Тест-драйв Toyota Land Cruiser Prado 150: Час тиші
Безумовно, головна зміна – це силовий агрегат, який ми вже випробували на Hilux’е (АЦ №41-42 2015). Так, 150-й Prado дістав новий турбодизельний двигун меншого об’єму та іншу автоматичну трансмісію.
На зміну 3-літровому турбодизелю прийшов 2,8-літровий мотор. Незважаючи на менший об’єм, він виявився потужнішим і економічнішим. Цей агрегат розвиває 177 сил замість колишніх 173 конячок. Але головне в ньому – тягове зусилля. Якщо перша «трійка» видавала 410 Нм при 1600-2800 об/хв, то 2.8 D-4D – уже 450 Нм, доступних, щоправда, у більш вузькому діапазоні – 1600-2400 об/хв. Це позначилося і на розгінній динаміці. З таким серцем Prado прискорюється до першої сотні за 12,7 с, а це на цілу секунду повільніше. Проте на бездоріжжі, де Land Cruiser Prado традиційно один з найкращих «пройдисвітів», додаткові ньютон-метри напевно знадобляться.
Мощность нового мотора выросла всего на 4 силы (177 л.с.), зато крутящий момент – на целых 40 Нм (450 Нм). Кроме того, двигатель стал гораздо тише
Новинка для всех
Еще более важное новшество, которое коснулось всех 150-х Prado – трансмиссия. Независимо от установленного двигателя автомобиль оснащен 6-ступенчатой автоматической коробкой передач. Ранее в 3-литровом дизельном Prado и 4-литровом бензиновом работал 5-ступенчатый автомат, а в базовом 2,7-литровом и вовсе АКП с четырьмя диапазонами. Дополнительные ступени оказалась совсем не лишними, ведь они позволили снизить расход топлива.
Як у чесного позашляховика, тут є понижувальний ряд трансмісії та блокування міжосьового диференціала
Єдина дизельна версія Prado стала економнішою в місті більше ніж на літр. Згідно з паспортними даними, в мегаполісі машина бере 9,2 л на 100 км. Під час тест-драйву ці цифри були цілком досяжні, але лише за відсутності трафіку і за умови дуже плавної їзди. Як правило, витрата становила близько 11 л на сотню. Втім, зазначимо, що тестовий автомобіль був фактично без пробігу, а після обкатки в кілька тисяч кілометрів паливний апетит зазвичай слабшає.
Перше, що помітить будь-який власник дизельного «Прадіка» – це те, що в машині стало незвично тихо. Знайомий дизельний гуркіт буквально зійшов на нуль. Причому це відбулося не через покращену шумоізоляцію, а саме завдяки новому мотору, адже автомобіль набагато тихіший і зовні.
Якщо під час першого знайомства з рестайлінговим Prado нам дісталася 7-місна версія з задньою пневмопідвіскою, то сьогоднішній герой із пружинною ходовою. Ще під час оновлення версії її зробили щільною, і це цілком виправдано. Позашляховик не лякає великими кренами в поворотах, немає тут і поздовжнього розгойдування під час розгону та гальмування, як це було в попередньому поколінні LC Prado 120. Підвіска хоч і не залишає непоміченими дефекти доріг, але є енергоємною і буквально випромінює впевненість завдяки своєму запасу міцності.
Поза дорогами
Toyota LC Prado 150 має чудові параметри геометричної прохідності. Кут в’їзду становить 32 градуси, з’їзду – 26, рампи – 22. Кут підйому і поперечної стійкості значний – 42 градуси.
Toyota LC Prado 150 – один із небагатьох рамних позашляховиків на ринку, і знайти йому конкурента за прохідністю не так вже й просто
Внутрішні тонкощі
Ззовні Land Cruiser Prado 150 2016 року відрізнити від побратима 2013-го неможливо, оскільки змін в екстер’єрі не відбулося.
А от у салоні є нововведення – комбінований колір оббивки крісел. Якщо раніше пропонувалися дорогі версії з повністю чорним шкіряним салоном, то тепер «лицьова» частина сидінь починаючи з комплектації Prestige коричнева і лише підкладка залишилася темною. Це трохи освіжило інтер’єр.
Ефектна панель приладів Optitron зустрічається лише в дорогих комплектаціях – Prestige і 7-місцній Premium
Комбінований колір оббивки помітно освіжив салон. Переднім кріслам не вистачає бічної підтримки
Пасажири заднього ряду не скаржитимуться на брак місця. Нахил спинок тут можна змінити
Для дизельного авто став доступним обігрівач Eberspacher, з яким двигун і салон прогріваються за лічені хвилини. А зробити ці хвилини приємнішими допоможуть різні види обігріву: в Prado можна нагріти не тільки крісла переднього ряду, а й задній диван та рульове колесо у топ-версії.
Систему прискореного прогріву двигуна давно встановлюють у Toyota LC Prado…
…зі свіжим оновленням у Prado тепер з’явилась і система прискореного прогріву салону
Мінус усунуто
Новий силовий агрегат суттєво посилив позиції Toyota LC Prado 150. Автомобіль став тяговитішим, економічнішим і трохи наблизився до конкурентів, багато з яких перевершували його за характеристиками потужності.
Об’єм багажного відсіку Prado 150 більше ніж великий: на борт можна взяти 621 л вантажу, а якщо скласти другий ряд, корисний об’єм збільшується майже до 2 кубометрів
Резюме
Кузов і комфорт | |
Нехай це не найбільший позашляховик у модельному ряду Toyota, однак салон «Прадіка» дуже просторий – тут комфортно розміщуються люди високого зросту і солідної комплекції. Підвіска хоч і щільна, але енергоємна і, головне, всеїдна. Зручний доступ в багажник: в обмеженому просторі дістати або закинути речі можна завдяки задньому склу, що відкривається. | Бічними підніжками під час висадки з авто весь час брудняться штани. Передні крісла через слабеньку бічну підтримку не дуже підходять для швидких проходжень поворотів. |
Силовий агрегат і динаміка | |
Робота 6-ступінчастого автомата набагато комфортніша, ніж у колишньої 5–ступінчастої АКП. Відмінна прохідність і наявність можливостей для покращення завдяки величезному вибору тюнінгових запчастин та аксесуарів. Тяговитий мотор. Помірна витрата пального і великий запас ходу. | Незважаючи на збільшену потужність і крутний момент, розгінна динаміка дизельного Prado 150 трохи погіршилася. Примусове блокування заднього моста є лише в топ–версії Premium. |
Фінанси й оснащення | |
Крім 5–місної машини з’явилася і 7–місна. Стало доступно нове оснащення, наприклад підігрівач Eberspacher і система допомоги виїзду з парковки. | Висока вартість авто. 7-місний Prado пропонується тільки в дорогій комплектації і лише з дизельним двигуном. |
*Для авто з обраним силовим агрегатом