Огляд вживаного Nissan Qashqai (J10) за ціною від $5500-16000
Nissan Qashqai атакував своїх конкурентів по всіх напрямках, запропонувавши покупцям широкий вибір різних модифікацій. Завдяки цьому перед ним «капітулювали» багато наших автомобілістів. Чого ж очікувати від вживаних Qashqai?
На відміну від багатьох конкурентів, кросовер Nissan представлений двома модифікаціями: 5-місним універсалом і 7-місним універсалом Qashqai+2 з подовженим на 211 мм кузовом і збільшеною на 135 мм колісною базою. Остання версія більш практична – вона відрізняється великими пасажиромісткістю і вантажним відсіком і коштуєдорожче звичайного Qashqai. Подовжена версія не стала такою ж масовою, як 5-місна версія – Qashqai+2 трапляється рідше.
Ще одна перевага цього кросовера – можливість вибору передньо-і повнопривідних версій, обидві вони зустрічаються на вторинному ринку практично в однаковій пропорції.
До речі, незважаючи на приналежність до японського бренду, Qashqai був створений дизайнерами європейського підрозділу Nissan у Лондоні та випускається у місті Сандерленді (Великобританія).Через 4 роки з моменту появи кросовер зазнав рестайлінгу, в ході якого оновилися задні ліхтарі і суттєво змінилася передня частина, що додало авто більшої агресії та спортивності. Якщо раніше 5- і 7-місні модифікації відрізнялися радіаторними гратами (див. фото), то після модернізації вони втратили цю особливість. З 2010 року в салоні з’явилися нові щитки приладів, аудіосистема та блок управління «кліматом». Оновлені версії кросовера випускаються і сьогодні. Сьогодні ми оцінимо споживчі якості машин, випущених до рестайлінгу.
До якості обробки салону є зауваження – згодом у салоні з’являється скрип пластикових деталей, стукає замок кришки багажника, затираються внутрішні дверні ручки та оббивка бублика.
Повнопривідна трансмісія All Mode 4×4 управляється зручним регулятором, що обертається, розташованим на центральному тунелі.
На гальорці запасу місця для ніг вистачить і високим людям, а над головою людині на зріст понад 1,85 м її буде мало. Зручність посадки посередині підвищує низький центральний тунель кузова.
Третій ряд сидінь 7-місної версії Qashqai+2 розрахований на дітей – дорослим людям сідати туди не варто.
У профіль дізнатися 7-місну версію Qashqai+2 можна по подовженій задній кватирці, а попереду – по хромованій решітці радіатора (у 5-місної версії вона виконана з чорного пластику).
Безпечний та модний
Всі Qashqai відрізняються високою пасивною безпекою – за результатами краш-тестів EuroNCAP у 2007 році автомобіль завоював максимальні 5 зірок. Немає претензій до його корозійної стійкості.
Салон оформлений сучасно. Основою дизайну є круглі елементи деталей – усередині таких дуже багато. Завдяки високій посадці та вдале розташування стійок кузова оглядовість у Qashqai хороша. До ергономіки гальорки 5-місних версій є зауваження – висадку ускладнює звужену знизу дверний проріз, через що ногою чіпляєшся за карту дверей і килим під заднім сидінням. Двері 7-місних модифікацій довші, завдяки чому процес висадки значно зручніший. Спинки задніх сидінь Qashqai+2 регулюються по куту нахилу, для доступу до сидінь третього ряду вони складаються, а подушка зсувається вперед.
Порівняно із «однокласниками» вантажні відсіки обох модифікацій середні. Об’єм багажника 5-місного Qashqai – 410/1515 л, тоді як у Hyundai Tucson – 325/1375 л, а Mitsubishi Outlander – 420/1100 л.
Частіше – бензин
Qashqai, що експлуатуються в Україні, в основному з бензиновими двигунами. Уживані турбодизелі почали возити з Європи відносно нещодавно.
У нас найбільш поширені версії з 2,0-літровим бензиновим двигуном, трохи рідше зустрічаються 1,6-літрові модифікації. Працівники фірмової СТО розповіли, що кросовер оснащений двигунами нового покоління, в яких слабкі місця подібних агрегатів, які раніше застосовувалися на інших моделях Nissan, були враховані і ліквідовані. В результаті надійність двигунів Qashqai помітно підвищилася.
З характерних неполадок можна згадати про вихід із ладу паливного насоса. Поломка виникає через застосування неякісного палива. Заміна навіть на неоригінальну деталь коштує недешево – близько 2 тис. грн. Ще одна проблема – згодом через наліт бруду може брехати покажчик рівня палива, занижуючи його реальну кількість. Залив бак – показує приблизно половину… Крім того, було відзначено втрати герметичності передньої кришки двигуна (потрібно замінити ущільнення).
