Автомобільні прем’єри бувають дуже різні. Одні виходять на ринок, живуть, ідуть, і ніхто їх не помічає. Але є й інші. Вони ще не з’явилися, їх ще навіть не анонсували, а всі вже говорять, шепочуться, намагаються знайти шпигунські знімки. Потім ганяються за прототипами і жадібно вишукують крихти інформації. Таким став і перший SUV у сімействі Jaguar. Майже рік світ гомонів про нього, хоча ще навіть не бачив. Задовольнялися лише фото закомуфльованого передсерійного зразка. Тоді інтригувала техніка. Але варто було з’явитися першим фото F-Pace без маскування і на якийсь час забули про те, що під капотом. Від машини захоплює подих.
Перший котячий SUV вийшов гідним представником свого роду. І тільки шеф-дизайнер Jaguar Ян Калум (Ian Callum) знає яких це коштувало мук його колективу. Він любить говорити, що справжній Jaguar виглядає так, ніби мчить 100 миль на годину навіть коли стоїть. А біда SUV в тому, що навіть коли він їде 100 миль на годину він виглядає так, ніби стоїть на місці. Причина у високому кліренсі, великій поясній лінії, масивних обводах, одне слово – пропорціях кузова SUV.
Тому довелося добряче попрацювати. Лінії робили лаконічними, простими та чіткими. На боковині зробили красиві проштамповки, які крадуть масивність профілю. Лінію по низу кузова теж намалювали таку, щоб вона візуально приховувала просвіт до землі. Кожною деталлю намагалися надати автомобілю більше спортивності, візуально розширити кузов і притиснути до землі.
Але по-справжньому домагалися ефекту спортивності в салоні. Високий центральний тунель, глибока посадка крісел і компонування органів керування надає спортивного відчуття. Не відчувається, що сидиш у високому авто. А між тим висота Jaguar F-Pace 1,65 метра. Машина справді має гармонійний та індивідуальний вигляд. І вже що можна сказати точно, так це те, що незабаром саме з цією машиною в наших широтах буде асоціюватися марка Jaguar. Адже на частку новинки має припасти до половини продажів бренду. А у нас в країні, можна передбачити і всі 80%.
Ягуарівці розробляли модель F-Pace доволі довго. Суттєву частину часу витратили на доведення ходових характеристик. Злі язики подейкують, що після виходу Porsche Macan, ягуарівці, у яких вже був майже готовий до випуску F-Pace, позасукували рукави і знову взялися покращувати ходову і поведінку авто. Вийшло? Ще б пак!
В У кузові повно алюмінію (80%), який не варили, а клеїли і клепали на авіаційний лад. Таке почали робити ще на XK.
Щоб обскакати іменитих німецьких конкурентів потрібно було постаратися. Кузов на 80% зроблено з алюмінію. Місця його з’єднання не варили, а клеїли і клепали. Цю авіаційну технологію Jaguar добре освоїв ще на моделі XK понад десять років тому. Над налащтуваннями мучилися день і ніч. Поглянемо що з цього вийшло.
Нова модель Jaguar пропонується з трьома варіантами двигунів: два дизельних і один бензиновий. Дизельні агрегати 2,0 і 3,0 л із турбонаддувом, а 3,0-літровий бензиновий мотор із компресором. Усі мотори сучасні і прогресивні, але імпортер не побоявся запропонувати для нашого ринку всі ці агрегати, що приємно. Тим паче, що обрати з них – не таке вже й просте завдання.
Базова версія пропонується з 2,0-літровим турбодизелем на 180 к.с. із приводом тільки на задні колеса і з механічною коробкою передач. Не думаю, що вдасться побачити хоч одну таку машину в Києві. Навіть трохи шкода. Адже саме ця модифікація найбільш економічна в лінійці. Їй достатньо лише 4,9 л солярки на 100 км. А динаміка розгону зовсім не погана – 8,9 с до 100 км. Але до нас в країну ввозитимуть F-Pace тільки з повним приводом і АКП.
Але першим на тесті опинився зовсім не базовий варіант, а такий собі прем’єрний коктейль з усього самого-самого. Річ у тому, що для моделі передбачено кілька комплектацій: Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport і S. А є спеціальна версія, присвячена виходу моделі – First Edition. Упізнати її найлегше за чорним обрисом вікон і 22-дюймовими дисками. Двадцятьма двома! Як побачив – аж здригнувся. Шини – 265/40 R22!
