критику (див. фото). Тому тим, кому важлива вантажна місткість транспорту, радимо звернути увагу на інші моделі.
Один у полі воїн
Офіційно в Україні продавалися Civic’и, оснащені одним двигуном – бензиновим 1,8 л, і саме такі агрегати, як правило, можна знайти під капотами цієї моделі. Вкрай рідко зустрічаються бензинки 1,6 л, з яким сірі дилери продають європейські Civic’і останніх років випуску. А ось американські седани і купе з флагманським мотором 2,4 л, яким оснащувалися заряджені версії SI, і седани Hybrid з гібридною силовою установкою (бензиновим двигуном 1,5 л потужністю 90 к.с. і електромотором в 23 к.с) відносяться до розряду екзотики.
За твердженням сервісменів, наймасовіший 1,8-літровий агрегат відомий ще з попередньої моделі – його з невеликими доробками запозичили і на дев’яте покоління моделі. Завдяки перевіреній часом конструкції цей двигун не викликає зауважень. Надійно працює фірмова система зміни фаз газорозподілу i-VTEC та індивідуальні котушки запалювання, а ГРМ оснащений металевим ланцюгом, який зазвичай служить весь термін експлуатації двигуна. Хіба що механіки звернули увагу, що потрібно уважно стежити за рівнем олії – справа в тому, що при експлуатації з недостатнім рівнем мастила до пробігу в 150 тис. км ланцюг ГРМ витягується, вимагаючи заміни.
Гаряче серце версій SI – 2,4-літровий мотор запозичений у старшого брата Accord’а, і до нього повною мірою відноситься все перераховане вище.
При цьому важливо врахувати, що, згідно із заводськими рекомендаціями, у всіх бензинових моторах Civic’а кожні 45 тис. км потрібно перевіряти і за необхідності регулювати теплові зазори клапанів. Більше того, якщо агрегат оснащений газобалонним обладнанням, то цю процедуру слід проводити ще частіше – кожні 15 тис. км. Та й взагалі, за твердженням сервісменів, мотори Honda люблять правильну установку ГБО і дуже тонке його налаштування, інакше після пробігу в 60-80 тис. км. приходить в непридатність головка блоку циліндрів.
Механіку доведеться пошукати
Всі Civic’и мають привід на передню вісь і поставляються з двома типами коробок передач – 6-ступінчастою механікою та 5-ступінчастим автоматом. У нас найбільшого поширення набули автомобілі з АКП. До речі, дорогі версії додатково оснащувалися підрульовими перемикачами, що дозволяють, не забираючи рук з керма, змінювати щаблі передач.
Обидві коробки досить надійні, якихось характерних неполадок у них виявлено не було. Обслуговування механіки полягає в заміні масла кожні 60 тис. км, а автомата – кожні 45 тис. км, причому кожна друга заміна мастила в АКП (через 90 тис. км), згідно з заводськими рекомендаціями, вимагає ще й зміни фільтра. Крім того, за твердженням механіків, обидві коробки передач Civic’а потребують використання оригінальної хондівської олії (МКП– MTF-III, а АКП – DW1), інакше є ризик передчасного виходу КП з ладу.
Модернізація – на користь
Як і у минулого покоління моделі, конструктивно підвіски седанів та хетчбеків відрізняються. Так, попереду в обох модифікаціях встановлений McPherson, ззаду ж у героя нашого матеріалу багатоважіль, а у хетчбека – напівзалежна балка. На кожній осі всіх Civic’ів стабілізатори поперечної стійкості.
Суттєва відмінність седанів дев’ятого покоління – в іншому налаштуванні ходової. Вона більш енергоємна, так що їзда нашими дорогами буде комфортнішою. Цьому сприяють і шини більш високого профілю у більшості авто. Єдине, що можна покритикувати – невеликий дорожній просвіт 140 мм.
Не менш важливо і те, що виробник ліквідував всі болячки, властиві підвісці попередника. Були модернізовані опорні підшипники передніх стійок (у попередньої моделі починали скрипіти після 30 тис. км), опорні подушки передніх стійок (виходили з ладу після 60 тис. км) і задні пружини (навіть якщо на гальорці сіли двоє людей, під час руху на високих швидкостях і попаданні на пологі нерівності пружини складалися до відбійників, провокуючи жорсткі удари). А через просідання пружин збивалося налаштування розвалу задніх коліс і вони ставали у різні боки. Всі перераховані вище деталі седанів дев’ятого покоління служать без проблем.
Радує і висока довговічність підвісок. Втулки переднього стабілізатора ходять 70-80 тис. км, а заднього – за 120 тис. км. Стійки служать понад 150 тис. км. Кульові опори і сайлентблоки передніх важелів витримують пробіг-200 тис. км, а резинки заднього багатоважіля – понад 250 тис. км. Важлива перевага ходової Civic’а – більшість витратних матеріалів обох підвісок змінюються окремо від важелів.
