X

Огляд BMW X5 (e70): як обрати живий екземпляр

В Україні люблять автомобілі з Баварії, особливо серію X5. Останнім часом особливо популярним є Х5 e70, оскільки цінник на них став набагато демократичнішим. Наразі ціни на цю модель перебувають у межах від 10 до 16 тис. доларів.

Друге покоління моделі Х5 отримало індекс e70 і випускалося з 2007 по 2013 рік з рестайлінгом у 2010 році. За всіма баварськими моделями закріпилася стала слава складних і дорогих в експлуатації автомобілів. Наскільки це можна сказати і про «сімдесятку» сьогодні поговоримо з експертом з обслуговування BMW та за сумісництвом співвласником BMW royal services – Денисом.

Кузов

Почнемо з огляду кузова. Відразу обмовимося, що на одній платформі було створено два різні автомобілі: BMW X5 (e70) та BMW X6 (е71). Основна їхня відмінність – це задня частина кузова. Зосередимося сьогодні саме на X5.
Кузов має якісне лакофарбове покриття і не схильний до корозії. Її наявність свідчить про сліди ремонту, причому не якісного. А ось на передніх крилах ви точно не знайдете іржі навіть у недбайливого власника X5, адже крила зроблені з пластику.


На що слід звернути увагу під час огляду Х5 – це його фари. Характерною проблемою покоління e70 було те, що пластикові фари досить швидко втрачали свій вигляд. Пластик фар покривався сіткою дрібних тріщин, особливо у нижній частині. У найбільш запущених випадках це призводило навіть до попадання вологи всередину фари.
Міняти фару цілком задоволення не з дешевих, тому умільці переклеюють скло фари на неоригінальне. Цю проблему вдалося позбутися в ході рестайлінгу, так що на машинах після 2010 року такого вже не зустрінеш.


Відомою проблемою першого покоління Х5 (e53) була проблема з дверними ручками. Через особливості кінематики вони легко ламалися. У e70 такої проблеми вже не було. Однак іноді трапляється вискакування з паза ручки троса відмикання дверей. Крім того, у цій моделі з’явилася система безключового доступу. Іноді ця система дає збій. Тоді відкривати машину та заводити доводиться аварійним ключем. Але майте на увазі, що залишати машину з такою поломкою на ніч не варто. Адже у дверній ручці, швидше за все, сталося замикання. І за ніч воно розрядить акумулятор.


Кришка багажника Х5 розділена горизонтально на 2 частини. У верхню частину секції відкидної кришки вбудовані половинки задніх ліхтарів. Вони швидко втрачали герметичність і в них легко попадала вода по шву склеювання. Ліхтар каламутніє, а його електрика виходить з ладу.

Салон

Салон другого покоління Х5 виглядає дуже респектабельно. У ньому застосовуються дорогі матеріали і зроблено все солідно та добротно. Є й нюанси. Щоб зробити кнопки приємнішими на дотик їх покрили спеціальним прогумованим складом. Згодом він відстає і відшаровується. Також досить легко стираються написи на кнопках, у тому числі на кнопці старт стоп.


Якщо ви любите красивий люк у даху, то майте на увазі, що у е70 це досить проблемний елемент. Люк великий і направляюча з його вагою не справлялися і, як наслідок, ламалися. Ремонт цього елемента досить трудомісткий, адже необхідно демонтувати оббивку стелі. Якщо ж ви все-таки вибрали машину з люком, то не забувайте про те, що регулярно потрібно чистити дренажі, інакше машина навіть зі справним механізмом люка затоплюватиме салон.
З огляду на складність автомобіля та насиченість всього салону електронікою вона вимагає до себе уваги. Наприклад, при низькому заряді акумулятора система починає видавати помилки роботи блоку керування світла фар. Але просто замінити акумулятор мало. При заміні на новий його обов’язково потрібно прописати у системі.

Одним із революційних елементів у салоні BMW X5 другого покоління був його електронний селектор коробки передач. Його особливість у тому, що він не був механічно пов’язаний із самою коробкою та керував нею через дроти. Сам селектор зробили дуже оригінальним та оснастили власними електроприводами. Так, коли ви натискаєте кнопку паркінг, важіль сам виходить із положення M/S і стає в P. Для цього у нього є власний електромоторчик і механізм. З роками він починає збоїти. Іноді не з першого разу вмикається задня і т.д. Селектор можна як замінити, так і полагодити зламаний. Якщо селектор помер, а машину потрібно перевести в нейтраль, під лівим підсклянником розташувалося гніздо приводу. Туди потрібно вставити спеціальний Т-подібний ключ і повернути. До речі, цим же ключем можна розблокувати і електронне стоянкове гальмо. І так – він теж схильний до поломки з роками. Причина у виході їх ладу блоку ручника, розташованого на днищі під багажником.


