Santa Fe второго поколения на голову выше своего предшественника. Он заметно крупнее, выглядит намного солиднее, представительнее, элегантнее и оснащен куда богаче. Чем же еще могут порадовать подержанные образцы данной модели? А чем огорчить?
Як показав досвід експлуатації, жодних проблем з корозійною стійкістю дана модель не має, а ось до кузовних деталей деякі зауваження все ж таки є. Відзначено також відмову кнопки дистанційного відкривання центрального замку на лівій зовнішній ручці дверей (пострестайлінгові автомобілі з 2010 р.).
Просторо та багато
Зверніть увагу – Santa Fe бувають 5- та 7-місними з додатковими розкладними сидіннями в багажнику (найдорожчі версії). Причому більш місткі автомобілі не рідкість, а завдяки великим розмірам машини на третьому ряду зможуть сісти навіть дорослі пасажири.
Ми вже говорили, що одна з важливих переваг цієї моделі – щедрий «фарш», і такі приємні опції, як клімат- та круїз-контроль, мультируль, не менше шести подушок безпеки, підігрів дзеркал та сидінь, парктронік, електроприводи скла та дзеркал – скоріше правило, ніж виняток із нього. Око власників пострестайлінгових версій порадує оптитронний щиток приладів (раніше був звичайним).
На другому ряду сидінь достатньо для трьох великих пасажирів. Зручність посадки підвищують регульовані по кутку нахилу спинки і практично рівну підлогу. А ось на третьому ряду зручніше людям зі зростом не вищим за середній.
В цілому салон Santa Fe виготовлений досить якісно, хоча деякі слабкі місця в ході експлуатації все ж таки були виявлені (див. фото). Шкірне оздоблення буває чорною та бежевою. Остання виглядає ефектніше, але потребує більш акуратного поводження та періодичних чисток.
Якість обробки салону хороша (за винятком керма). Обшивка зносостійка. При бічних маневрах видимість обмежує передня ліва ліва. Міжосьова муфта блокується примусово за допомогою кнопки.
Якщо виходити з сухих математичних цифр, то багажне відділення кросовера об’ємом 775/1580 л невелике в порівнянні з конкурентами, але в цілому воно зможе запросто впоратися з різними господарськими завданнями. Наприклад, перевезти усередині великий двокамерний холодильник – не проблема! Покритикувати авто можна тільки за те, що творці позбавили його зручної конструкції, властивої попереднику, – заднього скла, що окремо відкривається.
Багажник Santa Fe місткий, але в порівнянні з конкурентами невеликий – 775/1580 л проти 965/1750? у Kia Sorento і 952/2020 л у Ssang Yong Rexton. А з третім рядом сидінь він суто умовний.
Економія чи надійність?
Найбільшого поширення в Україні набули Santa Fe з бензиновим двигуном об’ємом 2,7 л і турбодизельним – 2,2 л. «Бензинки» 2,4 і 3,5 л з’явилися наприкінці виробництва цієї моделі і зустрічаються в наших краях досить рідко.
У ході експлуатації більш надійним виявився топовий мотор 2,7 л. Індивідуальні котушки запалення та фірмова система зміни фаз газорозподілу даного агрегату, як правило, слугує без проблем. Зважаючи на чималу витрату палива (у місті близько 14 л на «сотню»), багато власників 2,7-літрових версій встановлюють газобалонне обладнання. За твердженням працівників сервісу, при якісно виконаній роботі цей агрегат дуже добре працює на газі.
А ось турбодизельний агрегат 2,2 л здатний піднести більше неприємностей. Так, його форсунки чутливі до якості палива – “ліва” солярка може швидко вивести з ладу дані вузли. Як показала практика, не надто довговічні і свічки розжарення – в середньому служать 60-80 тис. км. Причому з їх заміною нерідко виникають складності – у гіршому випадку доводиться знімати головку блоку циліндрів і висвердлювати свічку, що «закипіла».
Santa Fe впевнено справляється із засніженими дорогами, піщаними та невеликими грязьовими ділянками. Але варто врахувати – це не позашляховик, і серйозна бездоріжжя цьому авто не під силу.
Можлива також відмова реле свічок розжарення. Шків колінвала з демпферною муфтою може стати непридатним після 80 тис. км. На автомобілях перших років випуску (2006–2008) траплялися випадки виходу з ладу паливних насосів ТНВД (пізніше їх модернізували і вони служать без проблем).
