Mazda святкує 25-річчя перемоги Mazda 787B в Ле-Мані
Чверть століття тому 23 червня 1991 року о 16 годині помахом картатого прапора ознаменувалася перемога команди Mazda і її боліда Mazda 787B на трасі в Ле-Мані. Автомобіль під номером 55 у яскравій помаранчево-зеленій лівреї і з унікальним звучанням роторного мотора назавжди вписав своє ім’я в історію світового автоспорту.
Mazda 787B здобула переконливу перемогу над іменитими конкурентами із Mercedes-Benz і Jaguar. У цій виснажливій гонці болід Mazda вийшов на лідерські позиції після 21 години марафону. Трьома годинами пізніше і всупереч всім очікуванням Джонні Герберт тріумфально фінішував на очах понад 250 тисяч глядачів.
Тріумф Mazda в Ле-Мані став першою і єдиною перемогою японської автомобільної компанії в цьому 24-годинному марафоні, який проводиться з 1923 року. Крім того, це перша і єдина перемога на трасі в Ле-Мані автомобіля з роторним двигуном.
Найбільш вражаючими є технічні характеристики роторного двигуна R26B, встановленого на боліді 787B. Атмосферний мотор мав 4 ротора, 3 свічки запалювання на ротор та електронну систему впорскування. В результаті, потужність двигуна досягала 710 к. с. і 9000 об/хв.
Цього було достатньо, щоб інтернаціональна трійця у складі британця Джонні Герберта, німця Фолькера Вайдлера і бельгійця Бернара Гашо змогла продемонструвати гідний результат. Болід 787B подолав 362 кола (4933 км), показавши середню швидкість 205,38 км/год.
Усі три Mazda, які брали участь у перегонах, успішно дісталися фінішу марафону, посівши перше, шосте та восьме місця в абсолютному заліку. До речі, варто зазначити, що з 38 авто, що стартували, тільки 9 змогли дістатися фінішу. Цікаво, що після огляду двигуна по закінченні перегонів, інженери компанії заявили, що мотор R26B перебуває у відмінному стані і може успішно подолати ще один 24-годинний марафон.
А щодо боліда під номером 55, то після переможного гоночного сезону, він зайняв гідне місце в заводському музеї компанії в Хіросімі в 1992 році. Причиною тому стали зміни в технічному регламенті, що обмежили робочий об’єм двигуна. Час від часу автомобіль подорожує світом, беручи участь у різних історичних змаганнях і ретровиставках. Наприклад, у 2011 році з нагоди 20-річного ювілею перемоги в Ле-Мані Mazda 787B презентували на знаменитому «Фестивалі швидкості» в Гудвуді.