Огляд вживаного Volkswagen Touran (2003-2010) за $4500-11 500
Цей автомобіль створено на глобальній платформі PQ35, яка є спільною для цілого ряду моделей концерну Volkswagen: Golf V, Jetta та Caddy, Audi A3 та TT, Skoda Octavia A5, Seat Leon та Altea та ін. Дані моделі технічно дуже близькі та ділять між собою загальні деталі, вузли та агрегати.
Volkswagen Touran – 5-дверний компакт-вен з бічними дверима розпашного типу. Крім звичайних версій, є також псевдовнедорожня модифікація CrossTouran з акуратним захисним обважуванням по периметру кузова і збільшеним (165 міліметрів) за рахунок великих 17-дюймових коліс кліренсом. Щоправда, через більш високу вартість CrossTouran на автомобільних ринках зустрічається помітно рідше.
Історія
2003 – Представлена нова модель – компактний VW Touran.
2006 – Рестайлінг.
2007 – Запущено у виробництво псевдовнедорожну версію CrossTouran.
2007 – Саме на моделі Touran VW представив свою нову систему Park Assist, що дозволяє автомобілю паркуватись автоматично, без участі водія.
2010 – Дебютувало друге покоління VW Touran.
Раціональність та універсальність
Проблем із корозійною стійкістю компактвен не має. Немає претензій до стану його кузовних деталей. Наприкінці 2006 року модель зазнала рестайлінгу, в ході якого найпомітніші зміни отримало «обличчя» (див. фото).
Салон Touran оформлений стримано, усередині панує німецька раціональність. Всі матеріали обробки якісні та зносостійкі. Усередині – безліч кишень, ніш та бардачків. Є навіть «схованки» під ногами задніх пасажирів. Більш дорогі версії забезпечені зручними столиками, що відкидаються, в спинках передніх крісел.
Салон Touran, як і у більшості VW, оформлений стримано, але з властивою марці педантичності та ергономічності. Посадка по-мінівенівськи висока. При бічному огляді видимість трохи обмежує А-подібна ліва передня стійка.
З обладнання можуть потурбувати лише електросклопідйомники (див. «Слабкі місця») та система кондиціювання – відзначені виходи з ладу компресора кондиціонера. Причому якщо машина регулярно обслуговувалась на фірмовому сервісі навіть після закінчення гарантії, то VW в особі вітчизняних дилерів безкоштовно змінює деталі кондиціонера, що вийшли з ладу.
Більшість авто на українському ринку – 5-місні, набагато рідше зустрічаються 7-місні версії з двома додатковими сидіннями в багажнику (пропонувалися за доплату). Завдяки функціональній системі трансформації салону Touran є досить універсальним автомобілем, придатним для вирішення різноманітних сімейних завдань (див. фото). Його багажник обсягом 695/1990 – один з найбільших серед конкурентів.
Система трансформації салону починається із трьох роздільних сидінь гальорки. Їхні спинки відкидаються вперед і регулюються по куту нахилу в широкому діапазоні. Подушки задніх крісел рухаються на салазках назад-вперед, а ще їх разом зі спинками можна присунути впритул до передніх крісел. Можна зробити і 4-місну версію, прибравши середнє крісло, при цьому бічні змістити трохи до центру, отримавши більший запас місця у плечах.
Вибір широкий
В арсеналі Touran є бензинові та дизельні двигуни, і кожен із них цілком реально побачити на авто, що експлуатуються в Україні.
За твердженням мотористів фірмової СТО, серед бензинових агрегатів безпроблемним виявився перевірений часом «8-клапанник» 1,6 л MPI. Мотор такого ж обсягу, але з безпосереднім упорскуванням палива FSI менш надійний – у ньому відмічено відмову гідронатягувача ланцюга ГРМ, а також проблеми з самим ланцюгом, який може розтягнутися до 120–150 тис. км. Були також випадки проскакування ланцюга ГРМ, що призводило до фатальної зустрічі клапанів із поршнями.
