Ріо-де-Жанейро – місто карнавалів, веселощів та позитивних емоцій. На його честь і була названа модель Kia Rio, покликана, за задумом маркетологів, викликати такі почуття у власників. Чи здатні на це її екземпляри?
Модель Kia Rio створена на одній платформі з Hyundai Accent і ділить з нею багато вузлів та агрегатів. Герой нашого матеріалу представлений у двох модифікаціях – 4-дверний седан та 5-дверний хетчбек. Седани Rio та Accent конкурують між собою, а хетчбек Kia виявився більш затребуваним в українців та зустрічається на наших дорогах частіше, ніж менш практична тридверка Hyundai.
Через 4 роки з моменту появи Rio зазнав рестайлінгу – його зовнішність стала більш динамічною, салон прикрасили новий щиток приладів та кермо, а керування системою вентиляції та кондиціювання оснастили сервопроводами.
Багато Rio мають українське «громадянство» – вони випускались у нашій країні методом великовузлового складання. Дорестайлінгові версії збиралися у Луцьку, а після 2009 р. – в Іллічівську. Наприкінці випуску (2011-го) було завезено кілька партій авто корейського виробництва. До якості нашої збірки є зауваження – через неправильний монтаж трубки кондиціонера перетиралися радіатором охолодження, що призводило до витоку фреону, а також виникали проблеми із сальниками півосей та водійським airbag (див. «Слабкі місця»).
У тісноті зате не пішки
У цілому нині претензій до корозійної стійкості кузовів Rio немає. Хіба через бомбардування камінням сколюється фарба капота і згодом ці місця іржавіють. За станом інших кузовних деталей є зауваження лише до ручок дверей (див. «Слабкі місця»). При цьому хочеться відзначити хорошу пасивну безпеку моделі – незважаючи на бюджетність, за результатами краш-тестів EuroNCAP у 2004 році Rio завоював 4 зірки з 5 можливих.
На відміну від деяких інших конкурентів усередині Rio вузькуватий – водій і пасажир відчувають лікоть один одного, а на гальорці трьом людям навіть середньої статури тісно. При бічному огляді ліва передня стійка трохи з’їдає видимість, в іншому претензій до оглядовості немає. Пластик обробки жорсткий, але при цьому нескрипучий. Шумоізоляція слабка. Зате салон, виконаний у темних тонах, практичніший, ніж у спорідненому Accent.
Корейці зазвичай приваблюють покупців приємним співвідношенням ціна/рівень оснащення. Це повною мірою стосується і Rio, які порадують наявністю подушки безпеки, ABS, кондиціонера, іммобілайзера, центрального замка, електроприводу склопідйомників та дзеркал. За твердженням фахівців, все салонне обладнання зазвичай працює без проблем.
Дизель хвалять
Найчастіше під капотом Kia Rio, що експлуатуються в Україні, зустрічається бензиновий двигун об’ємом 1,4 л. Куди менш поширений турбодизельний агрегат 1,5 л. А «бензинка» 1,6 л – найрідкісніша в лінійці двигунів цієї моделі.
Загалом агрегати Rio показали себе з найкращого боку – серйозних неполадок у них виявлено не було. Хіба що в «солярочному» моторі при великих пробігах (близько 100 тис. км) відмічені засмічення клапанів системи рециркуляції газів, що відпрацювали (EGR). Несправність проявляється погіршенням тяги, підвищеною димністю чи проблемами з пуском двигуна. У цьому випадку потрібне чищення клапана. Будь-яких інших неприємностей двигуни не доставляють.
ГРМ бензинових моторів приводиться в дію ременем, який рекомендується міняти разом із роликами кожні 50 тис. км. Причому ця межа не варто перевищувати – були випадки обриву ременя вже за 52–55 тис. км із наступною «фатальною» зустріччю клапанів із поршнями. У цей час на всіх агрегатах слід оновити і ремінь приводу навісного устаткування. А «помпа», що приводиться в дію ременем ГРМ, здатна виходити 150-200 тис. км. У турбодизеля газорозподільний механізм наводиться довговічним металевим ланцюгом.
Власники Rio хвалять солярковий агрегат за гарну паливну економічність – у міському циклі з “механікою” він витрачає близько 6 л на 100 км. Крім того, завдяки турбіні із змінною геометрією впуску двигун відрізняється високою еластичністю на різних оборотах, а завдяки високому крутному моменту в 235 Нм, який досягається вже при 1900 об/хв, має «паровозну» тягу – за відчуттям, він навіть найприйнятніший за найпотужнішу «бензинку» (хоча насправді трохи повільніше – 11,5 с до «сотні» проти 10,2 с). Ще одна перевага – цей двигун нормально перетравлює нашу солярку.
