Тест-драйв нової Hyundai Sonata: Під маскою солідності
Hyundai Sonata 2010 р.
Під час створення седана колишньої генерації компанія перейшла від невеликих кроків акуратної еволюції до суттєвого стрибка вперед. Ми одразу вирушили в Оман на перший тест-драйв. Пізніше відбулося наше знайомство з моделлю уже в Україні.
Hyundai Sonata 2016 р.
В УКРАЇНІ
Бензинові силові агрегати:
– 2,0 л (154 к.с.), 6-ст. МКП/АКП
– 2,4 л (178 к.с.), 6-ст. АКП
Комплектації:
– Comfort
– Express
– Premium
– Prestige
– Top Navi
Мінімальна вартість моделі:
– 679 100 грн*
*На 12.05.2016 р. для авто з вибраним силовим агрегатом
У себе на батьківщині автомобіль презентували ще в 2014 році. Чотири роки – якраз той термін, коли час проводити плановий рестайлінг. Однак змінилася Sonata так суттєво, що її можна назвати новою. До того ж в Україні вона з’явилася у 2016 році, а через шість років – це вже нормальний час для дебюту наступного покоління. На тому й порішимо..
Друга прошивка
Упізнати у цьому седані Hyundai Sonata легко, адже його дизайн, як і раніше, виконано у фірмовому стилі компанії. Але тільки це вже Fluidic Sculpture 2.0 – його друга генерація. І після такої перепрошивки кузов змінився навіть у дрібницях. Бічні віконця за задніми дверцятами змінили форму. Виражені бічні ребра тепер побігли вище дверних ручок і не опускаються вниз до колісних арок, а зберігають горизонтальне положення.
Хромовані планки на стиках передніх крил і капота отримали продовження в нових фарах головного світла.
Якщо візуально перевернути світлодіодний габаритний вогонь, то його форма повторить хромований елемент навколо бічного засклення. Цікаво, так випадково вийшло чи це тонка задумка?
Хромовані планки на стиках передніх крил і капота тепер повністю охоплюють бічне засклення і отримали продовження у фарах. Оптика спереду та ззаду нової форми. Решітка радіатора виконана зовсім в іншому стилі. Бампери з хромованими елементами і LED-вогнями денного світла виглядають більш потужно і респектабельно.
Решітка радіатора у новій «Сонаті» виконана зовсім в іншому стилі – його можна сміливо назвати європейським. Тепер цей елемент виглядає солідніше.
Хоча у багатьох цих елементах можна вловити мотиви авто інших марок, але хто сьогодні не поглядає на конкурентів? А загалом машина нагадує не так чотиридверне купе, як солідний бізнес-седан. З меншою кількістю вигинів Hyundai Sonata має куди солідніший вигляд. Цього і прагнули досягти, надавши йому консервативнішого вигляду, навіяного представленим раніше Genesis’ом. Та й габарити «Сонати» збільшилися: вона на 35 мм довша, на 30 мм ширша і на 5 мм вища, а довжина колісної бази збільшилася на 10 мм. А ми й раніше не скаржилися на простір для ніг в цьому авто.
В інтер’єрі нічого спільного з колишньою «Сонатою» (хіба що гальмо стоянки в ногах), що теж дає змогу говорити не про рестайлінг, а про нове покоління. Навіть пластик став м’яким. А вся інструментальна частина тепер відгороджена від пасажира.
На нових поверхнях торпедо і дверних карт знайшлося місце для широких лакованих вставок «під дерево».
Дизайн інтер’єру тепер менш емоційний, але більш строгий і стриманий. Хоча кнопки на центральній консолі і блідо-синя підсвітка здаються занадто простими. Але з іншого боку, в ергономіці тепер помітна німецька стриманість і продуманість. Та й матеріали непогані – в усякому разі, пластик верхньої частини торпедо і карт усіх чотирьох дверцят м’який. У салоні «Сонати» вже не так багато невеликих відкритих поличок і ніш, але мені це подобається – менше пилозбірників, але телефон і дрібнички є куди покласти. Та й виглядає все пристойнішим.
.
Прилади тепер під спільним козирком і теж змінили азійський стиль на європейський. Інформація подається з німецькою чіткістю та строгістю.
Центральна консоль не чітко зорієнтована по вертикалі, а клімат-контроль отримав більш традиційне управління. А якщо хто сумуватиме за фігуркою людини, якою регулювалися потоки повітря, то нехай його заспокоїть той факт, що установка має 2-зонне управління. Мені більше подобається новий варіант, оскільки управління стало логічнішим, зрозумілішим і зручнішим.
Для 2-літрової машини підігрів керма пропонується в найдорожчому виконанні, для 2,4-літрових – у всіх.
