Незважаючи на назву, корейський кросовер не відрізняється ні стрімкістю форм, ні приголомшливими технічними характеристиками. Проте модель другого покоління зарекомендувала себе як невибаглива повсякденна машина.
Кросовер Kia Sportage – рідний брат Hyundai Tucson. Ці моделі корейського концерну створені на одній платформі та використовують спільні вузли та агрегати. Відрізняються машини лише дизайном інтер’єру та інтер’єру, а в Україні – ще й набором опцій.
Обидва автомобілі мали українську «прописку» – вони збиралися в нашій країні: спочатку у Луцьку, а з 2009-го – у Запоріжжі. У тому ж році був проведений легкий рестайлінг Kia Sportage – оновлені версії можна дізнатися по затемненому захисному ковпаку передньої оптики (раніше був прозорий), а також іншій решітці радіатора з однією хромованою смужкою (раніше їх було дві). Зміни на «кормі» ще менш помітні: декоративна накладка кришки багажника на версіях з 2008 року стала довшою – на всю ширину проштампування під номер.
Kia Sportage 2004–2010 р. в.
від $6 000 до $10 000Практичний, але не у всьому
Кузови цієї моделі непогано витримують випробування нашими «солоними» зимовими дорогами. Загалом зауважень до корозійної стійкості немає. Єдине характерне слабке місце – петлі скла п’ятих дверей, на них іноді лущить фарба, і вони іржавіють.
Кузов Sportage з пофарбованими в такий же колір накладками на боковинах і бамперами менш практичний, ніж у Tucson з накладками, пофарбованими в чорний колір, проте обшивка сидінь краще. Багато Sportage з комбінованою оббивкою: з обох боків крісел – «шкіра», а по центру – велюр. А ось сидіння більшості Hyundai обшиті тканиною, яка, немов пилосос, тягне на себе все – волоски, нитки, шерсть та пил. Але за формою крісла однакові – рівні, в міру жорсткі та без особливої бічної підтримки.
Функціональність дорестайлінгових версій підвищує спинка переднього пасажирського крісла, що відкидається вперед, що дозволяє перевозити в салоні довгоміри або отримати зручний похідний столик. Для здешевлення багато Sportage після 2008 року стали випускати зі звичайною, невідкидною спинкою крісла.
У салоні легко розмістяться п’ять членів екіпажу. На гальорці запасу місця для колін вистачить навіть високим пасажирам. Огляд з місця водія хороша, її лише злегка обмежує ліва передня стійка. До якості пластику зауважень немає.
Салон привабливий: передня закруглена панель плавно перетворюється на карти дверей. Про далеку спорідненість із позашляховиками нагадує ручка на торпедо перед переднім пасажиром.
Прохідність повнопривідних версій моделі підвищує примусове блокування міжосьового диференціала – задіюється кнопкою на торпедо зліва від рульової колонки.
Завдяки рівній підлозі на задньому сидінні зможуть зручно розміститися троє пасажирів. Підвищують комфорт посадки спинки заднього дивана, що регулюються. Діапазон досить широкий: від майже вертикального до напівлежачого.
Змінюйте масло вчасно
Лінійка агрегатів, призначених для Sportage, складається з двох бензинових та двох дизельних двигунів, але в Україні найбільшого поширення набули 2,0-літрові бензинові версії.
За твердженням мотористів дилерської СТО, агрегати Sportage зарекомендували себе як надійні, а проблеми можуть виникнути тільки при неправильній експлуатації. Наприклад, у бензиновому моторі об’ємом 2,0 літра через невчасну заміну масла були відзначені випадки виходу з ладу фірмової системи зміни фаз газорозподілу CVVT. При цьому помітно знижується тяга, а на щитку приладів спалахує контрольна лампа Check engine. Причиною відмови системи стає забруднення клапана CVVT. Слід зауважити, що чищення даного клапана не завжди допомагає, часто потрібна його заміна.
Проблеми з дизельними агрегатами виникають, як правило, взимку, коли власники автомобілів заливають літнє паливо (зазвичай на початку зими), в якому при сильних морозах з’являється парафін. В результаті двигун відмовляється заводитися. Будь-яких інших несправностей у моторах Sportage не зазначено.ГРМ всіх силових агрегатів приводиться в дію ременем, який необхідно міняти разом із роликами кожні 60 тис. км. У 2,7-літровому двигуні ременем ГРМ наводиться і водяний насос, здатний прослужити майже два терміни служби ременя (100-120 тис. км). Теплові зазори клапанів бензинових двигунів регулюються за допомогою спеціальних шайб, хоча на практиці необхідність виконання цієї процедури виникає вкрай рідко – до 300-350 тис. км. А в ГРМ турбодизелів використовуються гідрокомпенсатори.
