Євробляхери ризикують потрапити під кримінальну статтю через масштабні протести
Після ухвалення Верховною Радою України законів про нерозмитнені авто №8487 і 8488 представники організації АвтоЄвроСила, які першими вимагали їх увалення, виявилися незадоволеними і висловили протест проти дій влади. Головні тези – протилежність до громадських ініціатив, ігнорування інтересів активістів.
Протести євробляхерів
Результатом незгоди стали масові протести членів громадської організації, які спричинили перекриття доріг, появу «огорож» із покришок і, зрозуміло, спаленого Range Rover, привезеного в центр столиці як символу опору. Варто зазначити, що і так агресивна за своїм настроєм акція поруч з таким експонатом виглядає ще більш гнітюче.
У Facebook Комунального підприємства «Київпастранс» уже повідомили про обмеження руху громадського транспорту внаслідок масових протестів, автобуси курсують з порушенням графіка. Також учасники акції традиційно перекрили урядовий квартал і мітингують під будівлею Верховної Ради України. Протестувальники заблокували митницю в Рівному. Також у місті відбулися сутички активістів з правоохоронними органами. За інформацією з місця подій на трасі Миколаїв-Київ, усе відбувається більш мирно: протестувальники не перекривають дорогу повністю, а лише заважають проїзду, залишаючи трохи місця для автомобілів, що рухаються, що також є правопорушенням.
У Львові активісти протестують під стінами міської Ратуші, а в області – перекрили трасу Київ-Чоп.
Покарання власників нерозмитнених авто
По суті, акція є волевиявлення народу, про що говорять і в поліції (тому й не втручаються). Однак юридично ці дії підпадають під кримінальну відповідальність. Так, згідно зі статтею 279 Кримінального кодексу України «Блокування транспортних комунікацій, а також захоплення транспортного підприємства», що ці події є серйозними порушеннями, оскільки обмежують права людини, призводять до таких наслідків:
1. Блокування транспортних комунікацій шляхом влаштування перешкод, відключення енергопостачання чи іншим способом, яке порушило нормальну роботу транспорту або створювало небезпеку для життя людей або настання інших тяжких наслідків, – карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами терміном до двох років, або арештом терміном до шести місяців, або обмеженням волі терміном до трьох років.
2. Захоплення вокзалу, аеродрому, порту, станції або іншого транспортного підприємства, установи або організації, – карається позбавленням волі терміном від двох до п’яти років.
3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, якщо вони спричинили загибель людей або інші тяжкі наслідки, – караються позбавленням волі терміном від п’яти до дванадцяти років.
Але, незважаючи на дії активістів, поліція (за винятком відвертих провокацій) не заважає правопорушникам (з вищевказаної причини). Цікаво, наскільки довго триватиме така ситуація?