Роз’єми USB та AUX є у всіх машин, але тільки на передній панелі. На другому ряду їх часом не вистачає.
Передня панель у салоні теж стала менш «текучою», а на поверхнях торпедо і дверних карт знайшлося місце для широких лакованих вставок під дерево. Для двох найдорожчих комплектацій Prestige і Top Navi запропоновано варіант декоративних елементів «металік 3D» і шкіряне оздоблення. Ще ці версії отримують передні сидіння з електричними приводами, підігрівом і вентиляцією, задній диван, що обігрівається, 8-дюймовий сенсорний дисплей і навігаційну систему. Проте доступні вони лише для 2,4-літрових машин.
Навіть у найдорожчій 2-літровій машині сидіння водія обладнано механічними регулюваннями. Версії з більш потужними моторами в дорогих комплектаціях крім електричних приводів отримують ще й вентиляцію.
Пасажири заднього ряду не відчувають ніякої щільності в ногах, але іноді просять ввімкнути телефон на зарядку через роз’єм USB, який є тільки спереду. Підігрів дивана – тільки для 2,4-літрових машин.
Тестова Hyundai Sonata з 2-літровим двигуном, але в найбагатшому з можливих для неї виконань Premium. Тому дверцята відчиняю/зачиняю і мотор заводжу/глушу, не виймаючи ключі з кишені, дорогу мені освітлюють ксенонові фари, про перешкоди спереду попереджають парктроніки. У салоні бачу панель приладів Supervision Cluster, підігрів керма і датчик дощу.
Аудіосистема та інтерфейс телефону обладнані голосовим управлінням.
Раніше тільки водійський склопідіймач працював в автоматичному режимі. Тепер таку функцію мають механізми обох передніх стекол і бічних дзеркал.
А підігрів передніх сидінь, кліматична установка, круїз-контроль, камера заднього виду, задні парктроніки, аудіосистема з інтерфейсом телефону, 5-дюймовим сенсорним екраном і голосовим управлінням, а також інше обладнання для «Сонати» пропонується в усіх версіях, крім початкового рівня оснащення. Але навіть він передбачає кондиціонер, електричні склопідйомники, електропривід, обігрів і складання бічних дзеркал, підігрів зони спокою склоочисників, датчик світла, бортовий комп’ютер, мультикермо зі шкіряною оббивкою (і важеля КП), світлодіодні ходові вогні, протитуманні фари, повнорозмірне запасне колесо і повний набір засобів безпеки.
Багажнику повернули його 7 літрів об’єму, які він втратив у попередній моделі через похилу кришку. А спинки, як і раніше, розблоковуються просто з боку відсіку.
Тече спокійна річка
Машина з 2-літровим движком у базовій модифікації комплектується механічною коробкою передач, в інших – 6-ступінчастим автоматом. Ця коробка з її плавними перемиканнями дуже підходить до духу такого авто. А якщо треба поїхати енергійніше, то можна перевести важіль у зону ручного перемикання. Але в цьому разі коробка перестає переходити вниз під час кікдауну.
В Україні для Hyundai Sonata, як і раніше, доступні тільки атмосферні бензинові мотори. Двигун об’ємом 2,0 літра сімейства Theta II замінено на мотор серії NU. Він розвиває меншу на 11 к.с. потужність (154 к. с.), але крутний момент колишній (198 Нм).
Перемикати передачі тепер можна тільки важелем (підрульові пелюстки прибрали). А щоб не прогавити такі моменти, можна просто вибрати спортивний режим руху системи Режим приводу. Раніше був режим Eco, але, по суті, він не дуже позначався на відчуттях. Нова ж система одним махом впливає на рульове управління і силовий агрегат. Але наскільки помітні ці зміни?
Система Drive Mode дає змогу змінювати режим руху, надаючи вплив на рульове керування і силовий агрегат.
Камери заднього виду немає тільки в початковому рівні оснащення.
Зі спортивними налаштуваннями кермо стає трохи жорсткішим. Це більше помічаєш у швидкісних плавних віражах і за невеликого відхилення курсу, але його інформативність не стає гострішою та інформативнішою. Коробка починає часто і подовгу тримати більш низьку передачу, при цьому двигун працює на більш високих оборотах. Тепер швидкість його реакції вища. Це добре помітно при рваному темпі і після інтенсивних гальмувань, приміром, перед лежачими поліцейськими або ямами. Після їх проїзду мотор доволі швидко реагує на додавання газу.
Механічна коробка доступна тільки для 2-літрової версії початкового рівня оснащення. Інші машини укомплектовані 6-ступінчастим автоматом. М’якими акуратними перемиканнями він відповідає загальному характеру авто.
