Kia Rio представлений двома модифікаціями – 4-дверним седаном і 5-дверним хетчбеком. Як засвідчив досвід експлуатації, серйозних зауважень до корозійної стійкості моделі немає, хоча деякі кузовні деталі потребують підвищеної уваги. Так, трапляються партії машин, у яких в передній оптиці відсутній вентиляційний отвір, як результат – потіють фари. Як і у більшості сучасних авто, Rio немає бічних молдингів, через що борти кузова нерідко оббивають неакуратні сусіди по парковці. Передні частини арок задніх коліс не обклеєні захисною плівкою, і з часом фарба сильно піскоструменіє, потребуючи підфарбовування, тому механіки радять власникам самостійно наклеїти на арки захист. Якщо господар авто нечасто заглядає під капот, його петлі мають схильність до «закисання» (капот відкривається з великим зусиллям). За нечастого використання заклинює і личинка замка кришки багажника (на недорогих версіях). Щоб уникнути таких проблем, механіки рекомендують ці вузли превентивно змащувати.
Незважаючи на бюджетність моделі, інтер’єр виконано якісно. Дорогі версії порадують незвичайними для компактних автомобілів опціями: мультирулем, оптитронним щитком приладів, підігрівом зони передніх двірників, датчиком світла тощо. З обладнання під час купівлі вживаного авто потрібно перевірити працездатність підігріву подушок передніх крісел і кнопок керування борткомпьютером і гучності магнітоли на кермі.
Rio також вразить запасом місця для ніг задніх пасажирів, однак через похилий дах простору над головою небагато. Ще одна важлива перевага цієї машини – багажник седана один із найбільш містких серед конкурентів, так само, як і порівнюючи з Hyundai Accent. Більші у Kia, ніж у родича, і багажні прорізи – навантажувальний і доступу в салон.
Мотори тільки бензинові
Для Rio призначені тільки бензинові двигуни – їх два, об’ємом 1,4 і 1,6 л. Обидва вони сучасні (сімейства Gamma) – оснащені фірмовою системою зміни фаз газорозподілу CVVT, індивідуальними котушками запалювання, а для підвищення надійності і довговічності ГРМ в ньому використовується довговічний металевий ланцюг.
Велика перевага цих агрегатів у тому, що вони можуть живитися не тільки бензином марки А-95, а й більш доступним – 92-м, що з урахуванням нинішніх цін на паливо вельми і вельми актуально. Крім того, нерідко для економії коштів власники встановлюють газобалонне обладнання. Як розповіли мотористи, двигуни Rio вимогливі до якісного встановлення ГБО – в іншому разі існує ризик передчасного капремонту. Варто також врахувати, що ГБЦ обох агрегатів не оснащені гідрокомпенсаторами, тому під час роботи на газі потрібно регулярно, кожні 50-60 тис. км, перевіряти і за необхідності регулювати теплові зазори клапанів. Сигналом до цього стане занадто гучний голос двигуна на холостих обертах. А от при їзді на бензині перевірка зазорів здійснюється рідше – кожні 120-150 тис. км.
Ці двигуни непогано себе зарекомендували, серйозних несправностей там виявлено не було, хоча дрібні неполадки присутні. Так, відзначений вихід з ладу ролика натягувача ременя навісного обладнання (проявляється писком під час роботи мотора). Іноді відмовляють індивідуальні котушки і виникають проблеми з датчиком покажчика рівня палива – він нерідко глючить, видаючи некоректні дані. Втім, ще одним винуватцем такої брехні може бути і безпосередньо покажчик на щитку приладів.
Зачиніть вікно!
Rio оснащувався двома типами коробок передач – 5-ступінчастою механікою та 4-ступінчастим автоматом. На вторинному ринку автомобілі з цими КП зустрічаються практично в рівній пропорції, завдяки чому кожен водій може підібрати найбільш підходящий для себе варіант.
Як показала практика, загалом обидва агрегати доволі міцні і витривалі, хоча деякі огріхи в трансмісії все ж було виявлено. Одне з загальних проблемних місць – заглушка оглядового вікна на картері КП. Її зроблено з пластика, і вона не забезпечує необхідної герметичності, як наслідок – через неї всередину картера потрапляє пил і вода. А якщо машина стоїть частіше, ніж їздить, то з часом це провокує корозію основного вала КП, а потім прискорене зношення сальника і його теча. Виробник, знаючи про проблему, проводить гарантійну заміну неефективної пластикової заглушки на більш якісну – гумову.
Ще одна болячка автомобілів 2011-2013 р. в. пов’язана зі зчепленням – несправність проявляється характерним металевим писком під час руху під навантаженням заднім ходом (вгору, при в’їзді на бордюр тощо). Це викликане ослабленням пелюсток корзини зчеплення. У 2014 році виробник модернізував цей вузол і після заміни він вже не завдає клопоту.
Обслуговування МКП полягає в контролі герметичності та заміні масла кожні 90 тис. км, а АКП – кожні 60 тис. км.
Чому кермо тугувате?
Рульове керування всіх Rio оснащене гідропідсилювачем, який виявився ненадійним. Так, після пробігу понад 40 тис. км з’являється люфт у зачепленні шестерня-рейка, а також розбивається опорна втулка рейки. Для вирішення цієї проблеми виробник навіть випустив спеціальний заводський ремкомплект. Крім того, відзначено прискорене зношення золотникового механізму рейки, що проявляється в більш важкому крученні керма в одну зі сторін. При цьому традиційні матеріали служать значно довше – наконечники рульових тяг здатні витримати понад 100 тис. км, а самі тяги – ще більше.
