Останніми роками на ринку вживаних авто справжнього буму популярності набув Ford Focus. Тут свою роль зіграли як поставки надзвичайно доступних авто зі США, так і хвиля машин з Європи.
Модель Ford Focus завжди мала своїх поціновувачів. Перше і друге покоління славились своїм драйверським характером. Мова не стільки про динаміку прискорення, скільки про витончену керованість та майстерні налаштування підвіски. Та ось питання, яка з модифікацій моделі найбільш вдала та на що слід звернути увагу при виборі екземпляра?
Які бували варіанти кузову
Третя генерація Ford Focus випускалась з 2011 по 2018 рік і мала заводський індекс C346. Заводи були розташовані як в Європі, так і в США. Цікаво, що саме третя генерація моделі стала глобальною, тобто однаковою як для Європейського ринку, так і для ринку Північної Америки.
Третя генерація прийшла на заміну другому поколінню європейського Ford Focus. Цікаво, що коли в Європі перше покоління моделі змінили на Focus II, в «Штатах» перше покоління піддали глибокому рестайлу та продовжили випускати.
Щодо кузовів, то в Європі Focus III пропонувались 5-дверний хетчбек, седан та універсал. Тридверний хетчбек зник з гами, так як користувався низьким попитом. Так само як купе-кабріолет з жорстким складаним дахом.
Кузов Ford Focus III
Існує два варіанти дизайну Focus III. Адже в 2015 році модель пройшла модернізацію, в ході якої було підретушовано її дизайн. Також при рестайлі лінійку силових агрегатів доповнили нові двигуни.
Дизайн третього покоління після 2015 року випуску порівнювали з Aston Martin за оформлення передньої частини з характерною для британського бренду формою решітки радіатора. Проте, крім оригінальної зовнішності чимало попіклувались і про практичність. Наприклад, пороги вкриті чорними нефарбованими пластиковими накладками, що захищають від подряпин від піску та камінців, що летять з-під коліс, або затирання взуттям при посадці-висадці. З такого ж пластику виконані нижні частини переднього та заднього бампера.
Серед трьох варіантів кузовів Ford Focus в Україні однаково часто зустрічаються 5-дверні хетчбеки та універсали з Європи, а також американські седани. Цікаво, що так само конфігурація прив’язана і до двигунів. Так, європейські авто практично поголовно турбодизельні, тоді як американські з бензиновими двигунами.
Основне зауваження до цієї моделі, яке висловили спеціалісти з Ford Service, що нас консультували, – нерівномірні зазори між кузовними деталями. При розгляді складається враження, що машина після неякісного ремонту, проте насправді така специфіка всіх Focus III.
Що стосується корозійної стійкості, то тут модель показує себе добре. Завдяки якісному цинковому покриттю місця сколу фарби чи вмятини можуть роками залишатись не зачепленими іржею. Сліди корозії на кузові – чіткий сигнал про те, що машина пережила неякісний кузовний ремонт. Особливо часто це стосується авто з США, які везуть битими під відновлення.
Салон Focus III
Інтер’єр Focus справляє приємне враження, а його оформлення і сьогодні виглядає виразним. Посадка на передніх сидіннях зручна, а зручно влаштуватися водієві допомагає широкий діапазон регулювань крісла та керма у двох площинах. Водночас є зауваження щодо якості його виконання (див. фото «Слабкі місця»). Крім того, при неакуратному користуванні нерідко ламаються направляючі повітропотоку на центральній консолі.
Салон Focus 3 виглядає добротно та привабливо. Пластик торпедо м’який і приємний на дотик.
У всіх модифікаціях при бічних маневрах видимість трохи обмежують винесені далеко до капота передні стійки (зроблено це для підвищення пасивної безпеки), а в седані – ще й похиле заднє скло, через що не видно крайній тильний габарит автомобіля.
