X

Огляд вживаного Ford Focus 3 (C346): Чи варто звʼязуватись з 1,0-літровим двигуном та роботом PowerShift

В нашей стране Focus пользуется широкой популярностью у автомобилистов и является одной из наиболее продаваемых моделей этой марки в Украине. Сегодня мы разберемся – чем же она привлекает покупателей и какие сюрпризы следует ожидать от подержанных экземпляров Ford Focus?...

Герой нашого сьогоднішнього огляду мав стійкий попит на світовому ринку – згідно з підсумками щорічних автопродажів Focus – одна з найбільш продаваних європейських моделей Ford.

Маркетологи Ford не дарма їдять свій хліб – проаналізувавши підсумки продажів різних модифікацій Focus другого покоління, вони прибрали з лінійки найменш ходові версії – 3-дверний хетчбек і купе-кабріолет із металевим дахом, що складається. Трете покоління моделі Focus (заводський індекс C346) випускалось з 2011 до 2018 року.

Таким чином, гамма модифікацій Focus III включає: 5-дверний хетчбек, 4-дверний седан та 5-дверний універсал. Вперше ці автомобілі вивели світло в 2011 році, а в 2015 – вони пережили модернізацію, в ході якого було підретушовано їх дизайн, а лінійку силових агрегатів доповнили нові двигуни. Сьогодні ми розглянемо наймасовіші в Україні дорестайлінгові версії Focus.

Кузов

Герой нашого матеріалу виглядає набагато ефектніше і виразніше за попередника. Більше того, нинішній Focus подовжився і підріс у базі, але при цьому став трохи нижче і вже, що додало кузову більшої стрімкості. Крім дизайнерських вишукувань творці подбали і про практичність моделі – тепер її пороги вкриті чорними незабарвленими пластиковими накладками, що захищають від піскоструминки, що летить з-під коліс, неакуратного дряпання ногами або недбалої їзди по путівцю, міських бордюрів і т.п. З такого ж пластику виконані нижні частини переднього та заднього бампера.

Серед трьох варіантів кузовів Ford Focus в Україні найчастіше зустрічаються 5-дверні хетчбеки. Седани переважали серед завезених авто із США. А з Європи найчастіше привозять універсали Focus 3.

Позбавився Focus і характерної конструктивної особливості попередника, та втім, і ряду інших моделей Ford – відкриття замку капота за допомогою ключа, серцевина якого схована під передньою емблемою марки на радіаторній решітці. Тепер замок розблокується як у більшості інших автомобілів – важелем зсередини салону.

Втім, повністю позбутися вад кузовам Focus не вдалося. Основне зауваження до цієї моделі, яке висловили сервісемні, що нас консультували, – нерівномірні зазори між кузовними деталями. При розгляді складається враження, що машина після неякісного ремонту, проте насправді така специфіка всіх Focus III. Є характерне слабке місце і в плані корозійної стійкості (див. фото «Слабкі місця»).

Салон

Інтер’єр Focus справляє приємне враження, а його оформлення і сьогодні виглядає виразним. Посадка на передніх сидіннях зручна, а зручно влаштується водієві допомагає широкий діапазон регулювань крісла та «бублика» у двох площинах. Водночас є зауваження щодо якості його виконання (див. фото «Слабкі місця»). Крім того, при неакуратному обігу нерідко ламаються напрямні повітропотоку на центральній консолі.

Салон Focus 3 виглядає добротно та привабливо. Пластик торпедо м’який і приємний на дотик. Втім, і решта пластику обробки «мовчазний». Але не дивлячись на таку лепоту якість виконання інтер’єру заслуговує на певні зауваження. Є також претензії до огляду.

Можна також покритикувати і оглядовість – у всіх модифікаціях при бічних маневрах видимість трохи обмежують винесені далеко до капота передні стійки (зроблено це для підвищення пасивної безпеки), а в седані – ще й похилий заднє скло, через що не видно крайній тильний габарит автомоїбля.

«Галерка» не особливо простора і там найзручніше зможуть розміститися двоє пасажирів, ногам, що сидить посередині, буде заважати масивний центральний тунель кузова. Дивує відсутність і такого звичного девайсу як ручки на стелі, внаслідок чого пасажирам при активній їзді триматися незручно – дверна занадто далеко віднесена назад і незручна в обхваті – широка та плоска.

На задньому сидінні запас місця для ніг невеликий, а ситуацію рятують спеціальні заглиблення в спинках задніх сидінь, що не дає упиратися в них коліна. Не особливо просторо і по ширині – трьом дорослим пасажирам сидіти буде тісно.

