Чого можна очікувати від першого покоління Hyundai Tucson через 15 років
На відміну від багатьох компактних SUV, що являють собою хетчбеки або універсали зі збільшеним дорожнім просвітом, Tucson нагадує зменшену копію позашляховика – великий кузов, високопрофільні шини, потужний передній бампер і обвіс з незабарвленого пластику по периметру кузова, що добре захищає від подряпин за межами шосейних доріг. За твердженням фахівців, кузову Tucson корозія не страшна. А ось із забарвленим у чорний колір пластиковим обважуванням виникали проблеми – після безконтактних мийок при підвищеній концентрації піни на пластиці може здутися заводське лакофарбове покриття.
Незважаючи на досить великий кліренс в 195 мм, посадка на передні та задні сидіння автомобіля цілком зручна. Всі крісла м’які та просторі, проте передні – без особливої бічної підтримки. Як обшивка салону використовується тканина або шкіра. За відгуками власників, тканинна обшивка дуже непрактична (див. фото). Ще один недолік – у корейських версіях використовується застаріла аудіосистема з деками під CD-диски та касети, тому багато хто замінює її більш сучасним головним пристроєм.
Огляд з місця водія хороший, і його лише трохи обмежує ліва передня стійка. Салон просторий, і в ньому зручно розташовуються п’ять осіб. До того ж він дуже функціональний: у всіх версіях спинка переднього пасажирського сидіння опускається вперед, що дозволяє перевозити всередині довгоміри або отримати зручний похідний столик; у спинок задніх сидінь – широкий діапазон регулювання кута нахилу (від майже вертикального до напівлежачого), а заднє скло відкривається окремо від кришки багажника.
У Tucson непогана безпека – за результатами краш-тестів EuroNCAP у 2006 році він отримав чотири зірки із п’яти можливих.
Дбайливих не підведе…
Для Tucson призначені чотири силові агрегати – два бензинові 2,0 л і 2,7-літрові і два турбодизельні – об’ємом 2,0 л з системою безпосереднього вприскування палива. Один з “соляркових” моторів – “заряджений” (версія VGT потужністю 140 к. с.). Причому завдяки високому крутному моменту (305 Нм проти 184 Нм) дизельна версія в динаміці перевищує 2,0-літрову бензинову (від 0 до 100 км/год – 11,1 с проти 11,3 с відповідно). В Україні офіційно продаються всі версії і кожну з них можна зустріти на наших дорогах. Але найпоширенішими є 2,0-літрові бензинові модифікації. До речі, цей силовий агрегат відрізняється підвищеним споживанням палива, витрачаючи у місті до 12 л на 100 км (при заявлених паспортних – 10,4 л).
Як показав вітчизняний досвід експлуатації, двигуни Tucson досить надійні. Неприємності виникають лише за неправильної їх експлуатації. Через застосування неякісної солярки в турбодизельному агрегаті може вийти з ладу насос, що підкачує, розташований в баку. У цьому разі двигун не заводиться. У бензиновому моторі об’ємом 2,0 л через несвоєчасну заміну масла відбувається забруднення клапана фірмової системи зміни фаз газорозподілу CVVT. При цьому помітно знижується тяга, а на щитку приладів спалахує контрольна лампа Check engine. Усунути несправність чищенням клапана вдається не завжди, і часто потрібна його заміна. Інших проблем із двигунами Tucson мотористи пригадати не змогли.
У всіх силових агрегатах газорозподільний механізм приводиться в дію ременем. Його рекомендується міняти разом із роликами кожні 60 тис. км. У 2,7-літровому двигуні цим же ременем наводиться водяний насос. За досвідом експлуатації він може прослужити майже два терміни служби ременя (100–120 тис. км). Тепловий зазор у клапанах бензинових двигунів регулюється за допомогою спеціальних шайб. Проте коригувати зазори клапанів доводиться дуже рідко – до 300–350 тис. км. У ГРМ турбодизелів застосовуються гідрокомпенсатори.