Модернізувала Honda і рейкове рульове керування, оснащене електропідсилювачем, яке на попереднику не відрізнялося особливою довговічністю – через 30 тис. км розбивалася втулка рейки. У нашого героя цей вузол працює без проблем. Довго ходять і витратні матеріали: кермові наконечники витримують пробіг щонаймеше 150 тис. км, а тяги – ще довше.
Гальмівна система, обладнана дисковими гальмівними механізмами передніх і задніх коліс, не завдає клопоту.
Думка
Дмитро експлуатує Honda Civic 2013 випуску з двигуном об’ємом 1,8 літра потужністю 142 к.с. та 5-ступінчастою автоматичною коробкою передач близько 3-х років. Пробіг – 75 тис. км.
Подобається | Не подобається |
Мені подобається енергоємна підвіска Civic’а, що прекрасно відпрацьовує чимало нерівностей наших доріг. Движка вистачає з головою – він дає змогу легко здійснювати обгони і швидко прискорюватися зі світлофорів. І цей мотор цілком економічний – навіть з автоматом витрата пального в місті близько 8,5 л на сотню, а на трасі за швидкості близько 110 км/год можна запросто укладатися в 5,5 л. Але, напевно, найважливіша перевага Civic’а – його надійність. Маючи пробіг у 75 тис. км, я нічого ще не міняв, і навіть підвіска повністю справна. | Я вважаю не зовсім вдалим свій вибір версії зі світлим оздобленням салону – воно потребує обережного поводження, і мені вже довелося його очищати. Члени моєї сім’ї скаржаться на низькі прорізи задніх дверцят і невеликий запас над головою. Не дуже підходить Civic для їзди путівцем – ти часто чіпляєшся занизьким переднім бампером. |
Honda Civicвід 8000 до 15 000 доларів за даними каталогу Автобазар | |
Загальні дані | |
Тип кузова | седан та купе |
Дверцят/місць | 4/5 і 2/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4545/1755/1435 і 4472/1755/1397 |
База, мм | 2675 і 2620 |
Масс споряджена/повна, кг | 1230/1680 и 1177/н.д. |
Об’єм багажника, л. | 440/н.д і 331 |
Об’єм бака, л | 50 |
Двигуни | |
Бензиновий 4 циліндр. | 1,5 л 16V (90 к.с.) + електомотор 23 к.с., 1,6 л 16V (125 к.с.), 1,8 л 16V (142 к.с.), 2,4 л 16V (201 к.с.) |
Трансмісія | |
Тип приводу | передній |
КП | 6-ст. мех., 5-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалеж./незалеж. |
Шини | 195/65 R15, 205/55 R16, 215/45 R17 |
Резюме
Кузов та салон | |
+ Рестайлінгові версії виглядають солідніше і гармонійніше. Гарна корозійна стійкість. Рівна підлога на гальорки підвищує зручність посадки. | − Простий дизайн версій до 2013 року. Зауваження до ергономіки через занижену до задньої частини лінії даху (при посадці доводиться сильніше пригинатися, місця над головою на гальорці обмаль). Передні стійки обмежують бічний огляд. Часто на ринку зустрічаються варіанти з маркою світлою обшивкою салону. Маленький та нефункціональний багажник. |
Двигуни | |
+ Мотори надійні і довговічні. | − Немає вибору моторів. За умови їзди з малим рівнем мастила до 150 тис. км витягується ланцюг ГРМ. Вимогливість до якості встановлення і налаштуванні ГБО. |
Трансмісія | |
+ Безпроблемні коробки передач. | − Версії з МКП – рідкість. КП вимогливі до якості мастила. |
Ходова, рульове | |
+ Енергоємна підвіска. Виробник ліквідував всі слабкі місця ходової, властиві попереднику. Довговічність матеріалів і окрема заміна багатьох із них. Безпроблемне і довговічне рульове, гарні гальма. | − Невеликий дорожній просвіт. |
Резюме «Автоцентру»
Civic – надійне авто, і характерних слабких місць у нього не виявлено. Найчастіше перші власники дбайливо ставилися до своїх машин, а пробіг, навіть на найстарших, рідко перевищує 80 тис. км. Критики заслуговує тільки бічний огляд, світла обшивка і невеликий багажник.
Альтернатива
VW Jetta IV с 2011 р.в. | від $7000 до $12 000 |
Тип кузова | 4-дв. седан |
Об’єм багажника, л | 510 |
Двигуни 3 і 4-циліндр. | чотири бенз.: від от 1,4 л 16V TSI (125 к.с.) до 2,5 л 20V (170 к.с.) і два диз.: 1,6 л 16V (105 к.с.) і 2,0 л 16V (110 к.с.) |
Toyota Corolla с 2013 р.в. | від $8000 до $13 000 |
Тип кузова | 4-дв. седан |
Об’єм багажника, л | 225/910 |
Двигуни 4-циліндр. | два бенз.: 1,3 л 16V TSI (99 к.с.), 1,6 л 16V (122 к.с) |