Chevrolet Aveo можна купити за $2500-6700, та чи варто
Чи варто зв’язуватися з Aveo, які вже побували в експлуатації? По суті, Chevrolet Aveo (Т250) є продуктом глибокого рестайлінгу даної моделі в кузові (Т200) – конструктори запакували технічну начинку від старого автомобіля в більш привабливу і сучасну обгортку. Подібне, до речі, практикується багатьма автовиробниками. Нова «цукерка» сподобалася вітчизняним автомобілістам, про що однозначно свідчили обсяги продажів Aveo другого покоління. Чималий інтерес викликає ця модель і на вторинному ринку.
Chevrolet Aveo (Т250) 2006–2012 г. в. від $2 500 до $6 700. Звідки ти, Aveo?
Як і попередник, Aveo (Т250) представлений трьома модифікаціями, серед яких наймасовішим став 4-дверний седан (див. фото). Автомобілі, що експлуатуються у нас, мають різні «родоводі»: український, корейський, польський і навіть китайський (тільки в кузові седан). Китайські автомобілі зовні відрізняються забарвленими в колір кузова радіаторними ґратами та хромованою декоративною планкою між задніми ліхтарями, а всередині – бежевим оздобленням салону та вставками під дерево на торпедо та дверних картах. Хоча гідність «китайців» в іншому – більш об’ємному та потужному двигуні 1,6 л (106 л. с.) та щедрій комплектації, що відповідає середньому рівню оснащення інших версій. Ці авто збиралися в Шанхайській філії компанії GM. Як показав досвід експлуатації, особливих претензій до якості немає.
Як і попередник, Aveo (Т250) представлений трьома модифікаціями – найбільш масовим 4-дверним седаном, менш поширеним 5-дверним хетчбеком і рідкісною “3-дверкою”.
Порівняно з попередником кузова Aveo (Т250) зробили стійкішими до корозії. Однак, як і раніше, фахівці для кращої його безпеки радять проводити додаткову антикорозійну обробку і берегти від пошкоджень, оскільки голий метал швидко іржавіє. Єдине характерне слабке місце виявлено лише у китайських версій (див. «Слабкі місця»). А ще метал кузовних панелей всіх авто дуже м’який, і його легко деформувати, наприклад просто штовхаючи машину. Є претензії і до оптики: вона не відрізняється хорошими герметичністю та вентиляцією – трапляються випадки запотівання передніх фар та задніх ліхтарів на седанах. При цьому творці ліквідували недолік, властивий попереднику, – зварний шов, що відривається, кріплення підсилювальної полиці між чашками задніх стійок.
Незважаючи на зовнішню схожість із попередником, салон Aveo (Т250) повністю новий. Більш виразно виглядають китайські версії з бежевим оздобленням (у всіх інших вона темно-сіра). Зворотний бік медалі – світла обшивка марка, тому вимагає акуратного поводження та більш частих чисток.
Порівняно з родинним Daewoo Lanos салон Aveo (Т250) вже. Тут передні пасажири відчуватимуть лікоть друга, а трьом на гальорці тісно. Зате посадка на сидіннях вища.
Пластик обробки салону жорсткий, але нескрипучий. Зауваження можна пред’явити до оглядовості (при бічних маневрах її трохи обмежують передні стійки кузова) і шумоізоляції (вона слабка).
Пасажирам середнього зростання запасу місця для ніг цілком достатньо, але при цьому сидіти втрьох – тісно. У порівнянні з Lanos спинки сидінь встановлені більш вертикально.
Загалом – без проблем!
Усі Aveo (Т250) оснащені лише бензиновими двигунами. Найбільш поширені у нас авто з перевіреним ще на попереднику 8-клапанним агрегатом об’ємом 1,5 л. “Китайці” з новим мотором 1,6 л 16V зустрічаються рідше. Його перевага – вища потужність і, відповідно, найкраща динаміка. При цьому витрата палива практично така сама, як у 1,5-літрового двигуна.
Силовий агрегат меншого обсягу зарекомендував себе як довговічний і за грамотної експлуатації до капремонту може виходити 400–500 тис. км. Щоправда, при пробігах понад 200 тис. км через знос гідрокомпенсаторів можуть вийти зі свого робочого положення коромисла газорозподільного механізму. Щоб уникнути неприємностей, при підвищеному стукоті клапанів необхідно продіагностувати гідрокомпенсатор і, якщо необхідно, замінити. Згодом можуть втратити герметичність передній сальник розподільного валу та прокладка клапанної кришки (остання проблема виникає у тих, хто любить їзду на підвищених оборотах мотора). Іноді відмовляє термостат.
Також можна не побоюватися покупки китайських версій з двигуном 1,6 л. Якихось серйозних «хвороб» у ньому виявлено не було. З характерних проблем можна відзначити лише протікання клапанної кришки.
ГРМ обох агрегатів оснащений ременем, який необхідно міняти разом із роликами кожні 60 тисяч кілометрів. А ось помпа, що приводиться в дію цим же ременем, здатна виходити два терміни його служби.
