Історія компанії Renault
Компанія Renault зробила собі ім’я завдяки недорогим і надійним автомобілям високої якості.
Брати Рено
Двадцятирічний Луї Рено з властивим молодості ентузіазмом захопився ідеєю саморушного екіпажу. За основу для свого першого творіння він взяв триколісний De Dion Bouton, який повністю переробив. До наявних трьох коліс Луї додав ще одне. Але головне – він застосував своє ноу-хау – пряму передачу.
24 грудня 1898 року Луї Рено святкував із друзями Різдво. Впевнений в успіху свого винаходу, він запропонував парі, заявивши, що його нова машина зможе здолати вулицю Лепік на Монмартре, яка мала ухил у 13 градусів. Його друзі, що спочатку поставилися до цієї витівки з недовірою, невдовзі змушені були повірити власним очам. Луї не тільки виграв парі, а й отримав перші замовлення разом із грошовим завдатком. Пару місяців тому він зареєстрував патент на коробку передач власної конструкції.
У рух автомобіль приводив одноциліндровий мотор De Dion Bouton потужністю 0,75 к.с., але завдяки оригінальній трансмісії і невеликій вазі перший Renault виявився досить швидким. Під керуванням Рено цей автомобіль виграв перегони Париж–Бордо. А в 1899 році, заручившись підтримкою братів Марселя та Фернана, Луї заснував автомобільну компанію «Брати Рено». Організатори підприємства зробили ставку на складання недорогих моделей високої якості, які є основою виробничої програми цього французького бренду досі.
Перша світова війна внесла корективи в роботу Renault, однак уже в 20-ті роки компанія почала активно розширювати виробництво легкових автомобілів та комерційного транспорту. У 1921 році в Булонь-Біянкуре запустили перший конвеєр.
Напередодні Другої світової війни «Акціонерне товариство заводів Renault» перетворилося на повноцінну корпорацію – збільшилася кількість підприємств у Франції, були побудовані заводи у Великій Британії і Бельгії, а Луї Рено став одноосібним власником компанії.
Доступність і якість
У 1938 році Луї Рено відвідав Берлінський автосалон, де побачив прототип легендарного VW Beetle. Повернувшись на батьківщину, він поділився враженнями зі своїми колегами, які з ентузіазмом взялися до розробки аналогічної машини. Але в 1940 році Францію захопили гітлерівці, і всі заводи перейшли під управління окупантів. Виробництво цивільних авто скоротилося до мінімуму. Роботи над перспективною машиною тривали у глибокій таємниці. Експерементальній Renault 4CV з’явився 23 грудня 1942 року. До кінця війни виготовили ще кілька версій. Публіці новинку представили на Паризькому автосалоні восени 1946 року, а через рік почалося серійне виробництво. Renault 4CV мав заднє розташування 748-кубового мотора потужністю 17 к.с. і 3-ступінчасту механічну коробку передач. Ця машина швидко завоювала популярність і протрималася на конвеєрі 15 років! Останній екземпляр виїхав із воріт заводу в Біянкурі 6 липня 1961 року. Загалом було складено 1 105 547 авто. Крім того, за ліцензією компанії з 1953 до 1963 року модель 4CV виробляли в Японії під маркою Hino.
Бестселер
У 1961 році на зміну 4CV прийшла не менш знакова модель Renault 4, яка стала своєрідною відповіддю компанії на Citroen 2CV. У Renault оцінили плюси і мінуси конкурента з шевронами і, в свою чергу, запропонували автомобіль з більш просторим кузовом і менш епатажним дизайном. Роботи по створенню Renault 4 почалися навесні 1956 року. Тодішній керівник компанії П’єр Дрейфус запустив проект під кодовою назвою Project 350. За його задумом, ця машина повинна була задовольняти потребам самих різних покупців. Спочатку вона отримала 782-кубовий 4-циліндровий двигун водяного охолодження і 3-ступінчасту механіку, повністю незалежну підвіску і привід на передні колеса. Цікава особливість Renault 4 полягала в тому, що колісна база зліва була на 48 мм менше, ніж справа. Це пояснювалося дуже просто: конструкція задньої торсіонної підвіски мала поздовжнє розташування тріснув, один за іншим, за рахунок чого задні колеса були неспіввісні. Крім Франції «четвірка» випускалася в десяти (!) країнах по обидві сторони океану. З 1961 по 1992 рік було виготовлено 8 135 424 її примірників, і за кількістю випущених авто Renault 4 посів третє місце у світі, поступившись лише Ford T і VW Beetle.
Наприкінці 70-х років Renault вийшов в лідери ринку Франції і став експортером номер один в Європі
Перший у світі хетчбек
Із кожним роком концерн активно розширював свій модельний ряд. Так, у 1965 році було запущено виробництво першого в світі хетчбека, який дістав ім’я Renault 16. Це була передньопривідна машина з подовжнім розташуванням двигуна і незалежною торсіонною підвіскою всіх коліс. Спочатку її оснащували 1,4-літровим 54-сильним двигуном і 4-ступінчастою механікою. Автомобіль постійно модернізували, а гамма двигунів та КП розширювалася. У 1966 році Renault 16 першим із «французів» був удостоєний титулу «Європейський автомобіль року». Ця модель мала попит до кінця свого конвеєрного життя. Загалом за 15 років було складено близько 1,9 млн екземплярів. Завдяки Renault у 60-ті роки в ужиток увійшов вираз «voiture a vivre» – автомобіль для життя, що фактично стало девізом компанії.
Активний розвиток концерну тривав до початку 1980-х років. Відкривалися нові заводи у Франції, а в інших країнах Європи, Азії, Латинської Америки, а в Канаді з’являлися підприємства зі складання.
Яскравою подією став випуск в 1983 році першого в Європі мінівена Renault Espace, який довгі роки був законодавцем мод у своєму класі. У наступному десятилітті сталися важливі зміни, які допомогли Renault зробити крок вперед: у липні 1990 року підприємство стало акціонерним товариством, а в 1996 році завершився процес приватизації.
Інтернаціональне сімейство
Важливою сторінкою в історії компанії стало створення міжнародного альянсу, який поруч із японським Nissan увійшли румунська Dacia і південнокорейський Samsung Motors. Це забезпечило корпорації вихід на нові ринки Азії, Східної Європи та США. Саме в той період з’явилися найпопулярніші моделі Clio, Megane і Laguna, а потім і Logan — автомобіль, з яким Renault вирушив підкорювати ринки, що розвиваються.
В останні роки один із ключових напрямків компанії – розробка доступних моделей на альтернативному паливі. У 2011-2013 роках Renault представив на ринку перші електрокари, і сьогодні він є одним зі світових лідерів у цій сфері.
В Україні компанія Renault успішно працює вже понад 15 років. За результатами шести місяців нинішнього року цей виробник вийшов на перше місце, обіймаючи 10,8% вітчизняного ринку.
Фото Renault