У зв’язку із зменшенням габаритних розмірів вантажні відсіки більшості модифікацій Focus III також стали меншими, ніж у попередника: у хетчбека похідний обсяг скоротився на 20 л, а максимальний на цілих 92 (365/1150 л), у седана – на 50 л (всього 4 л), а максимальний в універсалі на 10 л (всього 1515 л). Незначну надбавку в 10 л отримав лише похідний обсяг универсала (490 л). При цьому відзначимо, що об’єм багажника хетчбека Focus є середнім у порівнянні з конкурентами.

Порівняно з конкурентами багажник хетчбека Focus об’ємом 365/1150 л – середній у порівнянні з конкурентами. Наприклад. У аналогічних версій VW Golf відсік становить 350/1305 л, у Renault Megane – 405/1160 л, у Mazda 3 – 340/1360 л. Функціональність багажника Focus покращує рівну конфігурацію майданчика, яка виходить при складанні задніх сидінь.

Підвіска

Конструктивно, підвіска Focus не змінилася – як і раніше, попереду застосовується незалежний McPherson, а ззаду «багатоважіль», що має ефект пасивного підрулювання. Загалом ходова в міру збита та відмінною підходить для активної їзди.

При цьому, важливо відзначити, що конструктори Ford усунули всі слабкі місця, які є у попередника і тепер зауважень до довговічності опорних підшипників і ступичних немає. Нагадаємо, що раніше ці деталі на Focus II могли стати непридатними вже після 40 і 80 тис. км відповідно. Збільшився також термін служби передніх амортизаторів – з 60 до 100 тис. км. Інші розхідники «передка» служать ще довше – кульові та сайлент-блоки здатні «пробігти» близько 150 тис. км. У неоригіналі ці «витратники» змінюються окремо.

З урахуванням якості наших дорогах зауваження до ходових якостей Focus залишилися колишні: на рівних дорогах керованість заслуговує на всілякі похвали, а ось на нерівностях, «задок» часто переставляє і виною тому – знайомі «підрулюючі» сайлент-блоки важелів.

Задня багатоважільна підвіска не втратила своєї витривалості – «гумки» важелів здатні пройти під 200 тис. км! За твердженням сервісменів вони стають непридатними не від пробігу, а від віку – в середньому їх вистачає на 3 роки їзди. Фірмові деталі змінюються разом із важелями, але в неоригіналі сайлент-блоки пропонуються окремо.

Залежно від версії рейкове кермо Focus оснащувалося гідравлічним або електричним підсилювачем і до кожного з них у механіків є зауваження. У «гідравліці» відзначені втрати герметичності насосів ГУР, а ось «електрика» грішить підвищеною шумністю роботи при їзді по нерівностях (підстукує). При цьому розхідники кермового служать непогано – найшвидше приходять у непридатність кермові наконечники і то це трапляється в районі 150 тис. км, а ось тяги виходжують ще довше.

А ось до надійності гальмівної системи героя нашого огляду зауважень фахівці не мають. При цьому двигуни і коробки передач Ford Focus 3 такою ж якістю, на жаль, похвалитися не можуть і при виборі автомобіля деякі з них варто обходити десятою стороною!

Двигуни

При купівлі бензинових версій фахівці, що консультували нас, порадили віддавати перевагу старим перевіреним агрегатам – 1,6 л Duratec. Вони зарекомендували себе безпроблемними. Єдина їхня можлива «болячка» – неполадки дросельної заслінки (проявляється нестійкою роботою двигуна). Іноді вдається відновити її працездатність чищенням, і якщо це допомагало – доводилося її міняти.

Бензинові атмосферні двигуни 1,6 л зарекомендували себе найменш проблемними. До речі, саме цей “движок” найкраще підходить для встановлення ГБО та, як показав досвід експлуатації, працює на газу без проблем.

А ось в агрегатах Ecoboost виявлено більшу кількість характерних проблем. Так, у 3-циліндрових моторах об’ємом 1,0 л може тріснути пластикова трубка, встановлена між розширювальним бачком та турбіною, що загрожує перегріванням двигуна. Також охолодна рідина може підтікати з-під кільця ущільнювача передньої кришки двигуна. Крім цього, 1,0-літрові мотори грішать ще й течією олії. Воно може підтікати з-під переднього сальника коленвала, а також через кришку, що тріснула, головки блоку циліндрів. Цікава техніка цих «движків» – ремінь ГРМ працює в масляній ванні і оригінальна деталь здатна виходити під 200 тис. км. Кожні 60 тис. км. виробник рекомендує змінювати іридієві свічки запалювання. До речі, з двох 1,0-літрових моторів 100-сильний гірше підходить Focus – він відверто слабкуватий. Особливо це відчувається при їзді із завантаженням або увімкненому кондиціонері.