Гальмівна система Rio служить без проблем. Важлива її перевага – задні гальма оснащені дисковими механізмами, завдяки їм автомобіль більш чутливо реагує на педаль гальма під час активної їзди. Цим він вигідно відрізняється від багатьох конкурентів, забезпечених більш бюджетними задніми барабанниками – за умови такої їзді вони швидше перегріваються, погіршуючи ефективність гальмування.
Підвіска Rio енергоємна, більшість нерівностей вона добре відпрацьовує, не завдаючи дискомфорту тим, хто сидить всередині. Зворотний бік медалі – під час руху на швидкостях понад 120 км/год ходової не вистачає чіпкості, збитості, на нерівностях машину розгойдує, тому всі маневри потрібно робити плавно і швидка їзда не приносить задоволення.
Під час експлуатації передня підвіска може завдати неприємностей. Її вразливі місця – передні амортизатори і підшипники маточини. Так, на наших неякісних дорогах розбиваються кріпильні вушка стійок, через що порушується кастор коліс. Крім того, амортизатори можуть стукати або дати течу. А от підшипники маточини нерідко приходять в непридатність після пробігу 50-60 тис. км.
При цьому інші матеріали ходової служать довго: стійки переднього стабілізатора здатні протриматися близько 80 тис. км, його втулки і сайлент-блоки передніх важелів – близько 100, а кульові опори – в районі 150 тис. км. Знижує вартість ремонту окрема заміна всіх витратних матеріалів. А от гумки задньої балки сервісмени взагалі називають вічними.
Слабкі місця автомобіля
Історія
2005–2011 Випускався попередник – Kia Rio другого покоління.
01.12 Стартує виробництво 5-дверних хетчбеків.
01.15 Рестайлінг російських Rio і припинення їх поставок в Україну.
05.15 У нашій країні розпочато реалізацію європейських версій Rio.
Відгук
Юрій
Kia Rio 2012 р.в.
Експлуатує – 4 роки
Пробіг – 53 тис. км
Мотор – 1,4 л 16V
Потужність – 107 к. с.
КП – 5-ст. механ.
Подобається
Kia Rio привабив мене яскравою зовнішністю, непоганим фаршем і прийнятною вартістю. Хочу ще похвалити цю модель за великий запас місця для ніг задніх пасажирів. Ще один важливий плюс – місткий багажник. Крім того, машина радує доволі жвавою їздою і хорошою підвіскою – багато ям проходиш без особливого дискомфорту. Для економії коштів встановив ГБО, і ця доробка виявилася вельми актуальною з урахуванням нинішніх цін на бензин.
Не подобається
Не подобається, що на бортах кузова відсутні захисні молдинги і на парковках деякі дверцята вже зазнали пошкоджень. З несправностей відзначу вихід з ладу кнопок дистанційного керування гучністю магнітоли на кермі (замінили по гарантії) і проблеми з рульовим (почало стукати під час проїзду нерівностями). Крім цього, під час гарантійного ТО мені безкоштовно замінили якусь заглушку на коробці передач.
Резюме «Автоцентру»
Kia Rio – прекрасний вибір серед інших конкурентів. Завдяки яскравій зовнішності, місткому салону і великому багажнику цю модель можна порекомендувати молодим сімейним людям. Головні претензії стосуються недовговічного рульового і деяких деталей передньої підвіски.
Кузов і салон | |
+ Яскравий, виразний дизайн. Стійкість до корозії. Гарне співвідношення вартість авто/рівень оснащення. Незвичайні опції дорогих версій. Великий запас місця для ніг задніх пасажирів. Багажник – один з найбільш містких серед конкурентів. | − Може пітніти передня оптика (певні партії авто). Тріскається відбивач додаткового стоп–сигналу (хетчбек). Піскоструменять арки задніх коліс. Відсутність бічних молдингів негативно позначається на практичності. «Закисають» петлі капота і личинка замка кришки багажника. Може прийти в непридатність підігрів подушок передніх крісел, кнопки керування борткомпьютером і гучності магнітоли на кермі. Висока корма обмежує огляд назад (седан). |
Двигуни | |
+ Загалом двигуни надійні та довговічні. Можливість використання бензину марки А-92. | − Відзначений вихід з ладу натяжителя ролика ременя навісного обладнання, індивідуальних котушок запалювання і компресора кондиціонера. Проблеми з покажчиком рівня палива (некоректні свідчення). Вимогливість до якісного встановлення ГБО і необхідність більш частого регулювання зазорів клапанів. |
Трансмісія | |
+ На вторинному ринку механіка й автомат представлені практично в рівній пропорції. Обидва агрегати загалом надійні. | − Негерметична заглушка оглядового вікна на картері КП провокує проблеми, можливі несправності зчеплення (авто 2011-2013 р.в.). |
Ходова, рульове | |
+ Енергоємна ходова. Високий ресурс деяких деталей підвісок. Вартість ремонту знижує окрема заміна всіх витратних матеріалів. Задні дискові механізми підвищують ефективність гальмування. | − Не дуже хороша стійкість і розгойдування кузова при їзді на високих швидкостях. Недовговічне рульове, передні амортизатори і маточинні підшипникики. |
Kia Rio | |
від $5000 до $11 500 | |
Загальні дані | |
Тип кузова | хетчбек і седан |
Дверцят/місць | 5/5 и 4/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4120/1700/1470 и 4377/1700/1470 |
База, мм | 2570 |
Маса споряджена/повна, кг | 1055/1565 і 1120/1565 |
Об’єм багажника, л | 389/1043 и 500 |
Об’єм бака, л | 43 |
Двигуни | |
Бензинові 4-циліндр. | 1,4 л 16V (107 к.с.), 1,6 л 16V (123 к.с.) |
Тип привода | передній |
КП | 5-ст. мех., 4-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./напівзалежн. |
Шини | 185/65 R15, 195/55 R16 |