На задньому сидінні запас місця для ніг невеликий, але ситуацію рятують спеціальні заглиблення в спинках передніх сидінь, що не дає упиратися в них колінам пасажирів другого ряду. Не особливо просторо і по ширині – трьом дорослим пасажирам сидіти буде тіснувато.
У зв’язку із зменшенням габаритних розмірів вантажні відсіки більшості модифікацій Focus III також стали меншими, ніж у попередника: у хетчбека похідний обсяг скоротився на 20л, у седана – на 50л. Незначну надбавку в 10л отримав лише обсяг універсала (490л). При цьому відзначимо, що об’єм багажника хетчбека Focus є середнім у порівнянні з конкурентами.
Функціональність багажника Focus покращує рівний майданчик, який утворюється при складанні задніх сидінь.
Підвіска Focus III
Ходова частина – мабуть одна з найсильніших сторін моделі. Вона одночасно доволі комфортна та дуже і дуже добре налаштована для активної їзди. Конструктивно, підвіска Focus в порівнянні з попереднім поколінням не змінилася – як і раніше, попереду застосовується незалежний McPherson, а позаду чотириважільна, що має ефект пасивного підрулювання.
При цьому, важливо відзначити, що конструктори Ford усунули всі слабкі місця, які є у попередника і тепер зауважень до довговічності опорних та ступичних підшипників немає. Чималий термін служби передніх амортизаторів – до 100тис. км. Інші розхідники «передка» служать ще довше – кульові та сайлент-блоки здатні «пробігти» близько 150 тис. км. У неоригіналі ці «витратники» змінюються окремо. Цікаво, що в американських авто передня підвіска має не сталеві, а легкосплавні важелі підвіски, та ще й з гідравлічним сайлентблоком. Така ходова значно комфортніша за «європейку», проте сайлентблоки в ній не міняються – тільки важіль у зборі.
Задня багатоважільна підвіска не втратила своєї витривалості – «гумки» важелів здатні пройти під 200 тис. км! За твердженням сервісменів вони стають непридатними не від пробігу, а від віку – в середньому їх вистачає на 3 роки їзди. Фірмові деталі змінюються разом із важелями, але в неоригіналі сайлент-блоки пропонуються окремо. Авто із «мертвою» задньою підвіскою легко впізнати по колесах, що стоять «будиночком». До ремонту задньої підвіски спеціалісти радять підходити комплексно. Міняти треба відразу всі сайлентблоки або важелі. Якщо обмежитись одним-двома, то вони швидко вийдуть з ладу.
Залежно від версії рейкове кермо Focus оснащувалося гідравлічним або електричним підсилювачем і до кожного з них у механіків є зауваження. У «гідравліці» відзначені втрати герметичності насосів ГУР, а ось «електрика» грішить підвищеною шумністю роботи при їзді по нерівностях (підстукує). При цьому розхідники кермового служать непогано – найшвидше приходять у непридатність кермові наконечники і то це трапляється в районі 150 тис. км, а ось тяги виходжують ще довше.
До надійності гальмівної системи героя нашого огляду зауважень фахівці не мають. А ось двигуни і коробки передач Ford Focus 3 вимагають до себе уваги як при покупці, так і в процесі експлуатації.
Двигуни Focus III
При купівлі бензинових версій фахівці, що консультували нас, порадили віддавати перевагу старим перевіреним агрегатам – 1,6 л Duratec. Вони зарекомендували себе безпроблемними. Єдина їхня можлива «болячка» – неполадки дросельної заслінки (проявляється нестійкою роботою двигуна). Іноді вдається відновити її працездатність чищенням, і якщо це не допомагало – доводилося її міняти.
Серед бензинових найвитривалішим є простий атмосферний двигун 1,6 л. До речі, саме цей “движок” найкраще підходить для встановлення ГБО та, як показав досвід експлуатації, працює на газі без проблем.