В 4-циліндровому агрегаті 1,6 л Ecoboost застосовується традиційний ремінь ГРМ, який працює насуху без олії і розрахований на 160 тис. км. У цей час бажано замінити і «помпу». У цих двигунах відзначені схожі проблеми з герметичністю масляної системи. До того ж пробігу в 160 тис. км. нерідко втрачає герметичність прокладання кришки ГРМ і передній сальник коленвала.

У ході експлуатації Ford Focus в агрегатах Ecoboost (на фото) виявлено найбільше проблем. А ось до дизельних двигунів особливих зауважень у мотористів фірмової СТО немає.

Найменш поширений мотор Focus – Ecoboost об’ємом 2,0 л, який встановлювався на гарячу версію ST. У ньому для підвищення надійності ГРМ застосовується металевий ланцюг, зауважень до якого спеціалісти не мають. Але загалом «болячок» цього двигуна вистачає. Так, у ньому відзначені виходи з ладу механізму зміни фаз газорозподілу VCT (у редукційному клапані виривало штифт). Виникають також неполадки з електромагнітним клапаном керування турбіною (вона починає некоректно працювати) і самою турбіною (виходить з ладу). При всіх перерахованих вище неполадках спалахує тривожна лампочка «Check engine» і виникає відчутна втрата потужності.

Турбодизельні двигуни набули меншого поширення, ніж «бензинки». З соляркових моторів найчастіше зустрічається агрегат 1,6 л. За твердженням сервісменів конструктори Ford підвищили надійність цього двигуна і він вже не має проблем з недовговічною циліндропоршневою групою, яка на Focus II зношувалась до 100 тис. км, внаслідок чого значно збільшувалася витрата масла і втрачалася тяга.

Характерне слабке місце всіх агрегатів, яким оснащувався герой нашого матеріалу – права гідравлічна подушка двигуна у активних автомобілістів непридатна до 100 тис. км (це проявляється у підвищеній вібрації та появі на ній олії).

Коробки передач

Не менш різноманітний у Focus вибір коробок. Механічних трансмісій дві: 5-ступінчаста «механіка», яка дісталася у спадок від попередника та новий агрегат із 6-ступенями.

До “свіжої” 6-ступінчастої механічної коробки передач (на фото) особливих зауважень у фахівців немає, а ось стару “5-ступку” вони критикують.

За твердженням сервісменів фірмової СТО, «5-ступці» притаманні всі «болячки», які були відзначені ще на попередньому поколінні моделі: текти сальників півосей і штока перемикання передач. Причому, якщо своєчасно не помітити втрату змащення з часом це може призвести до виходу з ладу 5-передачі – через недостатній рівень масла вона страждає в першу чергу. Про те, що вона почала вмирати, повідомить гул під час їзди. Задня передача цього МКП не оснащена синхронізатором, тому нерідко вона включається з характерним хрустом. Це не є несправністю – такою є конструктивна особливість роботи «механіки». До пробігу в 80 тис. км може стати непридатним опорний підшипник правої півосі. При цьому зчеплення з гідроприводом зазвичай служить без проблем.

Але все ж таки найчастіше фахівці критикують роботизовані коробки передач Powershift. Зверніть увагу – вони бувають двох видів: із сухим зчепленням (індекс 250) та мокрим (індекс 450). У першій олія не змінюється, а в другій мастило необхідно міняти разом із фільтром кожні 60 тис. км.

Як показав досвід експлуатації, фірмові “роботи” Powershift з 6-ступенями зарекомендували себе не особливо надійними і здатні доставити власникам Ford Focus зайвого головного болю, особливо так звана “суха” КП.

На практиці більш проблемною виявилася так звана суха коробка передач. Власники таких авто часто скаржаться на неприємні ривки і навіть скрегіт при перемиканнях передач, текти олії, знос зчеплення. Як пояснили нам працівники фірмової СТО Ford, подібні неприємності відбуваються з цілого ряду причин. Одна з них – відмова електронно-механічного блоку керування перемиканням передач (ТММ). Знаючи про його невисоку надійність, виробник навіть продовжив гарантію на цей вузол до 5 років, протягом якого він безкоштовно його змінює. Ще одне слабке місце цієї КП – стають непридатними вилки вижимних підшипників, через що перестають включатися передачі. Також у «сухій» коробці після пробігу в 100 тис. км може вийти з ладу блок зчеплення.

На тлі так званої сухої Powershift «мокра» КП куди надійніша і їй властива лише одна характерна проблема – підтікання мастила через сальники зчеплення.