Двигун 2,0 л FSI позбавлений подібних проблем – ГРМ наводиться ременем. Його особливість – ремінь не виходжує запропонованого виробником ресурсу в 180 тис., тому мотористи радять скоротити цей термін до 90 тис. км. У цьому моторі відзначений обрив заводських гофр випускної системи (застосовуються 2 шт.).
На нашому ринку можна знайти Touran з будь-яким із моторів, що пропонувалися. Дизельні та бензинові версії зустрічаються практично в рівній пропорції.
Характерне слабке місце всіх агрегатів FSI можуть вийти з ладу індивідуальні котушки запалювання.
Двигуни 1,4 л TSI, оснащені турбо- та механічним компресорами, схильні до «під’їдання» олії. Якщо апетит в межах 3-4 л між сервісною заміною масла – це вважається нормою.
З дизельних агрегатів надійніший двигун 1,9 л. У турбодизелі 2,0 л відзначені виходи з ладу паливних форсунок, втім, неякісні деталі виробник змінює за гарантією. В іншому ж паливна апаратура соляркових агрегатів непогано «перетравлює» наше дизпаливо. Довго служать і самі турбокомпенсатори.
Особливість дизелів VW, наприклад, у порівнянні з такими ж моторами “французів” – довгий прогрів у зимову пору року. Щоб не відчувати дискомфорт, рекомендують додатково встановити автономний передпусковий підігрівач двигуна. “Утеплення” радіатора системи охолодження покращує прогрів незначно. Натомість власники дизельних Touran хвалять їх за економічність – при спокійній їзді в місті цілком реально вкладатись у 6 л на «сотню».
АКП рідкісна та надійна
Переважна більшість автомобілів, навіть версії CrossTouran, мають привід на передню вісь. Повнопривідні варіанти 4Motion з електронно керованою муфтою Haldex відносяться до розряду екзотики.
Для Touran пропонувалися 6-ступінчасті МКП, з такою ж кількістю щаблів АКП Tiptronic (авто до 2005), 6- і 7-ступінчасті «роботи» DSG з двома зчепленнями та адаптивною програмою, здатною підлаштовуватися під стиль їзди та змінювати момент перемикання передач , а також режим Sport.
Найбезпроблемнішим виявився Tiptronic. «Механіка» здатна завдати клопоту тільки при великих пробігах. Так, після 100 тис. км може зноситися здвоєний підшипник КП (виявляється підвищеною шумністю роботи), а у дизельних версій до 150 тис. км виходить з ладу двомасовий маховик (характерний стукіт при перемиканнях передач).
Ненадійні і DSG – у них зазначені проблеми з ЕБУ, що проявляється ривками під час перемикань. У 6-ступінчастих – як правило, при переході з 1-ї на 2-ю передачу, а в 7-ступінчастому – ще й при включенні задньої. У кращому випадку на фірмовому СТО можна провести самоадаптацію зчеплення шляхом перепрошивки ЕБУ, а якщо це не допоможе – доведеться міняти пакет зчеплень, що зносився.
Стійкий і міцний
Справна підвіска Touran в міру збита і забезпечує компактвену практично легкову стійкість та слухняну керованість. Конструктивно ходова аналогічна соплатформенним Golf V: попереду McPherson, ззаду – багатоважеля. На обох осях – стабілізатор поперечної стійкості.
На наших дорогах ходова зарекомендувала себе довговічною. Так, у передній підвісці найшвидше (через 80 тис. км) зношуються задні сайлент-блоки передніх важелів, а стійки стабілізатора можуть протриматися близько 100 тис. км, передні сайлент-блоки – до 140 тис. км. Ресурс кульових опор – майже 200 тис. км.
Зважаючи на більшу вартість версії CrossTouran зустрічаються помітно рідше. Незважаючи на «позашляховий» антураж, переважна більшість авто має привід на передню вісь.