А ось в агрегатах Ecoboost виявлено більшу кількість характерних проблем. Так, у 3-циліндрових моторах об’ємом 1,0 л може тріснути пластикова трубка, встановлена між розширювальним бачком та турбіною, що загрожує перегріванням двигуна. Також охолоджуюча рідина може підтікати з-під кільця ущільнювача передньої кришки двигуна. Крім цього, 1,0-літрові мотори грішать ще й підтіканням оливи. Воно може підтікати з-під переднього сальника колінвалу, а також через кришку головки блоку циліндрів. Адже вона пластикова і може тріснути.
Цікава технічна особливість цих «двигунів» в тому, що ремінь ГРМ працює в масляній ванні і оригінальна деталь за даними заводу здатна прослужити під 200 тис. км. Проте рекомендовано не випробовувати долю і міняти ремінь на 100 000 км. Процедура не дешева, адже попутно потрібно може знадобитись заміна клапанної кришки, шківа колінвалу та інших деталей. Ще одна особливість цих двигунів – вимогливість до якості витратних матеріалів, особливо оливи.
Кожні 60 тис. км виробник рекомендує змінювати іридієві свічки запалювання.
В 4-циліндровому агрегаті 1,6л Ecoboost застосовується традиційний ремінь ГРМ, який працює «насуху», без оливної ванни і розрахований на 160 тис. км. У цей час бажано замінити і «помпу». У цих двигунах відзначені схожі проблеми з герметичністю масляної системи. До того ж пробігу в 160 тис. км. також нерідко втрачає герметичність прокладання кришки ГРМ і передній сальник колінвалу.
Найменш поширений мотор Focus – Ecoboost об’ємом 2,0 л, який встановлювався на гарячу версію ST. У ньому для підвищення надійності ГРМ застосовується металевий ланцюг, зауважень до якого спеціалісти не мають. Але загалом «болячок» цього двигуна вистачає. Так, у ньому відзначені виходи з ладу механізму зміни фаз газорозподілу VCT (у редукційному клапані виривало штифт). Виникають також неполадки з електромагнітним клапаном керування турбіною (вона починає некоректно працювати) і самою турбіною (виходить з ладу). При всіх перерахованих вище неполадках спалахує тривожна лампочка «Check engine» і виникає відчутна втрата потужності.
З «соляркових» моторів найчастіше зустрічається агрегат 1.6 TDCI. За твердженням спеціалістів конструктори Ford підвищили надійність цього двигуна і він вже не має проблем з недовговічною циліндропоршневою групою, яка на Focus II зношувалась до 100 тис. км, внаслідок чого значно збільшувалася витрата оливи і втрачалася тяга.
Характерне слабке місце всіх агрегатів Focus III – права гідравлічна подушка двигуна. У активних автомобілістів вона виходить з ладу ще до 100 тис. км (це проявляється у підвищеній вібрації на кузові та появі на гідроопорі слідів оливи).
Цікаво, що зустрічаються на дорогах і електричні модифікації Focus III. В них встановлено електромотор потужністю 107 кВт (145 к.с.) та тягову батарею скромної ємності 23 кВт*год. Її вистачало на 120 км з новою батареєю. У вживаних екземплярів показник запасу ходу часом не дотягує і до сотні км.
Коробки передач Focus III
Не менш різноманітний у Focus вибір коробок. Механічних трансмісій дві: 5-ступінчаста «механіка», яка дісталася у спадок від попередника та новий агрегат із 6ма ступенями.
До 6-ступеневої механічної коробки передач особливих зауважень у фахівців немає, а ось стару “5-ступку” вони критикують. Їй притаманні всі «болячки», які були відзначені ще на попередньому поколінні моделі: течуть сальники півосей і штока перемикання передач. Причому, якщо своєчасно не помітити втрату змащення з часом це може призвести до виходу з ладу 5-передачі – через недостатній рівень оливи вона страждає в першу чергу. Про те, що вона почала вмирати, повідомить гул під час їзди. Задня передача цього МКП не оснащена синхронізатором, тому нерідко вона включається з характерним хрустом. Це не є несправністю – такою є конструктивна особливість роботи «механіки».