Але навіть у цьому разі Sonata не стає напористою в розгоні і азартною в управлінні. Мабуть, розуміючи це, при кожному вимиканні і подальшому запуску мотор «забуває» такий режим і автоматично переходить у звичайний. А от економічний режим машина пам’ятає. У ньому двигун ще спокійніше відгукується на додавання газу і набирає оборотів, але різниця між цими двома налаштуваннями, як і раніше, невелика.
Тому скільки б я не натискав кнопку біля важеля коробки передач, характер «Сонати» загалом залишається флегматичним. Та й витрата палива, що після кількох днів тест-драйву, за даними маршрутного комп’ютера, становила 11,5–12 л на 100 км, досить швидко налаштувала мене на розслаблено-спокійний ритм їзди.
У рідній стихії
Новий седан отримав модернізовану підвіску. Він знайомо погойдується на нерівностях, зате чудово захищає людей в салоні від грубих нерівностей і дефектів дороги. А у відповідь на різкі повороти керма автомобіль навіть при спортивних налаштуваннях реагує спокійно, з розстановкою. В такі моменти помітна характерна для машин минулого покоління валкість, але якщо швидко проїжджати кругові розв’язки, то кузов крениться помірно. Відчувається, що така їзда не в дусі «Сонати». В пріоритеті у неї залишився комфорт. Тут він народжується з тихої роботи мотора, акуратної роботи трансмісії, м’яких реакцій і плавності ходу.
.
Кузов і комфорт | |
Кузов моделі нинішнього покоління став жорсткішим на 41%. Для забезпечення тиші в русі в новій «Сонаті» використовується велика кількість звукопоглинального матеріалу – більш товстий захисний кожух під капотом, армовані скловолокном поліпропіленові накладки днища і лобове скло більшої товщини. У салоні просторо. Підвіска порадує любителів спокійної, комфортної їзди. | Кнопки на центральній консолі і блідо-синя підсвітка виглядають занадто просто. Скромне оснащення другого ряду. |
Силовий агрегат і дінамика | |
М’яка робота автоматичної трансмісії. Є також можливість ручного перемикання передач. Новий двигун працює доволітихо. Силовий агрегат отримав систему Drive Mode зі спортивним та економічним режимом. | У нашій країні для «Сонати», як і раніше, не запропоновано дизельні мотори і гібридну силову установку. Заявлена і реальна витрата палива 2-літрового мотора не сильно відрізняється від 2,4-літрового. |
Фінанси й оснащення | |
Для оновленої моделі запропоновано п’ять комплектацій. Всі «Сонати», незалежно від рівня оснащення, обладнані всіма доступними для моделі засобами пасивної та активної безпеки, кондиціонером, електричними склопідйомниками, електроприводами/обігрівами/складанням бічних дзеркал, підігрівом зони спокою склоочисників, датчиками світла, маршрутним комп’ютером, шкіряною оббивкою керма і важеля КП, світлодіодними ходовими вогнями та іншим обладнанням. У найдорожчому виконанні є панорамний люк, пам’ять налаштувань сидіння водія, сонцезахисна шторка на задньому склі з електроприводом і підсвічування зони дверей у зовнішніх дзеркалах. | Найбагатші комплектації Prestige та Top Navi – з електричним приводом, підігрівом та вентиляцією передніх сидінь, а задніх – просто з підігрівом, 8-дюймовим сенсорним дисплеєм, навігаційною системою і навіть антибліковим дзеркалом в салоні – доспутні лише для 2,4-литрових машин |
Hyundai Sonata 2.0 | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | седан | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4855/1865/1475 | |
База, мм | 2805 | |
Колія передня/задня, мм | 1590/1595 | |
Кліренс, мм | н.д. | |
Маса споряджена/повна, кг | 1555/2030 | |
Об’єм багажника, л | 462/н.д. | |
Об’єм бака, л | 70 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. з безпосередн. впр. | |
Расп. і к-сть цил./кл. на цил | R4/4 | |
Об’єм, см куб. | 1999 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 113(154)/6200 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 198/4000 | |
Трансмісія | ||
Тип приводу | передній | |
КП | 6-ст. авт. | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн | |
Підсилювач | электро | |
Шини | 215/55 R17 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість км/год* | 200 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 11,1 | |
Витрата траса–місто, л/100 км | 6,0–11,2 | |
Гарантія, лет/км | 5/100 000 | |
Періодичність ТО, км* | 15 000 | |
ВартістьТО, грн.** | н.д. | |
Мінімальна вартість грн.*** | 712 200 | |
Вартість тестованого автомобіля, грн.*** | 809 900 |
*На 12.05.2016 г. для авто с выбранным силовым агрегатом
Дмитро Чабан
Фото автора в Євгена Сокура