ЗАЗ-1142 - як з'явилася "Таврія" з німецьким двигуном
У Києві 30 років тому вперше було представлено незвичайний автомобіль із Запоріжжя – ЗАЗ-1142. Презентація машини відбулася на міжнародній виставці Automotive-93, що проходила у квітні, організованій італійською компанією «Арке Інтернейшнл». Зовні ця модель нічим не відрізнялася від звичайної “Таврії”. Але суттєва різниця ставала зрозумілою, варто було лише заглянути під капот машини. Там замість звичного двигуна МеМЗ-245 стояв зовсім інший – від компанії Volkswagen.
Літраж його становив трохи більше – 1,3 л. замість 1,1 л., але різниця у потужності була зовсім невелика – 54,5 к. с. проти 53 к. с. Однак якщо мелітопольський двигун був карбюраторним, то німецький мав систему безпосереднього, електронного упорскування палива. Він відповідав суворим європейським нормам 1993 року на токсичність вихлопу. Отже, такий агрегат на «Таврії» міг значно розширити експортні можливості українського автозаводу.
Цікаво, що ЗАЗ-1142 важив на 30 кг менше ніж автомобіль Volkswagen Polo з таким же агрегатом. Щоправда, при цьому він поступався йому в максимальній швидкості – 150 км/год проти 154 км/год. А ось витрата палива в обох машин була майже однаковою. На 100 км вона становила: за 90 км/год – 5,2 л; за 120 км/год – 7,9 л та у міському циклі – 8,3 л.
Слід зазначити, що на виставці Automotive-93 Запорізький автозавод представив ще дві нові моделі. Обидві вони призначалися для спільного підприємства «Україна-Греція» у місті Салоніки. Модель ЗАЗ-110250 була пікапом на базі легкової «Таврії» і мала вантажопідйомність 300 кг. Був розроблений і його варіант зі знімним жорстким дахом із пластику.
Інша машина – вантажопасажирський фургон ЗАЗ-11024 вирізнялася оригінальними дизайнерськими рішеннями. Біля задніх відкидних сидінь, де могло розміщуватись до трьох пасажирів – вікон не було. Натомість задні двері з вікном мала своєрідну опуклу форму, що збільшувало обсяг вантажного відсіку при складених задніх сидіннях до 1000 л.