Характерні неполадки, властиві обом вищезгаданим агрегатам: можлива відмова стартера, течі переднього сальника колінвала та піддону двигуна.
ГРМ усіх моторів 2,7 л і 2,2 л (до 2010 р.) оснащений ременем, який необхідно міняти разом з роликами кожні 60 тис. км. У ході рестайлінгу 2010 турбодизель 2,2 л був модернізований: він став потужнішим на 42 л. с, а ГРМ отримав довговічний металевий ланцюг.
Його відмінність
На відміну від попередника, наділеного кращим позашляховим арсеналом (постійний повний привід з міжосьовою вискомуфтою і самоблокуючий «дифф» в задньому мосту), Santa Fe другого покоління обладнані повним приводом, що підключається – передні колеса задіяні при пробуксовці передніх за допомогою. При необхідності (для подолання складних ділянок доріг) її можна заблокувати за допомогою кнопки. Якогось іншого позашляхового обладнання даного кросовера немає, хоча, як запевняють власники Santa Fe, він цілком впевнено почувається і за межами твердих асфальтових доріг.
Зауваження до трансмісії – при пробігах понад 80 тис. км може дати текти кришка заднього редуктора і стати непридатним підвісний підшипник карданного валу. Добре, що підшипник змінюється окремо.
Автомобіль агрегатувався механічними та автоматичними коробками передач. У «механіці», поєднаній з турбодизельними моторами, довговічністю не відрізняється двомасовий маховик (він може стати непридатним до 70 тис. км). При цьому пробігу у всіх механічних КП можуть дати текти сальники півосей. В «автоматах» зазначено текти піддону картера та шлангів радіатора охолодження олії.
Характерна проблема, властива обом типам коробок передач – вихід із ладу підшипника правої півосі при великих пробігах (понад 100 тис. км). Причому якщо його своєчасно не замінити, далі розбивається шліцеве з’єднання внутрішньої та зовнішньої частин півосі, і в цьому випадку вже доведеться змінювати весь вузол у зборі.
Беріть свіже!
Обидві підвіски Santa Fe незалежні зі стабілізаторами поперечної стійкості: передня – McPherson, а ззаду встановлена багаторичажка. Справна ходова в міру жорстка, і на нерівностях машину трохи трясе. Зате на високій швидкості, при швидких перебудовах і поворотах підвіска досить добре тримає високий автомобіль.
Слабкі місця передка – опорні підшипники передніх стійок (можуть стати непридатними вже на 40-50 тис. км) і амортизатори, особливо передні (зношуються при 15-30 тис. км). Наприкінці випуску моделі в 2012 році виробник модернізував амортизатори, і тепер вони служать довше – 80-100 тис. км. На дорестайлінгових автомобілях довговічністю не відрізняються і колісні підшипники можуть прийти в непридатність вже на 50 тис. км. Погіршує ситуацію те, що вони змінюються у зборі зі маточками. 2010-го підшипники модернізували, і вони стали надійнішими.
У 7-місних версіях ззаду застосовуються амортизатори зі змінним ступенем жорсткості, які на наших дорогах можуть стати непридатними до 70-80 тис. км. Коштують вони приблизно в 3 рази дорожче за звичайні, тому власники нерідко змінюють їх на звичайні амортизатори в парі з більш жорсткими задніми пружинами.
Багато деталей підвісок відрізняються непоганим ресурсом. Кульові опори служать 80–100 тис. км, сайлент-блоки передніх важелів – 100–150 тис. км, а задньої «багаважелі» – близько 150 тис. км. А ось втулки переднього стабілізатора ходять близько 40 тис. км (заднього – 70 тис. км), стійки – 60–70 тис. км (заднього – 70–80 тис. км). Знижує вартість ремонту підвіски те, що багато розхідників змінюються окремо.
Може потурбувати кермо, оснащене ГУР: відзначений знос втулки рейки (при 70-80 тис. км), а також можуть дати текти сальники рейки. У цій ситуації тішить лише те, що рейка ремонтопридатна.
Є зауваження і до гальмівної системи: відмічено стукіт задніх супортів (вимагають періодичного мастила направляючих), а також відмова кінцевика включення/вимкнення стоп-сигналу, який вітчизняні дилери змінюють безкоштовно за рахунок заводу-виробника.
Слабкі місця
Характерні проблеми з салонним обладнанням пов’язані з фірмовою магнітолою – вона може не включитися або мимоволі вимкнутись, перейти в режим навігації або дисплей може “згаснути”
2010-2012 р.в.
