Огляд уживаного Kia Picanto за ціною від $2 800 до $7 200
Для початку повідомимо про цікаві факти щодо біографії Kia Picanto. Так, незважаючи на корейський бренд, деякі автомобілі мають український родовід: версії, випущені після 2007 року, збирали методом великовузлового складання на Луцькому автозаводі. Фахівці запевняють, що особливих претензій до якості українських версій немає. А ще нагадаємо, що у Picanto є рідний брат – родич по концерну – Hyundai i10. Ці моделі використовують спільні вузли й агрегати і, за великим рахунком, відрізняються лише обгорткою – індивідуальним дизайном зовнішності та інтер’єру, а українські малолітражки – ще й комплектаціями.
Під час вибору маленьких автомобільчиків для сучасних покупців одним із найважливіших критеріїв є питання безпеки. За цією дисципліною герой нашого матеріалу твердий трієчник – за результатами краш-тестів EuroNCAP у 2004 році він отримав лише три зірки з максимальних п’яти.
Під час купівлі уживаних Picanto фахівці рекомендують уважно оцінити стан його задніх колісних арок (на б/в авто там може з’явитися іржа), передньої оптики (з часом піскоструменіє захисний пластиковий ковпак і фари гірше світять), переднього бампера (внаслідок неакуратної їзди власники нерідко відривають декоративну пластикову губу) і зовнішніх дверних ручок (іноді з них стирається фарба).
Традиційно для компактних авто всередині Picanto зручно зможе розміститися четверо членів екіпажу – трьом на гальорці буде затісно. Незважаючи на поважний вік моделі, її салон не здається старомодним. З урахуванням бюджетної спрямованості пластик деталей жорсткий, але обшивка відрізняється непоганою зносостійкістю і до якості оздоблення серйозних претензій немає. Загалом надійно працює і внутрішнє обладнання. Огляд з місця водія дуже хороший. Єдине, що може погіршити його – підголівники задніх сидінь в піднятому положенні: вони перекривають видимість через скло. Але якщо їх опустити на спинки, вони тиснутимуть у спину заднім пасажирам.
Багажник Kia Picanto менший ніж у співплатформеного Hyundai i10 – 125/870 л проти 225/910 л відповідно. Та й порівняно з конкурентами його похідний об’єм невеликий, а от максимальний – один із найсолідніших.
Особливо не вибереш
Усі Picanto оснащені бензиновими силовими агрегатами. Більшість малолітражок укомплектовані двигуном 1,1 л. Рідко зустрічаються дорестайлінгові авто з двигуном 1,0 л. На цьому вибір силових агрегатів українських версій закінчується, тоді як під капотом європейських Picanto і співплатформеного Hyundai i10 можна зустріти топовий агрегат 1,2 л.
Мотори 1,1 л відрізняються непоганою живучістю – є приклади, коли вони їздили до 300 тис. км і все ще не потребували капремонту. Але з віком вони все ж таки можуть завдати чимало клопоту. Так, після 100 тис. км починає підтікати мастило з-під прокладки піддону картера, передньої кришки двигуна і заднього сальника коленвала. Крім того, після такого пробігу сильно іржавіє і сам піддон, що також загрожує підтіканням мастила. Стають непридатними і високовольтні дроти, внаслідок чого виникають перебої в системі запалювання, а про цю проблему нагадає індикатор сһеск engine на щитку приладів.
Крім того, мотористи зазначили, що двигуни Picanto вимогливі до якості пального. Якщо використовувати поганенький бензин з часом засмічується дросельна заслінка і регулятор холостого ходу. Про це сигналізує нестійка робота на холостих обертах. У деяких випадках виручає чищення забруднених вузлів, але якщо це не допоможе, знадобиться недешева їх заміна.
А ще відзначено вихід з ладу датчика температури охолоджувальної рідини. Причому, що погано – стрілочного покажчика на щитку приладів немає, а сигнальна лампочка при цій поломці не загоряється, тому власники дізнаються про проблеми, коли стається перегрів двигуна. Щоб уникнути цих неприємностей, мотористи радять власникам під час обслуговування проконтролювати працездатність датчика або превентивно замінити його деталлю нового зразка, яка прекрасно себе зарекомендувала.