Через підвищений «апетит» двигуна 1,5 л (близько 10 л на 100 км) чимало вітчизняних власників встановлюють на Aveo (Т250) газову апаратуру. Механіки запевняють, що двигуни цілком нормально працюють і на газі.
«Механіка» частіше
Більшість Aveo (Т250) оснащені 5-ступінчастими механічними коробками. Версії з 4-ступінчастим “автоматом” становлять 10-20% усієї кількості автомобілів. Загальні проблеми обох силових агрегатів – відзначені втрати герметичності сальників півосей та хрускіт зовнішніх «гранат» (після заміни проблема зникає). У решті коробки передач досить надійні. Хіба що в “автоматі” може відмовити паркувальний соленоїд селектора АКП. Тому автомобіль не заводиться і не можна змінити положення селектора. Статус-кво відновлюється шляхом заміни соленоїда. А проблему окислення та корозії контактів роз’ємів підключення «мозків» АКП, яка має місце на попереднику, творці Aveo (Т250) успішно ліквідували. Зчеплення оснащене гідравлічним приводом. Він герметичний, єдине зауваження – можливий шум вижимного підшипника (що заводський дефект).
Слабкі місця Chevrolet Aveo
У трансмісії відзначені текти сальників півосей та хрускіт зовнішніх гранат (у версіях з МКП та АКП).
З часом в авто, оснащених мотором 1,5 л, втрачають герметичність сальники розподільного валу.
У китайських модифікаціях можлива поява іржі під декоративною хромованою планкою на кришці багажника.
У версіях, оснащених АКП, були випадки відмови паркувального соленоїда селектора “автомата”.
М’яко та спокійно
Ходова відрізняється високою енергоємністю, вона добре справляється з багатьма дефектами дорожнього покриття і не створює дискомфорту всередині. Зворотний бік медалі – за рахунок м’яких амортизаторів при різкому маневруванні виникають відчутні крени кузова. Тому це авто більше підходить для неактивної спокійної їзди.
Конструктивно підвіски Aveo (Т250) аналогічні попереднику. Попереду застосовується незалежна McPherson, а ззаду напівзалежна балка скручування. На наших дорогах підвіски зарекомендували себе як довговічні, шарові опори, сайлент-блоки передніх важелів та втулки стабілізатора здатні виходити 80-100 тис. км. Найчастіше доведеться міняти лише стійки стабілізатора – кожні 40–50 тис. км. А «гумки» задньої балки взагалі вважаються «невбивними».
Рульове керування всіх версій оснащене гідропідсилювачем. З характерних неполадок даного вузла фахівці пригадали випадки підтікання сальника рульового валу і менш часті – зношування насоса ГУР, що проявляється у характерному гулі під час роботи даного вузла. Рульові наконечники на наших дорогах у середньому можуть витримати 60–80 тис. км, а тяги – близько 100 тис. км.
Зауваження до гальмівної системи стосуються лише датчиків ABS – відмічені випадки їхнього виходу з ладу.
Найчастіше у нас зустрічаються автомобілі, оснащені двигуном 1,5 л. “Китайські” версії з агрегатом 1,6 л – помітно рідше.
Багажне відділення седана Aveo (Т250) об’ємом 320 л – одне з найменших серед основних конкурентів (у Kia Rio – 390 л, у Dacia Logan – 510 л). За потреби його можна збільшити, склавши спинки задніх сидінь.
Чого остерігатися
Не дарма Chevrolet Aveo є одним із лідерів продажів бюджетних моделей українського ринку. Даний автомобіль наділений хорошими споживчими якостями: прийнятною ринковою вартістю, невисокою ціною утримання та запчастин, гарною пристосованістю до наших доріг та, найголовніше, цілком прийнятною надійністю. При покупці Aveo (Т250) на вторинному ринку слід остерігатися лише колишніх «таксистів» – як правило, їхні господарі накочують великі пробіги, а коли назріває ремонт багатьох вузлів та агрегатів, виставляють їх на продаж, щоб не вкладати гроші у заміну зношених деталей.
Chevrolet Aveo (Т250) від $2 500 до $6 700 Загальні дані
Тип кузова хетчбек та седан Дверей/місць 3/5, 5/5 та 4/5 Габарити, Д/Ш/В, мм 3920/1680/1505 (хетчбеки) та 4310/1710/1505 База, мм 2480 Маса споряджена/повна, кг 1130/1510 та 1205/1540 Обʼєм багажника, л 220/980 та 320/725 Обʼєм бака, л 45 Двигуни
Бензинові 4-циліндр.: 1,5 л 8V (86 к. с.), 1,6 л 16V (106 к. с.) Трансмисія
Тип привода передн. КП 5-ст. мех. або 4-ст. авт. Гальма
Гальма передні/задні диск. /бараб. або диск. вент./бараб. Підвіска передня/задня незал./напівзал. Шини 175/70 R13, 185/55 R14, 185/60 R14 Історія
2003-2006 Випускався Chevrolet Aveo (індекс кузова Т200).
