Чому потрібно періодично замінювати в машині всі рідини
В автомобілі застосовують шість основних видів рідин, які потрібно періодично замінювати або доливати. Почнемо зі знайомих. Отже, чому в бачку омивача має бути незамерзаюча рідина? Це питання зазвичай навіть не обговорюється, але ми нагадаємо: крім того, що з водою і літньою рідиною омивач у мороз не працюватиме, внаслідок їх замерзання може ще й лопнути бачок склоомивача, а також вийти з ладу насос цієї системи.
Моторне мастило потрібно міняти з дуже простої причини: щоб двигун не вийшов із ладу раніше часу і мав максимально великий ресурс. В асортименті Liqui Moly – найбільший вибір моторних олив, які задовольняють вимоги двигунів різних поколінь та з різним пробігом.
Мастило в АКП автовиробники рекомендують міняти через певний пробіг (60 тис. км, 90 тис. км тощо.). В окремих випадках робити це не рекомендують, але, як свідчить досвід, у будь-якої автоматичної трансмісії відбувається зношування робочих поверхонь деталей. Продукти зношення частково залишаються в фільтрі, осідають у затишних куточках АКП, а частково – продовжують циркулювати в системі змащення, виконуючи функцію абразиву. Це викликає інтенсивне зношування автоматичної КП, ремонт якої обходиться щонайменше в 40 тис. грн. От і вирішуйте, що дешевше, – замінити масло в автоматі або відремонтувати цей агрегат.
Чому замінюють гальмівну рідину
Чому в автомобілі кожні два роки необхідно замінювати гальмівну рідину? Тому що від її стану в сучасному автомобілі залежить ефективність роботи антиблокувальної системи гальм (ABS), системи стабілізації курсової стійкості (ESP), електронного імітатора блокування диференціала тощо. Думаю, не треба розповідати, якими корисними є ці системи. У минулому столітті наші батьки і діди навіть не уявляли, наскільки ці системи зможуть зробити автомобіль безпечнішим і менш проблемним в експлуатації! Ми ж це отримали завдяки прогресу електроніки та машинобудування. Але є одне велике «АЛЕ». На жаль, бути впевненим у безпеці на зимовій дорозі з системою стабілізації курсової стійкості можна тільки якщо в гальмівній системі залита якісна гальмівна рідина. Річ у тому, що будь-яка гальмівна рідина має підвищену гігроскопічність, тобто легко вбирає вологу (як сіль або цукор, залишені на відкритому повітрі). Після закінчення дворічного періоду її властивості можуть помітно погіршитися. Наприклад, зменшитися на 60-80°С температура кипіння. Влітку, у разі інтенсивного гальмування, це загрожує закипанням рідини. При цьому утворюються бульбашки повітря, через які не передається гальмівне зусилля, тобто гальма відмовляють. Можлива і корозія деталей супортів і модулів систем активної безпеки. Взимку під час сильних морозів простежується зміна в’язкості, що здатна порушити роботу модулів ABS, ESP тощо. А уявіть собі, якщо через це система стабілізації, яка прощає навіть помилки у виборі зимових шин, відмовиться працювати в екстремальній ситуації! Щоб уникнути цього слід заздалегідь унеможливити такі ситуації, заливши в систему свіжу гальмівну рідину, наприклад німецької якості від компанії Liqui Moly. До її складу входять спеціальні присадки і добавки, які унеможливлюють утворення бульбашок повітря під час перегріву і знижують зношування вузлів гальмівної системи.
Чому міняють антифриз
Чому охолоджувальу рідину (тосол, антифриз) потрібно міняти кожні два або чотири роки? Питання особливо актуальне напередодні зими. До антифризів є чотири основні вимоги: не замерзати взимку, ефективно відводити тепло від деталей двигуна, не вступати в хімічну реакцію з деталями двигуна і забезпечувати змащування насоса (помпи) системи охолодження. Якщо антифриз не відповідає хоча б одній із цих вимог, двигуну загрожує достроковий ремонт. Втрата властивостей антифризу відбувається з кількох причин. Наприклад, через негерметичність системи охолодження ви доливали воду. В результаті температура замерзання рідини зросла з -40°С до -5–10°С. Для нашого регіону це катастрофа, оскільки за умови такого невеликого морозу замерзла рідина може призвести як до «розморожування» блоку двигуна, так і до його перегріву через відсутність циркуляції антифризу в системі охолодження. А якщо це відбудеться в далекій дорозі, коли на вулиці мороз?
Через надлишок води у складі антифризу також погіршуються змащувальні властивості, що прискорює вихід з ладу помпи системи охолодження. Якщо ж туди в літній час доливали рідину іншого класу/типу, то можлива активізація корозійних процесів, які можуть вивести з ладу деталі двигуна. Присадки в складі антифризу з часом також втрачають ефективність, що призводить до серйозних неприємностей. Всі ці чинники доводять, що системі охолодження двигуна потрібно приділяти особливу увагу й своєчасно змінювати тосол, використовуючи для цього якісну продукцію.
Під час заміни антифризу варто знати, який підходить для двигуна вашого авто. Ця інформація є в керівництві з експлуатації машини. Крім того, слід побоюватися низькоякісної охолоджувальної рідини, особливо якщо для її здешевлення в основу додають якусь порцію замінника етиленгліколю. Про це складно дізнатися, отож краще обирати продукцію перевірених марок, наприклад, антифриз Liqui Moly. Охолоджувальна рідина цієї німецької компанії виробляється тільки на основі якісних етиленгліколю та пакетів присадок.
Чому міняють гідравлічну рідину
Чому потрібно міняти рідину в гідропідсилювачі керма? Передусім через наявність у ній небезпечних продуктів зношення, які не тільки виконують функцію абразиву, а й є джерелом виникнення відкладень, що може погіршити роботу клапанних механізмів та інших складових системи. А залишитися без робочого гідропідсилювача в зимовий час або з погано працюючим кермом під час різких маневрів дуже некомфортно і вкрай небезпечно! Щоб цього не сталося, потрібно дізнатися, який інтервал заміни рідини в гідропідсилювачі керма (за його наявності) для вашого авто. Рекомендована періодичність цієї процедури – в середньому кожні 80 тис. км. Також ознакою необхідності заміни рідини в гідропідсилювачі керма є запах гару, який виходить з бачка. До речі, широкий вибір рідин для цієї гідросистеми пропонується в асортименті продукції Liqui Moly.