Одна з конструктивних відмінностей Х5 від Х6 в тому, що у «п’ятірки» більш вертикально розташоване  заднє скло і воно більше схильне до забруднення. Тому Х5 має омивач та двірник. Це добре. А ось те, що з роками магістраль омивача може дати текти та затопити проводку та блоки управління вже не дуже. Ремонт магістралі – копійчаний, так що краще не чекати, коли вона протікає і замінити трубки превентивно.

Двигуни не прості

Для моделі Х5 е70 пропонуються як бензинові, так і турбодизельні двигуни. На цей момент пропозиція більша за бензиновими версіями, оскільки саме їх возять зі Сполучених Штатів Америки. Для дорестайлінгових автомобілів базовим був трилітровий атмосферний двигун. Ця рядна шістка мала індекс N52. Двигун розвивав потужність 272 кінських сил, чого для великого кросовера було явно недостатньо. Мотор вийшов термонавантаженим, так що потрібно стежити, щоб він не перегрівся: чистити радіатори, стежити за справністю клапана кришки розширювального бачка, щоб вона підтримувала потрібний тиск у системі, і природно міняти масло кожні 10 000 км.


У рестайлінгові версії на зміну N52 прийшов інший рядний 6-циліндровий мотор, але вже з турбонаддувом – N55 B30M0. І хоча його потужність зросла не значно і становила 302 кінські сили, зате дуже відчутно виріс крутний момент. В N52 він становив 315 Нм при 2750 об/хв, то у N55 він 400 Нм і полиця максимуму розтягнулася з 1200 до 5000 об/хв. Тобто практично у всьому робочому діапазоні двигун видає максимум тяги. Саме такий мотор стоїть і в машини, яка сьогодні у нас в огляді. Це рядний шестициліндровий двигун об’ємом 3 літри з турбонаддувом. Він досить надійний при належному догляді та його цілком можна рекомендувати до покупки.


Є в гамі 8-циліндрові агрегати. Атмосферний V8 N62 об’ємом 4,8 л встановлювався на X5 e70 до рестайлінгу. Це потужний двигун, який вимогливий до обслуговування. Якщо на сервісі мотора та заміні оливи економили, то в циліндрах будуть задири. Це необхідно обов’язково перевіряти за допомогою ендоскопа перед покупкою Х5 з двигуном 4.8. Адже його ремонт не дешевий.
Після рестайлінгу з’явилися X5 із бітурбованим бензиновим 4.4 V8. Ці харизматичні двигуни не виносили рваної їзди по заторах. Болячок у 4.4 – цілий букет. Задири в циліндрах, стружка з фторопластових напрямних ланцюга ГРМ забивала оливоприймач і викликала масляне голодування мотора, а потім і проворот вкладишів. Мало? Тоді ось вам ще. Форсунки безпосереднього упорскування при поломці могли налити палива в циліндр стільки, що це призводило до гідроудару. Два турбокомпресори розміщувалися в розвалі двигуна V8, як і каталізатори. Це створювало таку температуру, що олива швидко деградувала. Так що її потрібно міняти частіше (до 10 000 км), ніж рекомендує регламент. Коротко кажучи – двигун не дає нудьгувати. Але коли він їде, то вже їде.
Для фанів літери М у назві моделей BMW з’явилася повноцінна емка. Її оснащували двигуном S63 об’ємом 4,4 л. Він потужніший, але глобально має ті самі проблемні місця, що й N63.


Якщо з бензиновими моторами досить багато турбот, то з турбодизелями все значно краще. Найбільш вдалим і рекомендованим мотором для покупки е70 можна назвати 3,0-літрові турбодизелі. До рестайлінгу це був легендарний M57 з чавунним блоком і ланцюговим ГРМ з перднім розташуванням. Залежно від версії, він видає потужність від 235 до 286 кінських сил. Найпотужніша версія оснащена подвійним наддувом. Цей мотор позбавлений навіть тих небагатьох недоліків, які були у нього на колишньому Х5: випускний колектор не лопається, впускний не забивається нагаром, міцні турбіни, та навіть вихрові заслінки не глючать.
Мотор М57 любить регулярну заміну оливи. Тоді з ним буде все ОК. Якщо до цього ставитися недбало, то це призведе до падіння тиску оливи, відсутності змазки у форсунках масляного охолодження поршнів. Через це поршні перегріваються, виникають задири та клин поршнів.