Двигуни Sportage досить надійні, вони можуть створити проблеми лише за порушення регламенту техобслуговування.
Противник агресії…
В арсеналі Sportage є механічні та автоматичні коробки, але на нашому ринку найбільш популярні версії з «механікою». У спокійних водіїв, як правило, проблем з МКП не виникає, а от при агресивній їзді відмічено вихід із ладу синхронізаторів 2-ї та 3-ї передач. Несправність проявляється у утрудненому (з характерним хрустом) включенні даних передач. При цьому потрібна заміна синхронізаторів. Крім того, після 150 тис. км виникає відчутний люфт куліс перемикання передач, викликаний зносом втулок.
У менш поширених автоматичних коробках передач характерних проблем під час експлуатації не було виявлено.Багато автомобілів Sportage оснащені повнопривідною трансмісією, дешевші передньопривідні версії зустрічаються рідше. Повний привід корейського авто – підключається. На твердому і сухому покритті автомобіль є практично передньопривідним (велика частина моменту, що крутить, передається на передню вісь). Задні колеса під час пробуксування передніх підключаються за допомогою електронно керованої муфти. За потреби муфту можна заблокувати примусово кнопкою на торпедо, в такому разі момент розподілятиметься між осями порівну – 50:50. При досягненні швидкості 40 км/год блокування (4WD Lock) вимикається і трансмісія переходить в автоматичний режим. Міжколісні диференціали Kia Sportage неблокуються.
Завдяки невеликим звисам кузова та міжосьовому блокуванню цей автомобіль відрізняється непоганою прохідністю порівняно з іншими «паркетниками». Але Sportage в жодному разі не можна прирівнювати до позашляховиків.
Найбільш поширені у нас авто з 2,0-літровими бензиновими моторами. Вони вимогливі до якості і своєчасності заміни масла.
Sportage менш практичний, ніж Tucson. Накладки на боковинах кузова і бампери пофарбовані в колір кузова, і їх легко подряпати. У Hyundai пошкодження не такі помітні – ці деталі пофарбовані в чорний матовий колір.
Багажник Tucson місткіший, ніж у Sportage – 325/1375 л проти 330/1410 л. Завдяки спинці переднього правого сидіння, що відкидається вперед, можна перевозити довгоміри до 3,5 м!
Для навантаження легкої поклажі не обов’язково відкривати кришку багажника – Sportage, як і Tucson, оснащений заднім склом, що окремо відкривається.
Для наших доріг!
До речі, агресивну їзду не любить не лише «механіка», а й автомобіль загалом – при активному проходженні поворотів відчувається, що кузов крениться, а високопрофільні шини підламуються. Ходова Sportage більше розрахована на впевнену їзду не надто якісними трасами, завдяки чому відмінно підходить для наших доріг – дрібні нерівності вона здатна взагалі не помічати, а великі проходить дуже впевнено, не створюючи дискомфорту.
Більш дорогі дорестайлінгові версії та всі машини, випущені після 2008 року, оснащувалися системами стабілізації курсової стійкості – ESP та протибуксовальної – TCS. Механіки згадали випадки відмов ESP через виход з ладу датчика положення керма.
Обидві підвіски – незалежні. Попереду застосовується McPherson, а ззаду – «багатоважіль». Найчастіше (кожні 30–40 тис. км) при їзді нашими дорогами доведеться міняти втулки та стійки стабілізаторів. При відверто неакуратному русі кульові опори можуть вимагати заміни вже після 40-50 тис. км, хоча є приклади, коли вони виходили до 100 тис. км. Передні вертикальні сайлент-блоки передніх важелів здатні пробігти 60-80 тис. км., а задні горизонтальні – 120-140 тис. км.
Задня «багатоважіль» служить довше: поперечні важелі – 120 тис. км, а поздовжні – 150 тис. км. Знижує вартість обслуговування ходової те, що всі «витратники» змінюються окремо.
Кермо не відрізняється особливою довговічністю і може піднести неприємний сюрприз вже після пробігу в 70-80 тис. км. На щастя, рейка ремонтопридатна. Такий ресурс (80 тис. км) мають і наконечники рульових тяг. Зате гальмівна система цілком надійна та ефективна.
Слабкі місця автомобіля
Механічна КП зарекомендувала себе менш надійною, ніж АКП, – не виключені проблеми з синхронізаторами і втулками куліси.
На наших дорогах частіше (через 30–80 тис. км) доведеться ремонтувати передню підвіску, задня служить куди довше – 120–150 тис. км.
Для спокійних та розважливих
Модель Kia Sportage – дуже хороший варіант для тих, хто підшукує собі недорогий і функціональний автомобіль, здатний однаково впевнено їздити і асфальтовими, і путівцями. Як показав вітчизняний досвід експлуатації, дана модель зарекомендувала себе цілком надійною, вона довго служитиме спокійним і розважливим водіям, які віддають перевагу такому ж стилю їзди.