Механіці – підвищена увага!
Повний привід Tucson – підключається. На твердому і сухому покритті автомобіль є передньопривідним (велика частина крутного моменту передається на передню вісь). Задні колеса підключаються автоматично, при пробуксуванні передніх, за допомогою електронно керованої муфти. При необхідності муфту можна заблокувати за допомогою кнопки на торпедо, і тоді момент розподіляється між вісями в пропорції 50:50. При досягненні швидкості 40 км/год блокування (4WD Lock) вимикається і трансмісія переходить в автоматичний режим.
Трапляються автомобілі оснащені як 5-ступінчастою «механікою», так і 4-ступінчастим «автоматом». До АКП спеціалісти претензій не мають. А ось МКП зарекомендувала себе менш надійною. У ній при агресивній їзді відзначено вихід із ладу синхронізаторів 2-ї та 3-ї передач. Несправність проявляється утрудненим (з характерним хрускотом) їх включенням. При цьому потрібна заміна синхронізаторів. Після пробігу понад 150 тис. км. виникає відчутний люфт куліс перемикання передач, викликаний зносом втулок. На машинах, випущених у 2007 році, не відрізняються надійністю сальники півосей – часто втрачають герметичність.
В Україні більшість Tucson оснащена повним приводом та лише 10–15% машин – з провідними передніми колесами.
Передок слабенький
Плавність ходу Tucson – одна з найкращих серед конкурентів. При цьому автомобіль не любить агресивної їзди – при активному проходженні поворотів відчувається, що кузов крениться, а високопрофільні шини підламуються. Рульове управління відрізняється непоганою інформативністю, і машина слухняно слідує заданій траєкторії. Допомагають впевнено рухатися система стабілізації курсової стійкості ESP та протибуксувальна TCS, що входять до базової комплектації.
Обидві підвіски є незалежними. Попереду – McPherson, ззаду – «багатоважіль». Найбільш уразливі до ходової втулки та стійки стабілізаторів – на наших дорогах служать 30 і 40 тис. км відповідно. Машини останніх років випуску грішать недовговічністю подушок переднього підрамника – ходять близько 20 тис. км. Проте після заміни вони служать довго. Кульові опори можуть вимагати заміни вже після 40-50 тис. км., хоча траплялося, що вони виходжували до 100 тис. км. Передні вертикальні сайлент-блоки передніх важелів здатні витримати пробіг 60-80 тис. км., задні горизонтальні – 120-140 тис. км.
Задня «багатоважіль» служить довше: поперечні важелі – 120 тис. км, поздовжні – 150 тис. км. Знижує вартість обслуговування ходової ще те, що всі розхідники можна змінювати окремо.
Підвіска відмінно підходить для наших доріг – дрібних нерівностей не помічає, а великі проходять, не створюючи дискомфорту.
У кермовому управлінні, з гідропідсилювачем, після пробігу в 70-80 тис. км можуть втратити герметичність сальники рейки. Втім, рейка ремонтопридатна. Наконечники кермових тяг протримаються близько 80 тис. км.
До гальм, оснащених дисковими механізмами, претензій немає – вони цілком ефективні. Однак при неакуратній їзді путівцями траплялися обриви проводів підключення датчиків ABS. Система стабілізації курсової стійкості ESP може відмовити через вихід з ладу датчика положення керма.
Щоб завантажити легку поклажу, необов’язково смикати масивну кришку багажника – Tucson оснащений заднім склом, що окремо відкривається. У “похідному” стані багажник невеликий – всього 325 л, зате зі складеними задніми сидіннями автомобіль перетворюється на величезний вантажний фургон об’ємом 1375 л. А якщо відкинути вперед спинку переднього пасажирського крісла, можна перевозити всередині довгоміри до 3,5 м!
Дружити можна!