Резюме «АЦ»

Як завжди, уживаний Ford Focus приваблює покупців своєю більш прийнятною ринковою вартістю, порівняно з багатьма конкурентами. Подобається покупцям і його виразний дизайн, причому як зовнішності, так і інтер’єру, а також оптимальний вибір модифікацій, завдяки чому не варто вибрати найкращу для себе версію. При цьому цілком справедливої критики заслуговує не дуже висока якість виконання і кілька слабких місць у ходовій. Втім, це не особливо критично і багато хто заплющує на це очі, вибираючи саме Ford Focus.

Підсумки «АЦ»

Кузов та салон

+ Велика пропозиція на вторинному ринку. Виразний дизайн інтер’єру та інтер’єру. Пластикові накладки на порогах підвищують практичність та захищають від піскоструминки з коліс. Більше зручне відкриття капота, ніж у попередника.

–  Нерівномірні зазори між кузовними деталями. Сколюється фарба на задніх крилах у місці стику з бампером, що в результаті призводить до корозії. Проривається матер’яний шар дефлектора системи вентиляції салону (седанів). Протирається фарба зі шкіряної обшивки керма та кожуха важеля МКП, облазить нікельоване покриття з обрамлення «бублика», важеля КП та ручника. Непросторова гальорка. Можуть поламатися напрямні потік повітря на центральній консолі. Огляд трохи обмежують винесені передні стійки і похиле заднє скло. Обсяги багажників зменшились порівняно з попередником.

Ходове та рульове

+  У міру збита підвіска відмінно пристосована до активної їзди. Високий ресурс розхідників кермового та більшості деталей ходової. Безпроблемні гальма.

–  На нерівностях задню пасивно підрулюючу підвіску часто переставляє. Передні амортизатори можуть стати непридатними до 100 тис. км. Потік насосів ГУР. Підвищена шумність роботи кермового з електропідсилювачем.

Двигуни

Атмосферні бензинові мотори 1,6 л зарекомендували себе безпроблемними, а також вони відмінно працюють на газу. Непогана надійність турбодизельних агрегатів.

– Гідравлічна подушка двигуна при активній їзді довго не служить (усі мотори). Течі рідини, що охолоджує, провокують тріснула пластикова трубка системи і негерметична передня кришка двигуна (1,0 л Ecoboost). Течити масла з-під переднього сальника колінвала і кришки, що тріснула, головки блоку циліндрів (Ecoboost: 1,0 л і 1,6 л). Вихід з ладу механізму зміни фаз газорозподілу, неполадки електромагнітного клапана управління турбіною, відмова турбіни (2,0 л Ecoboost). Проблеми дросельної заслінки (1,6 л Duratec).

Трансмісія

+ Безпроблемна 6-ступінчаста механічна коробка передач.

– текти сальників півосей та штока перемикання передач, частий хрускіт при включенні задньої передачі, невисока довговічність опорного підшипника правої півосі (5-ст МКП). Проблемні роботизовані КП Powershift, з яких найменш надійною виявився агрегат із сухим зчепленням (індекс 250).

Слабкі місця Ford Focus 3

Слабке місце інтер’єру седанів – у задній полиці проривається матер’яний шар дефлектора системи вентиляції салону.

Основні претензії до якості виконання салону: не відрізняється довговічністю і протирається фарба зі шкіряної обшивки керма та кожуха важеля МКП, а також облазить нікельоване покриття з обрамлення «бублика», важеля КП та ручника.

 

Характерне “хворе” місце кузова – задні крила, на яких сколюється фарба в місці стику з бампером, а потім ці місця іржавіють.

Конструктивна особливість кузовів всіх Focus III – нерівномірні проміжки між кузовними деталями.

Технічні характеристики Ford Focus

Загальні дані

Тип кузовухетчбек, седан, універсал
Дверей/місць 5/5, 4/5 та 5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм4360/1825/1485,  4535/1825/1485, 4555/1825/1505
База, мм2650
Маса споряджена/повна, кг1195/1825, 1225/1860, 1235/1870
Об’єм багажника, л365/1150, 475/н.д., 490/1515
Об’єм бака, л55

Двигуни

Бензинові 3-циліндр.: 1,0 л 12V Turbo (100 к. с.), 1,0 л 12V Turbo (125 к. с.),
4-циліндрові: 1,6 л 16 V (105 к. с.), 1,6 л 16 V (125 к. с.), 1,6 л 16 V Turbo (150 к. с.),  2,0 л 16 V Turbo (250 к. с.)
Дизельні 4-циліндр.: 1,6 Turbo (95 к. с.), 1,5/1,6 Turbo (105 к. с.), 2,0 Turbo (150 к. с.)

Трансмісія

Тип приводупередн.
КП5- або 6-ст. механ. або 6-ст. робот.

Ходовая частина

Гальма передні/задні диск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезал./ незал.
Шини205/55 R16, 215/55 R16, 215/50 R17, 205/55 R16, 225/45 R17, 235/40 R18