Особливість всіх Picanto – вони оснащені акумуляторами невеликої потужності – 35 А•год, тому якщо машина довго стоїть, та й ще на увімкненій протиугінній сигналізації, АКБ розряджається. Найбільше це відчувається взимку. У сильні холоди чимало власників скаржаться, що з запуском мотора нерідко виникають складнощі. На жаль, через брак місця встановити більш ємний акумулятор неможливо.
Власникам Picanto важливо знати, що ГРМ силових агрегатів оснащений ременем, який необхідно міняти разом з роликами кожні 60 тис. км
Для ще більшої легкості
Оскільки чимало Picanto купували як жіночу машину, то найбільшого поширення в Україні набули версії, оснащені автоматичними коробками передач, що дають більшу легкість у керуванні. Варіанти з механікою зустрічаються на вторинному ринку набагато рідше.
Загальна особливість обох КП – після пробігу в 80-120 тис. км відзначено втрату герметичності сальників півосей. Але загалом більш рідкісна механіка надійніша і не така вимоглива.
Важливо знати, що у версій, складених до 2008 року, в АКП використовується двокомпонентне мастило (між собою змішуються два типи мастила в пропорції 2:1), а після – звичайне однокомпонентне. Застосування невідповідного мастила загрожує прискореним зношуванням автомата.
Як засвідчила практика, автомат не любить активної їзди: внаслідок невеликої потужності мотора підвищується навантаження на АКП і, як результат, відбувається прискорене зношування пакетів передач. Про цю проблему свідчать удари під час перемикання.
АКП у парі з малооб’ємними моторчиками забезпечує компактному автомобільчику черепашачу розгінну динаміку – близько 18 с до 100 км/год, причому для такої спритності двигун доводиться постійно крутити. В результаті витрата пального в міському циклі доходить до 9 л на сотню. Добре, що згідно з даними виробника, мотори здатні споживати більш дешевий бензин А-92. Для економії коштів власники нерідко встановлюють ГБО, і загалом двигуни Picanto непогано працюють на цьому пальному. Щоправда, щоб уникнути проблем кожні 30-40 тис. км потрібно регулювати теплові зазори клапанів.
Доповість про все
Як і у більшості конкурентів, підвіска Picanto жорсткувата, вона докладно доповідає про всі вади дорожнього полотна. Як показав досвід експлуатації, загалом ходова малолітражки служить непогано. Найчастіше (через 30-40 тис. км) в передній підвісці McPherson на наших дорогах доводиться міняти стійки стабілізатора. Його втулки і подушки передніх стійок здатні протриматися щонайменше 60 тис. км. Сайлент-блоки важелів і кульові опори ходять 80-100 тис. км. Водночас заміна задніх сайлент-блоків передніх важелів проблематична: з часом сильно іржавіє кріпильний болт, який проходить через балку і під час відкручування нерідко ламається.
Вразливе місце задньої напівзалежної підвіски – амортизатори, які стають непридатними після 60-80 тис. км. Їх доводиться міняти разом з пильовиками і відбійниками (тоді як ці самі деталі передка служать і після 100 тис. км). Інші матеріали задка вважаються вічними.
Рейкове рульове керування всіх Picanto оснащено підсилювачем. На дорестайлінгових версіях використовувався гідравлічний вузол, а з 2007 року – електричний. Слабке місце обох рейок – опорні втулки, які зношуються після пробігу в 60 тис. км і створюють характерний стукіт під час проїзду нерівностей, а в гідравлічному вузлі відзначена ще й втрата герметичності в місцях завальцювання шланга високого тиску.
Гальмівна система Picanto простіша, ніж у співплатформеного i10: ззаду встановлено барабанні гальмівні механізми (тоді як у Hyundai – дискові). Характерна особливість передніх гальм – прискорене зношування колодок (ходять загалом 20-30 тис. км). Задні барабанники більш живучі – вони здатні витримати 100-120 тис. км, (щоправда, після такого пробігу накладки нерідко відпадають, а ще механізми схильні до корозії, тому, щоб вони справно працювали, рекомендується хоча б раз на два роки їх розбирати і змащувати).
Слабкі місця автомобіля
Резюме «Автоцентру»
Уживаний Kia Picanto – не найкращий вибір малолітражки: в цих авто можуть виникнути проблеми з тими чи іншими вузлами. Однак Picanto цікавіший, ніж його корейсько-узбецькі чи китайські конкуренти, і доступніший за французьких, німецьких чи японських однокласників.
