Третье поколение CR-V кардинально отличается от предшественников – оно отражает новый виток эволюции дизайна «паркетника» Honda. Сказалось ли это на качестве и надежности данной модели?
Дизайн попередника – логічний розвиток ідеї першого покоління CR-V. А ось герой нашого матеріалу кардинально відрізняється – виглядає він більш ґрунтовним, великим та модерновим.
Звідки ти?
У нас експлуатуються не лише офіційно продані європейські версії CR-V. Іноді трапляються американські та арабські модифікації. Зовнішньо їх легко відрізнити за відсутністю повторювачів поворотників на зовнішніх дзеркалах, передніх протитуманок («американці»), до того ж салони «арабів» мають світлу обшивку. Такі авто купувалися через низьку вартість, хоча при цьому покупець не отримував парктронік, ксенонову оптику, електропривод складання зовнішніх дзеркал, кондиціонер, клімат-контроль і т. п. Найдешевші версії були монопривідними (привідні передні колеса), хоча такі зустрічаються рідко. Є й інші, серйозніші зауваження до «сірих» версій. Їхні зовнішні дзеркала прості – плоскі, через що мертві зони великі, що знижує безпеку при маневруванні, а передня оптика американських стандартів помітно гірше освітлює дорогу.
Корозійна стійкість всіх CR-V та стан кузовних деталей не викликають нарікань. Усередині відразу звертаєш увагу на просторість салону, особливо по ширині. Підкреслюють її рівну підлогу і винесений на центральну консоль важіль КП, завдяки чому перебратися з сидіння водія на пасажирське неважко. На гальорці легко розміщуються три пасажири, а зручність посадки підвищує регулювання подушок у поздовжньому напрямку та спинок по куту нахилу у широкому діапазоні. Загалом до якості обробки зауважень немає, покритикувати можна тільки шкіряну обшивку (див. «Слабкі місця») і слабку шумоізоляцію. Єдина проблема оснащення – можлива відмова клімат-контролю (див. «Слабкі місця»).
Порівняно з конкурентами обсяг вантажного відсіку CR-V невеликий.
Слабкі місця автомобіля
Якість шкіряної обробки невисока – згодом вона тріскається, стирається до основи фарби. У деяких версіях немає водовідвідного ущільнювача на кромці кришки багажника, із-за чого при її відкриванні вода під час дощу капає на спину. Ця резинка є на всіх авто з 2010 року.
При несвоєчасній заміні масла в задньому мосту з’являється неприятний скрежет, який усувається шляхом заміни змазки. Проблемне місце підвески – задні пружини, при частих перевантаженнях вони просідають.
Бензин, газ та дизель
Обидва бензинові двигуни CR-V – нового покоління, вони оснащені пластиковим колектором із змінною довжиною впускного тракту, випускним колектором, об’єднаним з каталізатором, системою зміни фаз газорозподілу та індивідуальними котушками запалювання. Всі ці агрегати та системи служать без проблем. З характерних неполадок мотора 2,0 л відзначений вихід з ладу демпфера натяжного ролика ременя навісного обладнання (виявляється брязкітним звуком при навантаженнях – включенні кондиціонера тощо). У 2,4-літровому двигуні зустрічається течія переднього сальника коленвала.
ГРМ бензинових агрегатів оснащений металевим ланцюгом, який при тривалій їзді з недостатнім рівнем олії розтягується до пробігу 150 тис. км. Кожні 45 тис. км. необхідно регулювати теплові зазори клапанів. При роботі двигуна на газі цю процедуру потрібно проводити частіше – кожні 15 тис. км. Як стверджують працівники сервісу, мотори Honda вимагають правильної установки ГБО і дуже тонкої його настройки, інакше після пробігу в 60-80 тис. км стає непридатним головка блоку циліндрів. З ГБО також швидше закоксовуються паливні форсунки.
Рідкісні дизельні модифікації загалом служать без проблем. З характерних неполадок механіки пригадали випадки забруднення фільтра сажі. Несправність проявляється підвищеною димністю та падінням потужності, а усувається шляхом примусового очищення за допомогою підключення ЕБУ двигуна до спеціальної програми на фірмовому сервісі.
Салон
Простір – перше, що вражає при посадці на передніх сидіннях. Ще одна важлива перевага – чудова оглядовість. Передні крісла розташовані досить високо, і при висадці потрібно тягтися ногою до землі.
Подушки задніх сидінь розділені в пропорції 40:60 і рухаються на салазках назад/вперед на 15 см, а спинки розділені інакше – 40:20:40. Кут їхнього нахилу змінюється у широкому діапазоні. Зручності середнього пасажира сприяє рівна підлога.