Бережіть “автомат”!
Всі Kia Rio мають привід на передню вісь і оснащувалися 5-ступінчастими механічними та 4-ступінчастими автоматичними коробками передач. У нас найбільшого поширення набули доступніші версії з «механікою». У цілому ці агрегати виявилися надійними. Єдина характерна проблема, властива обом типам КП, – течія заводських сальників півосей. За твердженням фахівців, вона викликана неякісним вітчизняним збиранням. Після заміни зауважень до герметичності сальників немає.
При покупці версії з «автоматом» важливо знати, що даний агрегат боїться буксування (у снігу, піску тощо). У цьому випадку він легко виходить із ладу. При цьому може зламатися диференціал (палець головної шестерні виходить зі свого робочого положення, пошкоджуючи деталі «диффа» і розбиваючи корпус картера коробки передач) або ж непридатні масляний насос і гідромуфта. Потрапивши в дорожню пастку, необхідно перевести важіль селектора в положення L (включена перша передача) і не допускати досягнення надмірно високих обертів двигуна (при цьому блок керування АКП автоматично ввімкне наступну передачу).
Мастило в «механіці» змінюється кожні 40 тис. км, а «автоматі» – кожні 60 тис. км разом із масляним фільтром.
Впевнено та комфортно
Ходова Kia Rio непогано справляється з нашими дорогами, впевнено та досить комфортно відпрацьовуючи дрібні та середні нерівності. Завдяки хорошому дорожньому просвіту в 15,5 см на даному авто можна їздити як асфальтовими дорогами, так і путівцем. Попереду застосовується незалежна підвіска McPherson, ззаду напівзалежна балка скручування.
Загалом підвіска виявилася досить довговічною, найчастіше доведеться міняти лише втулки переднього стабілізатора – кожні 30–50 тис. км та стійки – 70–80 тис. км. Кульові опори загалом ходять близько 80 тис. км, передні сайлент-блоки передніх важелів – майже 100 тис. км, а задні – до 150 тис. км. «Гумки» задньої балки механіки фірмової СТО ще жодного разу не змінювали. Знижує вартість ремонту ходової окрема заміна всіх «витратників». Зауваження можна пред’явити лише до задніх амортизаторів – були відзначені випадки їхнього «потіння» мастилом навіть за невеликих пробігів. Щоправда, вони здатні ще довго зберігати свою працездатність.
Рейкове кермо оснащене гідропідсилювачем на відміну від спорідненого Hyundai Accent з електропідсилювачем керма, який часто створював проблеми власникам цієї моделі. Вузол Kia Rio надійний, характерних неполадок у ньому не виявлено. Навіть розхідники (кермові наконечники та тяги) здатні виходити майже 150 тис. км.
Гальмівна система більш простих версій оснащена передніми дисковими та задніми барабанними механізмами, а в дорожчих дискові гальма застосовуються і ззаду. Зауваження до «барабанників» такі ж, як у Hyundai Accent – згодом при відпусканні гальма педалі може з’явитися неприємний писк. В даному випадку потрібне чищення барабанних механізмів.
Хорошист
Бюджетний автомобіль – на тверду четвірку! Саме так можна охарактеризувати Kia Rio. Як показав вітчизняний досвід експлуатації, загалом ця модель зарекомендувала себе як надійна, невибаглива і цілком пристосована до наших доріг завдяки енергоємній підвісці та чималому дорожньому просвіту. Вживані Rio можна порекомендувати для покупки, вони ще порадують своїх нових власників.
