
Audi A4 Allroad Quattro (B8): чи варто переплачувати за слово Allroad?
Зимовий сезон завжди викликає підвищений інтерес до автомобілів з повним приводом та збільшеним кліренсом. Сьогодні ми поговоримо про надійність та експлуатацію універсалу підвищеної прохідності Audi A4 Allroad Quattro. А розібратись в усіх тонкощах допоможуть спеціалісти СТО повного циклу «Hunters Garage».
Перше покоління Audi A4 Allroad Quattro дебютувало в 2009 році. В 2011 році A4 Allroad Quattro оновився, а в 2016 році на ринок вийшло друге покоління моделі.
Перше покоління A4 Allroad Quattro було створено на основі моделі А4 покоління B8. Відповідно більшість особливостей модель отримала у спадок від звичайної “четвірки”. До речі, огляд з відео по А4 (B8) можна почитати та подивитись за посиланням. Але є і особливості, притаманні саме Allroad.
Кузов A4 allroad quattro
Зовні А4 Allroad Quattro від звичайного універсала А4 Avant відрізняється захисними накладками по периметру кузова, алюмінієвими накладками на бамперах та іншою решіткою радіатора. І звичайно – збільшеним кліренсом.
Як не дивно, але корозійна стійкість Audi A4 Allroad Quattro не на висоті. Зустрічається багато авто зі слідами корозії. В першу чергу страждає низ авто, через постійний вплив піску та камінців з-під коліс. Через це не рідкість виникнення корозії на днищі авто. Досвідчені власники радять періодично оглядати авто, а краще обробити антикором, щоб забути про цю проблему.
Також корозія може виникати в місцях неякісного кузовного ремонту, особливо це стосується пошкоджених авто, привезених зі США.
Неприємна особливість – можуть виходити з ладу дверні замки. Вони коштують досить дорого 7000-8000 грн. Але можна знайти «кулібіних», які їх ремонтують. Це обійдеться значно дешевше – 2000-2500 грн.
Мотори A4 allroad quattro
Гамма двигунів Audi A4 Allroad Quattro не велика. Бензиновий двигун всього один. Саме з ним привозять переважну більшість A4 Allroad Quattro зі США. Це – 2.0 TFSI, що має безпосереднє впорскування та турбонагнітач. Цей двигун має не найкращу славу. Мотори ранніх років славляться підвищеним апетитом до оливи. Витрати до 1 л оливи на 1000 км є для них нормою. Щоб побороти апетит до оливи на СТО спочатку пропонують провести заміну системи вентиляції картерних газів. Якщо це не допомагає, потрібен ремонт двигуна із заміною поршневої групи. Проблему з апетитом до оливи вдалось вирішити на заводському рівні і на авто випуску після 2013 року ситуація значно покращилась.
Також з цими двигунами треба бути уважним до розтягування ланцюга механізму ГРМ. На пробігу вже близько 100 000 км він може розтягнутись. Це проявляється характерним лясканням при роботі двигуна. Ризик розтягнутого ланцюга в тому, що він може перескочити та викликати зустріч клапанів з поршнями.
Якщо ви вже хочете придбати Audi A4 Allroad Quattro, то спеціалісти радять звернути увагу в першу чергу на машини з турбодизельними двигунами – чотирициліндровий 2.0 TDI та V6 3.0 TDI.
Хоча 2.0 TDI дуже розповсюджений в концерні VW, проте мотори, що встановлюються в Audi, мають відмінності. Зокрема, в них нема розповсюдженої “фольксвагеновської” проблеми з оливною помпою. В Audi в механізмі приводу все зроблено набагато надійніше – міцніші ремені, ширші ролики. Ремінь приводу оливної помпи варто міняти разом з ременем ГРМ. Якщо цього не зробити, то зношений ремінь приводу помпи обривається, двигун залишається без змащування, що призводить до заклинювання двигуна.
На 2.0 TDI зустрічається підтікання клапанної кришки. Це легко виправити заміною прокладки.
Залежно від року випуску та модифікації було кілька версії двигуна. Їх потужність складала 143, 150, 170, 177 або 190 к.с. Саме 2.0 TDI вважається для A4 Allroad Quattro оптимальним з погляду співвідношення тяги, витрати пального та надійності.
Топовим в гамі був дизельний двигун 3.0 TDI. Він має високі показники потужності та тяги. Залежно від модифікації потужність складала 240 або 245 к.с. а крутний момент – 500 Нм. Такого двигуна цілком достатньо, щоб “возити” великі кросовери Audi Q7 та VW Touareg. Що вже казати про компактний A4 Allroad.