22-дюймові колеса надзвичайно красиві. Але в Києві я на них їздити б не ризикнув. Просто шкода нівечити. Після них двадцятки, як м’які домашні капці.
Ну що ж, випробуємо, як цей звір із 3,0-літровим компресорним мотором на 380 к. с. їздить. До речі, таку велику потужність можна отримати тільки у авто у версії S або First Edition. В інших він розвиває 340 к.c.
Перші секунди роботи мотора тихі. Шістка збалансована. Та й виїжджаємо ми на дороги Чорногорії, де проходить тест для преси, з порома. Повільні перші сотні метрів і попереду тунель. Відчиняєш вікно, дві-три сходинки вниз і на дозволених 50 км/год даєш газу. Гарчання страшного але ситого звіра. А в тунелі цей звук відбивається і посилюється. Це не брутальний 5-літровий V8, що є в арсеналі XJ і братнього Land Rover. Звук шістки більш рафінований і менш первісний. Більше джентльменського лоску в нього, чи що. А з точки зору ефективності він у суцільних плюсах. Легкий, економічний і дає не тільки хорошу тягу і динаміку розгону, а й керованість. Адже немає зайвої ваги, а отже інерції.
Щоб переварити 380 к.с., які легко генерує цей мотор, обов’язково знадобиться повний привід. Особливо, коли їдеш звивистою гірською дорогою. У звичайних умовах повнопривідна трансмісія, в розробці якої брав активну участь Land Rover, віддає весь момент на задню вісь. Але за 165 мілісекунд багатодискова муфта з електронним керуванням може перекинути до половини моменту на фартух колеса. Додайте до цього наявність системи векторизації крутного моменту, яка жонглює тягою в дузі повороту так, щоб закрутити авто у віраж ефективніше і отримаєте 4,7-метрового хижака з родини котячих, який просто проситься на звивисті дороги. Машина приголомшливо швидка, азартна і приємна. До неї звикаєш за хвилини. А підрульовими пелюстками, вирізаними зі шматка алюмінію, легко і приємно маніпулювати вісьмома передачами.
Хоча, якщо ліньки самому що-небудь перемикати можна один раз на центральній консолі натиснути клавішу, переклацнувши Jaguar Drive Control system із нормального режиму в динамічний, і прокрутивши шайбу управління КП в положення Sport. Тоді можна валити за повною програмою і не напружуватися зовсім. Хоча, знаючи що в Чорногорії за містом обмеження швидкості 80 км/год, напружуватися все ж доводилося.
Комбінація приладів – це величезний екран. Лівий сегмент здається не дуже ефективним використанням простору. Дизайн комбінації приладів можна обирати…
…а можна перемикати на величезний екран навігації.
Що ж уміє повний привід F-Pace, крім як їхати по асфальту? Стійте. А ви впевнені, що вам треба більше? Напевно потрібно не більше, ніж власнику топового Range Rover знання того, що його машина проїжджає брід глибиною в метр. Все ж треба? Тоді слухайте. Про можливості повного приводу F-Pace розповіли хлопці з Land Rover Expirience. Вже хто, як не вони знають, що повинен вміти повнопривідний автомобіль.
Дорожній просвіт 213 мм, наявність системи допомоги спуску з гори і позашляхового круїз-контролю для наднизьких швидкостей All Surface Progress Control (ASPC) дають можливість з’їхати з ухилу в 45 градусів! Аби зчеплення шин із дорогою вистачало. Інше F-Pace до снаги. А місити бруд на такому авто – моветон.
У топових версіях у задніх пасажирів свій блок управління клімат-контролем і підігрівом сидінь.
Однак не варто сприймати F-Pace, лише як іграшку для водія з амбіціями гонщика. Адже є і більш спокійні мотори, а сам автомобіль дуже практичний. Та що там! Це найпрактичніший Jaguar усіх часів. Задні сидіння чи не найбільш просторі в класі за рахунок великої колісної бази в 2,87 м. та й багажник в 650 літрів не залишає підстав для докорів. Кліренс величезний. Що ще треба спорткара на кожен день?