Кузов і салон | |
+ Прекрасна оглядовість. Салон зручний для чотирьох осіб і відрізняється високою стелею. Максимальний об’єм багажника Picanto один із найбільших в класі. | − Поганенька безпека. Можуть іржавіти задні колісні арки, піскоструменіє захисний пластиковий ковпак передньої оптики, стирається фарба з зовнішніх дверних ручок і хромованого покриття на ручці важеля автоматичної коробки передач, відривається декоративна пластикова губа переднього бампера. Відзначено рипіння пластикових деталей салону. Невеликий похідний об’єм вантажного відсіку. |
Двигуни | |
+ Довговічні мотори. | − Немає особливого вибору двигунів. Іржавіє піддон картера. Після 100 тис. км відзначено течу мастила з-під прокладки піддону картера, передньої кришки двигуна і заднього сальника коленвала. Вимогливість до якості пального – загрожує проблемами з дросельною заслінкою і регулятором холостого ходу. Відмова датчика температури охолоджувальної рідини. Малопотужний акумулятор завдає неприємностей під час запуску двигуна в холоди. |
Трансмісія | |
+ Надійна механічна коробка передач. | − Теча сальників півосей після пробігу в 80-120 тис. км. За умови активної їзди можлива відмова АКП. |
Ходова, рульове | |
+ Чимало розхідників ходової доволі довговічні. | − Жорстка підвіска. Проблематична заміна задніх сайлент-блоків передніх важелів (часто ламаються кріпильні болти). Невеликий ресурс задніх амортизаторів і втулок рульової рейки. Втрата герметичності шланга високого тиску ГУР. Прискорене зношування передніх колодок. Задні барабанні механізми схильні до корозії. |
Kia Picanto | |
від $2 800 до $7 200 | |
Загальні дані | |
Тип кузова | хетчбек |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 3535/1595/1480 |
База, мм | 2370 |
Маса споряджена/повна, кг | 850/1350 |
Об’єм багажника, л | 125/870 |
Об’єм бака, л | 35 |
Двигуни | |
Бензинові 4-циліндр. | 1,0 л 12V (60 к.с.), 1,1 л 12V (67 к.с.) |
Трансмісія | |
Тип привода | передній |
КП | 5–ст. мех., 4–ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./бараб. |
Підвіска передня/задня | незалежн./напівзалежн. |
Шини | 155/70 R13, 165/60 R14 |
Історія
1999–2003 У виробництві попередник – Kia Visto.
2003 На Франкфуртському автосалоні дебютувала нова модель – Kia Picanto.
2007 Рестайлінг моделі. У рульовому керуванні гідравлічний підсилювач було замінено на сучасніший – електричний.
2010 Ще одна невеличка модернізація – машину прикрасив новий передній бампер.
2011 Представлено друге покоління Kia Picanto.
Альтернатива
Hyundai i10 із 2007-2013 р. в. | від $3 500 до $7 750 |
Тип кузова | 5-дв. хетчбек |
Об’єм багажника, л | 225/910 |
Двигуни 4-циліндр. | 1,1 л 12V (67 к.с.), 1,2 л 16V (77 к.с.) |
Hyundai i10 – співплатформенний конкурент Kia Picanto. Вони використовують спільну технічну начинку, а відрізняються лише варіантами комплектацій: i10 не оснащували двигуном 1,0 л, а пропонували з агрегатом 1,2 л. Його гальмівна система сучасніша – на задній осі встановлено дискові механізми. Більший у i10 і багажник.
Daewoo Matiz із 1998 р. в. | від $1 300 до $4 200 |
Тип кузова | 5–дв. хетчбек |
Об’єм багажника, л | 165/625 |
Двигуни 3 і 4-циліндр. | два бенз.: 0,8 л 8V (52 к.с.) і 1,0 л 8V (64 к.с.) |
Порівняно з Kia Picanto Daewoo Matiz відрізняється помірною ринковою ціною, а також вартістю утримання і запчастин до нього. Не менш важливі переваги цієї малолітражки – проста конструкція, висока ремонтопридатність і цілком прийнятна надійність.