Якихось інших серйозних зауважень до обох моторів Qashqai немає. Без проблем працюють системи зміни фаз газорозподілу та індивідуальні котушки запалювання. Не вимагає обслуговування і привід ГРМ, з довговічним металевим ланцюгом. Теоретично зазори клапанів потрібно регулювати, хоча чітких термінів даних робіт виробник не встановив, але в практиці їх виконують лише за ремонтах ГБЦ.
Слабкі місця автомобіля
Хромоване покриття внутрішніх дверних ручок нерідко облазить, а ?замінник на обшивці рульового колеса сильно затирається.
Термоекран може відірватися і лягти на вихлопну систему, що супроводжується неприємним дзвінким звуком.
Слабкі місця передньої підвіски – опорні підшипники передніх стійок та сайлент-блоки переднього підрамника.
Конструктивна особливість задніх дорестайлінгових амортизаторів Qashqai – гучна робота, що проявляється неприємним стукотом при проїзді нерівностей.
У версіях з варіатором CVT відзначені виходи з ладу кінцевика селектора КП.
Дружній паритет
Qashqai бувають передньо-і повнопривідними. У відсотковому співвідношенні обох версій на українському ринку – паритет. Конструктивно повний привід All Mode 4×4 аналогічний старшому брату X-Trail. У ньому застосовується електронно керована міжосьова муфта. У штатних режимах для економії палива автомобіль слід експлуатувати як передньопривідний (режим 2WD). На мокрій, ґрунтовій або засніженій дорозі рекомендується рухатися в режимі Auto – при пробуксуванні передніх коліс автоматично підключаються задні. Якщо ж подолати складну ділянку, необхідно задіяти повнопривідний режим Lock, тоді муфта заблокується, розподіляючи момент між колесами порівну. При швидкості понад 30 км/год трансмісія сама перетворюється на режим Auto.
Незважаючи на високий кліренс 200 мм і наявність повного приводу, Qashqai – типовий «паркетник». Позашляхові можливості авто переоцінювати не варто, хоча він може подолати невеликий бруд, піщані та засніжені ділянки дороги.
Як показав досвід експлуатації, All Mode 4×4 цілком надійна. Те саме можна сказати і про механічну КП. А ось безступінчастий варіатор CVT, який зустрічається частіше, ніж “механіка”, може потурбувати. Були відзначені проблеми з селектором важеля КП – виходив з ладу кінцевик положення P (паркінг), через що важіль не можна перевести в режим D (драйв). Дістатися сервісу можна, натиснувши спеціальну аварійну кнопку біля селектора. Ремонт передбачає заміну селектора. Після цього проблема зазвичай не повторюється. Крім того, в окремих випадках у CVT виходили з ладу підшипники, що супроводжувалося характерним «тролейбусним» гулом при русі на швидкостях 40–50 км/год.
Обслуговування «механіки» полягає у заміні олії кожні 90 тис. км, а варіатора – кожні 60 тис. км.
Практичним автомобілістам порекомендуємо Qashqai+2 – він місткіший за 5-місну версію: розрахований на сімох осіб, а при складеному третьому ряді його багажник на 140 л більше! Хоча максимальний обсяг обох версій майже не відрізняється – 1515 і 1520 л відповідно.
Найбільшого поширення на нашому ринку набули бензинові 2,0-літрові версії в парі з безступінчастим варіатором CVT.
Що стукає?
Обидві підвіски Qashqai незалежні: попереду – McPherson, ззаду – «багатоважіль». Найбільш характерне зауваження до «ходової» – стукіт у задній підвісці. Причина – жорсткі задні амортизатори, які відпрацьовують нерівності доріг. Після рестайлінгу виробник став застосовувати амортизатори, які працюють краще та тихіше.
У підвісці Qashqai виявлено й інші слабкі місця: опорні підшипники передніх стійок і сайлент-блоки переднього підрамника – вони можуть вийти з ладу навіть за невеликих пробігів. Втулки переднього та заднього стабілізаторів, а також стійки переднього в середньому доводиться міняти кожні 40–50 тис. км. Стійки заднього стабілізатора ходять 60-70 тис. км. Часто до 100 тис. км. вимагають заміни ступичні підшипники. При цьому сайлент-блоки передніх важелів і кульові опори здатні протриматися більше 100 тис. км, а гумки задньої багатоважеля – 150 тис. км.
На відміну від молодшої Micra, електропідсилювач керма Qashqai працює без проблем. Наконечники кермових тяг служать майже 150 тис. км. Єдина можлива неприємність – скрип пильовика кермового валу, який «лікується» аерозольними мастилами. До надійності гальм зауважень немає.