Місткий багажник в 650 л – це практично. Але у версії з «докаткою» він втрачається.
Із пари дизелів спершу вдалося спробувати 3,0-літровий. Він тихий, але сил у нього лише трохи менше, ніж у бензинового мотора (300 к.с.), а тяги і зовсім на третину більше (700 Нм). Та й розгін до сотні у 6,6 с повільним не назвеш. Але в ньому немає різкості і шаленого рику. Він ніби зітканий з стриманості і сили. Мінімум показного і величезні можливості.
Але я впевнений, що основну кількість машин буде продано з 2,0-літровим дизельним двигуном (180 к.с., 340Нм), автоматичною КП і повним приводом. З таким мотором F-Pace спритний, економічний і демонструє турботу про гаманець покупця. Середня витрата 5,3 л/100 км, а в місті – 6,2 л/100 км
Підсумок
До презентації F-Pace в Україні залишилося лише пару днів, але ціни вже відомі. І нехай конкурентів хоч греблю гати, але мені здається, що краще поспішити за своїм SUV із кішкою на решітці радіатора. Шансів здатися банальним на такому авто – нуль. А от сила-силенна задоволення від їзди – гарантована.
Дивна особливість всіх ягуарів – висяча педаль газу. У всіх конкурентів вона зручна підлогова, а британці уперто тримаються.
Модель пропонується з браслетом-транспондером, який допомагає відчинити машину без ключа. Необхідно прикласти браслет до букви J на задній двері…
Браслет з каучуку має вельми прозаїчний вигляд і навряд чи стане елементом високого стилю свого власника, скоріше допоможе взяти щось із машини під час ранкової пробіжки. Щоправда для цього ключ має лежати в машині.
Браслет пило- та вологозахищений. На цьому наголосили просто кинувши по браслету до відерця з водою біля кожного з тестових авто. Колись так само на базарах продавали командирські та японські електронні годинники.
Кузов і комфорт |
Жесткий и легкий кузов из алюминия. Идеальная развесовка по осям 50:50. Очень выразительная внешность. Даже на самых больших 22-дюймовых дисках машина сохраняет хороший баланс между плавностью хода и собранностью подвеки. | Мелковатые кнопки переключения режимов на центральном тоннеле трудно нащупывать. На комбинации приборов треть экрана используется без особой пользы. |
Силовий агрегат і динаміка |
Достаточно легкий топовый бензиновый мотор мощный и харизматичный. Колосально тяговитый 6-цилиндровый дизель. Базовый 2,0-литровый турбодизель обеспечивает хорошую динамику благодаря продвинутой 8-ступенчатой АКП. | Бензиновый мотор только один и очень мощный. Любителям бензиновых агрегатов фактически не оставили выбора. |
Фінанси й оснащення |
Стоимость модели на уровне конкурентов. Базовая версия с мотором 2,0 л (180 л.с.), полным приводом и АКП стоит 1 501 560 грн. Список оснащения соотвествует классу. | Это первое поколение SUV от Jaguar и велика вероятность появления у нее так называемых детских болезней. |
Jaguar F-Pace 3.0 Supercharged |
Загальні дані |
Тип кузова | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4731/1936/1652 |
База, мм | 2874 |
Колія передня/задня, мм | 1641/1641 |
Кліренс, мм | 213 |
Маса споряджена/повна, кг | 1861/2500 |
Об’єм багажника, л | 650 |
Об’єм бака, л | 63 |
Двигун |
Тип | бенз. з безпос. впр. |
Расп. і к-сть./кл. на цил | V6/4 |
Об’єм, см куб. | 2995 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 280 (380)/6500 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 450/4500 |
Трансмісія |
Тип приводу | повний |
КП | 8-ст. авт. |
Ходова частина |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. |
Підсилювач | електро |
Шини | 265/40 R22 |
Експлуатаційні показники |
Максимальна швидкість, км/год* | 250 |
Розгін 0–100 км/год, с | 5,5 |
Витрата траса–місто, л/100 км | 7,1-12,2 |
Гарантія, років/км | 5/100 000 |
Періодичність ТО, км* | н.д. |
Вартість ТО, грн.** | н.д. |
Мінімальна вартість, грн.*** | 2 586 990 |
| |
*На 12.05.2016 р. для авто обраним силовим агрегатом