2006 Розпочато офіційний продаж седана Aveo (Т250) в Україні.
2008 Запущено у виробництво другу генерацію хетчбека Aveo (Т250).
2012 В Україні розпочато продаж нового покоління Chevrolet Aveo (Т300). Продаються автомобілі в кузові Т250 вже під назвою ЗАЗ Vida, і збираються вони в Україні (Запоріжжя).
Відгук про Chevrolet Aveo
Сергій експлуатує авто 4 рокиЯк альтернативу розглядав ще моделі Kia Rio та Hyundai Accent. Перевагу віддав Chevrolet, тому що при такій комплектації цей автомобіль виявився найдешевшим. Багато на мій вибір вплинули позитивні відгуки про Chevrolet Aveo таксистів, які накатали на них 200-300 тисяч кілометрів і при цьому не стикалися з серйозними проблемами даної моделі. Цілеспрямовано вибрав автомобіль із перевіреним двигуном об’ємом 1,5 літра, який також встановлювався на Daewoo Lanos та Chevrolet Aveo першого покоління. Після придбання машини відразу додатково обробив її кузов антикорозійними матеріалами. За чотири роки експлуатації іржа з’явилася лише у тому місці, де був удар у результаті невдалого маневру. Обшивка салону досі виглядає як нова, і це при тому, що чохли на сидіння я не одягав. Усередині автомобіля із зручністю розміщуються чотири особи – трьом пасажирам на задньому сидінні буде тісно. Подобається підвіска – вона чудово поводиться на наших розбитих дорогах, хоча при різких маневрах машина неприємно крениться. На Chevrolet Aveo найкраще їздити розмірено. На сьогоднішній день мені довелося замінити лише стійки стабілізатора. Інших поломок у моєму автомобілі не було, тож таким придбанням дуже задоволений.
Резюме
Кузов та салон
Можливість придбання як “беушного”, так і нового автомобіля. Широка пропозиція на вторинному ринку. Низька вартість машини. Доступна ціна утримання та запчастин. Можливе запотівання оптики. М’який метал кузова. Передні стійки погіршують оглядовість. Вузькуватий салон. Марке обшивання китайських версій. Силовий агрегат та трансмісія
Невибагливі мотори 1,5 л та 1,6 л. Достатньо надійні коробки передач. Малий ресурс термостата, при пробігах понад 200 тис. км вимагатимуть заміни гідрокомпенсаторів, сальників розподільного валу (1,5 л), прокладання клапанної кришки (1,5 л і 1,6 л). Втрата герметичності сальників півосей, хрускіт заводських зовнішніх «гранат» (обидва типи КП). Відмова паркувальних соленоїдів селектора АКП. Можливий шум вичавного підшипника. Підвіска, рульове, гальма
Енергоємна і досить довговічна підвіска. Крен кузова при різких маневрах. Тече сальників рульового валу, можливе зношування насоса ГУР. Вихід із ладу датчиків ABS. Альтернатива
Kia Rio 2005–2011 р. в.
Багато Rio – українського походження, вони вироблялися в нашій країні методом великовузлового збирання. Найбільшого поширення у нас набули автомобілі з мотором 1,4 л і механічною коробкою передач. Салон, як і в Aveo, вузькуватий, і на гальорці трьом пасажирам буде тісно. Інтер’єр всіх машин темних тонів. Загалом Rio виявився в міру надійним, невибагливим і цілком пристосованим до наших доріг завдяки енергоємній підвісці та чималому дорожньому просвіту.
від $4000 до $8500 Тип кузова 5-дв. хетчбек та 4-дв. седан Габарити, Д/Ш/В, мм 3990/1695/ 1470 та 4240/1695/ 1470 База, мм 2500 Двигуни 4-циліндр. 2 бенз.: 1,4 л 16V (97 к. с.), 1,6 л 16V (112 к. с.) та дизель: 1,5 л 16V Turbo (110 к. с.) Dacia Logan 2004–2012 г. в.
Чаще всего у нас встречаются Logan с бензиновыми двигателями объемом 1,4 и 1,6 л и «механикой». Версии с АКП попадаются крайне редко. Logan отличается от Aveo и Rio более жесткой подвеской, шумоизоляция его салона хуже, а задние сиденья нетрансформируемые. Но «походный» багажник седана Logan объемом 510 л – один из наибольших не только среди конкурентов, но и ряда авто более высокого класса. Больше у Logan и запас свободного места для ног сзади. Вполне приемлема надежность данной модели.
від $2800 до $7000 Тип кузова 4-дв. седан та 5-дв. унів. Габарити, Д/Ш/В, мм 4290/1740/ 1535 та 4470/1740/ 1640 База, мм 2630 та 2900 Двигуни 4-циліндр. 2 бенз.: 1,4л(75 к. с.), 1,6л (90 к. с.) та дизельн.: 1,5л Turbo (70 к. с.)