Не «всюдихід»
Повний привід CR-V підключається – при пробуксовуванні передніх коліс гідравлічна муфта, вбудована в задній редуктор, підключає задні колеса, віддаючи їм до 50% крутильного моменту. Примусове блокування муфти відсутнє. Функції блокувань міжколісних диференціалів частково імітує електроніка, підгальмовуючи колеса, що буксують, маючи погане зчеплення з дорожнім покриттям. Щоправда, при подоланні перешкод її нерідко доводиться відключати, оскільки вона зайве «душить» двигун, сповільнюючи автомобіль у невідповідній ситуації. При тривалому буксуванні муфта перегрівається та автоматично вимикається. За позашляховими якостями машина поступається деяким своїм конкурентам. Погіршують ситуацію невеликий дорожній просвіт – всього 185 міліметрів і виступаючі елементи вихлопної системи (резонатор і глушник), які при переїзді брустверів дуже легко зачепити.
CR-V оснащувалась механічними та автоматичними КП. Характерних несправностей у коробках не виявлено. Були поодинокі випадки, коли власники «спалювали» «автомат» при тривалому буксуванні на тяжкому бездоріжжі. Олія в механічній коробці передач змінюється кожні 60 тис. км, в автоматичній – кожні 45 тис. км та за кожної другої заміни – з масляним фільтром. Потребує заміни та мастило в задньому мосту – кожні 75 тис. км. Якщо власник економить на цій процедурі, до 90 тис. км. з’являється неприємний скрегіт при підключенні повного приводу. Усувається він шляхом заміни олії.
На відміну від попередників у третьому поколінні CR-V розробники перенесли запаску з кришки багажника в підпіллі вантажного відсіку.
Є різниця!
Гальмівна система європейських версій відрізняється від арабських та американських – застосовуються різні гальмівні механізми. У перших – Bosch, у «арабів» та «американців» – Nissin. За налаштуваннями та конструктивно вони різні (це слід врахувати при заміні розхідників). У «європейців» гальма ефективніші, але швидше зношуються колодки та диски (при активній їзді передок служить близько 30 тис. км, задок – 45 тис. км). У «арабів» та «американців» гальма більш «ватяні» і за активної їзди перегріваються, іноді навіть «веде» гальмівні диски. Натомість розхідники ходять вдвічі довше.
Справна ходова CR-V відрізняється помірною жорсткістю, забезпечуючи «паркетнику» хороші ходові якості – він їде і керується, практично як легковик.
Обидві підвіски незалежні: попереду застосовується McPherson, ззаду – «двоважіль». Обидві осі мають стабілізатори поперечної стійкості. Характерна проблема – при частих перевантаженнях просідають задні пружини, через що колеса стають у розкіс. У компанії знають про таку проблему, тому для відновлення стутус-кво випустили посилені пружини. В решті зауважень до довговічності немає. Найчастіше на наших дорогах доведеться міняти втулки переднього стабілізатора (через 60 тис. км), заднього служать довше – 80–90 тис. км. Стійки обох стабілізаторів здатні протриматись до 120 тис. км. Шарові та сайлент-блоки передніх важелів змінюються окремо та в середньому ходять до 200 тис. км. Сайлент-блоки нижніх задніх важелів тримаються 180-200 тис. км, а верхніх – ще довше.
Рульова версій з мотором 2,0 л оснащена електричним підсилювачем керма, а 2,4 л – гідравлічним. Обидва вузли – із змінним ступенем посилення. Насправді вони зарекомендували себе як безпроблемні. Рульові тяги загалом служать близько 100 тис. км.
Класика жанру
Honda CR-V – класичний міський паркетник, який не слід перевіряти на прохідність за межами твердих доріг. Щоб підкреслити, наскільки далекий він від позашляховиків, творці прибрали запаску з кришки багажника, яка була у попередника і є поширеним атрибутом справжніх «всюдиходів». Повний привід більше орієнтований на впевнену їзду засніженими, слизькими дорогами, по бездоріжжю до місця пікніка або в заміський будиночок.
В цілому CR-V досить надійний автомобіль, при некритичних пробігах його можна рекомендувати для покупки на вторинному ринку. Фахівці радять остерігатися лише версій, які оснащені ГБО.
У «похідному» стані об’єм багажника – один із найменших серед конкурентів – 442 л (у Mitsubishi Outlander – 774 л, у Toyota RAV4 – 500 л). Але якщо посунути задні сидіння вперед на 15 см він збільшується до 556 л.
Більшість CR-V оснащені бензиновими двигунами 2,0 і 2,4 л. Турбодизелі 2,2 л зустрічаються дуже рідко – їх неофіційно завозили «сірі» ділери.
Історія
З 2002 до 2006 рік випускалося друге покоління Honda CR-V.
У 2006 році представлено чергову генерацію Honda CR-V.
У 2010 році рестайлінг моделі: змінені решітка радіатора, передній бампер і «протитуманки», дизайн колісних дисків.
У 2012 році дебютувала європейська версія четвертого покоління Honda CR-V.
Відгук про Honda CR-V.
Олександр експлуатував авто 3,5 роки, пробіг 160 тис. км.