Після рестайлінгу на зміну M57 прийшов N57. Він має легкосплавний блок циліндрів, а ланцюги ГРМ переїхали на задню частину двигуна. Але й цей турбодизель виявився дуже вдалим. Він не морочить голову власникам. З його особливостей можна назвати те, що через систему EGR кожні 100 000 км потрібно знімати та чистити систему впуску. А так – міняємо вчасно оливу і їздимо!

Коробки передач, привод, підвіска

Модель Х5 e70 оснащувалась автоматичними коробками передач ZF. Були версії з 6- та 8-ступінчастими коробками передач. Обидві коробки є надійними при регулярному обслуговуванні. Кожні 50 000 км у них потрібно міняти оливу. А разом із ним і пластиковий піддон. Від нагрівання пластик піддону може деформуватися і з’явиться текти олії.
BMW X5 другого покоління оснащувався лише повним приводом. За його роботу відповідає роздавальна коробка. Вона надійна та не проблемна. Єдиним нюансом було зношування шестерень переднього приводу при великих пробігах. Але після рестайлінгу стали встановлювати нову, більш вибагливу роздатку. Проблеми виникали через зниження продуктивності системи змащування. Це викликало зношування фрикціонів і ривки при їзді в поворотах.
Після рестайлу у е70 з’явилися складності з карданом. У нього ламалася передня хрестовина. Обертаючись, передня частина кардана, що відпала, могла наламати… не дров, а розбити роздатку і навіть пробити піддон двигуна.
У BMW X5 другого покоління збереглася проблема зі зношуванням редукторів. Вони не люблять дрифту та тривалого буксування. Зношені редуктори характерно гудуть.


BMW X5 е70 зустрічаються з активними стабілізаторами разом з активними амортизаторами Adaptive Drive. Не вдаватимемося в тонкощі покращення керованості. Досить знати, що кожен такий амортизатор коштує близько 2000 доларів.
А ось стандартна підвіска X5 цілком міцна. На передній осі двоважільна підвіска, яка гарна в керуванні та живе близько 150 000 км. Під час ремонту краще ставити оригінальні деталі. Характерною поломкою передньої підвіски є облом нижніх витків пружин. Причому це виявляється лише нерівномірним зносом шин. Отже, при діагностиці ходової слід поглядати і на пружини.
На задній осі звичайна для BMW схема із трьома важелями. Складність тут у H-подібному важелі. Він не ремонтний і оригінал коштує близько 1000 доларів за штуку. Вихід у заміні сайлентблоків на неоригінальні. Тоді ремонт коштуватиме до сотні доларів за пару.

Чи варто купувати Х5 e70

Якщо ви націлилися на покупку BMW X5 другого покоління, то важливо визначитися з якою метою ви його купуєте. Якщо розглядаєте його як практичний великий кросовер з гарною керованістю, то дуже радимо звертати увагу на турбодизельні версії. Вони надійні та економічні. Якщо ж ви апологет бензинових авто, то тут ситуація подвійна. Найменш проблемний з бензиновиків – рядний 6-циліндровий турбомотор N55. Він доволі надійний. Якщо ж хочеться бурчання V8, то потрібно запастися терпінням. Знайти живий автомобіль складно, та й утримувати недешево. Стосується це як витрат бензину, так і підтримки двигуна в хорошій технічній формі. Деякі навіть радять купувати V8 з уже «покладеним» двигуном. Робити його під своїм контролем та бути впевненим у його «живості».

Рекомендовані оливи WOLF для BMW X5 (e70)

N52 3.0 (272 к.с.)БензинWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3   7л
N55 3.0 Turbo (306 к.с.)БензинWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3
N62 4.8 (355 к.с.)БензинWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3
N63 4.4 Turbo (408 к.с.)БензинWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3
S63 4.4 Turbo (555 к.с.)БензинWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3
M57 3.0 Turbo (235 к.с.)ДизельWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3
M57 3.0 Turbo (286 к.с.)ДизельWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3
M57 3.0 TwinTurbo (269 к.с.)ДизельWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3
N57 3.0 Turbo (245 к.с.)ДизельWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3
N57 3.0 BiTurbo (306 к.с.)ДизельWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3
N57S 3.0 TriTurbo (381 к.с.)ДизельWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3