А от механізм зчеплення з гідроприводом зазвичай служить без проблем.
Найчастіше фахівці критикують роботизовані коробки передач Powershift. Зверніть увагу – вони бувають двох видів: із сухим зчепленням (індекс 250) та мокрим (індекс 450). У першій олива не змінюється, а в другій мастило необхідно міняти разом із фільтром кожні 60 тис. км.
Як показав досвід експлуатації, фірмові “роботи” Powershift з 6-ступенями зарекомендували себе не особливо надійними і здатні доставити власникам Ford Focus зайвого головного болю, особливо так звана “суха” КП. Власники таких авто часто скаржаться на неприємні ривки і навіть скрегіт при перемиканнях передач, протікання оливи, знос зчеплення. Подібні неприємності відбуваються з цілого ряду причин. Одна з них – відмова електронно-механічного блоку керування перемиканням передач (ТММ). Знаючи про його невисоку надійність, виробник навіть продовжив гарантію на цей вузол до 5 років, протягом яких він безкоштовно його змінював. Ще одне слабке місце цієї КП – стають непридатними вилки витискних підшипників, через що перестають включатися передачі. Також у «сухій» коробці після пробігу в 100 тис. км може вийти з ладу блок зчеплення. Але, в Україні ці коробки передач вже добре вивчили, як і їх проблемні місця. Через те фахові спеціалісти не тільки беруться за їх ремонт, але й дають гарантію на свої роботи.
На тлі так званої сухої Powershift «мокра» КП куди надійніша і їй властива лише одна характерна проблема – підтікання мастила через сальники зчеплення. Але з іншого боку, через те, що зустрічається вона значно рідше (встановлювався на турбодизель 2.0 TDCI) та складність конструкції вона важча в ремонті.
Який же Ford Focus III обрати
Серед безумовних козирів Ford Focus III його демократична ціна. Подобається покупцям і його виразний дизайн, причому як зовнішній, так і інтер’єру, а також чималий вибір модифікацій, завдяки чому можна вибрати найкращу для себе версію. А прихильники швидкої їзди особливо оцінять Focus ST та рідкісний Focus RS.
Focus III має чимало цікавих технічних рішень, що виглядає сучасно. Проте саме через це треба бути уважним при купівлі, та перевіряти авто на фаховому сервісі, який знайомий з особливостями моделі. Адже при відносно невисокій ціні комплекс проблем з двигуном та коробкою передач легко може вилитись в половину ціни авто.
Рекомендовані оливи WOLF для Європейських авто
Ford Focus 1.0 Ecoboost (100 к. с.), | WOLF OFFICIALTECH 5W20 MS-FE |
1,0 л Turbo (100 к. с.), бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W20 MS-FE |
1,0 л Turbo (125 к. с.), бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W20 MS-FE |
1,6 л (105 к. с.), бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W30 MS-F |
1,6 л (125 к. с.), бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W30 MS-F |
1,6 л Turbo (150 к. с.), бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W30 MS-F |
2,0 л Turbo (250 к. с.), бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W30 MS-F |
1,6 Turbo (95 к. с.), дизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 MS-F |
1,6 Turbo (95 к. с.), дизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 MS-F |
1,6 Turbo (105 к. с.), дизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 MS-F |
2,0 Turbo (150 к. с.), дизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 MS-F |
Рекомендовані оливи WOLF для Американських авто
Ford Focus 1.0 Ecoboost (100 к. с.), | WOLF OFFICIALTECH 5W20 MS-FE |
1,0 л Turbo (100 к. с.), бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W20 MS-FE |
1,0 л Turbo (125 к. с.), бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W20 MS-FE |
2,0 л Turbo (250 к. с.), бензин | WOLF ECOTECH 5W30 SP/RC D1-3 |