Перетворення ЗАЗ-968А в дрифт-кар
Ідея скласти такий автомобіль у жителя столиці Руслана народилася разом із бажанням мати дрифт-кар. Не те щоб якийсь безкомпромісний болід для заїздів на чемпіонаті з дрифту, а так, щоб просто поїздити для душі. Ну а якщо для душі, то і зовні машина має бути «душевною». А яке авто може бути для українця душевнішим за «Запорожець»? Купили один ЗАЗ і пару донорів BMW, а далі, здавалося б, справа техніки, час грубих слюсарно-зварювальних робіт. Але ні, саме тут і почалася справжня творчість. Адже інакше процес одягання кузова «запора» на днище BMW не назвеш: підгонка, підрізка, розкочування, зварювання, оклеювання композитами… При цьому намагалися зберегти якомога більше цілих «запорізьких» деталей, щоб машина була впізнаваною. Начебто вийшло.
Руслан Коптелець, автор проекту
Ми хотіли реалізувати ідею автомобіля цивільної зовнішності, але зі спортивними можливостями. Намагалися при цьому зберегти культову зовнішність «Запорожця». Вважаємо, цей наш проект вдалим!
Специфікація
Кузов складено з двох частин – днища від BMW E21 і верха з бортами та дахом від ЗАЗ-968А. «Запорізьку» частину доопрацьовано: розширені та відсунуті назад арки задніх коліс (баварська колія й база більші), на 20 см витягнутий передній капот, що став саме капотом і сховав під собою силовий агрегат. Передню панель замінили на деталь від рестайлінгового «Запорожця» моделі 968М – вона більше виступає вперед, а конструкторам потрібно було помістити спереду рядної «шістки» радіатор. Але й нову мордочку довелося додатково витягнути. Щоб врівноважити новостворений «ніс», стекла фар зробили сильно опуклими.
Силовий агрегат тепер розміщено спереду. Це 2-літровий бензиновий двигун від BMW-520 E-34 разом із 5-ступінчастою коробкою передач. Диференціал головної передачі заблокований зварюванням – дрифтувати то дрифтувати!
Ходова перейшла від BMW E21 цілком: обидві незалежні підвіски, рульова рейка і редуктор заднього моста. Гальма доробили: спереду 4-поршневі супорти Brembo і диски діаметром 320 мм, а ззаду – 310-сантиметрові диски і супорти на 310 мм від Skoda RS.
Інтер’єр теж став іншим. Використано торпедо від Е-21 разом із нагрівником та іншою начинкою. А щодо сидінь, то спереду встановили комфортабельні ковші, а ззаду… ззаду дивану тепер немає. Звільнене місце оздоблено алюмінієвими панелями.
Тюнінг виконано в ательє «Зроблено в гаражі», м. Київ