У задній «багатоважелі» до 100 тис. км можуть вимагати заміни втулки та стійки стабілізатора (змінюються окремо від нього) та відбійники задніх амортизаторів. До 120–150 тис. км зношуються «гумки» задніх розвальних важелів (оригінальна запчастина в зборі – близько 450 грн.). А решта сайлент-блоків задніх важелів здатна витримати пробіг близько 200 тис. км. Довго служать і колісні підшипники, але коли настане час їх заміни, доведеться розщедритися – вони змінюються тільки в зборі з маточками (як фірмові, так і неоригінальні).
Рейкове рульове управління оснащувалося електропідсилювачем. Автомобілі перших років випуску (2004–2006) відрізнялися недовговічним зачепленням рейки та електомотора (знос виявляється характерним стукотом). Пізніше вузол модернізували, ліквідувавши цю проблему. Наконечники кермових тяг здатні пробігти 100-150 тис. км, а самі тяги ще довше.
Слабкі місця
Резюме
Кузов та салон
+
Гарна корозійна стійкість. Якісно виготовлений салон. Широкі можливості трансформації усередині. Безліч різноманітних кишень і ніш. Багажник – один із найбільших серед конкурентів.
–
Висока вартість. Можливі проблеми з електросклопідйомниками. Вихід з ладу компресора кондиціонера. Ліва передня стійка трохи обмежує бічний огляд.
Двигуни
+
Широкий вибір двигунів. Мотори 1,6 л MPI та 1,9 л TDI – найнадійніші. Висока економічність турбодизельних агрегатів.
–
Підвищений масляний апетит (1,4 л TSI). Недовговічний ланцюг ГРМ та його гідронатягувач (1,6 л FSI). Відмова котушок запалювання (всі мотори FSI). Обрив гофр випускної системи (2,0л FSI). Можлива відмова паливних форсунок (2,0л TDI).
Трансмісія
+
Надійний та безпроблемний «автомат» Tiptronic.
–
При великих пробігах знос здвоєного підшипника, в турбодизелях ще й двомасового маховика (МКП). Проблеми з мехатроніком (робот DSG).
Ходова, рульове
+
Відмінні ходові якості. Хороший ресурс підвісок та розхідників рульового.
–
Дорога заміна ступичних підшипників. Прискорене знос електропідсилювача керма (авто 2004-2006 р. ст.).
Характеристики Volkswagen Touran
Ціни від $4 500 до $11 500
Загальні дані
Тип кузова компактвен
Дверей/місць 5/5, 5/7
Габарити, Д/Ш/В, мм 4390/1795/1640
База, мм 2675
Масса споряджена/повна, кг 1425/2090
Оʼбєм багажника, л 695/1990
Оʼбєм бака, л 60
Двигуни
Бензинові 4-циліндр.: 1,6 л 8V (102 к. с.), 1,6 л 16V FSI (115 к. с.), 1,4 л 16V TSI (140 к. с.), 2,0 л 16V FSI (150 к. с.)
Дизельні 4-циліндр.: 1,9 л 8V (90 к. с.), 1,9 л 8V (105 к. с.), 2,0 л 16V (110/140 к. с.)
Трансмісія
Тип привода передн. або повн.
КП 6-ст. мех. та 6-ст. авт., 6- чи 7-ст. робот. DSG
Ходовая частина
Гальма передні/задні диск. вент./ диск.
Підвіска передня/задня незал./незал.
Шини 195/65 R15, 205/55 R16, 215/50 R17 та 235/45 R17
Резюме «АЦ»
На роль зразкового сім’янина ми рекомендуємо найбільш безпроблемні модифікації Touran – 1,6 л MPI, 2,0 л FSI та 1,9 л TDI. У порівнянні з конкурентами ця модель дорога, але приваблює якісним виконанням, широкою функціональністю та практичністю, хорошими ходовими якостями.