Головний козир
У порівнянні з конкурентами у Qashqai багато модифікацій, що дозволяє вибрати відповідну версію. Покупку цієї моделі можна порадити тим, кому потрібне авто з великим дорожнім просвітом та кращими, ніж у простих легковиків, позашляховими можливостями. Загалом Qashqai надійний. Основна проблема – недовговічність деяких деталей «ходової».
Історія
09.06 Дебютує нова модель – 5-місний кросовер Nissan Qashqai.
02.07 Розпочато офіційний продаж.
10.08 Запущено у виробництво подовжену 7-місну версію Qashqai+2.
03.10 Рестайлінг кросовера.Резюме
Кузов та салон
+
Важлива перевага Qashqai у порівнянні з багатьма конкурентами – наявність 5- та 7-місних версій, що надає великі можливості при виборі найбільш відповідного авто. Кросовер відрізняється високою пасивною безпекою, хорошими корозійною стійкістю та оглядовістю.
–
Є зауваження щодо якості оздоблення інтер’єру та ергономіки його задньої частини у 5-місних версій. Може відірватись термозахист вихлопної системи.
Силовий агрегат та трансмісія
+
Загалом двигуни виявилися надійними. Можливість вибору розширює наявність вибору передньо- та повнопривідних модифікацій. Безпроблемні механіка та повнопривідна трансмісія.
–
На ринку відсутні економічніші дизельні версії. У ході експлуатації можливий вихід із ладу паливного насоса, а також втрата герметичності передньої кришки двигуна. Може почати брехати покажчик рівня палива, найчастіше занижуючи реальну кількість бензину у баку. У версіях, оснащених безступінчастим варіатором CVT, зазначені проблеми з селектором важеля КП, а в окремих випадках виходили з ладу підшипники даного агрегату.
Підвіска, рульове, гальма
+
Всі Qashqai відрізняються великим дорожнім просвітом. У ході експлуатації електропідсилювач керма та гальма виявилися надійними.
–
Стук задніх амортизаторів. Невеликий ресурс сайлент-блоків переднього підрамника, підшипників маточок та опорних передніх стійок. Скрип пильника кермового валу.
Nissan Qashqai
Від $5 500 до $ 16 000
Загальні дані
Тип кузову універсал Дверей/місць 5/5 або 5/7 Габарити, Д/Ш/В, мм 4315/1780/1605 и 4526/1780/1645 База, мм 2630 та 2765 Дорожний просвіт, мм 200 Масса споряджена/повна, кг 1440/1960 та 1545/2110 Об’єм багажника, л 410/1515 та 130/550/1520 Об’єм бака, л 65 Двигуни
Бензинові 4-циліндр.: 1,6 л 16V (115 к. с.), 2,0 л 16V (140 к. с.) Трансмиссія
Тип привода передн. або повн. КП 5-, 6-ст. мех. або безступ. варіатор CVT Ходовая частина
Гальмав передні/задні диск. вент./диск. Підвеска передня/задня незал./незал. Шини 215/65 R16, 215/60 R17 Альтернатива
Hyundai Tucson з 2004-2012 р. в.
Завдяки доступній вартості та гарному оснащенню Hyundai Tucson завоював широку популярність серед вітчизняних автомобілістів. Його повний привід влаштований подібно до Nissan Qashqai – задні колеса підключаються автоматично при пробуксуванні передніх. Є можливість і примусового блокування міжосьового диференціалу. Існують також передньопривідні версії, що становлять 10-15% від загальної кількості.<т>
від $5 000 до $14 000 Тип кузову 5-дв. унів. Габарити, Д/Ш/В, мм 4325/1795/ 1730 База, мм 2630 Двигуни 4-цил. 2 бенз.: 2,0 л 16V (142 л. с.), 2,7 л 16V (175 л. с.) и 2 диз.: 2,0 л 16V Turbo (112 л. с.), 2,0 л 16V Turbo (140 л. с.) Mitsubishi Outlander 2003–2009 р. в.
На відміну від Hyundai Tucson та Nissan Qashqai Outlander має постійний повний привід, а його міжосьовий диференціал блокується автоматично при пробуксовуванні коліс будь-якої осі. Порівняно з конкурентами Outlander наділений динамічною зовнішністю і таким же іміджем, але при цьому налаштування його «ходової» аж ніяк не спортивне – воно енергоємне і забезпечує кросоверу комфортний хід по вибоїнах.
від $5 000 до $9 000 Тип кузову 5-дв. унів. Габарити, Д/Ш/В, мм 4545/1750/ 1670 База, мм 2625 Дорожній просвет, мм 195 Двигуни 4-цил. 3 бенз.: від 2,0л 16V (136 к.с.) до 2,4 л 16V (162 к. с.)