Як журналістам показали новаторську техніку від "Богдана"
Рівно 13 років тому, 26 травня для керівників Мінпромполітики України та журналістів Луцький автозавод продемонстрував автобуси і тролейбус, випуск яких мав розпочатися в найближчі місяці.
Перш за все слід назвати міський низькопідлоговий автобус А501.10 завдовжки 10 м і повною масою 15,6 т. Планування салону відповідало призначенню машини: місць для сидіння було лише 20, зате повна пасажиромісткість становила 90 осіб. Низький рівень підлоги, широкі проходи і аж чотири одностулкових двері для пасажирів забезпечували швидку посадку-висадку.
У ролі силової установки на машині використовували японський 6-циліндровий турбодизель Isuzu 6 HFITC екологічного стандарту Євро 2. Цей агрегат, з інтеркулером, при робочому обсязі 7,13 л видавав на-гора 230 к.с. У парі з ним працювала механічна, 7-ступенева КП. “Максималка” автобуса досягала 100 км/год.
М’який хід автобуса і, відповідно, комфортабельну їзду забезпечувала пневматична підвіска коліс — як передніх, так і задніх. А безпечній їзді сприяли двоконтурні гальма з пневматичним приводом і системою ABS.
Інша новинка — тролейбус Т601.10 — теж мала довжину 10 м. І зовні чимось нагадувала автобусного тезку. Однак повна маса у нього була значно більшою — 18 т. А дверей було не чотири, а три, зате одні з них були двостулковими. З 22 місцями для сидіння салон вміщував загалом 86 пасажирів.
Тролейбус був оснащений електродвигуном постійного струму ЕД-13997, який розвивав потужність 140 кВт. Особливо потрібно відзначити, що він мав сучасну систему керування, виконану на IGBE-транзисторах. Її надала чеська фірма Gefelec. Підвіска була такою самою, як і у автобуса А501.1, а ось для уповільнення і зупинення машини, максимальна швидкість якої досягала 60 км/год, служили ще одна, третя система гальмування – електродинамічна.
Крім цих двох міських машин присутнім на презентації було показано туристичний автобус середнього класу — А401. 60, завдовжки 8,17 м. Уперше його представили на київському автосалоні TIR 2007 ще 2 жовтня 2007 року, але згодом доопрацювали.
Машина відрізнялася ефектним, сучасним дизайном. У салоні, забезпеченому кондиціонером, могли розміститися в комфортабельних кріслах 30 пасажирів. М’якість ходу забезпечувала пневматична підвіска, причому передня була незалежною.
Турбодизель Isuzu 4нkl – X5 екологічного стандарту Євро-3 мав робочий об’єм 5,19 л і розвивав 155 к.с. У трансмісії передбачалося використовувати одну з двох коробок передач — або “автомат” Aisin або 6-ступеневу “механіку”. Максимальна швидкість становила 110 км/год.
На жаль, виробництво цих цікавих машин з цілого ряду причин так і не розпочалося. Однак вони — яскраве свідчення високого технічного рівня продукції корпорації “Богдан” тих років.