Резюме autocentre.ua
Hyundai Santa Fe підійде тим, хто шукає великий, місткий та добре оснащений автомобіль із непоганими позашляховими якостями за відносно невеликі гроші. «Кореєць» дешевше багатьох престижніших конкурентів. Хоча надійність цього кросовера кульгає.
Історія
2000–2006 Випускався Hyundai Santa Fe першого покоління.
2006 Представлено другу генерацію Santa Fe.
2010 Рестайлінг моделі. З’явилися нові бензинові мотори 2,4 л і 3,5 л, а потужність турбодизеля 2,2 л підняли на 42 л. с. (197 л. с.).
2012 Запущено у виробництво третє покоління Hyundai Santa Fe.
Резюме
Кузов та салон
+
Часто трапляються версії на 7 місць. Багате обладнання. Просторий другий рядок. Зручність посадки підвищують регулювання спинок по куту нахилу
–
Слущується фарба на декоративних накладках переднього, заднього бамперів; відмова кнопки дистанційного відкривання центрального замку (авто з 2010 р.). Лобове скло може тріснути в районі підігріву двірників. Витирається фарба зі шкіряного оздоблення керма. Проблеми із магнітолою.
Двигуни
+
Бензиновий двигун 2,7 л менш проблемний і добре працює на газі.
–
Великий витрата палива (2,7 л). Чутливий до якості палива, недовговічні свічки розжарення, виходять з ладу реле свічок розжарювання та шків колінвалу, можлива відмова ТНВД авто 2006–2008 р.р. (CRDI 2,2 л), стартера (до 2010 р.). Течія переднього сальника колінвала і піддону двигуна (всі мотори).
Трансмісія
+
Непогані позашляхові можливості.
–
Поломка підшипника кардана і текти олії із заднього редуктора. Недовговічний двомасовий маховик (МКП із турбодизелем). Течія сальників півосей (усі МКП). Протікає піддон картера і шлангів радіатора охолодження масла (АКП). При великих пробігах зношування підшипника правої півосі (обидва типу КП).
Ходова, рульова
+
Вартість ремонту знижує окрему заміну багатьох розхідників.
–
Недовговічні опорні підшипники передніх стійок, амортизатори, підшипники ступичні. Зношування втулок і текти сальників рейки. Стук задніх супортів.
Hyundai Santa Fe (CM) | |
від $7000 до $16500 | |
Загальні дані | |
Тип кузову | універсал |
Дверей/месць | 5/5 або 5/7 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4675/1890/1795 |
База, мм | 2700 |
Масса споряджена/повна, кг | 1920/2420 |
Об’єм багажника, л | 775/1580 |
Об’єм бака, л | 75 |
Двигуни | |
Бензинові 4-циліндр.: | 2,4 16V (174 к.с.) |
6-циліндр.: | 2,7 л 24V (189 к. с.), 3,5 л 24V (280 к. с.) |
Дизельні 4-циліндр.: | 2,2 л Turbo (155/197 к. с.) |
Трансмісія | |
Тип привода | авт. підкл. повн. |
КП | 5- або 6-ст. мех. чи авт. |
Ходовая частина | |
Тормоза передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задняя | незал./ незал. |
Шини | 215/65 R17, 235/65 R17, 235/60 R18 |
Альтернатива
Kia Sorento 2002–2009 г. в. $4700-11800
На відміну від Santa Fe більшість Kia Sorento оснащена трансмісією з примусовим повним приводом, що підключається (рідко зустрічаються версії з заднім мостом, що автоматично підключається). Підвищує прохідність Sorento та наявність понижувальної передачі.
Тип кузова 5-дв. унів.
Об’єм багажника, л 965/1750
Двигуни 4-циліндр. 3 бенз.: від 2,4 л 16V (139 л. с.) до 3,5 л 24V (195 л. с.) і диз.: 2,5 л 16V Turbo (140/170 л. с.)
SsangYong Rexton 2007–2012 р. в. $4700-12500
Повний привід Rexton буває двох типів: постійний повний і підключається. Прохідність моделі підвищує понижувальна передача і «дифф» заднього моста, що самобликується (пропонувався як опція).
Тип кузова 5-дв. унів.
Об’єм багажника, л 952/2020
Двигуни 4-ціл. 2 диз.: 2,7 л Turbo (163/186 л. с.)