Hyundai Tucson поєднує практичність, функціональність та непоганий рівень оснащеності. Досить висока вартість екземплярів у порівнянні з новими говорить про вигідність такої покупки: власники не втрачають багато грошей при перепродажу. За вітчизняним досвідом експлуатації, Tucson цілком надійний автомобіль. Так, він має слабкі місця, але можна уникнути зайвих неприємностей, вибравши найбільш безпроблемну модифікацію.
Історія Hyundai Tucson
У 2004 році на автосалоні Чикаго вперше представлена нова модель – Hyundai Tucson
У 2006 році розпочато складання Tucson в Україні (м. Луцьк)
У 2008 році рестайлінг – нові передня оптика, щиток приладів
У 2008 році з Луцька виробництво Tucson перенесено до Черкас, де відбувалося як крупно-, так і дрібновузлове складання.
Резюме
Плюси:
- Пасивна безпека
- Невисока вартість
- Гарна комплектація
- Функціональність
- Просторий та зручний салон
- Надійні двигуни, АКП та гальма
- Хороша плавність ходу та прохідність.
Мінуси:
- Невдала матер’яна обшивка салону
- Застаріла магнітола у корейських версіях
- Механізм CVVT чутливий до якості олії
- Можливі проблеми з “механікою”
- Течія сальників рейки та півосей (машини 2007 р. в.)
- Недовговічна передня підвіска
- Вихід з ладу датчика положення керма
Hyundai Tucson c 2004 р. | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4325/1795/1730 |
База, мм | 2630 |
Дорожній просвіт, мм | 195 |
Маса споряджена/повна, кг | 1550/2050 |
Об’єм багажника, л | 325/1375 |
Об’єм бака, л | 58 |
Двигуни | |
Бензиновий 4-циліндр.: | 2,0 л 16V (142 к. с.) |
6-циліндр.: | 2,7 л 16V (175 к. с.) |
Дизельні 4-циліндр.: | 2,0 л 16V Turbo (112 к. с.), 2,0 л 16V Turbo (140 к. с.) |
Трансмісія | |
Тип приводу | передн. чи підкл. повн. |
КП | 5-ст. мех. чи 4-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Подвіска передня/задня | незалеж./незалеж. |
Шини | 215/65 R16, 235/60 R16 |
Вартість в Україні, $ | від 7 до 9 тис. |
По даними каталога «Автобазарь» |
Альтернатива
Nissan Qashqai з 2007 року
Nissan Qashqai – найближчий конкурент Tucson. Повний привід влаштований схожим чином – задні колеса автоматично підключаються при пробуксуванні передніх. Є можливість примусового блокування міжосьового диференціалу. У салоні зручно. У спинок задніх сидінь так само, як і у корейця, регулюється кут нахилу. Правда, нормальній висадці із задніх сидінь заважає високий поріг і вузький у нижній частині дверний отвір.
Тип кузова | 5-дв. унів. |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4315/1785/1605 |
База, мм | 2630 |
Дорожній просвіт | 200 |
Двигуни 4-цил. | 2 бензин.: 1,6 л 16V (115 к. с.), 2,0 л 16V (141 к. с.) и 2 дизельн.: 1,5 л Turbo (103 к. с.), 2,0 л Turbo (150 к. с.) |
Вартість в Україні, $ | від 7,5 до 10 тис. |
Mitsubishi Outlander 2003–2008 р.в.
Outlander дорожчий за «корейця», його обслуговування також коштує кілька великих грошей. На відміну від Tucson і Qashqai, він оснащений постійним повним приводом, а його міжосьовий диференціал блокується автоматично при пробуксуванні коліс. Незважаючи на більш спортивний імідж Outlander, динаміка найпоширеніших версій цього авто така сама, як і у Tucson.
Тип кузова | 5-дв. унів. |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4545/1750/1670 |
База, мм | 2625 |
Дорожній просвіт | 195 |
Двигуни 4-цил. | 3 бензин.: 2,0 л 16V (136 к. с.), 2,0 л 16V Turbo (240 к. с.), 2,4 л 16V (162 к. с.) |
Вартість в Україні, $ | від 8 до 11 тис. |