Спочатку придбав американську Honda CR-V із переднім приводом. Але після першої зими зрозумів – монопривідний паркетник не годиться для наших умов експлуатації. До його мінусів слід віднести погане світло передніх фар, відсутність протитуманок і парктроніка, неважну оглядовість через маленькі зовнішні дзеркала заднього виду без контролю мертвих зон. В результаті продав «американця» та придбав офіційну версію. Ця машина мене тішить – вона досить простора, зручна, добре нафарширована.
Відразу після покупки зробив додаткову «обезшумку» салону – всередині стало помітно тихіше (заводська шумоізоляція виявилася слабкою). Щоправда, за мого стилю їзди 2,4-літровий двигун узимку споживає близько 15 літрів бензину на «сотню» у міському циклі, тому для економії коштів встановив газобалонне обладнання. За 3,5 роки експлуатації автомобіля довелося змінити кермові тяги, втулки стабілізаторів, а також пружини – старі рідні просіли, і колеса стояли накіс.
Honda CR-V | |
від 275 000 до 644 000 грн. | За даними каталога «Автобазар» |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4530/1820/1810 |
База, мм | 2620 |
Дорожній просвіт, мм | 185 |
Маса споряджена/повна, кг | 1648/2080 |
Объєм багажника, л | 442–556/955 |
Объєм бака, л | 58 |
Двигуни | |
Бензинові 4-циліндр.: | 2,0 л 16V (150 к. с.), 2,4 л 16V (170 к. с.) |
Дизельний 4-циліндр.: | 2,2 л 16V Turbo (140/150 л. с.) |
Трансмісія | |
Тип приводу | автомат. підкл. повн. |
КП | 6-ст. мех. чи 5-ст. авт. |
Ходова частина | |
Гальма передн./задн. | диск. вент./диск. |
Подвіска передн./задн. | незалеж./незалеж. |
Шини | 225/67 R17, 225/60 R18 |
Резюме
Кузов та салон
Плюси: хороша корозійна стійкість та пасивна безпека. Просторий салон. Непогана оглядовість. Рівна підлога салону сприяє комфорту. Зручність посадки на гальорці підвищує регулювання подушок у поздовжньому напрямку та спинок – по кутку нахилу.
Мінуси: більш мізерне оснащення, погана оглядовість через зовнішні дзеркала, слабке світло фар («американці», «араби»). Погана шумоізоляція. Можлива відмова клімат-контролю через поломку муфти компресора кондиціонера. Маленький багажник.
Силовий агрегат та трансмісія
Плюси: загалом двигуни та КП виявилися надійними та безпроблемними.
Мінуси: виход з ладу демпфера натяжного ролика ременя навісного обладнання (2,0 л). Течія переднього сальника коленвала (2,4 л). Забруднення фільтра сажі (2,2 л). Низьке розміщення елементів вихлопної системи. Слабкувата прохідність. ГБО вимагає дуже тонкого налаштування.
Підвіска, рульове, гальма
Плюси: гальмівні диски та колодки у «американців» та «арабів» довговічніші, ніж у «європейців». Гальмівна система європейських версій ефективніша. Надійна підвіска та рульове.
Мінуси: невеликий дорожній просвіт. Просідання задніх пружин.
Альтернатива
Mitsubishi Outlander XL 2007–2012 р. в.
На відміну від Honda CR-V і Toyota RAV4 повний привід Outlander більш досконалий, він має три режими роботи: 2WD (тільки передній привід), 4WD (повний підключається автоматично за допомогою електромагнітної муфти, яка в залежності від зчеплення коліс змінює передачу крутного моменту по осям від 85:15 до 40:60) та Lock (муфта жорстко заблокована). Найдешевші 2,0-літрові версії з МКП були монопривідними, хоча зустрічаються такі авто дуже рідко.
от 183 тис. грн. до 478 тис. грн. | |
Тип кузова | 5-дв. унів. |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4640/ 1800/1720 |
База, мм | 2670 |
Дорожній просвіт, мм | 215 |
Двигуни 4- та 6-циліндр. | 3 бенз.: від 2,0 л 16V (147 к. с.) до 3,0 л 24V (220 к. с.) |
Toyota RAV4 2006–2011 р. в.
На відміну від конкурентів Toyota RAV4 пропонується у двох версіях – зі стандартною та подовженою колісною базою. Повний привід у всіх RAV4 підключається – задній міст задіюється за допомогою міжосьової електромагнітної муфти при пробуксовуванні передніх коліс. Функції міжколісних “диффів” імітує електроніка. Робота повного приводу поєднана з протибуксувальною системою, кермовим та керуючою системою IADS (Integrated Active Drive System).
от 279 тис. грн. до 580 тис. грн. | |
Тип кузова | 5-дв. унів. |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4395/1815/1720 и 4600/1815/1745 |
База, мм | 2560 і 2660 |
Дорожній просвіт, мм | 195 |
Двигуни 4- та 6-циліндр. | 3 бенз.: від 2,0 л 16V (152 к. с.) до 3,5 л 24V (269 к. с.) |