Історія
2000–2005 роки – Випускалось перше покоління Kia Rio. | 2005 рік – Представлена друга генерація моделі Rio. |
2009 рік – Рестайлінг. | 2011 рік – Дебютувало третє покоління Kia Rio. |
Kia Rio | |
Від $4 тис. до $7 тис. | |
Загальні дані | |
Тип кузова | хетчбек та седан |
Дверей/місць | 5/5 і 4/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 3990/1695/1470 та 4240/1695/1470 |
База, мм | 2500 |
Маса споряджена/повна, кг | 1064/1580 та 1079/1595 |
Об’єм багажнику, л | 270/1145 та 390/н. д. |
Об’єм баку, л | 45 |
Двигуни | |
Бензиновий 4-циліндр.: | 1,4 л 16V (97 к. с.), 1,6 л 16V (112 к. с.) |
Дизельний 4-циліндр.: | 1,5 л 16V (110 к. с.) |
Трансмісія | |
Тип приводу | передн. |
КП | 5-ст. мех., 4-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./бараб. чи диск. вент./ диск. |
Підвіска передня/задня | незалеж./полузалеж. |
Шини | 175/70 R14, 185/65 R14, 195/55 R15 |
Водій – про Kia Rio
Сергій, експлуатує авто 6 років, пробіг – 230 тис. км - До Rio їздив на Daewoo Lanos. Продавши його, збирався придбати Chevrolet Aveo, проте на потрібну комплектацію довелося чекати дуже довго. У цей час на очі потрапив Kia Rio. Модель мені одразу сподобалася, тому я вирішив взяти Rio. Після покупки поставив більш низькопрофільні шини 195/55 R15 та замінив амортизатори. Характер автомобіля миттєво змінився – машина стала значно краще тримати дорогу та керуватися, тепер вона дозволяє їздити досить активно. У салоні розміщуються п’ять осіб, хоча реально він вузькуватий. Пластик жорсткий, але навіть через 6 років експлуатації авто особливо скрипами не турбує. Двигун об’ємом 1,4 літра відрізняється стерпною динамікою, хоча в порівнянні з турбодизельним Rio 1,5 літра, на якому їздить моя дружина, слабенький. Там за рахунок турбіни машина їде набагато динамічніше! Для економії я встановив газобалонне обладнання, завдяки чому мій автомобіль в експлуатації коштує дешевше, ніж дизельна версія. За шість років довелося перебрати передню підвіску, замінити кермові тяги та наконечники, двічі змінював стійки стабілізатора, а втулок вистачає приблизно на 30 тис. км. Більше проблем із авто не було.
Альтернатива
Chevrolet Aveo 2004–2012 р. в.
Chevrolet Aveo – менш престижний і доступніший за вартістю конкурент Kia Rio. Aveo також здатний привернути увагу широкою пропозицією на вторинному ринку, недорогими ремонтом та обслуговуванням, та гарною ремонтопридатністю. Однак при цьому потрібно бути готовим змиритися з невисокою якістю даної моделі і дрібними, але неприємними неполадками, що виникають через це. Ходова Aveo м’яка і відмінно поводиться на наших дорогах, але через подібне налаштування мало підходить для активної їзди.
від $3000 до $5500 | |
Тип кузова | 5-дв. хетч. та 4-дв. седан |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 3880/1670/ 1495 і 4235/1670/ 1495 |
База, мм | 2480 |
Двигун бенз. 4-цил.: | 1,5 л (86 к. с.) |
Dacia Logan 2004–2008 р. в.
У Dacia Logan успішно поєднуються важливі споживчі показники ціна/якість. Ця модель коштує тих грошей, за які її продають. Як показав досвід експлуатації, Logan надійний. Всі донорські вузли та агрегати від Renault Clio були доопрацьовані та на румунській моделі не створюють проблем. Це авто для тих, кому потрібний недорогий та невибагливий в експлуатації транспортний засіб. Важлива перевага седана Logan – величезний багажник у 510 л, що більше, ніж навіть у багатьох автомобілів С-і D-сегмента.
від $4000 до $6500 | |
Тип кузова | 4-дв. седан і 5-дв. унів. |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4290/1740/ 1535 і 4470/1740/ 1640 |
База, мм | 2630 і 2900 |
Двигуни 4-цил.: | 2 бенз.: 1,4 л (75 к. с.), 1,6 л (90 к. с.) і диз.: 1,5 л Turbo (70 к. с.) |
Резюме
Кузов та салон | |
Вдале співвідношення вартості автомобіля/рівня обладнання. Можливість вибору кузовів. Гарна пасивна безпека. Пристойний запас місця для ніг задніх пасажирів. Практичне темне оздоблення салону. | Претензії до вітчизняного збирання. Може відшаровуватись фарба з дверних ручок, вийти з ладу замок запалювання. Вузький салон. Слабка шумоізоляція. Ліва передня стійка трохи обмежує видимість. |
Силовой агрегат та трансмісія | |
Надійні та безпроблемні силові агрегати та МКП. Прийнятний та економічний турбодизель. | Засмічення клапанів системи рециркуляції відпрацьованих газів EGR (турбодизель 1,5 л). Невеликий термін служби ременя ГРМ. АКП боїться буксування – у цьому випадку вона швидко виходить з ладу. |
Підвіска, рульове, гальма | |
Достатньо гарний дорожній просвіт (155 міліметрів). Ходова впевнено справляється з нашими далеко не ідеальними дорогами. Досить непоганий ресурс деталей підвісок. Вартість обслуговування знижує окрему заміну «витратників». Довговічне рульове керування. | Можливе «потіння» задніх амортизаторів, писк задніх «барабанників». |