Серед типових проблем 3.0 TDI відмічено вихід з ладу заслінок впускних колекторів (частіше помічається по сигнальній лампі Check engine) і блоку дросельних заслінок (мотор втрачає тягу, виникають перебої в роботі, підвищується димність). Для профілактики потрібно кожні 40-50 тисяч км чистити впускний колектор від сажового налльоту.
Крім того, підтікає теплообмінник, який стоїть в розвалі двигуна. Кожні 30-50 тисяч треба перевіряти чи не тече задній сальник колінчастого валу. Заміна його не дешева, та варто це тримати на контролі.
Коробка передач та привод A4 Allroad Quattro
При виборі назви Audi перемудрили. Модель A4 Allroad буває тільки з повним приводом. Через те додавати до нього ще й Quattro, як на мене, вже було занадто. До роботи повного приводу претензій нема. В якості міжосьового диференціала в А4 allroad використали механічний диференціал Torsen. Він встановлений в одному корпусі з коробкою передач.
Що до самих коробок передач. Для моделі пропонувалась механічна 6-ступенева механічна коробка передач. Її дуже люблять прихильники активно способу їзди та досвідчені водії. До неї претензій нема, треба лише вчасно міняти оливу. Тим більше що таким чином ви обслуговуєте ще й Torsen. При заміні зчеплення варто також звертати увагу на стан двомасового маховика.
Для А4 allroad quattro пропонувалась роботизована коробка передач, яка в Audi має назву S-Tronic. В них є складності з роботої соленоїдів, що відповідають за перемикання.
A4 Allroad має надійний 8-ступеневий гідромеханічний “автомат” ZF 8HP. З ним теж нема проблем, але потрібен вчасний та якісний сервіс. Обслуговування коробки «автомат» полягає в заміні оливи кожні 60 000 км. В процесі заміни потрібно контролювати герметичність піддону АКП, адже він – пластиковий. Автоматична коробка доволі розумна, що дозволяє гарно діагностувати її за допомогою сканера. Це допоможе і при купівлі. Адже можна побачити інформацію про стан коробки.
Ходова A4 allroad quattro
Підвіска – одна з головних конструктивних відмінностей Allroad від звичайного А4. По-перше, кліренс збільшено до 18 см. Та й колеса в Allroad мають більший зовнішній діаметр, та відповідно вагу. Тому в авто використані інші пружини та амортизатори.
Щодо останніх, то варто бути уважним при їх заміні. Радять встановлювати саме оригінальні амортизатори. Хоча вони і дорожчі. Адже якщо встановити замінники, то вони як правило, такі ж як в звичайного А4. Вони гірше справляються з важчими колесами і на нерівній дорозі авто погано керується.
Підвіска досить довговічна. Більшість оригінальних «витратників» передньої та задньої підвісок здатні виходити до 100 тисяч км. Трохи менше (близько 80 тисяч км) служать гідравлічні сайлентблоки задніх нижніх важелів передньої підвіски і близько 60 тисяч км – стійки стабілізатора. Разом з тим, ремонт ходової коштує не дешево – передні важелі поставляються разом з кульовими опорами, а в задній підвісці разом з «гумками» пропонуються нижні важелі.
Виникають складності і із заміною – згодом намертво закисають сталеві болти в алюмінієвих поворотних кулаках кріплення верхніх важелів та тяг задньої підвіски. Їх доводиться нагрівати, висвердлювати, а часом навіть зрізати «болгаркою».
Рейкове кермо, оснащене електропідсилювачем, зарекомендувало себе як надійне. Рульові наконечники здатні витримати не менше 100 тисяч км, а тяги – близько 150 тисяч. З часом в кермовому механізмі з’являється проблема з розшаруваням шлангів гідропідсилювача. Це приводить до вібрацій керма при великих вивертах. На СТО, не знайомих зі специфікою моделі, не знають про цю особливість і часто відразу рекомендують міняти рульову рейку та помпу гідропідсилювача. Тому будьте уважні і зверніть їх увагу на діагностику саме шлангів.
Який A4 allroad quattro краще обрати
Модель A4 Allroad Quattro виявилась доволі міцною. Ідеальна конфігурація – машина з турбодизельним 2-літровим двигуном та автоматичною коробкою передач. І, як завжди, технологічний автомобіль перед покупкою варто продіагностувати на СТО, добре знайомому саме з цією моделлю.