Історія
1993-2001 Випускалося перше покоління Kia Sportage.
2004 На Паризькому автосалоні представлено другу генерацію Sportage.
2008 Розпочато складання Sportage в Україні (у Луцьку).
2009 Рестайлінг.
2010 Налагоджено складання Sportage у Запоріжжі.
2010 На Женевському автосалоні дебютує третє покоління Kia Sportage.
- Резюме
Кузов та салон+У порівнянні з конкурентами Kia Sportage відрізняється невисокою ціною. До переваг автомобіля також слід віднести хорошу корозійну стійкість, функціональність, багажник, що трансформується, і просторий салон з практичною оббивкою. Зручність перебування на гальорці підвищують рівну підлогу та спинки дивана з регулюванням нахилу.-Непрактичні бампери та накладки з боків кузова, забарвлені у колір кузова – їх легко подряпати, а ремонт коштує дорого. Любителям природи ці частини рекомендуємо обклеїти захисною плівкою.
Двигун та трансмісія
+
Надійні силові агрегати та безпроблемна автоматична коробка передач. Хороша прохідність повнопривідних версій.
–
Обмежений вибір двигунів – переважна більшість автомобілів на вторинному ринку оснащена бензиновим 2,0-літровим двигуном. Механізм CVVT чутливий до якості олії. Механічна коробка не витримує агресивної їзди.
Підвіска, рульове, гальма
+
Підвіска забезпечує високу плавність ходу. Задня «багатоважіль» відрізняється досить непоганим ресурсом. Гальмівна система досить активна та безпроблемна.
–
Відчутні крен кузова при активній їзді. Недовговічні деталі передньої підвіски та кермового керування (особливої у неакуратних водіїв). Можливий вихід з ладу датчика положення керма (моделі з ESP).
Kia Sportage від $6 000 до $10 000 Загальні дані
Тип кузову універсал Дверей/місць 5/5 Габарити, Д/Ш/В, мм 4350/1800/1730 База, мм 2630 Дорожний просвіт, мм 195 Маса споряджена/повна, кг 1470/2050 Об’єм багажника, л 330/1410 Об’єм бака, л 58 Двигуни
Бензиновий 4-циліндр.: 2,0 л 16V (142 к. с.) 6-циліндр.: 2,7 л 16V (175 к. с.) Дизельні 4-циліндр.: 2,0 л 16V Turbo (112 к. с.), 2,0 л 16V Turbo (140 к. с.) Трансмисія
Тип приводу авт. підкл. повн. КП 5-ст. мех. або 4-ст. авт. Ходовая частина
Гальма передні/задні диск. вент./диск. Підвіска передня/задня незал./незал. Шини 215/65 R16, 235/60 R16 Альтернатива
Nissan Qashqai 2007-2012 р. в.
Nissan Qashqai – найближчий конкурент Tucson. Повний привід влаштований схоже – задні колеса автоматично підключаються при пробуксуванні передніх. Можливе примусове блокування міжосьового диференціалу. Сидіти зручно – регулюється кут нахилу спинок задніх крісел. Але висадці із заднього ряду заважають високий поріг і вузький внизу дверний отвір. Лінійка двигунів менш потужна, ніж у Tucson.
від $5 500 до $16 000 Тип кузову 5-дв. унів. Габарити, Д/Ш/В, мм 4315/1785/ 1605 База, мм 2630 Дорожний просвіт, мм 200 Двигуни 4-циліндр. 2 бензин.: 1,6 л 16V (115 к. с.), 2,0 л 16V (141 к. с.) и 2 дизельн.: 1,5 л Turbo (103 к. с.), 2,0 л Turbo (150 к. с.) Hyundai Tucson 2004–2012 р. в.
Hyundai Tucson виборював серця покупців з Kia Sportage і в цьому змаганні частіше перемагав. Цьому сприяло краще оснащення моделі та привабливіша зовнішність. Технічно обидва авто однакові, тому при виборі покупці в основному керуються естетичними міркуваннями та ринковою вартістю – завдяки кращому фаршу Tucson трохи дорожче, ніж Sportage.
від $5 000 до $14 000 Тип кузову 5-дв. унів. Габарити, Д/Ш/В, мм 4325/1795/ 1730 База, мм 2630 Дорожний просвіт, мм 195 Двигуни 4-циліндр. 2 бенз.: 2,0 л 16V (142 к. с.), 2,7 л 16V (175 к. с.) и 2 диз.: 2,0 л 16V Turbo (112 к. с.), 2,0 л 16V Turbo (140 к. с.)